Best of both worlds.
Scuderia Cameron Glickenhaus werkt aan iets nieuws en het ziet er veelbelovend uit. Geen moderne supercar dit keer, maar een retroproject. Met de SCG 006 wil het autobedrijf de looks van een sportauto uit de jaren zestig combineren met hedendaagse technologie.
Als inspiratie moet je denken aan auto’s als de Ferrari 275 GTB en Shelby Daytona. Onder de kap huist een Corvette V8 met supercharger, goed voor 659 pk. De auto moet met zowel een handgeschakelde zesversnellingsbak als een automaat met flippers komen. Er komt zowel een coupé, als een spyder en uiteindelijk ook een GT4-variant. Qua prijs moet je tussen de kwart en de half miljoen euro denken. Een order laten noteren voor de SCG 006 gaat gepaard met een aanbetaling van 10 procent van de totaalprijs. Ondanks het hoge prijskaartje zal Scuderia Cameron Glickenhaus geen moeite hebben om kopers te vinden. Zo was de in 2017 gepresenteerde SCG 004S binnen enkele weken na presentatie uitverkocht.
Voor nu is er slechts een render vrijgegeven. Scuderia Cameron Glickenhaus zegt dat er nog van alles mogelijk is. Zo heeft de auto op de plaatjes een side-pipe, maar kan het uiteindelijke productiemodel een uitlaat aan de achterkant krijgen mocht de klant dit beter vinden. Elke auto zal op wens van de klant worden gebouwd.
ericc zegt
Uitlaten iets te groot. Van die SCG004S nog geen foto’s gezien op de openbare weg of circuit enkel pc-tekeningen.
Benieuwd of dit model verder raakt dan tekeninen.
dunhozzie zegt
Side pipes zijn echt lelijk. En ze hoeven niet naar de Ferrari’s te kijken voor inspiratie, die Shelby Daytona heeft ook zo’n soort looks
goodfellar1 zegt
@dunhozzie: Mee eens, Mr. Glickenhaus moet naar het krankenhaus.
tenaci zegt
Ja natuurlijk is er nog van alles mogelijk, het is een tekening! En een vrij slechte ook nog. Lijkt wel een tekening van een modelautootje.
quadrifoglioverde zegt
Niet echt fraai. Die p4 daarentegen, wat een vet ding was dat!
quadrifoglioverde zegt
@quadrifoglioverde: p4/5
dirkv zegt
Wel bijzonder als je op basis van deze prutsplaatjes het voor elkaar krijgt om een auto van een half miljoen te verkopen.
dirkv zegt
En ook erg lekker dat je bij het zien van deze prutsplaatjes kan denken “zo één heb ik nog niet, straks even 50.000 credits overmaken”.
Nou ja, ik moet snel mijn koffie opdrinken want ik moet naar mijn werk:/
MaartenD zegt
Die sidepipes zien er echt niet uit..een kitcar met veel pks
tjorque zegt
Doe dan 1pk meer!
Benny_Weisz zegt
De body oogt veel te smal. En die side-pipes zijn too-much.
Het hele concept lijkt mij überhaupt overrated. Voor USD 400k koop je én een 812Superfast én een dikke Shelby 365….
Maar als geld geen rol speelt én je wilt iets unieks (smaak daarbuiten gelaten), shure…why not?
C6_R zegt
Volgende keer beter eerst @michiel_vd_brink inschakelen!
w0o0dy zegt
Net zoals de meesten: nope, dit is te fantasieloos. Mix tussen een Corvette cabriolet en een 275 gtb.. De aandrijflijn is dan wel weer helemaal top. Beest van een motor.
galverink zegt
Een diffuser onder een kamm-tail. Dat doet je toch niet. De Kamm is nog uit de tijd dat de topsnelheid op de rechte stukken het verschil maakte. De diffuser hoort bij het downforce tijdperk. En bovendien: hij hoort bij een volledig gevormde bodemplaat. Dan zou er ook een enorme splitter vooraan moeten zijn.
Dus NEE!
davelepeef zegt
Euh, zijn de Cobra replica’s op?? Wie zit hier nou weer op te wachten. Met zo’n render lijk je me sowieso bijzonder kansloos :’)