Groene lak met bruin leer is altijd een fraaie combinatie en deze nieuwe Overfinch Range Rover stelt niet teleur.
Het grote probleem voor tuners is dat auto’s steeds beter en sneller worden. Het was juist altijd aan hen om een auto sneller en beter te maken. Dat zal een van de redenen zijn waarom er zoveel tuners al zijn weggevallen.
Gelukkig zijn er ook nog evergreens die gewoon blijven. Bij AC Schnitzer kun je namelijk nog altijd terecht voor je BMW, bij ABT voor je Audi en Brabus voor je Mercedes-Benz. De Range Rover is natuurlijk van zichzelf een geweldige auto, sinds jaar en dag is het Britse Overfinch het beste adres om je Range Rover nog geweldiger te maken.
Goede smaak
Sterker nog, Overfinch is tegenwoordig een specialist in Land Rovers, niet alleen Range Rovers. Maar uiteraard is het nog altijd een belangrijk onderdeel van het bedrijf. De Discovery is niet zo populair en niet zo duur, terwijl de Range Rover de standaardkeuze is voor gefortuneerde mensen. Meer auto’s plus rijkere klanten: grotere markt voor tuners.
Het toffe van een Overfinch is dat ze de kwaliteit van Land Rover minimaal benaderen. Qua styling is het vaak net de grens van ‘Den Goeden Schmaeck’, maar het gaat er niet overheen zoals bij Mansory, Kahn of Arden wel het geval is. In dit geval is er een bodykit met splitter, skirts, diffusor en enorm dikke vierkante uitlaten. Verder vallen de 24 inch wielen op.
Interieur nieuwe Overfinch Range Rover
Het interieur is een hoogtepunt van de Overfinch Range Rover. Normaliter is dat bij een Range Rover al erg goed voor elkaar, maar nu is het dus nog beter, nog mooier en nog luxer. En uiteraard nog duurder.
Wat ze in tehcnisch opzicht hebben gedaan is niet bekend. Vroeger lepelde Overfinch opgevoerde Corvette-motoren in Range Rovers. Dat zal nu niet gaan gebeuren, de S63 V8 van BMW is een van de beste V8-motoren die erg goed te kietelen zijn.
Polo Fun zegt
Ik had een rode golf 2 1,6 intercooler…. met dezelfde design velgen als op die Overfinch. Wel formaat kleiner ….natuurlijk. Heerlijk! Als ik aan die tijd terug denk…
anthwan zegt
Een Golf2 G60.
mashell zegt
Hiermee ben je helemaal het mannetje. Totdat er een Bentayga of Cullinan naast je staat bij het verkeerslicht, Range rover heeft de formule van grote SUV als directie wagen uitgevonden maar de concurrentie doet dat inmiddels minstens zo goed.
ggj1987 zegt
Nou, ik vind een Range Rover veel stijlvoller hoor. De Bentayga is overduidelijk VAG en de Cullinan ziet er niet uit. Bovendien kunnen ze geen van beiden het terrein in. De Range Rover is tenminste een echte terreinwagen
mashell zegt
De Range Rover is groot en glad en daarmee net zo stijlvol als een Mercedes Vito, behoorlijk karakterloos ontwerp. Niks mis met VAG (betalen al jaren mijn brood) en de Cullinan is echt van een andere klasse. En dat de Range Rover een terreinwagen zal best maar is even belangrijk dan dat de koning goed badkamers kan poetsen, dat gebeurt gewoon nooit.
kniesoor zegt
…‘gefourneerde mensen’…. Da’s wel een mooie verschrijving, ghegheghe.
lecomte zegt
“Sinds jaar en dag is het Britse Overfinch het beste adres om je Range Rover nog geweldiger te maken.”
“Sterker nog, Overfinch is tegenwoordig een specialist in Land Rovers.”
Wat is het nu? Sinds jaar en dag of tegenwoordig?
Overfinch is sinds 1975 specialist in Land Rovers.
Deze Range Rover van Overfinch kan er qua bumperwerk mee door. Het interieur valt me tegen, aangezien ik weet wat ze kunnen. De velgen vind ik er niet echt bij passen, hopelijk komen er nog mooiere of stijlvollere bij.
willeme zegt
@lecomte:
Zoals het er staat ;-). Overfinch is al sinds jaar en dag een specialist op het gebied van Range Rovers.
Waar ze vroeger voornamelijk bezig waren met Range Rovers, doe ze ook Land Rovers ;-).
de originele Land Rovers, Defender (de oude) en de nieuwe kun je daar ook naartoe brengen. Vroeger nog niet. Vandaar ;-)
Fernando zegt
Het ziet er prachtig uit maar is technisch 1 grote RAMP net als een VANMOOF fiets.
1 Range Rover Vogue gehad en NOOIT meer.
Een MB G klasse kost evenveel maar is tweedehands veel meer waard