
Daar sta je dan.
De Groene Hel heeft recentelijk weer een slachtoffer geëist, ditmaal in de vorm van een hagelnieuwe Toyota Supra. De nieuwe generatie Supra werd deze week tijdens de Industry Pool-dagen net iets te intens aan de tand gevoeld door een testcoureur van het Japanse merk. In de zogenaamde Ex-Mühle sectie ging het mis voor de bestuurder.
Hoewel het niet helemaal duidelijk is hoe en wat er precies is gebeurd, kunnen we dankzij beelden van TOP Nürburgring in ieder geval zien dat de Supra een flinke smakker heeft gemaakt. Vermoedelijk is de coureur te vlug door de relatief snelle links-rechts combinatie gereden, waardoor hij van de baan raakte en de voorzijde van de Supra flink beschadigde. Dat het een geniepig gedeelte van het circuit is, komt niet als een verrasing. De ‘Junekbocht’ is vernoemd naar een gelijknamige coureur die er in 1928 overleed na een ongeluk.
Natuurlijk is de kans aannemelijk dat het slechts om een stuurfout gaat, maar voor Toyota is het desalniettemin een behoorlijke domper. Met name omdat het merk de Supra roemt om zijn rijkwaliteiten en zegt dat het een betere stuurauto is dan de BMW Z4, met wie hij gedeeltelijk is ontwikkeld. De 340 pk sterke Supra heeft standaard bijvoorbeeld een adaptieve ophanging om de wegligging te verbeteren. Aan de andere kant, op de Nürburgring zit een ongeluk in een klein hoekje.
Na de crash kwamen werknemers van Toyota, zoals hieronder is te zien, aan met een vrachtauto om de gesneuvelde Supra zo subtiel mogelijk van het circuit te halen.
“voor Toyota is het desalniettemin een behoorlijke domper. Met name omdat het merk de Supra roemt om zijn rijkwaliteiten”
Ik weet niet wat voor conclusies jullie hieruit proberen te trekken?
Hij wordt blijkbaar goed gebruikt op het circuit, en ja, dan kan je altijd crashen.
@fanboy: een auto is zo goed als de berijder.
@blo3to3t: precies. Die Volvo V40 op 15 cm van je achterbumper is maar een D2 maar de bestuurder is wel minstens zo goed als Max Verstappen, dus dat kan prima…
@mashell: En ook die crasht nog wel eens! ;-)
@fanboy: Kijk naar wie het artikel geschreven heeft…
De coureur had er zijn hoofd niet bij waarschijnlijk.
@cossiekiller: Ik dacht eerst dat hij onwel was geworden door het uiterlijk van de auto, maar dat zie je natuurlijk niet van binnenuit.
@metalmike: Ik denk dat het de BMW techniek is, die er té veel in aanwezig is.
@metalmike: ik denk dat cossie killer op de foto doelt…
Wel het beste wat je met dit hondslelijke apparaat kan doen. Crashen en in de shredder ermee.
@rhellema: vind je dat? Ik zou er zodra hij uit de fabriek rolt het 2jz blok er in lepelen en vervolgens het nieuwe ophanging, chasis en body etc vervangen voor het oude ophanging, chassis en body. Daarna is hij echt wel te pruimen hoor??
@kennone: Dat doe ik zodra ik het geld van de verzekeraar heb gevangen, een donorauto kopen voor zo’n project en daarmee gaan rijden!
@kennone: moet je eens kijken wat je allemaal opnoemt.. Het had zo’n mooi OEM product kunnen zijn, de nieuwe Supra, maar helaas..
@kennone: Misschien kun je beter een JZA80 kopen ?
@kennone:
Het ophanging?
Toch knap, van Seven Second Ring King naar testrijder bij Toyota. Maar Ex-Mühle blijft lastig… https://youtu.be/q4Qxic6qj3E
No one ever:
WaT vEeL tOyOtA nIeUwS vAnDaAg.
Met owee als er 2 tesla artikelen op Ab verschijnen op 1 dag
@sr20det: het is de laatste tijd meer Suprablog! Haha ?
Ik zie niets dat niet met een beetje plamuur en bubble-gum te herstellen is.
@frank2b: Eerste nieuwe supra met drift-stitches! Bruut!
kan gebeuren, warme bandjes zeker..
Toch mooi dat de auto gebruikt werd waar die voor gemaakt is. En dan kan het idd mis gaan. Ik zou het wel mooi vinden als Toyota hem herstelt, of vervangt, puur omdat het de eerste is.
Hey kijk een kapotte bmw Z4.
En bij mij eronder meteen ANWB reclame: ‘Bekijk hier wat je allemaal kan doen om pech te voorkomen’
Vrij fanatieke spotter, die daar in een boom gaat zitten!