Hallo daar!
Dankzij verschillende spionfotografen hadden we al een aardig idee gekregen wat we van de nieuwe Peugeot 208 konden verwachten, maar met deze zojuist uitgelekte beelden van de kleine hatchback wordt extra duidelijk dat de Franse autofabrikant het roer inderdaad heeft omgegooid.
Peugeot is van plan de nieuwe 208 mee te nemen naar de Geneva International Auto Show, alwaar hij zijn officiële debuut moet maken. Echter, via diariomotor, die de foto’s inmiddels op aanvraag van de fabrikant weer heeft verwijderd, hebben de beelden toch hun weg naar buiten kunnen vinden.
Uit de verschillende foto’s kunnen we opmaken dat de voorzijde van de nieuwe 208 veel lijkt op het gezicht van de huidige 508. Aan weerszijden van de grille vinden we LED-verlichting in de vorm van slagtanden. Het geeft de kleine hatchback een flink postuur. Binnenin de auto zien we een flink bijgespijkerd interieur, waar middenin het dashboard een groot infotainmentscherm pronkt.
Hoewel momenteel nog geen concrete details over de aandrijflijn op straat liggen, weten we wel dat de nieuwe 208 de allereerste elektrische Peugeot moet worden. Dit is ook te zien aan foto 2. Hier wordt de auto met een kabel verbonden aan een laadpaal. Binnenkort zal Peugeot de details delen.
UPDATE: het is officieel, lees alles over de nieuwe Peugeot 208.
Met dank aan Niels voor de tip!
str8six zegt
Een mooie dag voor huishoudelijk Nederland. De nieuwe vinex wijk kruiper is daar!
pauper zegt
Ben absoluut geen fan van Peugeot… Waar het merk vooral voor dient is m.i. de ‘signaalfunctie’: het signaleren aan medeweggebruikers dat hier iemand rijdt zonder (al te veel) voertuigbeheersing.
Dat gezegd hebbende… de nieuwere Peugeot’s zien er wel goed uit.. De 508 is een plaatje en deze 208 ziet er ook prima uit!
wahltiroler zegt
@pauper: lekkere vooroordelen hoor
wahltiroler zegt
@wahltiroler: Très Belle
sinds Tavares worden Peugeots steeds fraaier en kwalitatief ook beter en winstgevender.
Mooi!
pauper zegt
@wahltiroler: Dank! ;)
hotze zegt
@wahltiroler: inderdaad, wat een vooroordelen. Volgens mij staan de berijders van Toyota bovenaan de signaallijst.
O plaat zegt
@pauper:
Dat is Dacia, deze week nog een oude taart gehad die haar Logan naast mijn oldie parkeerde en met volle kracht haar deur opende. Ik heb als een ware boeddhist mij moeten inhouden om haar niet te lijf te gaan gelukkig was er geen schade. Van zo mensen heb ik gewoon schrik, ik ken mijn eigen stel dat ze zo een deuk in mijn andere oldie, de Mustang had geslagen vrees ik dat ik haar daar terplekke dood gemept had.
wahltiroler zegt
@shiva: en als het nou een BMW of Lincoln of een Toyota was geweest zou het dan minder erg zijn…
of was het gewoon om vooroordelen te spuien…
(oh nee en voordat je op die tour komt… ik heb geen Dacia)
appeltaartislekker zegt
@shiva: mag je van mij doen, misschien hou ik later nog wat pensioen over.
Forza zegt
@shiva: iemand doodslaan vanwege een onvoorzichtig opengegooide deur…jij schopt t vast ver in ‘t gevang. Maar gelukkig ken jij je eigen en kun je je vast op dat moment wel inhouden.
jensefrens zegt
@pauper: ik weet niet hoor, maar nieuwe nederlanders rijden geen Peugeots
flutterby zegt
@pauper: dat geld misschien voor de oudere modellen, maar alle nieuw verkochte auto’s zijn naar mijn mening prima qua rijgedrag van A naar B..
potver7 zegt
@pauper: die signaalfunctie slaat natuurlijk als een lul op een motorkap. Maar goed, het past bij je nickname.
potjak zegt
@pauper: mijn vrouw rijd een 308, het gaat het laatste half jaar goed maar daarvoor écht om de 4 weken wat. Eerst een band aan gort gereden, dan een ongeluk, toen weer een band aan gort gereden, daarna een te hoge stoeprand gepakt. Dus ja je hebt gelijk, maar goed ken er ook die puik rijden en nooit iets hebben in een Peugoet?.
enrique zegt
Ik vind dat Peugeot lekker bezig is de laatste tijd. Ook deze kleine ziet er goed uit!
wahltiroler zegt
@enrique: Schitterend interieur ook.
