Renault heeft een tijdje geleden stilletjes afscheid genomen van hun gevleugelde slogan créateur d’malheur d’automobiles. Maar in Frankfurt werd vol trots de slogan gepresenteerd die moet aantonen hoe innovatief en geweldig het Franse merk wel niet is. En dat is dus geworden: “Drive the Change”. En waar dat voor staat?
The baseline is true to the brand’s values and expresses the ambition of Renault, an innovative, human company, to pioneer sustainable mobility for all. Renault’s new baseline expresses the deep-rooted values of our business culture – enthusiastic, innovative, human – and forges a new path in automotive design and use.
Allemaal leuk natuurlijk, maar volgens mij kunnen jullie een veel betere slogan verzinnen voor Renault. Een paar vereisten zijn er natuurlijk wel: Kort maar krachtig en uiteraard moet het ook een link hebben met waar Renault volgens jou voor staat. (foto via flickr.com)
Hoe creatief ben jij? Renault: “…”
BmwMPower zegt
Createur de mal turbos.
DD zegt
Renault, Createur de problématique
Guy zegt
Renault. Reparateur d’automobiles.
JeboyD zegt
Renault, Createur de crashes
autojunk zegt
R E N A U L T
Roest En Narigheid Achtervolgd U Lange Tijd
De-Buurman zegt
Volgens mij hebben ze ooit deze slogan gebruikt: “Vive la difernce” maar het schijnt ook aan bepaalde houdbaarheidsdatum onderhevig te zijn. Menig autofabrikant wisselt (met regelmaat) van slogan.
robbie zegt
@De-Buurman: Behalve premium merken uiteraard ;)
koreantaxiproductions zegt
Renault, sacre bleu!
Headhunterz zegt
Renault, Merde #$&@! :evil:
Dana zegt
voor mensen met een Renault:
change the drive
edje1416 zegt
Renault
Saboteur d’automobiles
Phyxion zegt
Drive the other.
Volgens mij bedoelen ze dit ermee.
dw zegt
Ik vind het ook waardeloze auto’s die Renaults, maar om nou op een blog een merk af te zeiken terwijl andere merken geprezen worden (VAG) is niet zo netjes vind ik
invine zegt
@dw: Renault zijn prima auto’s maar het is gewoon een persoonlijke keuze. Verder vind ik deze blog zoals dw zegt niet erg netjes!
Laurens zegt
La Frog. Bewust fout overigens.
Laus zegt
hoezo? Je mag ook een positieve slogan neerzetten.
Kuukske zegt
Je roule dans une épave
Ronald zegt
Ik heb zelf een Laguna gereden (dat waren twee hele lange maanden met problemen) Nu een tevreede Ford Mondeo Rijder.
En slogan voor Renault is naar mijn mening,
Renault is een nachtmerie.
µ-- zegt
You drive Renault? Sebiet geen koffiekoeken for you!
fiestafeest zegt
Renault: getting nowhere fast
yanktank zegt
@ronald
mijn vader heeft zich een paar jaar in een senic van de eerste generatie verplaatst en daar nooit problemen mee gehad.
bij z’n huidige mondeo wou bij 580000 km de achterklep niet meer dicht
yanktank zegt
sorry per ongeluk een nul te veel
Jurren zegt
Dit is werkelijk belachelijk om 1 merk hier af te zeiken. Wat een kloten site is dit dan zeg om dat toe te laten. Vast om de lezers tevreden te houden, pff. flut site
Cantago zegt
Niks mis met de blog, niet zeuren! En de eerste slogans zijn echt geniaal;)
@ Jurren, doe normaal man! Hoezo de site laat het toe? Als mensen van mening zijn dat het een slecht merk is dan mag dat best gezegd worden, we hoeven de waarheid niet te negeren, en een blog is zo bedoeld dat iedereen zijn steentje bij kan dragen! Als je hier tegenin gaat ben je echt fout bezig.
@ DrsDre: respect voor je mooie reacties op de kwats van jurren (Ik kan ook op de man af spelen). Wordt volwassen jurren (of ben je nog geen 12?)
