De nieuwe Toyota Hilux combineert offroad power met praktische inzetbaarheid.
Toyota heeft het doek getrokken van de nieuwe Hilux. De pickup van de Japans autobouwer heeft niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een nieuwe krachtige dieselmotor gekregen.
Motoren
De bestaande dieselmotor van 2.4-liter en 150 pk blijft in het gamma. De nieuwe Toyota Hilux kun je echter ook met een kersverse 2.8-liter diesel krijgen. Dit blok levert 200 pk en 500 Nm koppel. Een sprintwonder is het nog steeds niet. De pickup heeft tien seconden nodig om 100 km/u vanuit stilstand aan te tikken. Maar daar gaat het ook niet om bij dit soort auto’s. Wel belangrijk is het laadvermogen van 1.000 kg en het trekvermogen tot 3.500 kg. Dit is van toepassing op alle carrosserievarianten met vierwielaandrijving (Enkele Cabine, Xtra Cabine en Dubbele Cabine). De 2.8-liter diesel is te krijgen met een handbak of een zestraps automaat.
Naast een vers setje bumpers, kun je de nieuwe Toyota Hilux ook herkennen aan één van de drie nieuwe kleuren. Het gaat hier om Emotional Red II, Dark Blue en Oxide Brons metallic. Verder levert Toyota zwarte 18-inch lichtmetalen wielen op de Hilux.
Interieur
De bedrijfswagen inrichting bestaat uit een 8-inch beeldscherm voor navi en entertainment. Je kunt gebruik maken van Apple CarPlay of Android Auto. Enkele opties op de Hilux zijn automatische airco, parkeersensoren voor en achter en een JBL Premium audiosysteem met negen luidsprekers en een 8-kanaals 800W versterker. Met dit laatste ben je natuurlijk de held van de bouwplaats.
Niet alleen voor dagelijkse werkzaamheden staat de Hilux zijn mannetje. Dankzij het ladder chassis weet de pickup ook zijn weg te vinden op onverharde en moeilijk begaanbare wegen. Met de nieuwe Hilux zijn de voorste en achterste schokdempers opnieuw afgesteld. Daarnaast is de auto uitgerust met verbeterde bladveren en nieuwe ophangingsbussen.
Wat de praktische pickup moet gaan kosten is op dit moment niet bekend. In aanloop naar de marktintroductie zullen de prijzen bekend worden gemaakt. Vanaf oktober staat de nieuwe Toyota Hilux bij de dealer.
toyotafortuner zegt
Doe die 2.8 maar in mijn naamgenoot. Extra power is altijd welkom!
emping zegt
@toyotafortuner: die komt ook in de Fortuner.
knapzuur zegt
Een Toyota met een best fraai interieur het moet niet gekker worden!
pier zegt
Mwoah, alles zit erin inclusief scherm. Maar de middenconsole is een ongeorganiseerd zooitje naar mijn mening. En de rechterkant van het dashboard glimt je tegemoet. In mijn ogen kunnen ze het nog steeds niet.
lincoln zegt
“Emotional red ll” ..
Er was dus nog een eerste versie ook !!
StijnB zegt
Yup, die maakt 50% van de bevolking 1 keer per maand erg emotioneel…
fastforward zegt
@StijnB: bloody hell
bernoulli zegt
Eigenlijk zou het Toyota-concern een naamswap moeten doen. De luxe zakensedan van Lexus zou Lexus Hilux moeten heten en het mobiele lanceerplatform voor RPG’s zou Toyota IS moeten heten.
tenaci zegt
@bernoulli: ?
appeltaartislekker zegt
@bernoulli: ik stem voor. Wie schrijft een mailtje naar het Toyota concern?
reactief zegt
Gelukkig zorgt die stickerset ervoor dat je niet teveel op valt :)
piebepost zegt
Pffff, gaan we nou een navigatieschermpje ook al bedrijfswageninrichting noemen, puur omdat het in een pick-up zit? https://www.youtube.com/watch?v=svJiFfdZ4Yo
karhengst zegt
Is er eigenlijk een logische reden om een dergelijk vermogen uit een 2.8 te willen peuren, terwijl men bij Daimler dat 10 jaar terug eigenlijk al uit een 2.1 wist te krijgen? Zeker omdat het een nieuw blok betreft had ik of een hoger vermogen/koppel verwacht, of een kleiner slagvolume. Of zijn er praktische voordelen buiten de cijfertjes om, wanneer het zo een werkpaard betreft?
robert110 zegt
Een groter blok met een vrij laag vermogen is over het algemeen wat betrouwbaarder. En als je de motor zwaar belast dan is een groter blok vaak ook zuiniger.
hdh86 zegt
@robert110: dat kan ik me goed voorstellen. Zelden boven de 1800 toeren met de 2.4. daar kan die oud mee worden
Dutchcarwizard zegt
@karhengst: deze motor is gemaakt om lang mee te gaan.
hdh86 zegt
Waarom nu wel? Tevreden met de hilux. Maar de 2.4 mag ook al 3500 kg trekken. Beetje power extra is welkom
maroksahbe zegt
Doe mij maar een isuzu Dmax black edit