Mooier dan Polo Fabia en Aziatische concurrentie en waarschijnlijk ook standaard met TFT ipv tegen meerprijs
karhengst zegt
@enrique: Precies, het design past hem goed en geeft het een lekker dik smoelwerk. Het interieur is echt fraai.
caraddicted zegt
Auto ziet er heel goed uit! Interieur ben ik nog niet helemaal aan gewend..
lekkerlinksrijden zegt
@caraddicted: stapel interieur, vindt het niet mooi, komt erg druk over.
w0o0dy zegt
@lekkerlinksrijden: ik denk dat dit in real life well goed uitpakt. Lekker ruimtelijk en modern.
janmetdelangeachternaam zegt
Damn, Peugeot is lekker bezig de laatste tijd
janmetdelangeachternaam zegt
@janmetdelangeachternaam: overigens, waarom staat de typeaanduiding op de motorkap? Tikkeltje apart
willeme zegt
@janmetdelangeachternaam: Dat deed Peugeot jaren geleden ook al. Verwijzing naar de oude Peugeots van weleer.
janmetdelangeachternaam zegt
@willeme: verrek, je hebt gelijk!
Gulli zegt
@janmetdelangeachternaam: http://www.classix.se/media/k2/galleries/352/404.jpg
viezefreddyw zegt
@gulli: Wees eens eerlijk, wat een mooie neus is dat he?!
Gulli zegt
@viezefreddyw: mooier dan de mijne, kom ik zomaar voor uit! ?
desjonnies zegt
@viezefreddyw:
Pininfarina by the yard…..
trolle zegt
Ziet er een beetje kiddie uit, maar zeker niet slecht
goodolddays zegt
Wa n lellek ding
jaapiyo zegt
Kek wagentje wel. Hopelijk maken ze eindelijk ook een fatsoenlijke opvolger van de 205 GTi.
willeme zegt
@jaapiyo: Er was een 206 GTI, een 207 GTI én een 208 GTI. Voor de mensen die na die auto een 205 GTI missen, zou ik aanraden om een 205 GTI op te sporen ;-).
Met name de GTI 1.6 in het rood schijnt enorm in waarde toe te nemen.
rogers zegt
@willeme: Helaas moet ik het doen met een rode 205 CTI 1.9…..
Esprit_de_Flandre zegt
Goedgekeurd.
Ziet er wel klein uit. Het kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk, maar het lijkt me een pak kleiner dan de nieuwe Citro C3.
Dus, als ie echt kleiner is, zouden we dan ook een nieuwe C2 mogen verwachten… ?
resulutionNL zegt
Wat een dikke auto! Kan niet wachten op de GTi, hopelijk standaard met sper diff leveren icm ~250PK atmosferisch en een setje PS remmen.
luckyluck zegt
@vwtouran75: Atmosferisch, ja, vast wel. Keep on dreaming…;)
resulutionNL zegt
@luckyluck: het is gratis, so why not. Doe er niemand kwaad mee ^^.
gandini zegt
@vwtouran75: Ik hoop met je mee, maar gezien de concurrentie (o.a. Fiesta ST), zal het zeer waarschijnlijk weer een 1.6 turbo zijn met zo’n 200 pk. Niets mis mee overigens, want zo in het geel met een zwarte achterspoiler ziet het er smakelijk uit!
mashell zegt
Het is een bommetje! Als de VW Polo verkoper zich maar niet laat ontvallen “voor hetzelfde geld als deze kale Polo rijdt je ook een leuke 208 of Clio”. De Fransen snappen dit segment gewoon erg goed, de nieuwe Clio is erg mooi. En ook deze 208 heeft een leuke uitstraling. Als de stoelen een beetje goed zijn is er niks wat je tegen zou moeten houden.
bmw2coupeeigenaar zegt
@mashell: Clio is alleen net niet vernieuwend genoeg ten opzichte van deze – Ex Clio rijder
focusrs1 zegt
Ziet er op zich nog wel grappig uit.. alleen tis een Fransoos dus laat maar.. Zou ik toch voor een Fiesta ST gaan.