@ Waxweazel: kun je dat even onderbouwen? Of ben je de vriend van jurren?
@ Autoblog: ik vind eigenlijk dat zulke domme reacties van Autoblog geweerd moeten worden, ze voegen echt niks toe.
@ Robbie: kijk, onderbouwen, daar schiet je iets mee op!
@ Tom: Ik denk dat die sterke voorkeur wel redelijk terecht is. Dit omdat Duitsers verdomd goed auto’s kunnen bouwen! (Niet dat andere merken dat niet kunnen;))
@ Stefaan, mijn pa werkt bij Renault, laatst nog in de nieuwe Megane Cabrio gereden, maar daar werd ik echt strontziek van! Als ik allemaal uit moet leggen wat daar mis aan was dan ben ik nog wel ff bezig…
@ TJ_1987 : Misschien omdat Autoblog een blog is voor zijn lezers en geen nieuwssite? Nieuwssites zijn er al genoeg, ga daar kijken als je dit niks vind, ik vind dit geweldig:D
@ de sjonnies: even over die crashtests, die gaan maar tot 65km/u ofzo… dus ik zit bij hogere snelheden liever in bv een Volvo of BMW.
@ Dana: Geniaal geschreven, zo had ik het bij BMW nog nooit bekeken, maar we bezitten zelf ook een BMW, en laten die niet door de dealer behandelen. En om eerlijk te zijn, er hoeft bijna nooit iets aan te gebeuren. En het rijdt geweldig! En dat is toch een van de belangrijkste dingen aan een auto.
@ Mark: dit is geen autovisie, die is al helemaal geen domme autopers, dit is een auto BLOG, vooral ook gemaakt door de lezers. En dit soort commentaar maakt het een beter blog, echt niet.
@ mezelf: veel typwerk zo laat nog… Dus bij deze mijn bijdrage: Renault: Createur du Tiepwerk!
DrsDre zegt
Renault: Pour la Vie!
Renault: L’avancée la technique
Renault: L’utérus de problème
Renault: Creatife Problematique
DrsDre zegt
@ Jurren;
een Renault rijder van het eerste uur dus?
Tsja, dan moet je huwelijk wel kut zijn als je hier dan nog zo boos op reageerd, je rijdt al in een kut auto maar dat kan ik je niet kwalijk nemen want iedereen heeft wel zijn slechte punten.
Nu even serieus; we zeiken hier niks af, we spelen met een statistisch gegeven dat Renaults meer pech onderweg hebben dan andere merken.
-edit: hou je aub een beetje in! En speel niet op de man!-
Jurren zegt
@ sjappie drsdre
Ik rijdt al een hele poos renault en nog nooit problemen met de auto’s gehad op vervaningen van dingen na wat bij onderhoud hoort! en je hoeft niet over mijn huwelijk te beginnen met je hoofd
DrsDre zegt
@jurren;
Dat ben je 1 van de enigste die geen problemen heeft met een Renault.
en wat is er mis met mijn hoofd :O
Jurren zegt
moet je in de spiegel loeren
DrsDre zegt
@jurren;
Verdomd dat het niet waar is!
Ik zie een Renault :|
Larrs zegt
Renault: décalez le_la manière que vous vous déplacez
Jurren zegt
dus wat jij zegt heb jij ook allemaal problemen en ben je lelijk. Tis maar net wat je zelf vind he
Jansen zegt
Renault: la perfection*
Renault: le confort de Citroën est superieur*
Renault: Une vraie voiture*
Renault: Francais donc parfait*
Renault: la voiture du juste milieu*
Renault: Better than boring Germans*
Renault: Better than all the ugly Germans*
Spelfouten voorbehouden
DrsDre zegt
@jurren;
Geen Renault, een Lincoln en een Dodge ;)
Maar de nieuwe Mègane mag er zijn.
OT: REnault: Createur de Ruzie
Buyck zegt
“Change the drive” zou dat niet beter zijn?
AriM6 zegt
@Buyck:
nope, dat zou betekenen dat je als je een renault rijd een andere wagen moet kopen, wat volgens vele hier geen slecht idee is als je renault rijd.
drive the change, enige wat ik daar in kan zien is dat zij de verranderingen aansturen ofzo iets.
zolang zij maar weten wat het inhoud is het goed.
