Sinds een paar weken ben ik dan aan het schrijven voor Autoblog maar verder was mijn jaar wat auto’s betreft niet heel enerverend en dus niet erg memorabel, helaas. Ik heb weinig sensationele auto’s gereden dit jaar en het was alweer het tweede opeenvolgende jaar dat ik überhaupt geen eigen auto bezat. Een petrolhead onwaardig! Daar moet verandering in komen en dus moeten we vooruit kijken.
Ik ben eigen baas. Als u denkt dat ik als gevolg daarvan Crystal drink, mijn kont afveeg met briefgeld en mijn inpandige garage gevuld is met 18 exotische klassiekers en een 599 voor dagelijks vervoer naar de golfbaan moet ik u teleurstellen. Het enige wat klopt is dat ik een achterwiel aangedreven klassieker bezit. Een zwarte van net na de oorlog. De dynamo moet nodig nagekeken worden en er zit een kraakje in de aandrijfas. Dat wordt binnenkort verholpen. Door mijzelf, want sleutelen doe ik graag en is goedkoper als het inschakelen van een fietsenmaker. Voor lange afstanden heeft mijn vriendin een Clio maar deze staat nog altijd terminaal te zijn dus bewegen we ons voort in het rode leenbarrel.
Nogmaals: mijn recente autoverleden is niet erg memorabel. Hoewel, ik heb wel iets geleerd van het afgelopen jaar: ik wil een auto waar ik zelf aan kan sleutelen, zodat niet al het spaargeld richting de garage hoeft. Een auto van vóór het computertijdperk. Daarnaast wil ik graag een auto met een karakter. Dat mis ik aan de Clio. Zoals jullie vorige week konden lezen heb ik mooie herinneringen aan mijn vorige -bijna- klassieker. De Colt uit die column was 23 jaar oud. De dynamo moest eens vervangen worden maar dat kostte minder tijd dan het plakken van de band van mijn stalen ros. En het vervangende exemplaar kostte, gereviseerd en wel, niet veel meer dan een plaksetje. Ik ga dus op zoek naar iets (semi-) klassieks, iets met karakter. Omdat er niet een heel ruim budget is zal een Porsche of een snelle Italiaan misschien niet de beste keus zijn. Ook omdat dat imagotechnisch niet heel handig is als je een startende zelfstandige bent. Het is wél fijn als ik daadwerkelijk op de plaats van bestemming kom dus ik neig naar iets wat bij onze oosterburen vandaan komt of misschien wel iets Japans zoals mijn Colt destijds.
Omdat het een tweede auto is zal bagageruimte en gebruiksgemak niet zo belangrijk zijn maar dat wil niet zeggen dat ik een gezinsauto uitsluit. Misschien een Golf I of een BMW uit de ’02 serie? Maar ook een oude Celica of een Audi 80 coupé behoren tot de opties. Misschien wel een mooie MR2? Dat is toch een achterwiel aangedreven sportwagen met middenmotor. Ik weet het nog niet precies maar het komende jaar moet absoluut een jaar worden van nieuwe autoliefde. Een auto waar ik over twintig jaar met plezier op terugkijk en die ik eigenlijk nooit meer weg wil doen. Een auto waar ik 20 minuten op kan schelden omdat hij niet wil starten in de kou. Maar die dan toch, net voordat ik het op wil geven en naar de bushalte wil lopen, proestend en kuchend tot leven komt en me naar mijn plaats van bestemming brengt. Ik wil een auto die met mijn vriendin het gevecht om mijn vrije tijd aangaat. Een auto waarin ik op zaterdagochtend een boodschap ga doen en die me dan net voor het avondeten weer thuis brengt na een dag van binnenweggetjes en dijken die naadloos in elkaar overgaan. Ik weet nog niet precies wat het wordt, maar ik sta absoluut open voor uw suggesties!
Weet je, het gaat niet eens specifiek om de auto of de leeftijd. Om de kuren of juist die geweldige voorjaarsritjes. Ik wil gewoon weer een autojaar om nooit meer te vergeten en ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om jullie allemaal hetzelfde toe te wensen. En wees voorzichtig met vuurwerk vannacht want je hebt je handen het komende jaar weer gewoon nodig om te sturen en te schakelen. En om de reactievelden te vullen en op de banners te klikken;)
boeloe zegt
leuk verhaal
DJD zegt
ik vind hem ook leuk, goed begin van het jaar!!!
sebastian zegt
hmm, 330 lm, 250 gto en 288 gto lm?! anyone?
sebastian zegt
ik bedoel natuurlijk 288 gto evoluzione!
Markus zegt
Uhm een suggestie… een Colt GTI uit pak ‘m beet 1993, is dat wat? Ik heb een 1.6 gehad uit 1994 en dat reed heerlijk, en ik vond het ook een mooi model.
nope {audi} zegt
koop een ex lease auto………
Klassiekerrally zegt
Een zwarte klassieker van net na de oorlog… Dat maakt me heel nieuwsgierig!
Een ideale klassieker voor elke dag, eenvoudig om aan te sleutelen, praktisch genoeg voor de boodschappen, fijn op dijkweggetjes, niet noodzakelijkerwijs de meest betrouwbare, maar doet het wel wanneer het er op aankomt…
Volgens mij omschrijf je een MGB!
Us zegt
Ik snap niet waarom je zo terughoudend met electronica in een auto. Het sleutelt zelfs makkelijker… Is betrouwbaarder en indien er iets kapot is zal het (motorisch gezien) een
nokkenassensor
krukassensor
watertempsenor
en hooguit nog 2 andere zijn..maar meer niet..niet veel meer dan een carb. auto.
Persoonlijk zou ik gaan voor een 325i E30 (touring ook lekker), low budget, zuinig is ie niet echt maar knallen doet ie wél. Deze auto’s roesten niet en hebben ook niet gek veel problemen.
Ga wel voor een zo origineel mogelijk auto.
Succes pik!
GTV driver zegt
een fiets dus..
Alfa GTV !!
M@RS zegt
@Klassiekerrally wel eens van een fiets gehoord! ;)
Klassiekerrally zegt
@ Us: Wauw… best een goede keuze! Kosten niet veel in aanschaf en bieden wel veel rijplezier.