Ekrachess zegt
@focusrs1: wat heeft de Fiesta ST te maken met een random Peugeot 208. Vergelijk even appels met peren, alleen door het design van de mk8 Fiesta val je al in slaap. En nee ik heb niks tegen de Fiesta want ik rij zelf een mk7.5 ST
focusrs1 zegt
@ekrachess: zelfde categorie auto’s alleen de ST is de koning in zijn klasse.
Ekrachess zegt
@focusrs1: ja maar het gaat nergens om een 208 GTi
Ekrachess zegt
@ekrachess: vergelijk dus een tranentrekkende Titanium met bijv. de aankomende Allure
fordnut zegt
Dat ze er nog niet achter zijn dat dat dashboard boven het stuur niet werkt. Als je met een hand op het stuur rijdt zie je het halve dashboard niet meer. En die slagtanden vind ik een mislukte poging “premium” te zijn.
resulutionNL zegt
@fordnut: Daarom moet je ook altijd met twéé handen aan het stuur rijden.
fordnut zegt
@vwtouran75: Succes met schakelen!
Ekrachess zegt
@fordnut: dus jij hebt geleerd met je hand boven op het stuur te rijden zodat je je andere hand vrij hebt om te schakelen? Dat is nieuw
fordnut zegt
@ekrachess: Inderdaad, mij is geleerd dat je als je schakelt je linker hand naar de 12 uur positie op het stuur te brengen omdat je op die manier het meeste controle over het stuur hebt. Je hebt dan ongeveer een even grote uitslag naar zowel links als rechts.
enrique zegt
@fordnut: Tijdens het schakelen heb je als het goed is amper tot geen uitslag nodig toch? Mij is altijd “tien voor 2” geleerd en schakelen duurt nooit zo lang dat het zin heeft je handen te verplaatsen.
Verder rijd ik al een aardige tijd met de klokken boven het stuur en heb de ophef nooit begrepen. Ik merk er werkelijk niets van. Dat is natuurlijk n=1 maar gezien de aantallen Peugeots met deze klokinrichting die rondrijden, zal het wel meevallen met de daadwerkelijk negatieve ervaringen.
fordnut zegt
@enrique: Ook tijdens het schakelen kun je plots een stuurbeweging moeten maken. Ik heb ooit een Peugeot leenauto gehad en ik vond het vreselijk.
Ekrachess zegt
@fordnut: ik heb dit nooit geleerd, het lijkt me ook raar om je handen dus op kwart voor 3/tien voor 2 te hebben en dan eerst een hand naar 12 te brengen waardoor je een redelijk awkward houding aanneemt en dan te schakelen en dat dan elke keer.. of dus je hand naar de pook brengen en tijdens dat je dat doet je linker hand naar boven brengen, dus het stuur ongeveer loslaat.. laat gewoon je hand waar ie staat en schakel op normaal tempo, dan kun je nog steeds zooi ontwijken, waar de kans dat het nodig is in zo’n tijdspanne overigens 0,0001 is.
Loek zegt
@fordnut: ‘het werkt niet’ is uiterst subjectief. Ik ken genoeg Peugeot-bestuurders die het juist fijn vinden. Het is even wennen, dat sowieso.