@ Jurren
met je laatste comment geef je toe dat renault’s lelijk zijn en problemen hebben ..
Le_Feber zegt
@ Jurren en DrsDre, ga anders even beiden buitenspelen. Bah!
Renault: belle conception!
Jurren zegt
@ arim6
Dat geef ik helemaal niet toe. Ik zeg gewoon wat HIJ er van vind en dat renaults op hem lijken.. tis maar net hoe je het wilt lezen..
Waxweazel zegt
Tja, de schrijvers van Autoblog.nl zijn toch achterlijke idioten.
En elke week moeten ze wel eens hun afkeur van Renault duidelijk maken, bewijze dit bericht.
Mahja, jullie zijn dan ook achterlijke Hollanders ;)
robbie zegt
@Waxweazel: volgens mij hebben we deze week genoeg lieve dingen geschreven over Renault ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/18/elektrische-renault-fluence-in-frankfurt
http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/15/elektrisch-renault-twizy-zoe-kangoo-fluence
http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/15/renault-fluence-zero-emission-concept
tripple zegt
iemand,die renault rijdt kan nou eenmaal niet zeggen dat ie het heeft gemaakt
victortje zegt
hij komt me heel bekend voor! dacht eerst aan ford, Feel the Difference, maar dat valt wel mee, weet iemand soms een slogan van een ander merk dat er op lijkt??
super zegt
@victortje:
ja, obama: change you can believe.
Tom zegt
Ik moet zelf zeggen dat ik vaak vind dat autoblog een (sterke) voorkeur heeft voor Duitse merken. Andere merken worden nogal makkelijk in een bepaald hoekje gezet, terwijl dit bij Duitse merken net zo makkelijk kan. Ik ben zelf geen groot fan van Franse auto’s, geeft mij maar iets uit het land van de rijzende zon, maar ik vind het wel erg leuk dat ieder land of merk zijn eigen voorkeur of eigenschap heeft, dit zie je duidelijk terug in de producten.
Zo zal ik waarschijnlijk als fan van Japanse betrouwbaarheid niet snel een Citroën aanschaffen, maar ik vind het wel een verrijking van het aanbod op de weg. Dit geldt overigens voor mijn gevoel voor de oude Citroëns nog meer dan voor de nieuwere modellen (denk aan de CX en toch ook de DS). Hierbij is Citroën maar een voorbeeld, dit geldt voor veel andere merken net zo goed.
Mijn punt is dus dat ondanks dat ik zelf geen Citroën zal kopen, het wel gaaf is dat ze er zijn, net zo goed als alle andere merken, inclusief de Toyota Prius. Zonder al deze merken zouden we immers niet kunnen genieten van de heerlijke autoblog discussies zoals de onvermijdelijke vete tussen de Porsche 911 fans en de Nissan GT-R fanboys.
Het roepen van Renooit, Peuschroot en Citroniet is toch wel erg makkelijk denk ik dan.
AMG Powerrr zegt
“Fuck Renault”
Mijn persoonlijke slogan.
gunmeat zegt
…zucht…altijd weer dat borrelpraatje over de storingen…
Hier maar weer het bewijs voor de 187.994 ste keer :
http://www.autozenter.nl/manager/upload/1240233812_434.pdf
en: http://www.autoweek.nl/autonieuws/11510/Aardverschuiving-bij-ADAC-Pannenstatistik
Know your facts! If you don’t go to : http://www.nps.nl/nps/sesamstraat/
lincoln zegt
“quasi-intelectuele kutkar” .. bekt gewoon beter ..
