Helaas moet je er wel voor in het Verenigd Koninkrijk wonen. Is dit het geval, dan bestel je voor minder dan 50.000 pond een auto met een heerlijke 6.2 liter V8, die (nog steeds) 431 pk levert.
De VXR8 is een van de brutere modellen van Vauxhall (het Engelse Opel), en moet het qua pk’s volgens mij alleen afleggen tegen de Monaro VXR 500, die 507 pk uit zijn 6 liter V8 (LS2) met supercharger trekt. Het is overigens een rebadge van de Holden Clubsport, die je als zodanig in Australië kunt kopen. Het (LS3) motorblok ligt overigens ook onder de kap van de huidige Corvette en Camaro SS.
Als je de 431 pk en 550 Nm aan koppel met beleid op de achterwielen loslaat moet je in staat zijn om in 4,9 seconden van 0-100 te sprinten. De topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 250 km/u. De VXR8 is uitgerust met een handgeschakelde zesbak of een automaat, en heeft standaard een mechanisch sperdifferentieel.
Een nieuwigheid bij de Vauxhall is het Magnetic Ride Control (MRC) systeem, dat ook wordt toegepast in de Corvette ZR1. Dit veersysteem stuurt heel vaak een electrisch stroompje door de dempers, die met magnetische deeltjes gevuld zijn. Deze worden harder als er stugger geveerd moet worden, wat voor een verbeterde rijbeleving moet zorgen.
Verder is de auto uitgerust met Launch Control, en is het interieur nu standaard van leren bekleding voorzien. Via de Enhanced Driver Interface (EDI) kan de bestuurder verder allerhande informatie tevoorschijn toveren (G-krachten, power, koppel, rondetijden), a la Nissan GT-R. Overigens is het van de PR-afdeling wel een beetje jammer dat ze foto’s met HSV-logo’s hebben gebruikt, maar dat zijn details.
Bottom line: voor een relatief zacht prijsje heb je een supersedan, die qua power niet eens zoveel voor een C63 AMG onder doet. Zou de Opel-importeur er wijs aan doen om deze driftbak naar het vasteland te halen, of hebben we hier wel genoeg aan de AMG’s en supercharged Jaguars die nu op de markt zijn?
De velgen vind ik cool maar de bumper zijn echt smaakloos.
Ik zou deze auto met een andere kleur en andere velgen wel willen hebben.
Helaas zal het verbruik wel hoog zijn..
http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58
sorry kon het niet laten.
als ze de grille en velgen nou eens knap zouden vormgeven zou het wel eens wat kunnen worden.
@paulusrx7: Dat is hier natuurlijk niet van toepassing, aangezien de Vauxhalls uit het bericht achterwiel aangedreven zijn en echt wel goed sturen :)
Wel een gave kar maar vind het net een wespenkop :)
er is ook een versie met de LS9 supercharged blok leverbaar en hij is er ook als pickup. Persoonlijk zou ik zo’n rebadget “Holden”, als ik het geld er voor had, wel willen hebben. is tenminste iets anders dan die M5, RS6, E 63AMG of hoe je ze maar wilt noemen.
Dus de bumpers komen nu bij Ford vandaan? Wel gave velgen
Supertof, een zesback! Een versnellingsbak, maar dan op z’n Engels?:P
@cbr600rr: Lol! Is aangepast :)
Ehm… zesbaCK?… Volgens mij moet het zesbak zijn, nee… ik weet het zeker… ;)
Mooie auto, LEDtjes staan hem gaaf..
Wat een walgelijke achterbumper zeg !
gruwelijk
@sniets: Gruwelijk tof of gruwelijk lelijk?
Hoeveel beneden de 50k pond zit die VXR8 dan? De C63 AMG heb je in de UK ook al vanaf £53.475. De M3 sedan vanaf 51.505 pond.
@Citrofiel:
Doe mij die C63 AMG dan maar:P
Vind dit nou net niet geslaagd, wel de potentie tot wat moois.
@Citrofiel: Ik heb hier het novembernummer liggen van de Engelse Top Gear Magazine. Daarin staat dat de m3 sedan er al voor 47.045 pond is. en de oude vxr8 voor 34.170 pond
@Raptor: Op de site van BMW UK staat toch echt 51.505. Maar hoe dan ook, die VXR8 lijkt nu tegen te vallen…
@Citrofiel: Ik lees net op de website dat de nieuwe vxr8 £49,500 kost. Duurder dus dan de m3.
Zoals hij er hier uitziet is het een auto uit de hel, er zijn vast mooiere minder opzichtige bodykits beschikbaar i.p.v. andersom ;)
Wat een opzichtelijke Halfords-mobiel zeg…
Doe mij maar een M3 voor dat geld. Misschien ietsje minder ruimte maar veel beschaafder en verfijnder en rijdt minstens zo goed.
Beetje lompe ramkar…was vorige week vrijdag op TopGear, althans, die ‘kleine guit’ deed iets met Aussies…
Dat lijkt me een te gekke auto, echt een auto om flink mee ’te raggen’. Lekker onbeschaafd (althans het uiterlijk!)
Gave wagen dit; lekkere velgjes, mooie ledjes en mooie motor!
