De Porsche Taycan zal weer een stukje betaalbaarder worden met een nieuwe instapper, je moet nog een klein beetje geduld hebben.
Porsche is niet alleen een fabrikant van sportwagens. Het is ook een merk met een briljante marketingstrategie. De Taycan is daar weer een uitstekend voorbeeld van. Het model werd in de duurste uitvoering, als Turbo S, aan de wereld gepresenteerd. Klanten die het model zo snel mogelijk wilde hebben moesten dus wel deze duurste uitvoeringen (Turbo, Turbo S) gaan. Pas later kwam de goedkopere Taycan 4S. Verrassing, de Porsche Taycan wordt goedkoper met weer een nieuwe variant.
Porsche Taycan instapper
De Duitse autofabrikant heeft een teaser naar buiten gebracht waarop we meerdere varianten van de Taycan zien. Eentje is nieuw, al laat Porsche nog niet los wat precies. Het valt echter eenvoudig te raden waar we naar kijken. Dit is hoogstwaarschijnlijk de nieuwe instapper van de elektrische auto.
Waarom het zo makkelijk te raden valt is dat Porsche al eerder de instapper elders heeft gelanceerd. In China is sinds vorig jaar de Taycan als instapper te verkrijgen. Wederom een strategie van Porsche. Geen enkel land ter wereld is zo verzot op een instapper als China. Daar is het model zelf belangrijker dan de prestaties. In China is een 911 Turbo ook al goed, terwijl de rest van de wereld bijna uit automatisme het vinkje zet bij de Turbo S.
De Porsche Taycan instapper heeft achterwielaandrijving en moet het doen met ‘slechts’ 408 pk. Het is even afwachten wat de volledige Europese specificaties gaat zijn. De voordeligste Taycan van dit moment is de Taycan 4S voor 110.000 euro. Gaat deze instapper onder de magische 100.000 euro zitten?
camber24 zegt
Ik ben vooral benieuwd naar de naam. 3.2 V6?
pindakoning zegt
@camber24: wellicht Taycan S hybrid
rutgerg zegt
@camber24: bluemotion
mpgc zegt
@camber24: Taycan T. Kunnen ze voor een uitgekleed modelletje toch meer pegels vragen 😄
AbdelJabbar zegt
De echte instapper is natuurlijk straks die audi
mashell zegt
Die Audi E-tron GT hebben ze aan Audi sport gekoppeld, de RS afdeling, ik verwacht daarom dat die niet al teveel goedkoper zal worden.
Loek zegt
@mashell: er komt als het goed is ook nog een niet-RS versie.
occasiefapper zegt
Porsche Taycan T met uitgekleed “sportief” interieur.
Het is momenteel echter de enige elektrische auto die ik zou overwegen.
993carrera4s zegt
Prijzen zouden beginnen bij 80 a 85D volgens de eerdere berichten van Porsche. Hopen dat ze dat kunnen waarmaken
maarteno zegt
als ze dat kunnen combineren met nauwelijks range inleveren of misschien ietsje meer nog….dan zou het voor die prijs nog best wel eens een toppertje kunnen worden in de verkoop.
reactief zegt
Titel suggereert nogal alsof er een prijs aan gehangen is… maar goed.
Dit is de versie die ik zou kiezen. Meer snelheid is zwaar overbodig.
Gewoon met de kleine accu. En dan wel in een PTS kleurtje graag.
Nato Olive ofwel Dark Sea Blue. Met donkerbruin leder interieur.
pier zegt
Eigenlijk is de instapper de leukste met alleen achterwielaandrijving. Doe maar een Taycannetje.
TimoBac zegt
Ik vraag mij af waarmee deze sub 100k instapper mee concurreert. Een nieuwe 545e? Die zijn ook ongeveer 100k vanaf. Kan mij best voorstellen dat deze Taycan een aantrekkelijk alternatief daarvoor kan zijn.
amsterdam zegt
Ff een setje mooie velgen erop en je bent weer 15k verder.. bizar hoe dat gaat bij Porsche
brera22 zegt
In China kost ie met de Low batterij rond de 90K en met grote batterj dus 6K meer en dan 96 K
Met wat opties zit je zo op 115 a 125 k
Das niet echt een instapprijs vind ik meer..
Maar de 911 kost al 148K vanaf dan en daar zot al bijna 40K BPM op..
Dus dan is de Taycan wel een koopje..
Charles Taycan 4S zegt
Logische en lang verwachte uitbreiding deze RWD Taycan. Omdat de levertijd onbekend was hebben we vorig jaar september de 4S besteld en deze is 6 januari 2021 geleverd. Wat een heerlijke auto ! Snel, stil en sportief en ook comfortabel. De keuze voor de 4S Plus ipv de RWD is ook mede vanwege 4WD, standaard luchtvering, 571 pk 93,4kWh accu,, rode remklauwen . Verwacht de vanafprijs van de RWD rond de €95.000,- met standaard accu. De Taycan is erg succesvol voor Porsche en voor verdere uitbreiding hiervan zal de RWD zeker zorgen.👌
mashell zegt
De meeste 911jes zijn ook 4S. Ik denk dat het bij de Taycan ook zo gaat, niemand wil de RWD maar iedereen neemt de 4S. Juist de RWD in de prijslijst zetten stimuleert de verkopen van de 4S.
Charles Taycan 4S zegt
@mashell, die bewering durf ik niet aan te gaan omdat je ook nog de 911 S hebt. Je maakt nu met de Taycan 4S naar de Taycan RWD dus feitelijk 2 stappen terug, minder vermogen bijna 100 pk (de S toevoeging) en 2 WD ipv 4WD (de 4 toevoeging). De acceleratie verschilt ook behoorlijk , 4 tegen 5,4 sec./100 kmu…. We gaan zien hoe het zich gaat verhouden in de toekomst, op dit moment is de 4S de bestverkochte Taycan wat mi ook logisch is mbt prijs/waardeverhouding.