@ M@RS: Een fiets! Oh oh… te snel gelezen en nog lichtelijk vermoeid van afgelopen nacht! ;)
RubenBaeten zegt
Casper, mag ik je een oude Amerikaan aanraden? Simpele en duurzame techniek, groot (dus je kunt overal makkelijk bij als je wil sleutelen), comfortabel… Ik rij dagelijks in zo’n ding, leuker dan welke moderne auto dan ook. :-)
TDLC zegt
BMW 2002 of MGB met 5-bak. Qua bouw-kwaliteit denk ik dat de BMW een betere optie is dan de MGB. Britse auto’s uit die tijd zijn niet heel erg bekend om hun kwaliteit.
Klassiekerrally zegt
@ TDLC: een goed gerestaureerde MGB is zeer betrouwbaar. Probleem is: wanneer weet je of de auto ook echt goed gerestaureerd is?
Vijfbak had een MGB nooit. Wel overdrive.
Willem zegt
eindelijk iemand met een doel voor ogen.
Marco zegt
hé de fotoshop foto :-)
http://www.autojunk.nl/pix/view/134685
Steven zegt
hoezo porsche te duur, ik ben 17 en bezig met een 944 voor mezelf makkelijk sleutelen. en als je een type 1 pakt wegenbelasting vrij dus praat je over een paar tientjes per jaar voor de verzekering (mits je 24 bent :@) dus juist fiscaal heel voordelig, zouden je klanten ook moeten begrijpen.
Ejay zegt
Uit eigen ervaring kan ik aanraden een Volvo Amazon, stijlvol, makkelijk snel te maken en onderdelen zijn op veel plekken te krijgen tegen een goede prijs. Een andere leuke wagen is de Golf 1 cabriolet. Ook veel voor te krijgen. Succes met zoeken!
CCX zegt
Amen
JPM zegt
Alfa spider?
Bender zegt
Ik sluit mij aan bij Ruben, een belastingvrije amerikaan. Natuurlijk wel met gastank als je dagelijks wil rijden.
Ik rijd al 2 jaar probleemloos in een 76 Chrysler Cordoba op LPG. Nooit problemen, start altijd zelfs met deze kou! En je rijdt voor de prijs van een fiatje in een auto met het formaat en de luxe van een S klasse…
Ruben, nu ben ik nieuwsgierig, wat rijd jij?
joriske zegt
Een Alfa 75 mss
Mustang zegt
Mooie en succes volle column ; en de eerste in 2008!
Mr. Reddingius zegt
“en is goedkoper als het inschakelen van een fietsenmaker”
‘Dan’ het inschakelen van een fietsenmaker;)
KR8 zegt
een audi Urquatrro misschien, lekkere vijfcilinder..
dekster zegt
Misschien een volvo P1800 of alfa spider?
mooie column btw en wat voor (ferrari?) is die rechtse op de foto?
59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt
In 2008 Ferrari’s met sneeuw? Kom op…
–edit: bedankt voor je bijdrage…–
Poekie Lauda zegt
Misschien een VW Golf l GTi
Poekie Lauda zegt
@dekster
een 250 LM
Eric zegt
een volkswagen Caddy MK1 natuurlijk
Roadronner zegt
205 1.9 GTi
Nick zegt
Een Urquattro is wel leuk, en de 2.2E motor is onverwoestbaar mits je de KE-Jetronic versie hebt.
Misschien is een RS2 toch wel iets leuker.
59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt
@Roadronner
Wat Bedoel je met 205 1.9 GTi
The Godly Tuner zegt
@ casper
een ford mustang is een goede keuze…. (m’n pa heeft een ’66er mustang cabrio 289… goede ervaringen mee…)
ze zijn niet heel duur (relatief gezien… voor 20-30 duizend heb je een hele nette) en ze zijn behoorlijk snel.. (in rechte lijn dan …. kun je wel makkelijk wat aan laten doen) ze maken een prachtig geluid…
alleen die krengen zuipen…. als je meer wilt weten over mustangs is dit een goede site http://www.voorend.nl …..
Roadronner zegt
@ 59-LK-TH:
Een peugeot 205 1.9 GTi, en dan het liefst zo origineel mogelijk. Briljante wagens!! en zeldzamer dan een Golf GTI.
Turbopaultje zegt
Een “petrolhead”, die niet weet wat voor auto hij wil rijden…………
Armada zegt
Een BMW 323 (modelserie E21)
Trabbi zegt
Hopelijk lag er een cursus Nederlands onder de kerstboom!
Ik ga voor Us zijn advies: ga voor een BMW E30, het hoeft daarom geen 325i te zijn. Heb zelf een 325iX Touring gehad en ben nu aan mijn tweede 318iS bezig, gaan niet kapot en brengen bergen rijplezier!
Klassiekerrally zegt
Gaaf hoor… En kost niet veel in aanschaf: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=24490994
Michiel_vd_Brink zegt
Prachtige foto!
De middelste is een zeldzaamheid!
Slechts vier stuks zijn er ooit van deze 330 LMB gebouwd.
Als ik me niet vergis is hier “4381SA” te zien.
w0o0dy zegt
@Casper: een Mx-5 is altijd een goede keuze als het betaalbaar en toch leuk moet zijn maar één van de andere auto’s die bij mij hoog op de lijst kwam na een testrit is de Fiat 124 spider. Echte liefhebbersauto, redelijk eenvoudige techniek, vrij goede onderdelen voorziening en gewoon erg leuk om te rijden en ik vind de auto ook wel erg mooi. Geniet ervan!
Wat_een_gezeik zegt
Toyota carolla AE86.
Achterwiel aan gedreven, bijna klasieker, Toyota en een legendarische auto.
w0o0dy zegt
@casper: maar een andere optie zou kunnen zijn dat je wat gaat (af)bouwen. Veel werk en weinig rijden, maar sommige mensen vinden het helemaal geweldig om te doen en het wordt heeeeel erg jouw eigen auto… dus onvergetelijk!
bob zegt
Ik ben behoorlijk fan van de oudere Britse autos .. ze hebben karakter .. vaak kun je er zelf goed aan knutselen en onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar. Een MGB is altijd een optie….als je wat meer luxe wilt is ook een XJS een mooie keuze … misschien met wat meer Lucas problemen ;)
Dromen doe ik altijd als ik eens ga kijken op http://www.carclassic.com
Apache zegt
Whoo, Autoblog, ben ik blij jullie weer te zien! Zodra ik terug thuis kwam, in mijn buitenvilla, liet ik Edgard mijn DB9 Volante parkeren in het koetshuis, bij mijn Maybach 62 en 599 GTB. ik zette meteen mijn Voodoo OMEN aan en mijn Motorola SLVR L7 Diamond uit. Ben ik ff blij weer onder het gewone volk te zijn zeg!
