Porsche’s en rondetijden op de ‘Ring, het blijft de gemoederen bezig houden. En daarom wilde ik jullie ook niet onthouden dat de vernieuwde Porsche 911 GT3 RS in 7 minuten en 33 seconden. En dat is sneller dan de nieuwe 911 Turbo!
De nieuwe 911 Turbo zou het rondje ‘Ring gedaan hebben in 7:39 en de reguliere 911 GT3 doet er 7:40 over. Maar het lukt Porsche nog steeds niet om in de buurt te komen van de 7:26.70 die neergezet is door een Nissan GT-R. In theorie zou de 911 GT3 RS volgens Porsche (bij een perfecte ronde) zelfs tot een tijd van 7:30 kunnen komen. (via: evo.co.uk)
hierdenaartje zegt
Geweldige auto!! Beetje schreeuwerig misschien, maar heeft veel meer uitstraling dan die stomme Nissan.
MARS zegt
Oh nee hè, daar gaan we weer….
tramontana zegt
haha lekker voor porsche !! nog niks daar
Mardec zegt
Vandaag een zwarte Nissan GTR gezien, echt een mooie bak!
Ik snap alleen niet dat hij zoveel sneller is dan die porsches. Ik snap het gewoon niet, maarja :-)
Wel mooi deze GT3RS, alleen die vleugel?!
lincoln zegt
die banden zijn geprepareerd ..
en de uitlaat bocht heeft een ongekwalificeerde hoek ..
dus regelrechte oplichterij ..
Nissan rules ..
Benjamin1 zegt
ik haalde vanmiddag de 7:36 nog. Wel in een Veyron op de ps3 maar who cares!
Flamingo zegt
Ja, maar als we naar die Nissan GT-R tijd gaan kijken zijn we zelfs sneller dan een Carrera GT en bijna even snel als een Enzo!
Dit is een hele knappe tijd voor de RS.
Ferdinand1 zegt
@Flamingo:
idd, laten we het voor de verandering eens zo bekijken. Zelfs ik word moe van de discussies.
Maar ik vind dit gewoon een hele nette tijd!
HZW zegt
Valt toch redelijk tegen voor zo’n auto.
Het Duitse Raeder-motorsport doet in een ± 330 pk sterke en 100 Kg lichtere TTS een rondje Nordschleife in 7:49 min.
NLBUURMAN zegt
ik dacht eigenlijk dat de GT3 RS altijd al sneller was geweest dan de turbo, maar ja, ik kan er ook naast zitten :)
@Autoblog, waar kan ik tips doorgeven?
JPM zegt
Het is toch niet zo moeilijk om aan een GTR en een GT3 te komen. Nou dan doe je 5 rondjes Ring in elke auto met dezelfde coureur en de snelste ronde telt. Ik begin er een beetje moe van te worden.
Goof zegt
Al is de gtr dan die luttele seconden sneller, zet mij toch maar die Porsche voor de deur. Die herkent mijn opa zelfs, voor een Nissan draaien de mensen die niet zo met auto’s bezig zijn hun hoofd niet.
Tiger zegt
Geen slechte tijd maar als je merk gebonden gaat kijken zou PORSCHE toch wel een beter tijd mogen neerzetten dan NISSAN..
jurrian zegt
In theorie zou de 911 GT3 RS volgens Porsche (bij een perfecte ronde) zelfs tot een tijd van 7:30 kunnen komen.
wat moet dat voorstellen dan, de theoretische tijd, als er een coureur in zit die kan sturen als walter rohrl maar 50 kg lichter is, de temperatuur van het asfalt en buitenlucht precies goed zijnen er en er windkracht 9 stormt die precies met de vormen van het circuit meedraaien?
elke tijd die walter rohrl op de ring zet is volgens mij voor de rest van de wereld de theoretisch haalbare tijd en dan kan walter er misschien nog iets van af rijden.
mrB zegt
Ik was ook een beetje verbaasd dat een gt3 niet sneller is dan een turbo. Als je kijkt naar welke de meeste circiut potentie heeft dan is dat toch zeker de gt3 met zijn spoilers en andere race uiterlijkheden
rstyled zegt
Als ik naar de GTR kijk, zie ik nu niet bepaald de gestroomlijnde vorm van een supercar. Toch vliegt hij over de ring alsof het niets is.
jzaero zegt
@rstyled: en toch blijkt het dat de GTR een hele lage cW-waarde heeft :P
vla zegt
Dit bewijst toch maar weer dat Nissan de baas is.
