De nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV is heel erg opvallend. Wacht maar tot je de neus ziet!
Op de redactie hebben we een terugkerend gebbetje over ‘front overhang’ met @jaapiyo. De beste man vindt namelijk dat namelijk niet zo heel erg mooi. Nu zijn er voldoende fabrikanten die daar slimme oplossingen voor hebben. Op het gebeid van design kun je ervoor kiezen om de neus optisch minder zwaar te maken.
Denk aan een spits toelopende neus en, eh, oh, dat was het eigenlijk wel. Bij Mitsubishi hebben ze het andersom in gedachten. Daar dachten ze: laten we het visuele gewicht voor de vooras extra dik aanzetten. Zeker met de voetgangersveiligheidseisen (lekker woord voor galgje) ontkom je niet er toch eigenlijk niet meer aan.
Opvallend
Ook met de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV kunnen de Japanners het niet meer recht zetten. Sterker nog, mede dankzij het gebruik van veel chroom en de horizontale spijlen ziet de voorzijde er nog ietsje opvallender uit. Ondanks dat de Outlander al een tijdje geleden werd onthuld, vond Mitsubishi het nodig om de oude Outlander PHEV te updaten na die onthulling.
Maar nu kan ook dat model (dat voor onze markt het minst irrelevant is) met pensioen. De nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV lijkt sterk op de gewone versie. De grille wijkt ietsje af, er zijn wat badges en uiteraard een extra klep waar de stekker in kan. Oh en wacht er is een zwart dak.
Interieur nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV
Ook in het interieur zijn de wijzigingen met het normale model niet enorm groot. Uiteraard is er in het instrumentencluster en infotainment scherm ruimte gemaakt voor extra schermen die je alles vertellen over het wel en wee van de hybride aandrijflijn. Over die aandrijflijn is nog niet heel erg veel bekend. Wel kan Mitsubishi verklappen dat de nieuwe Outlander PHEV meer vermogen krijgt dan voorheen. Daarnaast zal de accu groter zijn en daarmee dus de elektrische actieradius.
Er is dan ook nog iets leuks te beleven voor de petrolhead? Nee, dat nog niet. Wel gaan er de nodige geruchten over een Mitsubishi Outlander PHEV Evolution-versie. Of de Outlander ook naar Nederland komt is niet bekend. Mitsubishi gaf eerst aan zich terug te willen trekken uit Europa, maar kwam daar later op terug.
Op dit moment is de Outlander een van de drie in Nederland leverbare Mitsubishi’s, naast de Space Star en Eclipse Cross.
cobana zegt
Heeft wel wat, behalve die enorm lompe koplampen. Moest dat nou zo’n enorme unit worden?…
power369 zegt
Waar is toch de elegantie gebleven tegenwoordig?
baardmijt zegt
@power369: Auto’s groeien met mensen mee.
dijan zegt
baardmijt ;Klopt ,ik zie ook steeds meer dames met grotere koplampen
hans75 zegt
Tenenkrommend.. walgelijk… pijn aan de ogen
de stagiare op de ontwerpafdeling van mitsubsidie is vervangen door de koffiejuffrouw..
vraag me werkelijk af hoe het mogelijk is dat dit soort ontwerpen goedgekeurd worden..
clubbtraxx zegt
Nou inderdaad… Toch wel het merk met de meest lelijke ontwerpen. Geen wonder dat het niet zo best gaat natuurlijk.
bernoulli zegt
Beetje een Jeep Compass XL schuin van achteren.
Robert zegt
Het was niks en het is nog steeds niks. In China zullen ze er wellicht wel gek op zijn, maar hier verwacht ik er weinig meer van.
remarkable zegt
Delen ze het platform met de stellantis groep? Lijkt een resultaat van een orgy met Citroën, Opel etc
enricoleerdam zegt
Ziet er uit als een slechte fotoshop..
Variomatic zegt
Zo.. dat is nextlevel lelijk.. het lukt ze wel om de naam Foutlander recht te blijven doen, mijn god..
lexis zegt
Doe mij maar de nieuwe Lexus nx 450h+ maar dan met het interieur van deze Mitsu, die integratie van van het tv scherm in het dash in de Lexus lijkt me niet geslaagd.
frank2b zegt
@Lexis: ik kan nou niet bepaald meteen zeggen dat de integratie van dit Mitsubishi-scherm in het dash subliem is…. het is er gewoon bovenop geplakt!
lexis zegt
Klopt wel, maar in de lexus is het over the top, en wie koopt Lexus 50 plussers ( zit er ook al bij) die kunnen daar toch niet mee overweg!. Dan vind ik zo een BMW look alike oplossing wel beter. Das al altijd al een dingetje geweest bij Lexus ofwel valt de buitenkant tegen of het interieur. Deze keer lijkt de nx van buiten echt wel geslaagd maar een 60k plus auto met zo een piano cheap plastic wide screen, ik denk het niet dat de gemiddelde lexus liefhebber hier zat op te wachten). Ik was ooit liefhebber van het eerste uur de eerste en tweede gen IS waren echte bmw killers in mijn ogen en zelf ook gereden dus weet waarover ik spreek. Maar met de huidige modellen gaat het in Europa wederom niet lukken vrees ik. Al kan een gunstig tax systeem soms wonderen doen voor de verkoop
frank2b zegt
De aandrijflijn krijgt meer vermogen.
Da’s mooi, want minder vermogen is eigenlijk haast niet mogelijk……
993carrera4s zegt
Auw, fugly.
Groninger zegt
Vertrek alsjeblieft uit NL.
Charles Taycan 4S zegt
Visuele verontreiniging….