De Polestar 2 instapper is een betere auto geworden, de prijs is hetzelfde.
Inmiddels gaat de Polestar 2 een tijdje mee. Dat betekent niet dat het Zweeds-Chinese merk de elektrische auto niet langer van updates voorziet. Dit keer is het de instapper die een upgrade krijgt. Onlangs kreeg het model nog een prijsverlaging en het goede nieuws is dat het merk niets aan de prijs heeft gedaan.
Specs
De Polestar 2 instapper van voor de update kon maximaal 135 kW laden, met een rijbereik van 546 kilometer uit een 69 kWh batterij. De update heeft een iets grotere batterij van 70 kWh. Je kunt nu tot 180 kW snelladen en het rijbereik is toegenomen tot maximaal 554 kilometer WLTP.
We hebben het over de Standard range Single motor met achterwielaandrijving. Deze beschikt over 272 pk en 490 Nm aan koppel. De EV sprint in 6,4 seconden naar de honderd. Het is een Polestar en geen Volvo, dat betekent dat je 205 km/u mag rijden van het merk. In plaats van de lullig begrensde 180 km/u voor Volvo’s. Het trekgewicht is maximaal 1.500 kg.
Prijs en subsidie
Omdat de prijs hetzelfde is gebleven staat de Polestar 2 instapper voor 44.950 euro in de prijslijsten. Dat betekent dat de subsidie ook is behouden. Daarmee mag je 2.950 euro van de prijs halen. Het is de enige Polestar met subsidie, de overige varianten zijn te duur.
Het is een mooie update voor de Polestar 2. De elektrische auto heeft de Tesla Model Y als belangrijkste concurrent, die begint bij 45.990 euro. Die heeft met 455 kilometer WLTP minder rijbereik, dus de Polestar is helemaal geen verkeerde deal.
De Polestar 2 is verkrijgbaar als Standard range Single motor (44.950 euro), Long range Single motor (51.200 euro), Long range Dual motor (55.200 euro) en als Long range Dual motor met Performance pack (61.700 euro).
Nu een Polestar 2 instapper bestellen betekent een levering in oktober of november 2024. Dit, of toch een Tesla Model Y?
alloallo zegt
Dit leest als een advertorial
ghost zegt
1 hele kWh erbij – je verwacht het niet😂
Friez zegt
Kleine kanttekening: als je nu een Plus pakket erbij zou bestellen, dan krijg je geen H&K Audio en getinte achterruit meer. Die opties dien je los aan te vinken. Per saldo komt een zelfde uitgeruste Polestar 2 dus duurder uit, dan de variant die nu uitloopt.
Allison Burgers zegt
Hmm. Trucje van Audi bij de Q4. Daar was metallic-lak eerst inbegrepen in de prijs en nu betaal je daar minimaal € 1.030,- extra voor.
ytzenv zegt
Ik pas er niet in, het is een vrij krappe auto
Pordon zegt
Het houdt voor lange Nederlanders inderdaad niet over. Ik rij zelf een Polestar 2 en voor mij is het meer dan ruim genoeg. Ik ben dan ook slechts 1,80m en dan gaat het meer dan prima. Ook rechtsvoor met een autostoel achterin is het nog prima zitten.
Voor ons met een kleine baby is het echter qua ruimte allemaal meer dan voldoende en is de grote achterklep ideaal met inladen van de kinderwagen.
Vanaf 1,90m dan gaat het allemaal wel krap worden en zal het zoeken worden waar je je benen kunt laten.
Robert zegt
Alles lijkt wel krap aan deze auto. De kofferbak is 400 liter groot – da’s de helft t.o.v. de Model Y waarmee deze wordt vergeleken. Dan zou voor mij de keuze vrij eenvoudig zijn, en zou ik de mindere afwerking op de koop toe nemen.
Wel jammer, want van alle EV’s vind ik dit toch wel een van de fraaiere in het segment, binnen een verhoudingsgewijs redelijk budget.
Allison Burgers zegt
Best gek dat Ruben de Y als belangrijkste concurrent aanhaalt. Ondanks de 5e deur is dit toch echt een auto die zijn pijlen op de Model 3 richt. Halfbroer EX40/EC40 is het Y-alternatief van de Zweedse Geely-tak.
mashell zegt
Is dat niet gewoon: Tesla heeft nog wel een Model 3 in de prijslijst maar niemand kiest die omdat de Model Y een veel betere deal is?
Allison Burgers zegt
Op het moment niet meer. De 3 is op alle fronten sterk verbeterd, de Y nog niet. De Y kies je nu alleen voor de ruimte, en als je dat zoekt dan overweeg je ook geen Polestar 2.
harrie zegt
Om dezelfde reden laten staan na een proefrit, interieur is vrij krap voor zijn exterieur formaat.
mattr zegt
Word er voor zo’n upgrade technisch iets aangepast (andere accu of lader?) of alleen softwarematig?
Allison Burgers zegt
AutoWeek spreekt over een nieuw accupakket.
Towel986 zegt
Aii ik vind dit een erg gave auto heb deze op m’n wensenlijstje staan. Alleen maak ik uit de reacties op dat het dus niet “wel meevalt” met de ruimte binnen. Daar hoopte ik stiekem op met m’n lengte van 1,90+
Buiten dat ben ik benieuwd hoe die importheffing gaat uitpakken.