Ik vind het juist een verademing dat Peugeot zoiets geinigs doet. Het valt me juist op dat alle merken qua interieur enorm naar elkaar toe groeien. Kijk maar eens naar het interieur van de nieuwe Ford Focus en de nieuwe Hyundai i30. En dat is geen schande, want als Hyundai-bestuurder kan ik melden dat een hooggeplaatst scherm erg prettig is tijdens het rijden. Maar het betekent wel dat je eigenwijs moet zijn om onderscheid aan te brengen. Dit is de Franse, Peugeotse manier.
haaren zegt
verhoudingen zijn niet echt lekker, op sommige plekken lijkt hij meer gekrompen te zijn dan op andere plaatsen.
Brigadier Broekhoest zegt
Dat design van de achterkant ziet er op de 508 goed uit, maar komt hier nogal truttig over vind ik.
En profile doet de c-stijl me denken aan de Deawoo Lanos. Die zit kennelijk nog ergens in een ver, donker kamertje in mijn brein…
Dizono zegt
@kapiteinknalgordel: dan zit je toch echt met de verkeerde auto in gedachten. Dit is natuurlijk de inspiratie geweest voor de C-stijl:
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/094662600_1213799483.jpg
Brigadier Broekhoest zegt
@dizono: dat probeerde ik ook heel hard te zien, maar misschien lukt me dat bij de driedeurs…
richh zegt
De laatste foto verklapt in ieder geval dat ‘ie meer dan 230 kilometer aan range moet hebben en dat hij autonoom kan rijden?
ericd zegt
Dreigt een lekkerdje te worden, afgezien van de te drukke cockpit. Ik zou ‘m in zilver nemen om die traanbuizen voorop (day running lights) minder te laten opvallen.
Loek zegt
Hmm. Een beetje hmm. Het was een verademing toen de 208 voor het eerst op mijn beeldscherm verscheen, om de lompe, veels te slecht geproportioneerde 207 te doen vergeten. Lease- of schraapspecificaties maken ook van de 208 geen designwonder, maar laatst zag ik er eentje: een GT-Line, in het blauw. Even als hint dat de auto wel daadwerkelijk goed ontworpen is. Hij is gewoon leuk om te zien.
Dat hij designelementen van de 508 krijgt is eveneens positief. Er zijn veel slechtere grote broers om invloeden van mee te krijgen. De inmiddels ingewerkte slagtanden geven de auto een leuk gezicht, ook tof dat naast de slagtanden twee LED-strips zitten als dagrijverlichting. Vind ik een leuke touch, in combinatie met de achterlichten.
Maar de achterkant klopt niet helemaal. Te gedrongen ofzo, ik weet niet precies wat er mis mee is. En die zwarte lijsten rondom de wielkasten? Ik hoop echt dat je die meegespoten kunt krijgen. Voor crossovers koop je maar een 2008.
menaz zegt
Als je een 308 en een 508 met elkaar laat knallen, dan krijg je 9 maanden later dit inteeltgeval.
rikv99 zegt
Ze zijn bij peugeot lekker bezig!
ghost zegt
Ben benieuwd wie er de laan uit vliegt voor het lekken van de foto’s. Bij de nieuwe BMW M8 heeft het in ieder geval iemand zn baan gekost is mij bekend geworden..
Dutchdriftking zegt
Gewoon een heel net gedaan. Hopelijk net zo’n succes als de 206.
sulobb zegt
Afschuwelijk interieur… Ook het interieur is veel te ‘speels’… Die ontwerpers kunnen beter bij Hotwheels aan de slag dan bij een merk die serieuze auto’s hoor te maken/ontwerpen. Dat overdesign ben ik zat de laatste tijd…
sulobb zegt
@sulobb: 2de interieur -> *exterieur
mpgc zegt
Ik vind de styling zeer geslaagd. Zoals hierboven al is gezegd; een mooie basis voor een gti. Alleen hoop ik wel dat ze daar dan gaan voor een lekker sturend autootje met 150 pk voor een redelijke prijs ipv de zoveelste hot hatch met 200+ pk.
raoufff zegt
Ja erg leuk allemaal, maar ik wil foto’s zien van de NL-(crisis)uitvoering dus in het wit met wieldoppen
emping zegt
Ziet er goed uit voor een Peugeot.
sander1980 zegt
Ziet er uit als een 205, maar dan anno nu… gaaf!!! Peugeot gaat de goede kant weer op.