Ach, wat hebben we het toch vaak over de verwachte BMW mini-roadster. We dachten eerst zeker te weten dat ie kwam, toen zelfs dat het al dit jaar zou zijn, maar nu schijnt weer dat de hoge piefen bij BMW pas aan het eind van het jaar beslissen of de Z2 überhaupt gebouwd zal gaan worden. Wij kijken ernaar uit, want dit autootje kan best wel eens erg leuk worden.
Volgens speculatie links en rechts zou de Z2 – geheel verantwoord in deze groene tijden – met een reeks schone viercilinders uitgerust worden, variërend van 120 pk tot 211 turbo-pk’s. Uiteraard zou er ook een extremere versie komen (Z2M?), waarschijnlijk met de 35i twinturbo-zescilinder. Ook een ActiveHybrid-versie wordt nog steeds niet uitgesloten.
De Z2 zou verder een stoffen dakje krijgen en in ieder geval €5.000 goedkoper zijn dan de Z4. Dat zou betekenen dat de prijs van de instapversie zo rond de €25.000 (zonder belastingen) komt te liggen. Als MX5-concurrent is de Z2 daarmee aan de dure kant, maar we zijn niet anders gewend van de premium-Duitsers.
Voor kleine autootjes met dikke motoren kun je ons altijd wakkermaken, dus mocht de Z2 er definitief komen, dan laten we het meteen weten. (via motorauthority)
vla zegt
Surprise! Ze ist exactly ze same! You buy now, oké?
Lan_Evo zegt
Waarschijnlijk zal het gewicht wel veel te hoog zijn om echt een goed sturende, snelle roadster te krijgen. Volgens mij had de laatste MX-5 daar ook al wat last van.
mashell zegt
Slechts 5000 goedkoper? Krijg je datzelfde als met de 1 serie coupe, voor een (relatief) klein beetje extra heb je een echte 3 serie coupe.
Probeer eens 10000 goedkoper.
Citrofiel zegt
€25.000 zonder belastingen wordt met belastingen… Hoeveel?
Aston Martin DB4 GT Zagato zegt
Voor mensen die NET geen Z4 kunnen betalen. Ik blijf het toch een gekke gedachte vinden. ’t is net alsof je voor Boxster gaat, omdat je net niet genoeg geld hebt voor een cayman…laat staan een Carrera. Misschien in een bepaalde oogpunt een slimme investering…de toekomst zal het maar moeten uitwijzen of de Z2 een succes wordt.
Kyanite zegt
Zo op het eerste oog ziet deze BMW er goed uit, eindelijk weer een BMW die BMW is en niet van die wanstallige gedrochten als de X6, 5GT, 1-serie hatchback en nog meerdere modellen van de laatste 10 jaar.
jan zegt
als je niet genoeg hebt spaar je toch lekker stukje door
RND zegt
de EINSER is nu toch ook veel te duur hoeveel van die 130i zie je nou rijden?
ik vind het leuke autotjes hoor met dat zal het zelfde worden als bij de Z2 geef mij dan maar de grote broer zonder massage in de bijrijderstoel
Sander zegt
@ Aston Martin DB4 GT Zagato, beetje kromme vergelijking vindt je niet? Als je geen 120 duizend neer wil/kan leggen voor een 911, zijn de boxster en cayman hele goede auto’s. Kiezen voor een boxster in plaats van een cayman kan natuurlijk ook zijn vanwege het open dak.
is-music zegt
@ Aston Martin DB4 GT Zagato
Wat heeft de Cayman met de Boxster te maken? Ik vind het best een rationele keuze hoor, als je geen 911 kan betalen ga je voor de Cayman, maar de Boxster is wel een keuze/klasse apart. Origineel ontwikkeld model voor open rijden, mooi gestyled (vanaf de 2005 modellen) en rijdt méér dan prima.
@ Z2
Voor 5000,- minder koop ik toch echt wel gewoon een Z4 sDrive23i. Genoeg vermogen voor een fatsoenlijke bergrit en met de opties maak je het toch wel duur :)
Citrofiel zegt
@ mezelf; Maar even uitgerekend. Met BTW en BPM erbij wordt het net iets meer dan €40.000. Groen labeltje, dan nog iets minder. Dus zo’n 8 tot 9 duizend minder dan de Z4.
Ary zegt
wat is 5000 euro tegenwoordig :S
Ferdinand1 zegt
@ Aston Martin DB4 GT Zagato
Alsof een Boxster een schande is…. :?
En ik had het leuker gevonden als de Z1 weer een nieuw leven zou krijgen. En dan vooral dat de deuren weer naar onder schuiven! Dat is briljant.
phantom zegt
Ik vond die impressie in de autoweek er een stuk mooier uitzien!!!
Theagle11 zegt
Als groot Mercedes liefhebber kan ik dit zelfs wel enigszins waarderen.