Laurens zegt
“Drive the Change”: lijkt erop dat Renault iets veranderd heeft dat we moeten weten…
2009 zegt
drive to hell
Stefaan zegt
Wat een kansloze reacties. Ik rij zelf in een renault en als je deze reacties leest is er precies niks goed aan. Maar ja van pubers die zelf nog niet rijden moet ik eigenlijk geen commentaar horen. Als je nog nooit met een renault hebt gereden, moet je geen achterlijke commentaren geven. En ik wens jullie veel plezier met een duurdere auto met dezelfde opties als een goedkopere.
yanktank zegt
hmmmm
veel van de boven genoemde slogans passen ook bij alfa romeo of fiat.
allen zijn ze in het Frans en niet in het italiaans
@Tom
autoblog,autoweek het is allemaal dezelfde kliek. om de een of andere reden gaat onze voorkeur in NL uit naar de Duitsers.
SaxoVTS zegt
Hmmm, ik vind de slogan niet heel sterk eigenlijk. Ze hebben betere gehad.
Voor de mensen die de gedachte achter de slogan willen weten, hier een youtube-filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=DRl_tbNfw3k
Citrofiel zegt
Zonde dat het niet meer Franstalig is. Het had wel wat dat die gekke Fransen zonodig een slogan moesten gebruiken die veel mensen wellicht niet begrepen… :P
robbie zegt
@Citrofiel: in het Frans luidt de slogan als volgt:
“Renault. Changeons de vie. Changeons l’automobile.”
Een stukje langer dus ;)
Thelis zegt
@Gunmeat:
Benieuwd hoeveel mensen je links bekeken, zouden er een hoop moeten zijn aangezien ze gek zijn op Duitse spullen. De onderzoekgegevens komen immers van de ADAC.
Citrofiel zegt
@robbie: Kijk, nu begrijp ik waarom ze de Franse slogan niet meer gebruiken voor Nederland. Veel te moeilijk (voor de meesten). :D
GOD zegt
@ Citrofiel
Reenoow Schjanschjoon de vie Schjanschjoon luh automobiel
zoiets ;)
VonStroke zegt
Erg zwakke en nietszeggende slogan. Die van hiervoor was toch pakken beter, en tenminste Frans.
Rick dos zegt
Renault; alsof we je beroven
GOD zegt
Renault; “We take you to places other brands don’t take you too”
(sloop)
mhuhahahaha :lol:
Tinus zegt
Renault; je moeder rijdt nog beter.
DD zegt
@Stefaan: Natuurlijk zitten er ook goede tussen :D ! Maar ik heb voor mijn werk een renault :( en de bekleding was met een jaar al behoorlijk kapot, en de elektronica is ook niet best! Wel de mazzel dat de versnellingsbak nog heel is :D
Stefaan zegt
@ DD: tuurlijk renault heeft slechtere jaren gehad, maar dat is nu aanzienlijk beter. En iedereen doet alsof elke renault kapot gaat. Bij bmw, mercedes gaan er ook dingen kapot alleen zijn de eigenaren zo beschaamd dat ze het tegen niemand zeggen.
Dimglor zegt
Ik begon het stilletjesaan irritant te vinden dat als er over Renault geschreven wordt altijd direct dezelfde domme commentaar verschijnt. Renault heeft vroeger fouten gemaakt, maar zijn nu veel beter. In Top Gear moet je eens het filmpje kijken waar Jeremy Clarkson de Cls 55 Amg test. Hij is vol lof over de auto tot hij op het punt komt van betrouwbaarheid en dan zegt hij dat hij daarom juist geen cls amg zou kopen. Waarom krijg je dan hier geen opmerkingen over op Autoblog? En alle mensen die VW en Audi enzo rijden en zeggen dat ze geen enkel probleem hebben gehad liegen dat ze zwart zien, want ik heb al vele mensen gehoord die daar ook problemen mee hebben! Conclusie: De eerst fabrikant die volledig probleemloze wagens bouwt, moet nog geboren worden!
TJ_1987 zegt
@ Dimglor + Stefaan,
Idd ik vindt het het een beetje suf dat ab niet objectief is bij het brengen van dit nieuws (quote: “Renault createur d’ malheur”)..