Iedereen die voor Porsche is, is een sukkel! Nissan ownt je moeder! :lol:
Maargoed, geen gekinder nu: wat de tijd is, kan me helemaal geen ene moer schelen, noch van de GT-R noch van de Porsches.
jzaero zegt
Overigens een hele gave GT3-RS, maar niet in deze kleuren
matthisl zegt
nee mij ook niet.. mijn keuze zou deze gt3 zijn.. mijn keuze zou sowieso een gt3 zijn
bozewolf zegt
Zeer indrukwekkend. Lichter is altijd beter, dat bewijst dit maar weer eens.
RaKiM zegt
heeft nissan ondertussen ook al die gt-R spec-V over het cercuit gejaagt die zal vast nog sneller zijn
vla zegt
@RaKiM:
Héél erg goed punt! Dan hebben we ook nog dat rallymonster, en de tunerts mogen voor mijn part ook wel eens hun gang gaan. Maar voor Porsche geldt dat natuurlijk ook. :twisted:
Dance, monkey, dance! Mwuhaha!
BRAM zegt
“Nieuwe Porsche 911 GT3 RS doet ‘Ring in 7 minuten en 33 seconden.” Dat wil zeggen: één bepaalde testrijder in die auto.
“En dat is sneller dan de nieuwe 911 turbo!” Als diezelfde testrijder met die turbo die snelste tijd heeft gereden, is het wel vergelijkbaar. Anders niet.
Verder zegt het mij allemaal bar weinig.
Megakix zegt
…nog 6 seconden eraf om de Nissan GT-R (koopje) te kloppen…keep trying
StijnB zegt
Het begint al met de vraag hoe de tijden zijn gemeten, een volledig rondje of BTG (Bridge to Gantry) zoals het traject dat normale betalende bezoekers afleggen.
Stefan-Venema zegt
@ BRAM, reken maar dat de testrijders van Porsche stuk voor stuk het maximale uit een auto kunnen halen. De Nordsleife achterstevoren en met blinddoek zal voor hen ook niet zo’n probleem zijn :lol: . Als Porsche een officiële tijd neerzet, dan kan je ervan uitgaan dat de tijd de maximaal haalbare is voor de auto en de heeft coureur echt geen invloed.
Gert zegt
die tijd boeit me niet zo maar wat een wagen! Ik vind de kleur echt cool. Niet voor in de dagelijkse file uiteraard maar wel voor alle trackdays. Vet!
Archibald zegt
Een paar seconden seconden verschil op de Nordschleife of niet, als je dat echte “race-gevoel” wilt krijgen moet je bij de RS zijn. Ben je geen geweldige piloot, maar wil je toch snel door de bochtjes gaan, dan moet je bij de GTR zijn..
Rob USA zegt
@Megakix: En nog 11 sec. om de ZR1 te kloppen! :)
porsche_fan zegt
even wat aanpassingen en andere banden.
en hij vliegt over de tijd van de GT-R heen :D
Duidelijk zegt
Oke…
Waarom altijd de vergelijking tussen porsche en Nissan?
Zonda F is trager dan de GTR… prijs verschil is nog groter dan die met de turbo, LP560 is trager, …
Maar wel nette een mooie tijd voor de RS, al zou ik liever een turbo hebben om hem op de gewone weg te gebruiken.
nickdenbakker zegt
…..
wouw!
