Het lijkt erop dat de Ferrari F450 eindelijk vorm begint te krijgen. De prototypes die we tot nu toe zagen leken vooral nog heel erg op een verbouwde F430, maar nu laat Ferrari ons toch iets meer zien.
De afgelopen tijd is er redelijk wat nieuws opgedoken, oftewel hoogtijd voor een update. Laat ik beginnen met de mededeling dat de F450 waarschijnlijk niet onthuld zal worden op de IAA in Frankfurt. Naar verluid had Luca di Montezemolo nog wat kritiek op de nieuwe auto. En moest er nog eens naar de aerodynamica gekeken worden omdat het ontwerp van Pininfarina daar niet helemaal mee in overeenstemming was.
Waarschijnlijk zal in december op de LA Autoshow een concept versie staan met een hybride aandrijflijn. De productievariant zal pas onthuld worden in 2010 (waarschijnlijk Geneve).
Als we naar de foto’s kijken zien we dat de F450 maar liefst 3 centrale uitlaatpijpen krijgt. Een beetje zoals de F40 dat ook had. Achterin de F450 ligt naar alle waarschijnlijkheid een 4.5 liter grote V8 die direct ingespoten zal zijn en minimaal 500 pk zal leveren.
Bekijk alle foto’s van de afgelopen tijd hieronder:
Foto’s via: motorauthority.com, victoruribedesign & czechferrari.cz
koreantaxiproductions zegt
wat een bol dak op de bovenste foto! en hybride, bah!
Relief zegt
Het gaat een beetje de Enzo kant, maar dan hopelijk mooier :) Ik ben benieuwd
Relief zegt
@korean
Ooit gehoord van camouflage ;)
AMGJunk zegt
Ja dat bolle dak op de eerste foto vind ik ook niet zo super.
Maargoed, het lijkt er op dat het nog wel een prima auto word.
Ik zeg prima, want die 3 uitlaten in het midden vind ik ook lelijk.
Leuk hoor dat de F40 dat had, maar dat betekend niet dat deze auto ook opeens mooi/cool/hip/tof/vet/super word.
Ready to Ride ? zegt
Ferrari is op de creatieve tour met zijn/haar (?) uitlaten.
Ik hoop dat het weer een hele mooie auto wordt, kan niet wachten tot de onthulling
RA999 zegt
@AMGJunk
Dit ding is nog lang niet af, waarschijnlijk komen ze toch wel ergens anders te zitten…
KiDo zegt
@Relief
Is het niet logisch dat als ze hem gaan testen de zogeheten “camouflage”de vorm van de auto niet hindert ivm de aerodynamica?
Lijkt me dat dit wel van belang is in teststadia met zulk soort auto’s, al helemaal als er in het artikel vermeld word dat daar nog problemen mee waren.
Relief zegt
@KiDo
Er zijn verschillende teststadia, maar voor voor aerodynamica hebben ze meestal windtunnels.
KoenvanD zegt
@kido
het lijkt me wel duidelijk dat die camouflage ook de aerodynamica verpest, en dat het hier dus niet meer om de earodynamica gaat.
kijk maar naar bijvoorbeeld die luchtopeningen op de achterste wielschermen, die zijn ook nep
kowalsk zegt
De vorm is in ieder geval goed. Hopelijk kan dit model de California compenseren..
DIPSHIT zegt
ik dacht dat het een nieuwe McLaren was!
Citrofiel zegt
Hij heeft ook van die aparte lijnen op de zijkant, zoals de California ze heeft. Maar goed, ik denk dat dit een mooie auto gaat worden. Mooier dan de California, hij heeft een vast, sierlijk dak, en geen klapdak te herbergen. Dat wordt sowieso beter dus.
cheetacars zegt
Die onderste plaatjes zouden bij een McLaren goed doen, maar voor de opvolger van de F430? Deze plaatjes beloven imo niet veel goeds…
The Stig's Dutch Cousin zegt
Die camouflage geeft wel mooi aan hoe hij er ongeveer uit zal zien nadat hij is afgefikt… niet onbelangrijk om te weten, voor een Ferrari ;)
stefan zegt
Wat een lillek hok man
willie zegt
ooit kwamen er uit modena tijdloze schoonheden. dit is na de bizar lelijke california zo te zien weer een volledige design miskleun.
Duidelijk zegt
Zal uiteindelijk wel een knappe auto worden…
Al denk ik niet dat, dat dak camouflage is sinds ze aerodynamica meestal simuleren met een 3D model en daarna in de windtunnel en daarna pas gaan ze naar rijgedrag (aerodynamica heeft daar te veel invloed op om het andersom te doen).
kevinw zegt
ik hoop die ni da het bij 1 achterlicht per kant blijft
2 zijn veel mooier.