Gelukkig nieuwjaar hierbij aan iedereen!
Ik kwam dus net terug van een nieuwjaarsreceptie van baron Buysse. Een vriend raadde mij de CL65 AMG aan, omdat ik nog op zoek was naar een luxueuze coupé. Zal ik mooi niet doen, ik ga wel voor een Bentley Brooklands. Die heeft iets ultiem exclusiefs. Iets wat Mercedes nooit kan hebben. Maar goed dus, eerst ff een Saleen Mustang H302 SC voor me broer bestellen :) Het loont de moeite goed bevriend te zijn met Apache ;)
frasker zegt
Bij die afbeelding van die 3 ondergesneewde Ferrari’s is de achterste een Ferrari GTO Evoluzione, daarvan zijn er maar 5 uit Maranello gegaan, dat is pas exclusief. (Stukken beter als de Reventón waarvan er “maarliefst” 20 zijn gemaakt)
StevenI zegt
VOLVO 480! Prachtige wagen!
Apache zegt
British Leyland Mini is wel goe.
Apache zegt
@ Casper
http://cgi.benl.ebay.be/British-Leyland-Mini-850-1971-70000-km_W0QQitemZ300165927060QQihZ020QQcategoryZ18302QQcmdZViewItem
off you go!
CasperH zegt
@ Markus; dat model Colt is me nog wat te “nieuw” eigenlijk. En persoonlijk rijd ik dan liever 2 modellen Colt eerder, net zoals mijn eerste auto uit ’82.
@ Us; electronica is niet erg, computers die stuk gaan zuigen en zijn duur. Een 325i heb ik ook nog in mijn achterhoofd sinds die aflevering van Weeler Dealers. Maar misschien toch net iets te recent.. Twijfel nog.. “Succes pik”? Hebben wij geknikkerd samen? ;)
@ Ruben; er zijn er een paar die ik best zou overwegen, maar onderdelen zijn relatief moeilijk te krijgen en ik vermoed dat mijn bankrekening leegloopt bij die gasten met die schelpjes op hun luifels. Heb je suggesties dan hoor ik ze graag!
@ Klassiekerrally; inderdaad, wanneer is een auto goed… persoonlijk heb ik geen moeite met sleutelen, maar met plaatwerk en lassen e.d. ben ik niet bekend, dus daar houd ik zeker rekening mee.
@ Steven; je hebt wat mij betreft gelijk maar de ervaring leert dat het in realiteit helaas zo is dat men oordeelt op uitstraling en naam, niet op economische waarde.
@ Mr Redengius; whoops…
@ Turbopaultje; ik weet wel wat ik wil rijden hoor, maar een DeTomaso Pantera kan ik niet betalen en de rest van de wishlist is nog duurder.
@ de rest; Urquattro’s en “20 á 30 duizend” liggen dus “net” buiten het budget. Een Golf I GTI of 205 GTI is leuk, maar vind er maar één die niet is getergd door een rechtervoet van een petjesmens. Een auto (af)bouwen is nog even geen optie omdat ik er de ruimte niet voor heb. Plan was, begin dit jaar, om een Burton te bouwen en die vervolgens fors te customizen maar dat is om dezelfde reden uitgesteld. Wie weet, ooit… MX5, Corolla en Fiat 124 zijn aan het “ff checken lijstje” toegevoegd. Ik zal u op de hoogte houden van vorderingen in mijn autojacht!
CasperH zegt
@ Apache; ik moet binnenkort nog eens in zo’n ding proberen te passen. Mijn herinnering is dat het erg krap is, maar het is lang geleden en ik hoor wel gekkere verhalen.
RubenBaeten zegt
@Casper: Ik heb een aantal GM-auto’s gehad en omdat die relatief veel modellen op dezelfde platforms bouwen (die indertijd ook nog eens allemaal als een trein verkochten) is het verkrijgen van onderdelen juist een eitje. Hoe het precies zit bij Ford en Chrysler weet ik niet, maar voor de meeste modellen zit het volgens mij wel goed. Mijd in ieder geval de kleinere merken; ik had in de VS ooit een AMC Hornet van ’71 die ik heb moeten wegdoen omdat er simpelweg geen onderdelen te krijgen waren voor de achterremmen, zelfs daar niet.
Een leuke ‘mainstream’ auto uit de ’60s of ’70s, zoals een Chevy of Pontiac, hoeft niet veel te kosten in aanschaf en onderhoud. En mits zo’n auto niet afgeragd is zal ie je niet snel laten staan.
@Bender: Een Cadillac Fleetwood van 1978.
Apache zegt
@ Casper
maar het is echt een geweldig bakje hoor! en hip en mooi! Het is goedkoop en toch zullen de meisjes je auto mooi, lief en schatig vinden. Je vriendin zal het leuk vinden :)
berry zegt
wordt langzamerhand een beetje ziek van die opmerkingen over het sleutelen aan nieuwere wagens…
”ik wil een auto waar ik zelf aan kan sleutelen, zodat niet al het spaargeld richting de garage hoeft. Een auto van vóór het computertijdperk”
voor een paar tientjes heb je een uitleesapparaat voor een bepaald merk/canbus..
dan weet je in 9 van de 10 gevallen waar de storing zich bevind..
met een beetje technisch inzicht kom je er dan ook nog wel achter hoe die storing ontstaan is en hoe je hem moet verhelpen..
bovendien ”computers die kapot gaan zuigen en zijn duur”??
okey maar plaatwerk van een klassieker GOED vervangen is duurder en dat kun je niet ineens zelf doen…en een plekje roest van een paar centimeter is erger dan je denkt.
begrijp me niet verkeerd rij zelf ook een youngtimer ;) maar vind dat die angst voor electronica eens moet ophouden..
Klassiekerrally zegt
Al die elektronica maakt een auto niet leuker. Wat is er nou leuker dan in een oogopslag zien waar een onderdeel voor dient? Dingen herkennen. Zien wanneer iets kapot is zonder uitleesapparaten. Dat is bij elektronica een stuk lastiger.