Dit juist terwijl Renault nu postitief in het nieuws is door de betrouwbaarheid van hun auto’s:
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/algemeen/nid6041-adac-ford-nu-pechgevoelig-renault-juist-betrouwbaar.html
TJ_1987 zegt
Misschien alleen maar VAG rijders bij de redactie van AB?
de sjonnies zegt
Renault :
– maakte de eerste vijfdeurs auto in 1961 die to 1993 in prodcutie is geweest
– wist van het MPV concept niet alleen een succes te maken maar zelfs een nieuwe klasse
– was de eerste die met een kleine MPV uitkwam en een middenklasse MPV
– maakt zulke slechte bedrijfswagens dat ze ook onder de namen van Opel en Nissan verkocht worden
– komt als beste uit de meeste crashtests.
– is vernieuwender dan Citroën om van onze premium Duitsers maar niet te spreken, die Renault dan gaan na-apen
Wat een kut merk he !
Headhunterz zegt
hulde @ de sjonnies! ;)
Dana zegt
Kkan het toch niet laten….
Renault maakt ongetwijfeld prima auto’s. Vooruitstrevend design, veilig, zuinige en betrouwbare techniek, kindvriendelijk, voetgangervriendelijk en altijd een sympathieke uitstraling. Wat ik persoonlijk mis bij Renault (en een aantal andere merken) is een icoon en vette topmodellen. Ik mis 6- 8- 10- 12 of 16 cilinder modellen. In mijn beleving zijn het over het algemeen daarom zuinige, veilige familiebakjes met kleine viercilinders. Ik rij regelmatig in een Panda en ook die auto doet alles prima. Sturen, remmen, zitten, onderhoud, alles prima. Toch gaat mijn auto-hart er niet sneller van kloppen. Volgas bij 110 gebeurt er gewoon niks. Geen feedback via stuur of billen etc etc.
Daar zit voor mij het verschil. Ik heb nu voor de tweede keer voor BMW gekozen. En ik zal eerlijk zijn: niet alleen rozegeur hoor! Turbo kapot (1500€), injectoren laten vervangen (zal geen bedrag noemen), APK? over de 1000€ kan makkelijk. Xenon unit (1 kant) 750€.
Een kennis van mij rijd een 4.2 A8 en heeft recentelijk voor 7800€ schade gehad. Defect in motor en bak. Dat is dan de voorsprong door techniek denk je dan.
Wat deze “premium” merken doen is preventief vervangen. Bij BMW krijg je bij 150.000 KM te maken met een “service inspectie 2”. Er worden dan gewoon slijtage gevoelige onderdelen vervangen omdat ze weten dat deze toch op korte termijn afhaken. Dit komt natuurlijk ten goede aan de betrouwbaarheid. Maar is dit eerlijk? Bij betrouwbaarheid moet daarom naar mijn idee ook gekeken worden naar onderhoudskosten. Zolang je maar genoeg vervangt blijft het zaakje wel draaien natuurlijk….
Echter :) Zolang alles werkt is het werkelijk een feest om te rijden. Ik heb nu een 204PK en 410NM sterke turbodiesel en dat gaat als de brandweer! De auto geeft iedere dag weer het gevoel dat hij dit het liefst jarenlang, zonder zeuren, voor je doet. Met veel feedback, vlezige besturing, super acceleratie, angstaanjagende remmen en veel comfort. Pure kwaliteit! Heb met een M5 V10 op de Ring gereden en je vraagt je echt af hoe zo’n auto zo’n marteling kan doorstaan!
Binnenkort ga ik chiptunnen en stijgt het vermogen van 204PK en 410NM naar 250PK en 500NM. Dit alles onder volledige garantie van de dealer.
Als liefhebber van mooie techniek kom ik gewoon niet aan mijn trekken bij de Fransen…. Ik hoop dat ze (net als Nissan met de GTR) binnenkort met iets komen waar we weer verliefd op kunnen worden.
mark zegt
Waarom niet autoblog audi of vw blog gaan noemen. De mensen van auto blog zijn allemaal zo pro vag en de meeste reageerders van 15 tot 20 jaar hier ook dus ik zou zeggen waarom niet. Vag kan nooit iets verkeerd doen hier op autoblog en objektief commentaar ook niet dus waarom nog berichten over (volgens jullie) frans rommel. Als autoblog wil gaan mee tellen met de echte autopers zoals autovisie zullen jullie toch wat serieuser moeten worden.
