De benzinevariant is minder krachtig geworden.
Opel heeft de Insignia GSi in het nieuw gestoken. Het topmodel beleeft zijn debuut op het Autosalon in Brussel. In vergelijking met het benzinemodel uit 2017 zijn er de nodige veranderingen.
In 2017 was de GSi er met een 260 pk sterke 2.0-liter turbo benzinemotor en een 210 pk sterke 2.0-liter biturbo diesel. Minder dan een jaar later verdween de benzinevariant. Vanwege de WLTP-overgang had de oude benzinemotor geen bestaansrecht meer.
Nu is de Insignia GSi terug. Met nieuwe techniek en een nieuw uiterlijk. Het goede nieuws is dat de GSi er weer met een benzinemotor is te krijgen. Het slechte nieuws is dat het blok minder vermogen levert in vergelijking met de oude motor. De nieuwe 2.0-liter turbobenzinemotor levert 230 pk en 350 Nm koppel. Daarmee levert het blok 30 pk in. De auto komt standaard met een 9-traps automaat en vierwielaandrijving. Dieselen in GSi-vorm lijkt straks verleden tijd. De nieuwe Insignia heeft wel een dieselvariant (1.5, 122 pk/300 Nm), maar deze staat los van het GSi-label.
Ondanks het feit dat we het hier over een performance versie hebben, heeft Opel in het persbericht niet duidelijk gemaakt wat de sprinttijd of topsnelheid is van de nieuwe Insignia GSi. Prijzen en beschikbaarheid zijn op dit moment nog niet bekend.
nietcreatief zegt
Test 1,2,3
nietcreatief zegt
@nietcreatief: sorry daarvoor, vanochtend kon ik niet reageren, de site gaf aan dat ik een verzoek moest indienen om weer toegestaan te worden te reageren. Plz ignore
sntial zegt
@nietcreatief: YOU GOT BANNED BRO
nietcreatief zegt
@sntial: blijkbaar, maar zonder een verzoek in te dienen is de reactiemogelijkheid weer vrijgegeven.
Het zal.
Leuk opeltje btw!
El-Loco zegt
@nietcreatief: doe dan op zijn minst je best. Bijvoorbeeld; “wauw, een Opel die ik eens niet keihard voorbij zal lopen!” Of: “vet stom, 30pk minder, vet langzaam, vet kansloos” of: “volkswagen is beterder!!11” of “nou gelukkig eens geen artikel over Tesla”. Ikzelf kan een dergelijke uitvoering zeker waarderen al is 230pk in een formaat Insignia nu niet echt het sportlabel waardig. Wel knappe auto om te zien, jammer dat niet meer mensen Opels kopen.
SpeedGeek zegt
@el-loco: Doen we dat allemaal niet El Loco? ;-)
serialchiller zegt
@el-loco: zijn reactie was inderdaad niet creatief
barchettadriver zegt
Blijft een erg fraaie auto, zeker in deze trim. En laten we eerlijk zijn, met 230 PK ben je nou ook bepaald geen stakker. En die 30 PK laten zich er vast wel weer bij chippen.
bbfix zegt
@barchettadriver: mijn roffel uit 97, ontwikkeld rond 1990 heeft standaard 239 pk. Ik verwacht alleen dat de Opel wat verder op een liter Euro komt dan de mijne..
silverscope zegt
Die chromen strip die op de bibs doorloopt vind ik alleen niet geslaagd. Verder een mooie bak
berlinetta zegt
Ik vind het best een gave wagen zo, maar de vorige moest 65k kosten. Dat zal bij deze niet veel anders zijn. En dan vind ik het ineens toch veel geld, zeker voor een Opel. Ik vind het altijd van die auto’s die helemaal nergens in uitblinken.
lecomte zegt
@berlinetta: Schrik niet, tegenwoordig vanaf € 78.299
Ot92 zegt
@lecomte: Veel geld, voor een Opel…
berlinetta zegt
@lecomte: 78K? Dat koopt echt helemaal niemand hier. Ik vind het best wel een geslaagde auto, maar voor dat geld is er toch echt heel wat beters te krijgen.
koekwaus zegt
@berlinetta: Ali B wil we vast wel eentje afnemen
koekwaus zegt
@koekwaus: oh wacht: die is meer van de OPC
Dutchdriftking zegt
Tja, met 230pk is het nu ook weer niet een exclusief topmodel… Ik had zo gehoopt dat GSI een soort tussen label zou worden, en dat er nog een OPC boven de GSI gepositioneerd zou worden met dik 300pk. Dan hadden beide labels een aanvulling geweest en ook logisch. Nu heb je een topmodel in het D-segment met vermogen wat ver onder de 340i, S4 en C43 valt. Sterker nog, Een instap A4 of 3-serie is zo goed als net zo snel. Gemiste kans.
racerx zegt
@dutchdriftking: ik geef je grotendeels gelijk, maar het blijft even afwachten wat deze wagen gaat kosten en wat je voor dat geld aan standaarduitrusting krijgt.
Edge zegt
Jammer dat dit nog een GM product is, anders was het ook tof geweest om de 300pk hybride aandrijflijn uit de Grandland X in de Insignia te lepelen. Motormanagement wat sportiever afstellen en klaar is Karl.
sntial zegt
@Edge: haha
racerx zegt
Erg mooi in deze kleur en trim! Die 30pk heb je zo weer terug na een kuurtje bij de chipboer.
rs6avant zegt
De Insignia blijft de fraaiste Opel, maar dergelijke kuipstoelen in een auto van dit formaat met 230 pk is nogal… sneu. Wel willen maar niet kunnen.
RiKe zegt
Gave auto, lekker sportief gelijnd en die verloren pk’s heb je er bij de chiptuner snel weer bij. Enige wat me echt stoort aan de auto is die lange chromen strip
cossiekiller zegt
Sinds de Fransen zich moeien gaat het steil bergaf met Opel. I.p.v. met 280pk te komen (of een stukje boven de 300 zoals de meeste merken), gaat niemand dit nog willen. En dan geven ze zelfs nog geen specificaties door….
Zoals @Berlinetta al zei. Gemiste kans. Want goedkoop zal ie ook niet worden…
Nee, ik rijd graag met mijn OPC, maar dit gaat de laatste auto met bliksemlogo geweest zijn.
mashell zegt
@cossiekiller: de nieuwe Corsa is juist een enorme stap voorwaarts voor Opel.
mashell zegt
Prachtige kleur. Maar nog nooit op een Insignia gezien. Maar deze Insignia zie je ook in Duitsland erg weinig. Niet zo vreemd, de Skoda Superb is in eigenlijk alle opzichten de superieure auto.
lecomte zegt
Leuk om te zien maar voor dit geld ga ik eerder voor een Volvo V60 T-8
oxidizers zegt
122pk… man man. Een Tesla model 3 instappertje heeft het dubbele