MINI heeft de Cooper 5-Deurs voorgesteld.
Twee deuren erbij voor de nieuwste generatie MINI Cooper. Net als zijn voorganger is het model nu verkrijgbaar als driedeurs of als vijfdeurs. De vijfdeurs MINI is 4,036 meter lang, 1,74 meter breed en 1,46 meter hoog.
Zet hem naast zijn voorganger en wat moet opvallen is dat de nieuwe nauwelijks groter is in vergelijking met de oude. Het is vooral oude wijn in nieuwe zakken. De nieuwste generatie MINI Cooper is een sterke doorontwikkeling van de laatste generatie. Dat zie je er ook wel aan af.
De wielbasis is 72 mm langer in vergelijking met een 3-deurs MINI. De carrosserie is 172 mm langer, De vijfdeurs komt verkrijgbaar als Cooper C met 156 pk of als Cooper S met 204 pk en 300 Nm aan koppel. De C heeft een driepitter en de S een viercilinder benzinemotor. De Cooper S sprint in 6,8 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 242 km/u.
De achterstoelen zijn 60:40 neerklapbaar en de bagageruimte bedraagt dan maximaal 925 liter. Met de stoelen in de reguliere positie beschik je over 275 liter aan bagageruimte in de MINI Cooper 5-Deurs.
Er zijn elf kleuren om uit te kiezen en dan heb je ook nog drie contrasterende kleuren. De boel verder aankleden kan met vier verschillende MINI Trims. Met bijvoorbeeld de Classic Trim is het dak verkrijgbaar in de tinten zwart, wit of Multitone. Het meest sportieve pakket is de John Cooper Works Trim met ook aangepaste bumpers voor de JCW-look. Velgen zijn verkrijgbaar van 16 tot 18 inch of 17 tot 18 inch in het geval van de Cooper S.
Prijzen MINI Cooper 5-Deurs
De nieuwe MINI Cooper 5-Deurs begint bij € 38.490. Ter vergelijking, de 3-Deurs heeft een vanafprijs van € 36.990. De Cooper 5-Deurs kost minimaal € 43.990. Als je de concurrentie erbij pakt begint bijvoorbeeld een Audi A1 bij € 33.037 euro en de iets volwassenere en nieuwe BMW 1 Serie is er vanaf € 41.507.
mashell zegt
“MINI heeft de Cooper 5-Deurs voorgesteld.” als je dit ziet denk ik dat ze dat beter niet hadden kunnen doen.
kennone zegt
Eens, ziet er niet uit! Ze hadden deze beter weg kunnen laten en dan de Clubman er in moeten houden
Johanneke zegt
Misschien moet ik het eerst in het echt zien, maar zo op de plaatjes vind ik de achterkant meer op een chinese rip off van mini lijken.
Robert zegt
Inderdaad, het is voor mij ook die achterkant die dit tot een afknapper maakt.
William zegt
Is die prijs inclusief of exclusief “afleverkosten”?
Edge zegt
Afleverkosten, dus een halve tank benzine, twee kentekenplaten en een busje blauwe lak om het dak af te maken?
outlook zegt
Lol
Richmond zegt
Ik dacht dat deze versie samen met de clubman niet meer zou terugkomen.
Allison Burgers zegt
Ligt er wel heel dik bovenop dat dit de oude is met wat frutsels van de Mini Cooper Eelectric.
lpgbarrel zegt
Is toch leuk voor ‘t vrouwtje!
driver79 zegt
Gaat wel vervelen dit en het voorgaande ontwerp. Hoe loopt de verkoop?
Richmond zegt
Verkopen trekken nog niet aan.
300 minder over de eerste 4 maanden van dit jaar tov vorig jaar en zelfs 700 minder tov de eerste 4 maanden van 2022.
Motomoto zegt
Ze hadden voor- en achterportier moeten verlengen en dan dat laatste zijruitje mogen skippen. Dan was het geheel wat meer in proportie geweest denk ik.
Richmond zegt
Zou niet passen binnen de lengte van de auto.
erce zegt
Onbegrijpelijk dat ze met de Clubman zijn gestropt en deze draak van een auto zijn blijven bouwen. Alle verhoudingen zijn zoek.
Richmond zegt
De vorige clubman zag er ook maar uit als een breedbek kikker. De R56 clubman klopte beter
verdebosco zegt
Eens. De Clubman is de beste oplossing voor 5 deuren. Deze 5 drs krijg je alleen goed als je de wielen kan vergroten, maar dat kan niet vanwege delen met de 3 drs. Die 3 drs is wel in verhouding. Dus, Clubman erin, 5 drs eruit en dan meteen die lelijke Countryman er ook uit gooien. Nog zo’n lelijkerd. Duitsers hebben volgens mij de grootste moeite met het ontwerpen van een ‘Britse’ auto. Iets met humor…
pier zegt
Geen mooie auto en enorm prijzig.