Het pure is juist wat een klassieker vaak zo interessant maakt. Geen franje. Een motor is een motor en een versnellingsbak is een versnellingsbak. Die hebben niet per se elektronica nodig om hun taak uit te voeren. En voor velen (waaronder ikzelf) geeft het vinden van een storing of het afstellen van een motor door logisch te redeneren en goed te kijken en te luisteren meer voldoening dan het inpluggen van een ‘machine that goes bingggg!’. ;)
CasperH zegt
Berry, misschien heb je gelijk. Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat die uitleesapparaten kosten, mijn gevoel was altijd dat dat heel dure, specialistische apparatuur was. Wat betreft plaatwerk: klopt, de auto die ik zoek zal dan ook “hard” moeten zijn aangezien ik niet handig ben met plaatwerk.
Klassiekerrally zegt
Als je de ruimte en de interesse hebt, is alles te leren. Zelfs het oplossen van storingen in elektronica ;)
C30CDIAMG zegt
@ autoblog,
Is het misschien mogelijk om een foto te plaatsen van die 3 ferrari’s voor als wallpaper? Maar dan liever niet één die voor de helft gevuld is met de naam Autojunk.. :) Wanneer mogelijk tkx!
LPJ zegt
Porsches of snelle Italianen hoeven helemaal niet duur te zijn. Zelf heb ik me dit jaar een Alfa Montreal aangeschaft.
“Een auto waar ik 20 minuten op kan schelden omdat hij niet wil starten in de kou. Maar die dan toch…” yup ;-)
skinnybmw zegt
Of een goede BMW E30 kopen! 318iS…touring óf een lekkere zes-in-lijn! Goedkope onderdelen en heerlijk om te rijden!
E320cdi zegt
@ casper: Oude SL misschien? 280SL ofzo… leuke bak hoor! zo rond de jaren 80.
E320cdi zegt
forgot: leuk stukje ook nog is!
berry zegt
probleem met een klassieker is dan ook dat je in de winter m eigenlijk moet laten staan..
1:omdat die gestrooide rotzooi op de weg funest voor je plaatwerk is.
2:je ongeveer 3kwart van je radiator moet afplakken en t dan nog koud hebt.
3:je in de winter ontzettend geconcentreerd moet rijden, want je wil niet je pas gerestaureerde klassieker de berm in rijden.(achterwielaandrijving he)
4:het een half uur duurt voordat je ruit ontwasemd is.
5:verlichting van wagens voor ’85 zo slecht is dat zelfs een fietser moeite heeft je te zien in de donkere tijden.
je in de winter dus niet alleen jezelf maar ook andere weggebruikers in gevaar brengt
ga lkkr voor een civicje van ’95 ofzo…daar hoef je nooit aan te sleutelen..
en pak dan een klassieker voor erbij.. leuke c kadett coupe ofzo..
RubenBaeten zegt
@berry:
1: Kwestie van beetje voorbehandelen en regelmatig afspoelen.
2: Bij een 2CV misschien, maar niet bij mijn auto.
3: Als je bij gladheid niet geconcentreerd rijdt, doe je iets niet goed. Of je hebt teveel electronica aan boord die je doet denken dat je wèl goed kan rijden.
4: Bij een 2CV misschien, maar niet bij mijn auto.
5: Waar baseer je dit nou weer op?
Verder ben ik het met je eens dat electronische problemen helemaal niet zo ingewikkeld hoeven te zijn. Maar zet een V8 uit de jaren ’60 eens naast een V8 uit de jaren ’90. Goed, de laatste zal wat efficiënter zijn, maar ga maar eens een dynamootje vervangen, of zelfs bougies. Ik ben helemaal geen monteur, maar daarom is het juist zo leuk dat ik bij mijn oude V8 met carburateur met wat simpel gereedschap van alles gedaan kan krijgen.
berry zegt
ik ben wel een monteur(werkplaatschef) en t wordt allemaal dreigender gebracht dan t is…zodra je de kunstof afdekkingen verwijderd hebt kom je makelijk overal bij..
1:als je je auto afspoelt als er gestrooid is geworden heb je de kans dat je alles kapot vriest(rubbers enzo)..tevens is water in de plekken waar t zout komt niet bepaalt wenselijk,in de zomer geen probleem maar in de winter droogt t ook nog eens niet op of het bevriest..en je komt onmogelijk overal bij.
2:srry maar als die v8 dezelfde temp. behoudt als in de zomer zonder iets af te dekken klopt er iets niet..let ook eens op je olietemp!!
3:ik zeg ontzettend, dat wil dus zeggen dat je meer met je wagen bezig bent dan met het verkeer om je heen..
4:int algemeen he..
5:waar ik dit op baseer?nouja bekijkt t zelf eens…goede h4 lampjes + de reflectoren IN je koplamp zijn daarna gewoon een stuk beter geworden
pieter zegt
Het heeft mij een aantal jaren geleden wat moeite gekost om toe te geven, maar de enige auto die mijn comfort-dromen kon koppelen aan de andere nogal platvloerse, maar niet onbelangrijke zaken als betaalbaarheid, betrouwbaarheid, veiligheid en zelf kunnen sleutelen zonder de vraagbaak op mijn nachtkastje te hoeven leggen, was een oude Mercedes. Misschien niet de meest sexy keuze, maar met een goede W108 of desnoods W116 kun je zonder zorgen zomer en winter heerlijk rijden. Jonger mag ook, maar het wordt al snel erg fout (is een W116 eigenlijk al). Mijn ’72-er 450 SEL (W116) heeft 8 jaar goed voor me gezorgd, waarvan de helft als eerste auto. Daarvoor had ik 3 jaar plezier met een ’68-er 250SE (W108).
Ik had er prima auto’s aan en mijn klanten vonden het prachtig.
Dat lijstje van Berry leg je vervolgens glimlachend terzijde, zeker als je zijn suggesties leest.
Wens jullie veel plezier in 2008
marcel65 zegt
ook het tweede (is toch je tweede?) stuk is weer leuk om te lezen; ga zo door! ipv een tip heb ik een vraag; in wat voor branche ben je eigenlijk een eigen bedrijf begonnen?
VDA Racing zegt
Anders mijn M3 van ’97 (belgische nummerplaat)heeft wel 194.000kms maar in zeer goede staat,heeft 321pk en is estoril blauw en schade vrij.
@Ruben Baeten ik heb ook een nog amerikaan pontiac Trans-Am 6.6 van ’79 (smokey and the bandit) exact dezelfde.Ik weet niet hoe je hier een foto post
anders zou ik hem jou is tonen.
