
Dat is namelijk het nieuwe toverwoord. Niet dat ik nu direct een Trabant wil, maar in Duitsland ligt dat toch weer anders.
Vandaar dat de Trabant nT (new Trabi) straks tijdens de IAA in Frankfurt (september) op een zeer hartelijke ontvangst kan rekenen. Toen modelautofabrikant Herpa het in 2007 vroeg, wilde maar liefst 93% van de 12.000 ondervraagden dat Trabant weer terug zou komen. Hun wensen lijken dus te worden verhoord: de nieuwe Trabant komt er.
De Trabi NT staat straks nog als concept op de beurs, maar zou snel in een productie moeten kunnen gaan. Het enige wat nog ontbreekt is een investeerder. Volgens de ontwikkelaar Indikar zou de Trabi NT dan relatief snel op de markt kunnen komen. De elektrische Trabant krijgt een range van 250 km, ruim genoeg voor de modale arbeider. En anders kan hij/ zij lekker in de zon liggen wachten tot het zonnedak de accu’s weer een beetje heeft bijgeladen. De styling zou niet erg retro worden, de nieuwe Trabant moet immers een moderne en karaktervolle concurrent worden voor al het Aziatische grut. (via bild.de)
geniale auto!
ik zou het alleen ook wel leuk vinden met een leuk geblazen motortj..
“nieuwe Trabant wordt subsidie-project” lees : dood geboren kindje ..
nou nou nou… Fix die link eens onder ‘nieuwe Trabant’, en een range in km/u is niet echt een range, maar een snelheid.
On-topic: Waarom nou geen retro design? ik vond die schetsen wel mooi. En als je geen retro-design doet, wordt het dan nog wel herkenbaar als een trabant?
Ik ben heel benieuwd!
@ MDA
niet alles met een oude naam hoeft niet retro te zijn. De nieuwe gtr lijkt toch ook niet op de oude skyline maar het is nog steeds een snelle 4wiel aangedreven auto.
250 km/u? Lijkt me dat dit gewoon km moet zijn?
Lege URL @ “de nieuwe Trabant komt er”
–edit: check, is inmiddels gefixt–
nou nou trameland nu zijn we helemaal terug bij af.
Lol! Een range van 250 km/u. :D
Wouter toch, eerst posten, daarna bier drinken!
De Duitsers hebben wel wat met die Trabbi.
Inzetten op de “nieuwe ” technologie is een goede keuze.
Met een rijbereik van 250 – 300 Km kan ik best leven.
160 Km zoals bij de Nissan Leaf is te weinig.
Dik, die wil ik wel hebben
Iemand die weet welk merk en type de wielen onder de grijze Trabant zijn?
Alvast bedankt!
Vanwege de historie kan dit een enorme topper worden
toch hele verbetering qua geluid van 2 takt naar elektrisch :P
De wielen onder de grijze Trabant zijn 16″x 7J MAK Cruiser silver, banden Marangoni Zeta Linea 195/60/16
Zou deze dan (deels) bij Karmann gebouwd gaan worden? Die gaan helemaal over op electro-auto’s toch?
@exionman, daar was ik al bang voor. Ook die hebben ze niet in 13″ voor onder mijn Mini racer. Bedankt iig!
retro vind ik wel tof.
juist die velgen,nee dank
Ze missen alleen 1 punt… 93% wil de Trabant terug, niet een auto met moderne styling die toevallig Trabant heet. :)
Dit ziet er geweldig uit, die wil ik graag hebben. Ik probeer mijn oude Twingo aan te houden tot ik over kan op electrisch. Voor mij hierna geen benzineauto meer. Hopelijk is de nieuwe Trabant betaalbaar. De actieradius is prima.
In 1986 heeft men ook al geprobeerd een electrische Trabant te maken. Probleem in de DDR was het feit dat er niet genoeg verlengkabels konden worden geproduceerd. De oplaadbare accu hadden ze immers nog niet uitgevonden!