De Toyota Yaris prijzen zijn bekend. Wat mag je lappen voor de compacte hatchback?
Laten we niet om de brij heendraaien. De Toyota Yaris prijzen zijn bekendgemaakt en voor 17.895 euro staat er eentje op de stoep. Je scoort dan de instapper in de Comfort-uitvoering. Dit is een Yaris met onder meer airco, Adaptive Cruise Control en LED-verlichting achter. Voor een wat meer aangekleed exemplaar moet je bijbetalen.
De compleet nieuwe Toyota Yaris werd in oktober 2019 gepresenteerd. Dat is alweer even geleden. Toen werd gecommuniceerd dat de hatchback in de zomer van 2020 bij de dealer zou komen te staan. We zitten inmiddels in de lente en in aanloop naar de zomer zijn de Toyota Yaris prijzen bekend geworden.
De eerder omschreven Comfort-uitvoering kun je beter laten staan en meteen doorsparen voor de Active-uitvoering. Met deze versie is de Yaris uitgerust met onder meer een achteruitrijcamera, het Toyota Touch 2 multimediasysteem met Apple CarPlay, Android Auto en je krijgt de beschikking over digitale radio (DAB+). Naast de gebruikelijke uitvoeringen lanceert Toyota de nieuwe Yaris ook als First Edition en als Launch Edition. Het scheelt wat opties aanvinken in de configurator.
De hatchback heeft een 1.0 en 1.5 VVT-i met 72 pk en 121 pk. Ook komt het model er als hybride met een 1.5-liter 3-cilinder Atkinson-benzinemotor met 116 pk. Voor die hybride moet je wel extra betalen. De Toyota Yaris Hybrid prijs ligt op minimaal 21.195 euro.
Met de bekendmaking van de Toyota Yaris prijzen, maakt de Japanse fabrikant tevens duidelijk dat het model deel zal uitmaken van het Private Lease-aanbod. Wat dit gaat kosten is op dit moment nog niet bekend.
grasvreter zegt
Zo’n hybride yaris is toch wel een heel mooi wagentje als 2e auto. Ik zou die wel willen hebben. Zijn echt bijzonder zuinig, en nog eens heel betrouwbaar ook. Een opgegeven gecombineerd verbruik is 1 op 28 van het vorige model, in de stad zelfs 1 op 32. Als je daar een beetje in de buurt komt rij je echt goedkoop. Wegenbelasting is wel 120 euro per kwartaal door de zware accu’s, dat is dan wel een minpunt.
toyotafortuner zegt
Zeker geen verkeerd ding! Maar ik kies toch liever t zuidoost-aziatische model met TRD-Sportivo bodykit
Edge zegt
Of nog beter, we sparen even door en kloppen aan voor zo’n bizar lekkere GR Yaris
focusrs1 zegt
Ben je denk ik al te laat komen er maar 8 naar Nederland en ik weet dat er alleen hier in de buurt al 2 gereserveerd zijn.
tge2 zegt
@focusrs1: Ik denk dat er straks wel een zooitje op de bekende autoverkoopsites terecht komen. Dat is met de GRMN van de vorige generatie ook het geval.
Dutchdriftking zegt
Het neusje heeft wel wat weg van de Supra, dat is leuk. Echter is de Aygo achtige daklijn wel een beetje een dodende factor voor het design. Begrijpelijk voor de ruimte, maar het kan mooier.
focusrs1 zegt
Jammer dat de definitieve prijs van de GR er niet bij staat.
Ongeveer €60K kan nogal een verschil opleveren 55 of 65 scheelt 10k.
escort77 zegt
@focusrs1: zou er iemand zijn die zegt “55.000 euro kan en wil ik ervoor betalen, maar 65.000 vind ik teveel”?
focusrs1 zegt
Nee lijkt me niet maar daar gaat het ook niet om.
Altijd fijn om de definitieve prijs te weten toch.
lekkerlinksrijden zegt
De hybrid zit standaard volgens mij al goed in zijn spullen, dus voor 22k heb je dan een zeer betrouwbare, goedkoop rijdende, leuk uitziende b-segmenter. Als je dat vergelijkt met de concurrentie valt het wel mee
oochiewally zegt
Ziet er gewoon goed uit.
Mooie auto voor de vrouw..
Foramen zegt
Vind de nieuwe design taal van Toyota echt wel lekker. Nieuwe Corolla mag er ook wezen.
Alex_79 zegt
Van het zij-aanzicht bekeken lijkt ie veel op de Mazda 2, zelfde langere motorkap, wielen meer op de hoeken. Hybrid Active versie is een prima idee als volgende kleine leasebak.
cdlop01 zegt
Opmerkelijk, Toyota wordt keer op keer verguisd door pers en ook EVangelisten . Toch verkopen ze meer en meer hybrids, die ook in vergelijking met de concurrentie zeer veel beter zijn, zeer beel zuiniger, betaalbaar en zeer betrouwbaar.
Opvallend dat sommige pers heel schoorvoetend toch ook wel moet erkennen dat Toyota metvdeze nieuwe Toyota een auto heeft neergezet waar je gemakkelijk 1 op 30 mee kan rijden, daar komt zelfs geen b segment diesel bij in de buurt ….. . De grote Camry, onze ervaring, gemiddeld 1 op 20…. .en dat zonder stekker ellende. Dit wordt een mega suc6 voor Toyota.
mauwerd zegt
Ik zou net niet de hybride pakken, rijdt irritant. Gewoon de 1.5 als het een Yaris moet zijn. Maar er is veel te koop in het B segment. Een Polo is veel ruimer en met een 1.5 TSI veel praktischer in te zetten. Alle waar naar zijn geld, een Polo is dan duurder voor meer.
cdlop01 zegt
Ik denk dat een Polo veel duurder is met de opties van de Yaris en minder afgewerkt, elke nieuwe VW is minder mooi afgewerkt dan de voorganger helaas.
Alex_79 zegt
Startprijs van de polo is laag, maar zodra je opties toe gaat voegen stijgt ie scherp. De Yaris heeft veel dingen standaard die je bij de polo alleen “in aufpreis” krijgt, dus het ontloopt elkaar weinig. Het komt dus op persoonlijke voorkeur aan, en die gaat bij mij niet naar een Polo, te weinig uitstraling, te weinig onderscheidend, een auto voor de grote grijze massa drones die zich dagelijks van a naar b verplaatst zonder iets om het blik te geven waar ze in rondhobbelen. Daar is helaas genoeg afzetmarkt voor te vinden, dus veel plezier met een van de miljoenen polo’s. Hoef ik er niet mee te rijden.
shicomm zegt
18k voor de goedkoopste versie..
Ik ben misschien verpest maar ben ik nou de enige die dit wel erg veel geld vind ?
De hybrid is al helemaal bezopen duur imho , zeker omdat die ook nog eens extra wegenbelasting kost.
Paar jaar wachten dan maar tot de 2e handsjes er beginnen te komen..
mastemaker zegt
En standaard 5 jaar garantie, ik zou voor een Hybrid opteren. Maar ben wel benieuwd naar de drie cilinder zonder turbo