Wessee zegt
Dat dak geen camouflage? Kijk es naar de hele achterkant op die foto…dat is gewoon die van de F131 Evo. Op die tsjechische foto’s zie je wel de juiste achterkant.
SCUDERIA zegt
Deze dan
http://g.imagehost.org/0172/red.jpg
F355GTB zegt
Meer dan 500 pk… Dan kunnen ze de concurrentie met de Gallardo weer een tijdje aan. Ben benieuwd. Standaard is deze klasse van Ferrari toch een beetje de beste auto in z’n klasse, volgens mij.
Voor de 355, 360 en 430 gold dat in ieder geval wel, dacht ik. Jammer dat het niet meer de instap-Ferrari is, maar dat de California ‘eronder’ is gekomen…
Edge zegt
Simpson zegt
getsie, dat bolle dak kan mij ook niet bekoren. Nou zal de plaatselijke dealer niet wakker liggen van het wegblijven van mijn klandizie, maartoch.
deelt hij de voorruit met de nieuwe citroen C3?
robbie zegt
@iedereen die loopt te zaniken over het ‘bolle’ dak: open je ogen!
Het is duidelijk te zien dat Ferrari een stuk camouflage erop heeft geplakt om het dak hoger te maken en mensen te verwarren. Blijkbaar lukt dat aardig want een heleboel
dommemensen trappen daar met open ogen in.Kijk maar eens naar het plaatje van die rode Ferrari, daar zit geen camouflage op (en een heleboel andere dingen ook niet), daar kan je zien hoe het dak wel gaat worden. Of bijvoorbeeld op foto 2 & 3.
Guido zegt
Aan de hand van Edge’s schets vind ik ‘m er zeker goed uitzien.
jAN mODAAL zegt
hij krijgt waarschijnlijk wel maar twee achterlichten.Ik had het mooier gevonden als ie der vier zou hebben. Maja die gasten daar in Maranello zullen het wel beter weten.
Oelewappert zegt
Leuk ding.
Benjamin1 zegt
Die 3 uitlaten zijn waarschijnlijk een hoax, die van edge ziet er goed uit!
WiseguyNL zegt
@Edge
Als hij er zo uitziet: Absolute droomauto
Nick zegt
Nee je ziet echt veel met die camouflage! :D
Eric zegt
Nog een jaar wachten voor de onthulling. Wat moet ik dan vragen voor Kerstmis????
laatste-man zegt
http://www.worldcarfans.com/109070620305/ferrari-f450-full-body-prototype-spied-for-first-time
Hier kan je nog meer foto’s vinden. Van die daylight-leds ben ik nog niet overtuigd…
NickT zegt
“Zoals de F40 dat ook had” Daar was de middelste pijp een screamer pipe geloof ik? Zou mooi zijn, een f450 met turbo(‘s)..
GTRSPEED zegt
Mooi ding hoor, iedereen die begint over het dak open je ogen overduidelijk camouflage.
minpuntjes zijn 2 achterlichten ipv 4, vind 2 er niet uit zien net als de 599 :s
en dan als laatste DIE UITLATEN … geen woorden voor
ferrari zegt
die proto’s zien er veel belovend uit. scherpe lijnen en een interessante motor.
Hugo zegt
Wat een lelijk ding! Erg japanse styling.
MDA zegt
Die motorblok foto’s zien er niet echt uit alsof ie twin-turbo gaat worden… Dat had ik toch liever gezien dan dat hybride…
mick1337 zegt
@EDGE
dude.
zelf gesoept? nicce.
marcel zegt
wat zit bijna iedereen tog te zeuren over het uiterlijk
deze is nog vet gecamofleerd er is dus weinig te zien van het definitieve uiterlijk . en onder die rode afdekkappen op de uitlaat zitten de catalisatoren geen turbos dus het word geen twin turbo maar een ”normale” v8 hij lijkt mij wel mooi
BananaFlip zegt
He getsie.
Drie pijpjes is echt te veel voor een auto, dat is gewoon sjonnie.
De rest ziet er tot nu toe behoorlijk oké uit, Pininfarina did a good job.
BananaFlip zegt
Trouwens, als ie er ongeveer uit gaat zien als de sjop van EDGE, oogt ie toch een stuk chiquer dan de F430.
@ marcel
Zonder turbo heet ook wel atmosferisch.