Citrofiel zegt
Ghehe, hoe Porsche zijn 911jes ook opdient, ze kunnen nog steeds niet bij die GT-R komen. Blijft grappig.
@NLBUURMAN: via [email protected] natuurlijk :)
NLBUURMAN zegt
@Citrofiel: bedankt :)
Ferdinand1 zegt
@Citrofiel:
Dat is natuurlijk niet waar hè. Wat dacht je van de 997 GT3 RSR. Niet straatlegaal, maar toch. Of ze geven deze huidige GT3 50 pk meer, dan zullen ze op zo’n groot ciruit ook wel 6 seconden sneller zijn.
Citrofiel zegt
@Ferdinand1: Met kunstgrepen lukt het altijd, maar aangezien Porsche zijn auto’s op deze manier op de weg brengt, geeft dat aan dat ze vinden dat de auto op deze manier het best tot zijn recht komt. En dan nog niet in de buurt van de GT-R komen…
Maar goed, mijn reactie was meer pesterig dan serieus bedoeld. ;)
Ferdinand1 zegt
@Citrofiel:
Snap ik :D Maar ze komen wél in de buurt..
Thomas Bol zegt
Langzamer dan de GT-R of niet, toch heb ik dit liever!
DavidZ zegt
Ik vermoed dat die Duitsers zo langzamerhand ontzettend balen van dat geintje van Nissan :)
JK 733 zegt
tussen die twee blijft de RS de puurste, respect! playstation of niet…
Volvo_440_turbo zegt
Ik wou dat ik een échte man was om dit ding te baas te kunnen…
Michael zegt
@DavidZ
Ik denk dat ze zelfs nissan gtr stickers op hun urinoirs hebben hangen als je weet hoe Porsche gesteld is op zijn imago.
SimonMc zegt
Is de tijd van die GT-R eigenlijk ooit wel officieel bewezen?Of is het gewoon “van horen zeggen”?
In dat geval heb ik zonet met 1 arm aan het stuur 7.00 min.rond gereden !
Cantago zegt
Extreem gave auto, maar nu graag tegen een GT-R op alle andere circuits? Wie wint er dan? Ik wil hoe dan ook de Porsche! Maarja… zou goed voor ze zijn om dik onder de Nissantijd te duiken!
Jo-zef zegt
Hier moet je gewoon die grote jeanetten-spoiler* eraf laten, de wagen volledig matzwart spuiten, behalve de lichtblokken natuurlijk en de remklauwen die een glossy rode lak krijgen, de velgen ook zwart maar glanzend en je rijdt echt in een su-per-sportwagen zonder gelijke! Tja als je toch het geld hebt om de naft er met sloten in te gieten…
Zoals de originele er uitziet durf ik toch niet op zondag naar de duivenbond te gaan. Ik neem aan dat een “porsche individual” zaakje zoals hierboven bespreekbaar is in Stuttgart? Of moet je daarvoor echt naar de tuning-boer?
*bij normaal dagelijks gebruik ga je heus geen gebrek aan downforce meemaken hoor. Ze wordt hoogst wat speelser bij “high-speed manoeuvres” :P
jack zegt
@rstyled,
Ooit geweten dat de auto met de minste luchtweerstand een Audi A2 bleek te zijn?
johan zegt
mensen, houd toch op te zeiken over de GTR en dat deze niet zo snel is, als beweert.
het is duidelijk deze is echt zo snel.
op AW in een test reed de GTR gewoon een R8 V10 eruit!!!
rest my case….
Jip zegt
Wat boeit minder dan 10 seconden op een tijd van 7,5 minuten nou?
Jip zegt
Jip, wat een mooie naam heb jij. En de potentiele kopers zijn echt niet geinteresseerd in welke auto sneller is op de ring. Het gaat hun meer om het gevoel van snelheid, het geluid, de looks etc. etc…
stimpack zegt
en dan zeggen ze dat porsche gelijkwaardig is aan de nissan, zelfs een perfecte ronde van de snelste porsche is nog ruim 3 seconden van de nissan verwijderd.