Het lijkt dat mensen die een nieuwe MINI met dieselmotor willen iets langer geduld moeten hebben. Een technisch probleempje zorgt ervoor dat de uitlevering van de MINI One D en MINI Cooper D wordt vertraagd.
De nieuwe driecilinder dieselmotor die onder de motorkap ligt van de derde generatie MINI (F56) zou een probleem hebben met de balansas die trillingen moet voorkomen. Na verloop van tijd zou deze balansas vreemde geluiden kunnen gaan produceren en dat is uiteraard niet de bedoeling.
Daarom zou MINI besloten hebben om het uitleveren van auto’s uit te stellen tot juni. Dat is natuurlijk een tegenslag als je vol ‘smart’ op je nieuwe MINI zit te wachten, maar je wil uiteraard wel dat zo’n probleem is aangepakt voordat je nieuwe auto voor de deur staat.
Met de driecilinder benzinemotoren is overigens geen probleem. (via: whatcar.com)
stamp zegt
Ik vrees dat deze dieselblokjes in de toekomst verschoont zullen blijven van ellende; als er in de basis nu al iets aan schort…
eddythedriver zegt
ik denk dat alles en iedereen met een dieselmotor vertraging oploopt…;-)
erce zegt
@eddythedriver: blijkbaar nog nooit in een moderne diesel gereden?
lohran zegt
@eddythedriver: Ik heb die nieuwe MINI Cooper D gereden en die trekt goed hoor.. En een stuk zuiniger dan een vergelijkbare benzine.
knipperlichtje zegt
Krijg je ervan als je een guitig autootje met een diesel bestelt
tupperware zegt
Mooi, dan duurt het nog wat langer voordat dit stuk horizonvervuiling een serieuze aanslag op mijn gezichtsvermogen pleegt.
mout zegt
@tupperware: Je nick is tupperware, en je ziet liever niet teveel Mini’s.
Je maakt me nieuwsgierig: Welke auto associeer jij het meest met tupperware?
tupperware zegt
@mout:
Dat is een term die in o.a. de Lotus kringen wordt gebruikt, de Elise/Exige wordt daar gekscherend “tupperwarebakkie” genoemd. Maar eigenlijk is het van toepassing op alle kleine kunststof sportautootjes.
Het bedrijf Tupperware rijdt in Duitsland trouwens met Mercedes C-klasse combi’s, tenminste ik zag er vrijdag bij de fabriek in Bremen een stuk of 30 staan.
siepie zegt
Das idd geen goeie marketing, je blijft toch met een onderbuikgevoel zitten. Kan best zijn dat het prima wordt opgelost met een andere balans as maar eigenlijk is het nu al te laat “the damage is done”.
bsxc2 zegt
Alle ‘geluiden en trillingen’ maar wegwerken in de moderne diesels, maar uiteindelijk een onbetrouwbaar motorblok verkopen aan de klant.
Dan toch liever een diesel met minder vermogen en een grotere motorinhoud, kijk maar naar de E klasses uit 70’s, still going strong.
jack_abarth zegt
@bsxc2:
Inderdaad lekker nagelen alsof er knikkers in de cilinderkop zitten, maar het laat je vrijwel nooooit in de steek.
thomaz zegt
Hmm. Ik ga er één bestellen deze week. Achja.
sydney zegt
@thomaz: Tegen alle windrichtingen in is de new new new uhh new Mini imo wel degelijk geslaagd.In de juiste kleur is het gewoon een stoer ding.Mini moet alleen wel even stoppen met al halve Cross-overs en spider en coupe achtige hersenspinsels van ze want niemand die een beetje gezond verstand in z’n lijer heeft blijkt die dingen toch niet te kopen.
thomaz zegt
Zeker, en het interieur is nu op BMW-niveau, met behoud van de MINI speelsheid.
dimi zegt
Dus na maandenlang testen komen ze hier nu pas achter? Dan zou ik als consument al achterdochtig zijn naar de kwaliteit van de rest van de onderdelen.
Svaan zegt
En hoe zit het dan met de Diesels die nu al geproduceerd zijn? En al in de showroom staan of op de weg rijden?
celicatwincam zegt
Een opeenstapeling van rampen, de nieuwe mini op zich, het feit dat het diesel is en dan ook nog eens driecilinder…. Snel door naar het volgende (hopelijk goede) bericht!