Doe mij toch echt maar de tegenhanger van Ford, de FPV GTP, daar zit nu een Ford Mustang motor in en ik vind die er qua looks ook beter uit zien.
ik zie dit liever dan die jags, en al helemaal met zo’n prijs, alleen jammer dat als ze ooit in nederland zullen leveren (zal niet gebeuren maar toch) dat ie 2x mis zelfs 2.5x zoveel kost met al die bpm etc
Wat een plagiaatbak! Bekijk die 2 grijze ‘inkepingen’ of ‘dekplaatsjes’ op de motorkap boven de grille, da’s toch zo gepikt van BMW!!
Ik vind m echt buitengewoon lelijk.
“Zou de Opel-importeur er wijs aan doen om deze driftbak naar het vasteland te halen..”
Ik zeg ja.. zou een leuke nieuwe snelle Senator zijn.
@Freewarefreak: aangezien de Senator in Australië als Holden Commodore werd verkocht, en deze VXR daar als Holden Monaro door het leven gaat moeten daar mogelijkheden liggen. Alleen jammer dat men dan in een klap het zorgvuldig gecultiveerde groenere imago kwijt is. Daar veranderd ook een Monaro in British Racing Green niks aan ;)
Ik weet niet hoe het komt, maar als ik kijk naar de wagen denk ik aan de eendjes-vis kraam op de kermis?
Wat is die bumper raar, beetje een mix tussen VW/Audi aan de bovenkant en Mitsubishi aan de onderkant…
BMW grill, doe mij toch maar een opel insignia opc voor 45K € (belgië)
Dan heb ik liever de Ford Falcon.
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/holden-commodore-ss-v-vs-ford-falcon-xr6-turbo-review.htm
@Dreumeltje: Neem dan liever de nieuwe…
Die holden HSV W427 is me toch veel dikker en ja, Holden is toch de biologische vader van deze VXR..
Neemt niet weg dat dit een ongelooflijk vet ding is:D
Nou nou, Nieuw en zo?
Vauxhall VXR8 2011 = HSV E2 2009
Nieuw is het dus niet echt. Leuk des te meer. Jammer dat je hem hier niet kan krijgen, met ‘normaal’ stuur…
@Esprit_de_Flandre: in de mijne zit gewoon een normaal ( rond ) stuur hoor :lol:
@torana: Man, dat is zo saai, gewoon normaal rond.
Iedere auto zou er zo eentje moeten hebben…
@Esprit_de_Flandre: goeiemoggel, daar moet je geen plotselinge uitwijkmanoeuvre mee maken, dat gaat je vingers kosten…
heb je het stuur ( nou ja…stuur :roll: ) van de Beatnik Bandit bekeken ?
@torana: Huh? Ken ik niet. Wat is er zo speciaal aan dat “nou ja, stuur” dan?
@Esprit_de_Flandre: de vierde grote foto op deze site > > > http://mightyquick.50megs.com/showpage6.html
overigens staan er nog meer vreemde stuurinrichtingen… als ik me overigens goed herinner had de Bandit ook geen pedalen en ging dat ook met dat “ding”, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer
@torana: Hèhè, daar staan nog wel een paar leuke dingen…
@Esprit_de_Flandre: ik mag die creativiteit wel… in de VS en UK krijg je daar nog een kenteken op maar hier helaas ( bijna ) onmogelijk… ( maar er is een achterdeurtje om het wel voor elkaar te krijgen :D )
Less is more. The Holden versies zijn ook bruut maar dan wel wat subtieler
De vorige vind ik toch wel mooier… Deze gaat net wat over the top…
Lekkere brute kar! Gewoon lomp een 6 liter motor in donderen en gaan met die hap! ;)
Maar wel jammer dat hij nauwelijks goedkoper is dan een C63AMG of M3.
Dan zou ik toch gaan voor een C63AMG…
Ford Australia heeft nu ook de Ford Falcon (FSV) XR8 supercharged uitgebracht, ziet er veel beter uit dan deze Holden en is een eigen nieuwe productie motor ipv een oudere geleende chevy motor. Net zoals de foto van “Esprit de Flandre” hierboven. Maar dan een andere body kit. Verder kan je hier zo een model kopen (ford falcon 50th anniversary) met een 4ltr 6cyl. met leder interieur auto A/C 18″ wielen voor 33 000 AUD dus ongeveer 24 000 euro, das pas waar voor je geld!
Lomp? Holden snapt het tenminste!
Doe mij maar een Holden Ute met een LS3 motor in het vooronder.
Ik vind het weinig DE51RED… Niet mooi zeg.. Doe dan maar zo’n Ford Falcon apparaat en anders een EU Musclecar (C63 AMG)
beeeeetje overdone
Lijkt mij dat hij wat sneller naar de 100 moet kunnen, denk eerder aan zo’n 4.5/4.6 sec met die pk’s.
Hij zal nl ook lichter zijn als de Camaro toch ?
Alleen qua looks niet mijn ding, beetje te hoog simpele sedan/subarrel gehalte.
deze moet zeker naar het vaste land komen wat een brute bak zeg voor relatief zo weinig centen