Niet slecht, ook niet wat de prijs betreft.
AMGJunk zegt
Wat is het verschil tussen deze en de Z4 dan?
Allebei cabrio 2 zitters.
Allebei achterwiel aandrijving
Allebei leuk gemotoriseerd.
Allebei dat vreemde van Hooijdonk design.
Betaal je dan 5000 eu minder omdat het een stoffen kap heeft?
Dus eigenlijk is een stalen klap dak een extra optie op een Z2, maar dan heet dat op eens een Z4?
Goed verhaal, Beamer.
Ferdinand1 zegt
@ AMGJunk
Het Z4 design is afkomstig van Juliane Blasi en Nadya Arnaout….als ik me niet vergis tenminste.
AMGJunk zegt
ja das waar trouwens, maar het gaat er ff om dat ze allebei er ongeveer hetzelfde uit zien. ;)
Emile_Benz zegt
Hm dus dit wordt de Bimmer-concurrent voor de SLK?
Nou Mercedes, vervang ff die stalen klapdak op de SLK voor ’n stoffen kap (op de SL mag hij eveneens vervangen worden…), en klaar is Kees…
ferrari599xx zegt
ziet er wel leuk uit
zou er ook een coupé komen?
Jorden zegt
5000 euro verschil EX BELASTINGEN is (en zeker voor de nederlander) uit eindelijk een behoorlijk verschil… een groen labeltje er bij en er kan weer wat van de prijs af…
deze auto is voor de liefhebbers van het oude Z4 model
florisw zegt
Ik vind hem mooi! Maar wel met stoffen kap dan :-)
ferrari599xx zegt
idd die hard toppen van tegenwoordig trekken op niks
Mr. Dj M. zegt
Doen BMW, vind de nieuwe Z4 een schoonheid en als dit hem gaat worden is er zeker met stoffen kap weer een mooie convertable bij. Wel graag een groter gat met de Z4, oftewel de Z2 moet wel echt goedkoper zijn. Probeer eens 10.000 ja :)
Scorso zegt
Ben ik de enige die dit een lelijk onding vind, dat overigens véél te veel kost voor wat het biedt? En daarenboven de concurrentie zelfs nog niet benadert???
Als een anti-Mazda en anti-Japanse auto-er zou ik nog liever in een MX5 ed gezien worden dan in dit lelijk ding… Geef mij dan maar een Z4, tmag nog een ouwe zijn. Nee, dit zal geen grote verkoopscijfers halen als je het mij vraagt, zeker niet vergeleken met de Z4 of de 3 en 1 Coupé-s
900T-R zegt
Waarom toch een Z2 als een Z4 niet veel duurder is? Nou gewoon: die Z4 weegt tegenwoordig een belachelijke 1.600 kg, deze zou volgens de berichten rond de 1.000 kg uitkomen. Want laten we wel wezen: een ‘sportauto’ die veel meer dan een ton weegt, is op zijn best een Gran Turismo. ;)
JanJansen zegt
@ 900T-R
Helemaal mee eens dat auto’s toch wel erg zwaar worden. Maar om een auto 4 a 5 sterren NCAP te geven kom je niet onder de 1200kg. Elk nadeel heb zijn voordeel zei een beroemde voetballer ooit en dat is in dit geval ook. Met het toenemen van het gewicht neemt ook de stijfheid van de auto toe. M.a.g. de afname van dynamiek wordt voor een deel weer gecompenseerd door een meer verfijnd rijgedrag.
Ik ben een groot fan van lichte rijdersauto’s (elise, mx-5, aspid enz.) met een grote hoeveelheid actieve veiligheid (remt harder, wijkt sneller uit enz). Maar de passieve veiligheid laat toch wel wat te wensen over.
Hier ook wat meer info waarom de laatste Clio >1200kg weegt:
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=19901
Sjappoo zegt
Word vast nog wel goedkoper….
En denk niet dat hij er met een 35i komt. Want dan is hij straks sneller als zijn grote broer. Maar vast wel eentje die in de buurt komt van…
Klinkt wel erg goed dit concept, zou alleen de prijs graag iets lager zien, zodat ze iets strakker kunnen concureren. Dan kan er ook niet meer gezeurd worden dat hij wel erg duur is in verhouding met andere roadsters.
Dinks zegt
Een gebruikte Z4 voor deze jongen . . . Nieuwe auto’s stinken.
grubby zegt
de nieuwe Z4 weegt beslist geen 1600 kilo, zelfs de 35i weegt maar 120 kilo droog meer in vergelijk met de vorige Z4Mcoupe. de andere modellen zijn gelijk of iets zwaarder dan de vorige Z4 roadster.
lees voordat je iets uitkraamt eerst de RDW gegevens. veel klok en klepel omtrent wagengewicht.