Je kan met de nieuwe Opel Frontera gewoon over de Autobahn scheuren!
Goedenacht, beste Autobloglezers! Het is klokslag twaalf en we hebben BREKEND nieuws voor je. De Opel Frontera is namelijk hier! Mocht je de naam ergens van herkennen, kan dat kloppen. In de jaren ’90 was het namelijk de naam van een terreinwagen van het merk.
Nu keert de naam Frontera terug. Het is wel een ander type auto geworden. Nog altijd is het een avontuurlijke crossover, maar wel een paar maatjes kleiner. Om even een idee te krijgen, de Opel Frontera is de opvolger van de Opel Crossland (die Opel Nederland al een beetje van de site haalt). Die compacte crossover was al een beetje op leeftijd aan het raken.
C3 Aircross van Opel
Je zou de Opel Frontera kunnen zien als de Opel-derivaat van de Citroën C3, maar daarmee doe je ‘m te kort. De Frontera is namelijk een half maatje groter. Sterker nog, het is eigenlijk een C3 Aircross. Vroeger kon je die in Nederland krijgen, maar het huidige model is vooral bedoeld voor opkomende markten. Lees in dit artikel alles over de nieuwe Aircross die wij niet kunnen krijgen.
Nu wil het nog weleens zo zijn dat auto’s bedoeld voor markten als India en Zuid-Amerika niet direct aansluiten bij onze wensen en eisen. Volgens Opel hebben de Duitse ingenieurs hard eraan gewerkt om de auto een Duits gevoel mee te geven. Opel stelt dat de Frontera dan ook uitstekend presteert op de Autobahn op hoge snelheid.
Inhoud nieuwe Opel Frontera
Afmetingen hebben we nog niet voor je, maar zoals je van Autoblog gewend bent gaan we voor de inhoud. De bagageruimte is 460 liter groot. Klap je de banken neer, heb je ineens 1.600 liter. Tot zover de inhoud.
Dan de techniek van de nieuwe Opel Frontera. Daarmee tasten we een beetje in het duister. Opel bevestigt dat de auto er komt met een verbrandingsmotor (plus 48V-ondersteuning), maar dat er ook volledig elektrische versies zullen zijn.
Meer afbeeldingen, technische gegevens, prijzen en beschikbaarheid verwachten we binnenkort. Uiteraard zullen wij je daarvan op de hoogte houden!
Johanneke zegt
Het is weer een wonder der aerodynamica geworden. Toch best wel zielig dat er nu minder aerodynamische auto’s gemaakt worden dan in de jaren 80. Een 1984 mercedes w124 bijvoorbeeld. Dieptriest. Je zou denken dat we progressie maken, niet achteruit gaan.
anthwan zegt
Een suv op basis van een C3 die uitstekend presteert op de autobahn?
Het is toch al 1 april geweest.
Dit weer z’n senior mobiel voor 60+”s
Wolflow zegt
Met de verschrikkelijke wegligging van Opel in acht nemend zal dat inderdaad wel de doelgroep zijn
maussieknip zegt
Nou nou, ben echt geen Opel liefhebber ofzo, bijna alle merken al gereden. Huidige is een Astra sportstourer uit 2017 en de wegligging doet niet onder voor de focus die 2 maandjes tijdelijk gereden heb. Vind het een prima auto, alleen wat stug.
klaasjevaak zegt
Zo, de azijn was ook weer in de aanbieding afgelopen weekend..
pietertje123 zegt
Net zo als de rest, alleen voorop in het midden een kapje of zo, dat trekt wat aandacht (wat zou dat nou zijn) maar verder… Mooi kleurtje wel.
Beetje vreemde ‘pook’ eigenlijk: een soort vuilopvang vakje waar je je vinger in moet prikken om het palletje te verzetten? Verhuis dat hele ding – welke tegenwoordig toch nog maar een schakelaar is en geen uitsteeksel van een onderliggende versnellingsbak – nou toch eindelijk naar elders!
Kun je op die plek wel je telefoon, sleutelbos, flesje water, bammetjes, file-finger-food en die andere sleutels van daar waar je langs komt kwijt. Beetje praktisch ontwerpen mag best, ga het daarna maar mooi maken.
rollingstoned zegt
“Volgens Opel hebben de Duitse ingenieurs hard eraan gewerkt om de auto een Duits gevoel mee te geven. Opel stelt dat de Frontera dan ook uitstekend presteert op de Autobahn op hoge snelheid.”
Wir fahr’n fahr’n fahr’n auf der Autobahn…
rwdftw zegt
Uitstekend op de Autobahn betekent voor mij dat het mogelijk moet zijn om 2-3 uur achter elkaar door te stampen met de naald rond de 180-200 km/h.
Of bedoelen ze dat de auto smal genoeg is om op de linkerbaan te mogen in de Baustelle?
Johanneke zegt
Dat kan ik ook in mijn 1993 Galant. Dus de lat ligt wat dat betreft niet erg hoog.
rwdftw zegt
Probeer het eens met iets met een accu. Je range stort in op die snelheden.
jensoffbutton zegt
Dat is zo’n marketing praatje hé.
Je kan best een auto verder ontwikkelen.
Maar geven ze nu toe, dat de C3 air cross slecht op de baan ligt? Anders ga je niet eraan werken.
Als ze hem beter maken, waarom zouden ze het onderstel van de C3 ook niet upgraden? Om kosten te besparen?
De foto aan de achterzijde verraadt al dat het op een paar panelen en lichtblokken na, dezelfde auto is.
Op zich niks mis mee, economisch een verstandige keuze en ik snap wel dat er nog altijd een bepaald chauvinisme is waardoor een Duitser zich te goed voelt voor een Citroen, en een fransman zijn croissants niet wilt steken in een Opel.
Nog een paar maandjes wachten tot er een Jeep versie en een Italiaanse variant komt? (hierbij kunnen ze nog kiezen tussen Lancia, Fiat en Alfa)
potjak zegt
Ik denk toch echt dat dit géén C3 is maar een kloon van de “Citroën C5 Aircross”. Kijkend naar de raamstijlen en verdere verhoudingen.
raoufff zegt
Wat een treurnis!