Klassiekerrally zegt
berry schrijft: probleem met een klassieker is dan ook dat je in de winter m eigenlijk moet laten staan..
1:omdat die gestrooide rotzooi op de weg funest voor je plaatwerk is.
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens… Het zou in elk geval wel ideaal zijn.
2:je ongeveer 3kwart van je radiator moet afplakken en t dan nog koud hebt.
Dat hangt heel erg van de auto (en het merk) af. Ooit van Volvo gehoord? ;)
3:je in de winter ontzettend geconcentreerd moet rijden, want je wil niet je pas gerestaureerde klassieker de berm in rijden.(achterwielaandrijving he)
Niet elke klassieker heeft achterwielaandrijving en niet elke klassieker met achterwielaandrijving wil je de berm in katapulteren hoor… Je wil ‘m wel heel houden, dus ben je wel erg voorzichtig en dat lijdt misschien inderdaad van ’t verkeer af, dat ben ik met je eens.
4:het een half uur duurt voordat je ruit ontwasemd is.
Ja klopt wel bij mijn auto, maar ook hier geldt: niet alle klassiekers hebben daar last van. Hangt ook van de leeftijd en ’t merk af.
5:verlichting van wagens voor ‘85 zo slecht is dat zelfs een fietser moeite heeft je te zien in de donkere tijden. je in de winter dus niet alleen jezelf maar ook andere weggebruikers in gevaar brengt
Standaard wel ja, maar op de Morris heb ik de carbidlampen ( ;) ) vervangen door H4 exemplaren en dat levert heel goed licht op. Hetzelfde geldt voor de MGB: perfect licht, ook H4.
ga lkkr voor een civicje van ‘95 ofzo…daar hoef je nooit aan te sleutelen..
en pak dan een klassieker voor erbij.. leuke c kadett coupe ofzo..
Vind maar eens een C Kadett Coupe die nog niet door een petjesmens verknald is… En het blijft een Opel he… Beetje een merk met een imagoprobleem?
ik ben wel een monteur(werkplaatschef) en t wordt allemaal dreigender gebracht dan t is…zodra je de kunstof afdekkingen verwijderd hebt kom je makelijk overal bij..
Daar heb je exact het probleem te pakken: kunststof afdekkingen. BRRRR!
En wat als de elektronica zelf het (onderweg) begeeft? Heb je mooi een probleem. Dat los je niet even op met een hamer, schroevendraaier, ijzerdraad en McGyver-tape.
Om nog maar te zwijgen over de leverbaarheid van vervangende elektronica-componenten. Nee, de enige elektronica die ik echt acceptabel vind in een klassieker is een (passende) radio en m’n mobieltje. ;)
Ringfan zegt
Als je de knaken er voor hebt dan is er alleen de M3 E30…
betaveloce zegt
een Lancia Beta Coupé
Alfa Corse zegt
Alfa Romeo 8C 2900B Le Mans Speciale…
Trabbi zegt
Heren,
Een 2CV is luchtgekoeld en een E30 318iS Touring is nooit door BMW verkocht (enkel in 2-deurs en de motor zat ook in sommige 318i cabrio’s).
Trabbi zegt
Pieter,
Niets fout met een W123/S123 of een W126? Zelfs aan de W124/S124 is niks fout en kapot gaan ze ook niet (alleen heel erg jammer dat de 500E/E500 enkel met automaat te krijgen was).
Trabbi zegt
En voor wie zo’n uitleesapparaatje wilde kopen: die geven je enkel de vastgelegde foutcodes, als het echt eens fout gaat heb je er ook niks aan. Leren werken met een oscilloscoop (en weten welk signaal een bepaalde sensor hoort te leveren) is goud waard!
de sjonnies zegt
Maar een klassieker moet natuurlijk zeker geen bron van ergenis zijn, en als ondernemer is je eerste prioriteit je bedrijf dus zullen het verstand en het hart in 1 lijn moeten liggen !
Toen ik zo’n 14 jaar geleden voor mezelf begon stond Miss Daisy daar, een Peugeot 404 uit 1967. Om geen geld uit te geven aan een auto heb ik Miss Daisy 8 maanden lang dag in dag uit gebruikt en is ze van een maagdelijke 58000 kilometer nu een doorgewinterde 100000 dame geworden.
In de sneeuw en ijs, ze startte altijd, zelfs die ene keer ’s nachts om 0300 in Antwerpen op een koude havenkade waar ze de hele nacht met haar neus in de vrieswind had gestaan. Miss Daisy staat nog steeds in de verwarmde garage thuis en is kalssieker No1 bij ons.
Een moderner alternatief kan een CX serie 2 zijn, die roesten minder dan een CX serie 1 en je hebt een mooi motoren- en uitvoerings palet.
Een MR2, ik heb een mederwerker die zo’n kreng van een ding had, kennerlijk een slechte want deze had vele on’Japanse problemen.
En een 504 coupe, met een vier cilinder, ontworpen en gebouwd door Pininfarina met door de weekse Peugeot techniek, laat wel een 6 cilinder staan, die zijn zwaar Shell verslaafd !
Verder is een W 123 Mercedes een aanrader, net zoals de CX een groot aantal uitvoeringen ! Succes !
CasperH zegt
@ Marcel65; het is de tweede onder mijn eigen naam, maar ik heb er inmiddels drie voor autoblog geschreven.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/23/vrouwen-op-autoblog-help-mij
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/25/ik-ben-de-snelste
En deze dus ;)
@ de rest: Ik heb een hoop auto’s om door te pluizen. Al een hoop plezier beleefd aan het neuzen op verschillende autoclub-fora. Zo te zien is roest bij bijna elke klassieker de grootste valkuil (voor mij dan, gezien mijn niet aanwezige plaatwerk-kunde).
deepep zegt
Een Porsche 928S v8 die niet stuk te krijgen is .. apart model .. goedkoop .. vrij zeldzaam… wegen belasting vrij als je een vroeg model neemt.
Scooperdepoep zegt
Bij deze de auto voor jou: een Volvo 780 Bertone Coupe 6 cilinder Turbo Diesel uit 1988. Waarom?
