De Opel Corsa is inmiddels bij generatie “E” gekomen. De kans is groot dat ook deze compacte auto zijn sterke positie in het segment behoudt met zijn nieuwe, zuinige 1.0-liter turbobenzinemotor tegen een kleine prijs.
De Corsa is dé bestseller van Opel. In 32 jaar tijd werden er van de 4 voorgaande generaties meer liefst 12,4 miljoen stuks verkocht. Samen met de populaire Astra is dit goed voor een kwart van de verkopen.
De vijfde generatie moet dit succes voort gaan zetten. Een nieuw onderstel en betere stuurinrichting moeten de rijervaring leuker maken, terwijl de nieuwe uitstraling dit voor het oog moet doen. Omdat wij Nederlanders erg op de centen letten, is het voornamelijk de zuinige motoren die het ‘m voor ons doen. De dieselmotor kreeg een update en er wordt een nieuwe generatie benzinemotoren geïntroduceerd.
De belangrijkste van deze benzinemotoren is de aluminium 1.0 Direct Injection Turbo driecilinder; met een tegengesteld draaiende balansas voor een stille en trillingsvrije loop. De motor die zijn première beleefde in de ADAM is beschikbaar in twee vermogensvarianten — 66 kW (90 pk) en 85 kW (115 pk) — die beiden voldoen aan de Euro 6-emissienorm. De 66 kW-versie verbruikt 4,3 l/100 km in de gecombineerde testcyclus, wat neerkomt op een CO2-emissie van 100 g/km.
De nieuwe Corsa is er vanaf 13.995 euro voor de driedeurs instapper met de 1.0-liter turbobenzinemotor.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.