De nieuwe Polestar Re:Move is misschien niet wat je denkt dat het is. Het is namelijk ook het enige wiel dat wordt aangedreven.
Autofabrikanten moeten zo snel mogelijk ombuigen qua activiteiten. Van een eerst een expert in plofmotoren moeten ze nu ineens verstand hebben van elektrische auto’s. Dat is een van de redenen waarom ineens zoveel nieuwe merken worden aangekondigd. Het idee is simpel: die kunnen zich veel sneller aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.
Dat ombuigen is nog best lastig. Niet dat we niet van Alfa Romeo houden (bijvoorbeeld), maar de eerste PHEV moet nog komen. Dat wordt nog lastig, met een ban op de verbrandsingmotor over iets meer dan acht jaar. Een van de merken die het wél snel in zag, was Volvo. Ondanks dat ‘Polestar’ officieel een eigen merk is, weet iedereen dat het Volvo is. Sterker nog, de Polestar One en Polestar Two begonnen hun leven als Volvo Concepts:
Polestar Re:Move
Hun laatste concept is absoluut geen Volvo. De nieuwe Polestar Re:Move is een namelijk een lichtgewicht wagentje. Helaas niet in de sfeer van een Donkervoort, Caterham of Westfield. Nee, het is een zogenaamde ‘Last Mile Vehicle‘. In de transport-keten is dit het laatste voertuig dat zorgt voor de levering. Het vehikel is klein genoeg om over fietspaden te rijden. Je kunt maximaal 275 kg laden op de Polestar Re:Move.
De Polestar Re:Move is geheel elektrisch, uiteraard. Echter een aantal details zijn nog niet bekend. De ontwerper, Konstantin Grcic, meldt dat het ontwerpen van een degelijk voertuig compleet anders is dan voor een reguliere auto. Zoals René van der Gijp zou zeggen: “Ik ben geïnformeerd!”
Milieuvriendelijker
Volgens Thomas Ingenlath, de CEO van Polestar (nee, niet die dude met gekke gympen) maakt Polestar van de gelegenheid gebruik om niet alleen de auto’s milievriendelijker te maken. Nee, met de Polestar Re:Move wordt ook de complete fabricage en leveringsketen herzien. Nu ze toch hun activiteiten aanpassen, waarom niet alle activiteiten herzien?
Volgende week volgt de officiële introductie van het apparaat.
dafmaf zegt
Stint 2.0
moveyourmind zegt
Volvo-Polestar kennende is dit ding vast begrenst op 180 km/h.
Zolang de meeste bezorgers per pakketje en niet per uur betaald worden gaat dit dus niks worden.
potver7 zegt
Met die kleine wieltjes voorspel ik een flop. Dat gaat dus alleen werken op redelijk vlakke wegen, op klinkerweggetjes wordt het al lastig om kwetsbare en breekbare goederen ongeschonden te vervoeren en kasseien (waar sommige stadscentra vol mee liggen) zijn een absolute no-go. En makkelijk de stoep op rijden. al was het maar om het ding even te parkeren, kun je vergeten.
MetalLaires zegt
Volgens mij zijn het gewoon 12 of 13 inch wielen hoor. Gewoon scooterwielen dus.
C220AMG zegt
De naam is ontstaan door mail verkeer tussen Grcic en Ingenlath tijdens de verhuizing?
pindakoning zegt
@c220amg: of als antwoord op een e-mail over een (Daihatsu) Move
Jochempie zegt
Hihi, gemaakt in Rhino! Lekker oldschool, I love it.