Renault heeft de prijzen van de hipste MPV van het moment bekendgemaakt.
Mijn vader geeft niet zo veel om auto’s en heeft daarom tot op heden elke generatie (Megane) Scenic voor de deur gehad. Geen seconde heeft dat bij mij ook maar enige vorm van opwinding opgewekt, maar toen ik in maart van dit jaar oog in oog stond met de nieuwe Scenic kon ik niets anders dan concluderen dat Renault voor het eerst een aantrekkelijk gelijnde MPV had neer gezet. Volgens sommigen lukte Ford dat al eerder met de S-Max, maar fraaie auto’s in dit segment zijn uiterst zeldzaam.
Het uitgaande model staat vanaf 26.999 euro in de showroom, voor dat geld krijg je een 1.2 TCE met 115 pk. Voor het nieuwe model met diezelfde krachtbron beginnen de prijzen bij 25.490 euro. Da’s toch mooi 1500 euro goedkoper, terwijl je bij de nieuwe wel standaard die kekke 20-inch wielen krijgt. Dieselen kan met 110, 130 of 160 pk, maar enkel de dCi 110 heeft dit jaar nog 21 procent bijtelling. Overigens zijn de diesels fors duurder, instappen kan vanaf 33.290 euro.
De Grand Scenic heeft -met de 1.2 TCe 110- een vanafprijs van 26.690 euro, diesels beginnen bij 34.490 euro. Evenals bij de gewone Scenic, komt ook bij de Grand Scenic enkel de dCi 110 in aanmerking voor gunstigere bijtelling.
Vanaf november staat de Scenic bij de Renault-dealers, de Grand Scenic volgt een maand later.
misterdrogba zegt
Hip is ie zeker, maar mooi? Neen.. Geef mij persoonlijk toch een S-max.
Deze is leuk voor de hippe ouders die in stijl hun kindjes naar ballet willen brengen.
viezefreddyw zegt
Het zijn prima ogende auto’s met prima prijzen. 20 inch ietsje te veel van het goede? Misschien, maar ze staan hem wel. Niks mis mee! Renault bouwt weer prima auto’s. Gegund.
peug206 zegt
het is weer eens wat anders. ziet er strak uit voor zo’n grote bak, al kan die dikke kont met die diffuser? me niet heel erg bekoren. ook geen gekke vanaf prijs voor zoveel auto.
potver7 zegt
Wel vreemd dat die diesels zo veel duurder zijn, kan me niet voorstellen dat we die veel gaan tegenkomen
thomasthomas zegt
Zijn die schijfremmen nu ook 19 inch Brembo’s?
rotjeknor zegt
Bandenmaat 195/55R20, ze staan al op voorraad op m’n werk. Lijkt precies alsof ze op een thuiskomertje moeten?
sel777 zegt
@rotjeknor: max 80 km/u ook zeker! Haha
ThomasBol zegt
@rotjeknor: het BMW i3 syndroom
smoked zegt
Leuk man 20 inch, straks als een deel uit de lease gaat en bij gezinnen terecht komt; een set banden vervangen kost een fortuin.
henkp1 zegt
@smoked: Nou zit je verdorie zelf op het www, is het nou echt zoveel moeite om even op te zoeken wat die banden kosten? Nou hier dan: merkbanden van € 113,95 tot circa € 200 pst. Normale prijs dus.
joppe zegt
Wat zouden die bandjes gaan kosten?
Dizono zegt
@joppe: niet veel meer dan een normale autoband. Ze zijn smal en hoeven ook geen extreem hoge snelheidscodering te hebben, in tegenstelling tot de meeste 20-inch banden.
awesome zegt
@Dizono: maar hoe veel auto’s rijden rond met die maat?
Hoe minder vraag, hoe duurder natuurlijk…
henkp1 zegt
@joppe: Nou zit je verdorie zelf op het www, is het nou echt zoveel moeite om even op te zoeken wat die banden kosten? Nou hier dan: merkbanden van € 113,95 tot circa € 200 pst. Normale prijs dus.
moveyourmind zegt
Leuk fris ontwerp dat mooi aansluit bij de huidige modellijn van Renault maar wel een eigen gezicht heeft.
Kvgorp zegt
Beter dan de nieuwe Mondeo. Op de persfoto’s een dikke bak en je ziet hem alleen maar met 16″ rondrijden. Gedurfde maar goede keuze van Renault.
awesome zegt
@kvgorp: De Mondeo… die was al bijna aan een facelift toe vóór hij op de markt kwam in EU.
En wat je zegt: die 16″ ziet er amoebe uit.
mashell zegt
@kvgorp: de Mondeo kun hè alleen met 16″ velgen bestellen. Want grotere wielen hebben bredere banden, dat zorgt voor een hoger verbruik, dus meer CO2 uitstoot en valt de wagen dus meteen in een hogere BPM staffel en dat is absurd duur. 16″ wielen wordt weer heel normaal in Nederland.
LaLancia zegt
De tweede generatie Scenic vind ik anders ook een fraaie wagen hoor! Zeker in zo’n luxe variant. De nieuwe vind ik maar vreemd. Veel te veel rare franjes. Dat had veel strakker gekund.
elias zegt
@LaLancia: de tweede!? Pardon! Wij hebben die 9 jaar gehad (dus ik spreek uit ervaring) en luxe was allesbehalve waar ik aan dacht hoor!
phaeton zegt
@elias: Mwah, die facelift met strakke koplamp units en strakgetrokken bumper ziet er nog altijd beter uit dan de huidige.
elias zegt
@phaeton: ieder zijn smaak. Ons kan het niet meer schelen?, hebben intussen net een week geleden afscheid genoemen van onze Scenic. De nieuwste Espace staat intussen voor de deur?
2wheeler zegt
@elias: jij zit met een hoop vragen ;)
Emojis werken niet meer!
mikkeloentje zegt
Ik denk dat de gemiddelde Scenic rijder met een week die 20 inch aan gort heeft gereden.
derek306 zegt
Op de foto een prachtige auto! Gewoon een eigen design, gewaagd! Alleen is dit een suv cross over? Ik zag gisteren nog de nieuwe espace, ik kan er niet aan wennen
E34M5Touring zegt
35k voor een basis diesel met 110pk vind ik erg veel geld. 20inch of niet. Prijsverschil met de basis benzine motor is ook fors zo. Wel een leuk ding om te zien. Fris design.
kennone zegt
ook met die 20inch wil je daar toch niet in rijden..
henkp1 zegt
@kennone: Tuurlijk wel. Tenzij je geen autoliefhebber bent.
kennone zegt
@henkp1: Succes als je graag in deze afgekeurde dameskapper bak gezien wilt worden. Ik stap nog eerder in een Renault 5 dan in dit
henkp1 zegt
Ik vind het hele mooie auto’s. Feitelijk uitstekende aanbiedingen: ruimte, comfort, degelijkheid, betrouwbaar, prima weggedrag in een fraaie verpakking tegen goede prijzen. Doe mij maar zo’n goude korte.
bmwm3e92 zegt
Wel mooi maar rare keus van Renault
toyotafortuner zegt
Oogt zeker niet verkeerd. Dieselen kost nogal duur tov benzines. Best apart.
2wheeler zegt
@toyotafortuner: maar een diesel van hunnie weegt ook zwaarder