De compacte bedrijfswagen van Volkswagen zal binnenkort in het nieuw worden gestoken.
De Duitse autofabrikant heeft het gamma van personenwagens goed opgefrist met onder andere een nieuwe Touareg in 2018 en, wat recenter, de introductie van de nieuwe Golf 8. Dit betekent niet dat er aan de kant van Volkswagen Bedrijfswagens niets gaande is. Ook hier gaan er dingen gebeuren, met binnenkort een gloednieuwe generatie Caddy.
Compleet nieuw uiterlijk
Over deze populaire kleine bestelbus laat het merk nog weinig los. Wel krijgen we een glimp van het uiterlijk te zien met deze vrijgegeven schetsen. Volkswagen Bedrijfswagens spreekt over een geheel nieuw design voor de Caddy. De bestelauto krijgt onder meer een geheel nieuwe voorkant dat meer in lijn komt te liggen met de looks van de huidige personenauto’s van het merk.
Daarnaast laat het merk weten dat de Caddy verticale LED-achterlichten gaat krijgen. Verticale achterlichten kennen we al een beetje van de Up!, maar zijn voor de Caddy beduidend anders in vergelijking met het huidige model. Eveneens nieuw zijn grotere wielen voor de bedrijfswagen. Welke verbeteringen we voor de bedrijfswagen inrichting mogen gaan verwachten is nog niet bekend. Daar laat Volkswagen nog niets over los.
De nieuwe generatie Volkswagen Caddy verschijnt in februari 2020.
Robert zegt
Met die idioot grote wielen is de schets precies zoals de doelgroep deze auto het liefst zou willen hebben.
Edge zegt
@rrrobert: Grote velgen, een rood sleepoog dat rechtstreeks van een racewagen af komt, je moet toch wat als je als ontwerper de taak krijgt om een spannende schets van een Caddy te maken
gamma81 zegt
Dat sleepoog aan de voorkant zegt genoeg.
114i210pk zegt
@gamma81: Vertel..
lekkerlinksrijden zegt
Zo wordt hij dus niet
grasvreter zegt
Handig man, hele dure super dunne banden op je moetzogoedkoopmogelijk busje.
acizane80 zegt
@grasvreter: dat betwijfel ik zeer, deze moet concurreren met de Berlingo/partner. Die kan je in belgie krijgen vanaf 10500euro ex btw. De caddy is altijd duurder geweest wat ook nu weer niet zal veranderen, maar als je hem te duur maakt haken die klanten af. De onderhoudskosten tellen ook mee aangezien er veel kms mee gereden word. Hierdoor verwacht ik er niet te veel verbluffends van.
vonklausenburg zegt
Gaaf! Weet ik waar ik naar uit moet kijken als ik over een tijdje kebab bestel!
cossiekiller zegt
Als die 26″ op de productieversie komen, koop ik er eentje.
-Steven Wonder-
hotze zegt
@cossiekiller: Je broer Stevie heeft ‘m getekend.
cossiekiller zegt
@hotze: De schelm.
janmetdelangeachternaam zegt
Alleen die spiegels ook al…
harrie zegt
Wat een extreem debiele schetsen.
drdre1 zegt
Kan best wat worden. Skoda Yeti deuren gejat, bumper van Kia…. Maar dan komt ’t VW-sausje er overheen en wordt ‘ie weer zo suf als ’n ?
hotze zegt
Benieuwd of die iets van elektrische aandrijvibg meekrijgt. Daar kunnen ze toch niet omheen.
Esprit_de_Flandre zegt
@hotze: I.D. Cargo?
hotze zegt
@Esprit_de_Flandre: bijvoorveeld ;-) Ze komen wmb niet serieus over als ze ’t niet doen. Hybride is ook een goede start.
nissanfairladyz zegt
Hebben ze daar bij Volkswagen geen geld voor licenties voor fatsoenlijke 3D softwate dat ze op een A4 wat schetsjes maken en deze publiceren?
Zelfs bij ons op het werk kunnen we 3D software betalen. Wat een arme boel bij Volkswagen.
lekkerlinksrijden zegt
@nissanfairladyz: software is wel een dingetje bij VW
tymo zegt
Is dit een compleet nieuwe caddy of weeeeer een opgewarmde caddy van het origineel uit 2002?
galverink zegt
@tymo: de logische aanname: op basis van de Golf 8 komt er een nieuwe Touran. De Caddy is daarop gebaseerd.
Het is afwachten of de verschillen tussen Touran en Caddy dit keer wat groter zijn.
tourannetje zegt
@galverink: precies nieuw neusje er op, starre achter as er onder gaat zo weer 15 jaar mee
Esprit_de_Flandre zegt
@galverink: Is de huidige Caddy niet gebaseerd op de Polo? De vorige was dat toch, zou me verwonderen dat ze naar een hoger en daarmee duurder model gaan voor een bestelwagen…
jappie1996 zegt
Dit is een VW ID3 zonder achterbank
4wheels zegt
Leuk! de achterkant van een Up
RutgerK zegt
Als je al zo lang ‘autoliefhebber’ en dan afgeeft op een schets van een bedrijfswagen dan heb je het volgens mij niet begrepen.
Natuuurlijk komt de auto niet in deze vorm maar een designer die geen wilde ideeen heeft bij een kleine bedrijfswagen moet sowieso wat anders gaan doen.
De basislijnen zijn prima voor zo’n schets van de nieuwe Caddy. Front en achterkant zijn goed te pruimen ook in afgezwakte vorm. Verbinden van A-stijl, dakdragers en lijnen van zowel achterlichten als koplampen komen hopelijk terug.
De lijnen tussen de wielen hinten naar de ID.3 dus aan architectuur waar ook accu’s een plek kunnen krijgen lijkt te worden gesuggereerd.
Poulusma zegt
Waar zijn die beelden dan? Ik zie namelijk alleen 2 kleurplaten ?
rufctr01 zegt
Hopen dat deze wel beter rijdt, zo’n Caddy rijdt als een kar…
Bubba zegt
Die spiegels/camera’s zitten zo mooi in het zicht.
Bijrijder kan niet instappen, schuifdeur gaat er voorlangs..geen plek meer voor een bijrijder in de toekomst, slechts pakketjes?