– hij is ouder dan 15 jaar, dus bijtelling-vriendelijk (economische waarde)
– het is een geheel door Bertone ontworpen auto
– hij is lekker retro en toch sportief
– hij rijdt 1 op 12 diesel (Audi blok) met fluitende turbo ;- )
– het is een coupe met 4 riante, leren stoelen die waanzinnig zitten
– er zit cruisecontrol, airco, overdrive, electrische ramen, gewoon alles op
– er zijn er maar 678 van gemaakt (de diesel werd alleen in Italie geleverd)
– je kan er zelf nog goed aan sleutelen, alle onderdelen goed verkrijgbaar
Kortom, een coupe maar toch 4 riante zitplaatsen, goedkoop zakelijk te rijden, exclusiviteit gegarandeerd, de looks van een Maserati, de betrouwbaarheid van een Volvo en gewoon een waanzinnig strakke verschijning. En als die diesel je te langzaam is kan je nog voor de 2-liter turbo benzine gaan (200 pk) die met name in de USA verkocht is. De diesel kost in goede staat ongeveer 8 mile, de benzine 15 mile. Afschrijven doet hij niet, dit is een bijzondere en degelijke auto die alleen maar gewilder wordt.
Let op: niet gaan voor de 87/88/89 6 cilinder Renault motoren, die zijn bagger. Volvo heeft in de laatste 2 productiejaren wel nog een eigen 6-cilinder erin gelepeld (redblock), die zijn dan wel weer geweldig maar duur.
Je begrijpt dat ik zo’n ding in de garage heb staan (een prachtige witte wel te verstaan). Als iemand me uitlegd hoe ik een fototje kan posten doe ik dat nog even, zeer de moeite waard deze ondergewaardeerde klassieker.
Klassiekerrally zegt
Ja! Een 780 is een schoonheid. Wist je dat ze hoger zijn dan de 760 (vierdeurs sedan) waar ze technisch mee verwant zijn?
Ook een optie is een Porsche 911 van na 1976. Die zijn verzinkt, dus roest zou een minder groot probleem moeten zijn.
Scooperdepoep zegt
@klassiekerrally
Dat hoge was me niet opgevallen. Ik rij nog wel eens naast een 760, 740 maar die zien er in vergelijking met de 780 veel lomper en ook hoger uit. Het valt me wel op dat de zijruiten wel dieper in de carrosserie lijken te liggen, wellicht is het daardoor te verklaren… ik ga het eens opsnuffelen.
Overigens zijn alle 780’s 2 keer gegalvaniseerd en kunnen derhalve niet roesten. Mooie bijkomstigheid ;- )
Ik ben geen Porsche-man maar zo’n rijkspolitie 911 uit de jaren 70/80 vind ik wel wat hebben… maar qua comfort en ruimte meer voor erbij dan dagelijks vervoer denk ik dan. Overigens zou ik dan persoonlijk eerder gaan voor een 1966 Mustang in perfecte staat, da’s pas echt simpel sleutelen, mooi Europees maatje en hoge aaibaarheidsfactor.
CasperH zegt
@ Scooperdepoep: leuke suggesties, neem ik mee in mijn overweging! Mijn vader heeft een 911 targa die als reserveauto bij de KLPD heeft gestaan, dus daar kan ik al in rijden als ik zin heb. Porsche is, met oog op mijn klantbezoeken, helaas een merk wat voor mij niet echt in aanmerking komt.
RubenBaeten zegt
@VDA Racing: Schitterende auto! Je kunt je foto’s altijd uploaden op Autojunk en evt. hier een linkje naar je pagina plaatsen.
RenesisHP zegt
Zoals wOoOdy al aangaf, een mazda mx5 NA. Alleen weet ik niet hoe ruim je het begrip boodschappen neemt, want met een mx5 blijf je naar de supermarkt gaan.
Cosworth Driver zegt
Volgens mij heb ik nog geen compleet juiste oplossing gezien.
Het zijn van achter naar voren, Ferrari 288 Evolutione, Ferrari 330LMB en de Ferrari 250LM.
Apache zegt
@ Casper
Scooperdepoep zegt
http://www.autojunk.nl/pix/show/133650/1
Hierissie dan… ik had hem al eens op autojunk gepost. Helemaal vergeten.
CasperH zegt
@ Apache; het enige wat daar klassiek aan is, is de eigenaar of eigenaresse. Maar bedankt voor het meedenken ;)
Klassiekerrally zegt
Mooi man!
M’n vader heeft een 760 GLE, 16 of 17 jaar oud geloof ik. Hij is er heel gek mee, en de auto ziet er dan ook erg netjes uit.
w0o0dy zegt
@Klassiekerrally dan vind ik de 262 coupé toch denk ik iets mooier.
Us zegt
Die ouwe Volvo’s vind ik net op een Russische tank lijken…Zullen wel goede auto’s zijn maar lelijk zijn ze wel..
Echte klassieke auto’s zou ik niet kopen of je moet van sleutelen houden. Die auto’s waren slecht toen ze uit kwamen, helemaal de Engelse, Italiaanse en Franse klassiekers (als er nog van die dingen rijden) en zijn nu nóg slechter om te rijden.
Ga voor een Duitser. BMW’s zien er nog steeds wel leuk uit. De oude 528 ziet er ook nog steeds leuk uit.
CasperH zegt
@ Scooperdepoep / Us; heb er net ook eens naar gegoogled. Hoewel ik me voor kan stellen dat mensen er weg van zijn: het is niet echt mijn ding. Tenzij je naar de oudere modellen als de Amazon of P1800 gaat kijken, maar die zijn weer stukken duurder in aanschaf en onderhoud. En de betrouwbaarheid van die auto’s zal met het oog op regelmatig gebruik ook wel wat tegen gaan vallen ben ik bang.
VDA Racing zegt
@ruben baeten ,ga ik doen tegen het week-end thx.
Us zegt
Das de pest weer aan goede klassiekers. Ze zijn duur. Alles wat interessant of leuk is, is gelijk weer buiten een fatsoenlijk budget.
Het leven is niet eerlijk.
911allrod zegt
@allemaal:
Prachtige suggesties maar volgens mij maken we het zo niet makkelijker voor de schrijver.