alltimer zegt
ik rij dan wel geen renault, maar ben wel monteur bij een universeel bedrijf, en zie meer renaults terugkomen met problemen, dan andere merken.
alhoewel mijn vader voorheen 5 jaAR met een renault gereden heeft en nooit problemen gehad
MattCurlew zegt
Tja Renault is ook niet echt mijn merk. Vind de styling vaak alle behalve mooi, de communicatie van pedalen en stuur is echt te vaag en ze schijnen nogal onbetrouwbaar te zijn. Maar ook ik vind dit ‘nieuwsbericht’ weer van een matig niveau…
Het lelijke eendje zegt
Renault = Ne auto die ni bolt!
laatste-man zegt
Renault: for tits with kids
yanktank zegt
natuurlijk doen ze positief over duits spul ze hebben pas nog een smak gald van bmw gekregen
Jansen zegt
@Dana
je had ook een C6 met 241 pk kunnen kopen… had je dat chiptunen achterwege kunnen laten. Voor de zelfde prijs heb je een 530d met 235 pk….
Jansen zegt
@ de sjonnies,
Renault vernieuwender dan Citroën (om even die binnen Frankrijk heersende strijd maar eens op te rakelen) Waar zie ik hydropneumatische vering, wie was de eerste met voorwielaandrijving, zelfdragende carrosserie, torsievering, niet Renault geloof ik. En die MPV kwam van Matra… Renault heeft alleen handig gemarketiert… Verder ben ik het wel eens met je standpunt over de Duitsers…. Want waar hebben de Duitsers die meedraaiende koplampen vandaan, waarop is het idee van de Merc A dat het motorblok bij een aanrijding onder de auto verdwijnt ook al weer eerder gebruikt…. Ok, écht grote motoren leveren de Fransen niet meer, dat is misschien jammer, maar de hoeveelheid mensen die die kunnen kopen… liever zie ik dat de autoindustrie geld investeerd in het verbetren van de gebakjes voor Jan alleman inplaats van geld verslindende supercars die niemand kan kopen…
Dana zegt
@ Jansen,
:) het duurde even voordat het kwartje viel. Ik dacht zo’n Corvette heeft toch wel meer dan 241PK? Toch bedankt voor de tip!
Wel wil ik nog even reageren op je vorige reactie:
“liever zie ik dat de autoindustrie geld investeerd in het verbetren van de gebakjes voor Jan alleman inplaats van geld verslindende supercars die niemand kan kopen…”
Nieuwe technieken en systemen worden meestal als eerste toegepast in dure en luxe topmodellen. Head up Display is nu alleen verkrijgbaar in dure auto’s maar zal straks in veel auto’s te vinden zijn. Directe brandstof inspuiting, aerodynamische ontwikkelingen, banden, carbon fiber (lichte materialen besparen brandstof), de dikke diesels, de supermooie versnellingsbakken die je tegenwoordig kan aanschaffen en ga zo maar door. Die vinden hun weg naar de consument via deze “geldverslindende supercars”.
Nog een voorbeeld: Porsche, bekend van oa de 911 ;)
Ik weet nog goed hoe men reageerde toen de Cayenne werd geintroduceerd. Autoliefhebbers waren zeer verontwaardigd maar het ding gaat als warme broodjes….! Niet alleen op het asfalt een kanon, ook de verkoopcijfers zijn prima (ik moet zo’n hut niet hebben hoor). Voor de Boxster geldt hetzelfde. Iedereen roept “Hairdressers car” en het kleine kreng zorgt ervoor dat Porsche financieel gezien erg gezond is en dus geld “maakt” om auto’s als een Carrera GT te creeeren. Een auto waarvoor iedere autoliefhebber op zijn knieeen gaat!
Supercars creeeren dus een passie voor een bepaald merk en zijn vaak de kraamkamer voor nieuwe technieken. Tot slot: voor een supercar betaal je exorbitant hoge belastingen dus wees er blij mee.