@Casper:
Neem van mij aan dat die keuze voor de oosterburen waarschijnljik de beste is alhoewel ik de Scandinavische inbreng nergens zie? Volvo is oerdegelijk en past waarschijnljik het beste bij die zwarte klassieker :) maar is zwaar en dus duur in (eventuele) belasting en verbruik:( . Wat te denken van zo’n lekkere klassiek Saab, een mooie 99 of eerste model 900 turbo? Zeker de 99 heeft een kinderlijk eenvoudige techniek en alles is er voor te krijgen. Desnoods ga je er een keer voor shoppen in Scandinavie, ben je tegenwoordig in no-time. Overigens, ik heb zelf dus ook een 911(hadden jullie kunnen raden) maar dat mijn kinderen er maar in zouden mogen rijden als ze daar zelf zin in hebben??
bob zegt
Hmmm … 911allrod geeft me iets te denken .. wat denken jullie van een 900 cabrio?
bob zegt
Bol zegt
probeer een Alfa 75 Evoluzione te vinden. Dat waren tenminste nog Alfa’s voor mannen met haar op de borst ;)
Staat er ook 1 op marktplaats met maar 5000 km
http://auto.marktplaats.nl/alfa-romeo/131457220-alfa-romeo-75-evoluzione-5000-km.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=12732
Scooperdepoep zegt
@klassiekerrally
– Thanks for the post ;- )
@Us
– Tja, ik (en velen met mij) vinden nu juist die 780 erg veel van een Maserati weghebben (hoekige coupelijnen), maar ieder z’n smaak. Ik weet alleen niet of je er op gelet hebt dat dit dus een 780 is en niet half hebt gekeken en hem hebt verward met ’n 740/760.
@Casper
– Ok, niet je ding, kan heel goed. Ik vind hem wel spannend, dat coupemodel.
Toevallig heb ik door heel het land verschillende P1800’s bekeken en als je die met een latere versie 4-cilinder koopt heb je best een betrouwbare auto. Waanzinnig mooie bak, opperschoonheid! Maar punt is inderdaad wel de prijs. Ik heb 8 mile neergelegd in totaal voor mijn 780, er staat een zwarte in Wassenaar te koop voor 14.000. Een 100% P1800 komt ook in de buurt van de 15 a 20.000. Vond ik tegek worden en wil ook wel graag wat luxe zoals airco, cruise control en dikke leren stoelen. Maar een P1800 gaat er 100% nog eens van komen. Zelfs nog mooier dan een 911 of Karmann Ghia wat mij betreft.
@911allrod
– Inzake je vergelijking met een Saab 99 is die volgens mij net zo zwaar als een 780. Ik weet niet hoe het met die Saab zit maar de 780 is de laatste Volvo geproduceerd met achterwielaandrijving, en dat is wel een must voor mij. Overigens rij ik 1 op 12 met de 2.3L 6 cilinder TD Intercooler en dat vind ik ok, actieradius van 650 km is ook top. ! ding is wel matig…. ik trek op als een vrachtwagen zo langzaam… het geluid met de Turbofluit maakt dan wel weer een hoop goed ;- )
@Bob
– Ja man, mooie bak! Mits 15 jaar oud ook financieel interessant voor de bijtelling. Eigenlijk wel een hele colle bak. Iets minder praktisch dan een 780 en ik denk ook dat hij minder lekker rijdt (de dikke leren zetels van de 780 zitten lekkerder dan welke auto die ik ooit gereden heb). Aangezien er van de 780 TDI maar 678 gemaakt zijn is die ook exclusiever. Toch denk ik dat je met zo’n Saab Cabrio beter scoort bij de ‘niet-kenner’. Mijn 780 wordt nogal eens op een hoop gegooid met de huis-tuin-en-keuken-740’s en 760’s die je uit dat bouwjaar (1988) nu voor 400 euro 2e hands koopt. Daar irriteer ik me dan wel dood aan ja… ego-puntje ;- )
2SLOW4ME zegt
een oude 6-serie?? moet je wel een goede kunnen vinden… maar het zijn in ieder geval mooie bakken!!
Yoran zegt
Wat dacht je van een Matra Murena? Klassiek, Karakter, Zelf aan te sleutelen, Geschikt voor dagelijks gebruik (want het is mijn enige auto :P)
Jareth zegt
Een paar leuke auto-icoonen :
Lancia Delta Intergrale
Volkswagen Golf MK1 GTI Edition
Audi 100 Coupe S
BMW 2002 M Edition
Porsche 924 S / Turbo
Honda CRX Vtec
Wat je ook zal kiezen het zal een goede keus zijn.
Let wel op de staat van de auto (Roest, Olieverbruik edt.)
Ik ben bezig met een golf 2 Memphis om te bouwen (225 Pk 1.8T)
Succes en veel (Auto)plezier voor je gewenst in 2008
Juppe zegt
He, ik lees dit artikel nou pas! Op 1 of andere manier zo overheen gekeken, terwijl het zo’n leuk onderwerp is. Alleen zul je toch zelf de keuze moeten maken, omdat er zo enorm veel aanbod is. Maar een leuk onderwerp om over te babbelen ;)
Waar zit ik ff snel aan te denken:
BMW ’02 serie. Daar vind je zeker in duitsland nog wel leuke originele exemplaren van.
Vroege BMW 3-serie. Vooral de eerste serie vind ik leuk. Een vroege E30 kan ook, maar je hebt vrij snel een fout image (gewoon geen zwarte kopen)
Toyota Celica (voor ’78) Vind ik echt geweldige auto’s, maar imo niet geschikt voor dagelijks gebruik. Bij aankoop erg goed op roest letten (roestvrije vind je niet). En mocht je eens een deukje in een bumper of voorspatbord rijden dan heb je echt een probleem. Onderdelen zijn moeilijk te vinden. Motorisch geen probleem, dus de lol van 20 minuten starten kun je vergeten ;)
Porsche 924/944. Erg fijne wagen, door velen onterecht gezien als een ‘nep’ Porsche. Oke, de 924 heeft een Audi blok, maar dan koop je toch een 944. Gewoon een 2.5, geen S of Turbo, die zijn duurder in alles en alleen leuker als je pk-geil bent imo. Fantastische wagens, goed gebouwd, blok voorin, bak achterin, goede ophanging etc. (Tja, imago bepaal je zelf)
Alfa Romeo GTV (6), beetje onbekende klassieker voor velen denk ik. Maar ik vind ‘m erg leuk. Voordeel van de Alfa is dat je er veel liefhebbers voor hebt, goede verkrijgbaarheid onderdelen, hulp, forum etc. Een levensstijl ;) Wel garantie voor roest en veel sleutelwerk, maar dan heb je ook wat :) Zou deze preferen boven de 75, want ziet er klassieker uit, en is miscchien nog wel makkelijker en goedkoper aan te komen.
Volvo P1800. Is al besproken dacht ik
Mercedes W123 oid. Coupe mag ik graag zien. Lekker simpele bak, luxe, geen enkele vorm van imago probleem (netjes, niks te bewijzen, geen pooierbak oid). En de enige diesel met een mooi geluid (Wie herkent dit blok niet op het geluid als ie stationair draait. Alleen al om die reden wil ik er eentje ;) Wie had dat nou gedacht van iemand die niet van diesels houdt)
Iets nieuwer: Mazda MX-5, RX-7 (Wankel, ook apart), latere Celica met RWD (vormgeving moet je van houden ;) ), MR2 idd (zelfde verhaal met vormgeving, dat interieur wel eens gezien?). 1e gen CRX (Erg veel lol, maar roest gegarandeerd). Ben ik Japans georienteerd? Lijkt er wel op, maar is ook wel europees leuk spul te vinden.
Tja, wat heb je nog meer? Er is zeker meer leuks, maar dezen schieten me zo ff te binnen.
En die electronica, daar moet je echt niet bang voor zijn. Blijf qua tijdperk wel voor het ‘milieu-gebeuren’, met alle extra sensoren, potjes en slangetjes die daarbij komen. Geven nog wel eens onverklaarbare problemen.
Een simpel injectie systeem is echt geen probleem om aan te sleutelen (is trouwens nooit nodig). Neem het systeem van bv een Honda CRX/Civic of van de Toyota 4AGE. Hier en daar wat eenvoudige sensoren met goed uitgevoerde stekkers (niet roestgevoelig, in tegenstelling tot veel europese systemen (bosch), en een fool-proof ECU (Stukjes technologie opzich, met speciale soldeermethoden en een goede kast om trillingen tegen te gaan). En het spul start altijd, en loopt erg fijn. Maar choken kan ook leuk zijn ;)
Bij die genoemde systemen kun je tijdens het rijden gerust enkele sensoren los trekken, de computer gaat dan in nood-loop en rijdt dan nog prima. Merk je soms niks van :) Echt waar! Alleen zuipt het wat meer.
O ja, aankoop tip voor een klassieker: Koop iets zo origineel mogelijk, en waar mogelijk zo weinig mogelijk reparatie. Liever iets met een beetje roest, dan eentje waarbij de roest weggewerkt is (vaak slecht gedaan). Alleen is dat laatste soms erg moeilijk te herkennen.
En niet meteen voor de dikste motor gaan, dat is vaak onnodig duur en geeft relatief weinig meerwaarde bij veel modellen (behalve bij GTI-achtigen uiteraard)
Leuk onderwerp! Ik praat hier met vrienden zo een aantal avonden vol mee. (Of jaren eigenlijk al, oeps)
CasperH zegt
Juppe, je zou een “Ik wil een klassieker kopen handboek” moeten schrijven.
Ik ben er nog altijd niet uit, maar ik neig meer en meer naar Duits materiaal van 25 á 30 jaar oud. Bijvoorbeeld een ’02 of een eerste model 5 serie. Eerste model 3 vind ik niks. Een eerste model Scirocco of Audi Coupé behoort ook nog tot de mogelijkheden en ik blijf de Golf MK1 geweldig vinden. Voordeel is dat die auto ook nog eens redelijk makkelijk in de omgang is. Mercedes W123, ik weet het niet. Er staan er hier al 2 in de straat en ik denk niet dat ik het een bij mij passende auto vind.
Die eerste Celica’s zijn ook tof inderdaad, maar de roest, hell, daar word je niet blij van. RX7 is geweldig, maar onderdelen zijn té schaars.
Er is gewoon té veel moois…
Juppe zegt
Haha, ach ja dat heb je he? In het pre-autoblog tijdperk zat ik altijd te F5-en in de oldtimer rubriek van marktplaats ;)
Maar meer iets Duits dus. De Golf/scirocco’s zeggen mij niet zoveel. Audi’s ook niet echt, maar die Coupe’s is wel leuk idd. Het lijkt me zo saai om te rijden eigenlijk, maar misschien heb ik dat mis. Das ook helemaal persoonlijk natuurlijk. Als er VW op moet staan, dan ben ik meer van de kever/bus/karmann. Een Golf Mk1 GTI kan ik dan ook wel weer waarderen, dat wel.
Of een 1e 5 serie idd, das wel lekker luxe cruisen. En die vind je ook wel voor leuk geld. Bij BMW’s vind je altijd wel dit soort exemplaren:
http://link.marktplaats.nl/136954917?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=12732
Oke, dat is een 3-serie (vind ik zelf leuk ;) ), maar het is ff ter voorbeeld. Soms vind je ze ook met 40.000km op de klok oid, en de stoelen nog in plastic. En voor dat relatief beetje extra geld kun je een slechtere never nooit niet opknappen. Koopjes zijn het eigenlijk ;)
Nog zoiets:
http://link.marktplaats.nl/137631359?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=12732
http://link.marktplaats.nl/136538606?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=12732 (Dit is dan een 2e serie 3, maar da’s toch belachelijk zo’n auto voor dat geld. En invoeren is erg makkelijk tegenwoordig, geen keuring mogelijk (alleen maar check op papier). Dan moet je ff een ’02 is soortgelijke staat vinden :)
En ja, een W123, ik kan me wel voorstellen dat je dat niks vind. Ik vaak ook niet, maar soms zie je zo’n coupe… tja, vind dat wel aardig. Maar als je er al 2 in de straat hebt dan houdt het op.
Maar geen 944 dus? Volgens mij heb je liever een sedan of hatchback achtig model dan een sportauto, klopt dat?
Maareh, paste ’s een link van een marktplaats auto oid als je wat leuks tegenkomt. Altijd leuk gespreksonderwerp dit :)
Juppe zegt
Is dit wat voor je?
http://link.marktplaats.nl/136579056?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=12732
Het is een TA23 ST. Persoonlijk vind ik de TA22 mooier, maar onderdelen zijn voor deze wel iets makkelijker (veel is gelijk overigens)
CasperH zegt
Mooi ding, maar even buiten budget nu. Auto van mijn meisje is definitief overleden dus moet ik even wat geld daarvoor apart houden. Dikke kans dat het een opknapper moet gaan worden :S Ik houd hem wel in de gaten deze. Hij staat bij de bookmarks!
Juppe zegt
Of ff doorsparen:
http://link.marktplaats.nl/149381073?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=12732
:)