Laurens zegt
@Dana: zo zou het horen te gaan idd, van duur naar goedkoop. Binnenkort komen echter de electrische wagens, dan opeens geldt deze oude regel niet meer. Maar goed, is ook voor G/L regenten.
mashell zegt
Was “drive the winds of change” niet een Suzuki of Honda slogan uit de jaren 80?
de sjonnies zegt
@ jansen :
Zelfdragende carrosserie, leuk dat je dat schrijft, dat was GM met de Opel Olympia in 1938, maar gelijk daarna Renault met de Juva Quatre. (eerlijk is eerlijk gewoon jatwerk van Renault)
Voorwielaandrijving waren Lycoming en Cord, Cord was ook de eerste met meedraaiende koplampen, begin dertiger jaren vorige eeuw. – Citroen heeft dit echter op zeer progfessionele wijze ge-herintroduceerd.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Renault qua marketing en concepten de laatste pakweg 30 jaren de fakkel van Citroen heeft overgenomen.
Jansen zegt
@ de sjonnies
De Citroen Taction Avant komt uit 1934 dus wat die zelfdragende carros uit 1938 heb je geen gelijk… Dat Cord eerder was met voorwiel aandrijving, dat klopt, Tracta was nog eerder en wat van die duitse prutsers, daar heb je gelijk in. En over de afgelopen 30 jaar…. daar heb je ook gelijk in. Peug heeft wel wat stuk gemaakt bij Citroen….
de sjonnies zegt
@Jansen:
en ik rij Citroen, zijn wel donders betrouwbaar tegenwoordig, geen klachten !
Wullum zegt
Renault, createur de merde
Waxweazel zegt
@ Cantago
Aan je reactie te lezen ben je ook zo eentje die niks liever doet dan zeuren over Renault.
Tegenwoordig maakt Renault heel erg betrouwbare wagens, wat ook wordt bewezen door veel verschillende statistieken !
Maar zoals 90% van diegene die hier posten, willen ze (of zijn ze gewoon te dom !) inzien dat dit de realiteit is.
Autoblog.nl en de meeste van hun redacteurs leggen zich ook niet neer bij deze realiteit en laten dan ook zulke negatieve en ongefundeerde reacties toe. Puur voor hun eigen vermaak. Elke zelfrespecterende autosite had zulk reacties al lang verwijderd of tenminste een waarschuwing geplaatst. Maar in Nederland mag blijkbaar veel met die zogenaamde “vrije meningsuiting”. Nochtans is die ook beperkt als het op schelden en beledingen aankomt. Zeker als die ongefundeerd is.
de sjonnies zegt
@Waxweazel:
We hebben hier 2 Renault bedrijfswagens lopen 1 Opel gebadgde Movano lang/hoog en een Trafic.
De Movano 230000 kilometers door heel Europa heen en onze MB Sprinter 130 pk is sinds de komst van de Movano niet meer zo geliefd bij de heren service monteurs. (ze laten hem liever staan!)
De Trafic is van 2009 en nu reeds door de 58000 kilometer heen, ik was ook bevooroordeeld over Renault, zeker tegenover Mercedes, maar als ik naar de kosten kijk, de betrouwbaarheid en de aanschafprijs, vrees ik dat de opvolger van de Sprinter ook een Renault logo zal dragen!
En dat, terwijl ikzelf altijd een Mercedes hart heb gehad wat bedrijfswagens betreft !
mark zegt
Eens kijken of reageerders het antwoord weten op deze vraag. Welk automerk had in 1973 als eerste kunstof bumepers die je tegenwoordig op alle auto’s hebt.
AMG Powerrr zegt
@de sjonnies,
je kunt bedrijfswagens niet vergelijken met luxewagens. Daarbij wil ik even bij zeggen dat in een Movano gewoon een Opel motorblok in het vooronder hangt. En in een Vivaro ook. Als je bedrijfswagens gaat vergelijken, hou het dan op een Actros / Magnum. Welke van de 2 is al 3x (’97, ’04 en ’09) Truck of the Year geworden? Renault voor het laatst in ’91. Dusja, wat hebben mensen nou liever.
AMG Powerrr zegt
-edit: reageer eens inhoudelijk!-