Zojuist plofte een berichtje in ons postvak met de Nederlandse prijzen van de super-E.
Eigenlijk is zo’n super-E veel spannender dan de Formule E, want de Merc maakt tenminste nog geluid. Niet zoveel meer als vóór de turbo’s, maar goed, dat is inmiddels een gepasseerd station. Enige tijd geleden praatte collega @dizono je al bij over de nieuwtjes van de nieuwe E63 ten opzichte van het vorige model. Opvallend is de standaard vierwielaandrijving, die dan echter wel weer uit te schakelen is door middel van een Focus RS-esque driftmodus. Iets soortgelijks is BMW naar verluidt van plan met de nieuwe M5.
Enfin, wat we destijds nog niet wisten is wat de nieuwe blepper van Mercedes moet gaan kosten. Maar zoals de titel van dit bericht al deed vermoeden, weten we dat nu wel. Het V8-feest begint bij 151.152 Euro. Bijna was de prijs een palindroom geweest, maar Mercedes heeft besloten daar één Ekkerman teveel voor te vragen. Voor dit bedrag krijg je de S-loze E63 AMG 4MATIC+ met 571 pk. Een stapje hoger op de ladder staat de E63 S AMG 4MATIC+. Deze variant heeft 612 pk en een prijskaartje van minimaal 161.195 Euro.
Tenslotte is er zoals het een nieuwe AMG betaamt ook nog een speciale Edition 1. Deze speciale editie kan je met de extra speciale kleur Designo Selenite grijs magno bestellen en beschikt over het AMG Nightpakket. Verder staat het speciaaltje op enorm speciale zwarte 20 inch pornojetsers en heeft ‘ie een paar kekke streepjes her en der. Uitgerust met deze extra goodies kost de E63 S AMG 4MATIC+ Edition 1 176.743 Euro.
Opdat wij niet vergeten hoeveel geld we aan Jeroen Dijsselbloem kwijt zijn bij aankoop van een dergelijke auto, hebben we ook nog even de Duitse prijzen opgezocht. Het verschil is ongeveer 40.000 Euro die direct naar de staatskas vloeit. Check de exacte cijfers hieronder in een heuse tabel.
Mercedes | Prijs Nederland | Prijs Duitsland | Verschil |
---|---|---|---|
E63 AMG | 151.152 | 109.837 | 41.315 |
E63 AMG S | 161.195 | 121.618 | 39.577 |
E63 AMG S Ed. 1 | 176.743 | 136.910 | 39.833 |
mzonneveld zegt
Nondeju wat een dikke tax.. AMG!
banaan7 zegt
@mzonneveld: dit ziet er toch een stuk agressiever uit dan een taxi vind ik.
bedirhan zegt
@banaan7: hij bedoelt waarschijnlijk de belasting die je dokt.
mashell zegt
@banaan7: Nee hoor! Er is niets wat zoveel agressie uitstraalt als een blauwe kentekenplaat. Zie een blauwe plaat (vooral in grote steden als Amsterdam, Rotterdam) dan weet je, als je de chauffeur recht in de ogen kijkt heb je een schone onderbroek nodig. Als je er in mee rijdt, dan ben je failliet. En als je het waagt voor een aankomende taxi over te steken (verkeerslichten en zebrapaden gaan je daarbij niet helpen) dan ben je niet gewoon dood maar morsdood.
mzonneveld zegt
@mashell: Hahaha shapoo!
mzonneveld zegt
@banaan7: Zeker, toch hoop ik dat de meeste hem iets stijlvoller samenstellen. Mooi in het blauw ofzo ipv mat Grijs…
kniesoor zegt
@mzonneveld:
Op de duitse MB site werkt de configurator, daar kan je uitproberen hoe-ie eruit ziet in een gedektere kleur als Canvasitblauw of Kalliatgroen bijvoorbeeld. En met een setje gesmede zilverkleurige 20-inch kruisspakers eronder. Dan ziet-ie er een stuk minder “in your face” uit dan zo’n Edition 1.
jobberns zegt
@mzonneveld: zeker een dikke tax, voor Nederland dan, gezien het prijsverschil met Duitsland…
545e60 zegt
Het is toch te gek voor woorden dat wij in NL gewoon even €40.000 meer moeten betalen als onze buurlanden.
maferick74 zegt
@545e60: ja maar kijk wat we daar allemaal voor terug krijgen…. We hebben een van de prettigste landen om in te leven en dat allemaal door de autobranche.
rolov zegt
@maferick74: wat is er zo verschrikkelijk aan Duitsland? Ik zou daar lachend gaan wonen.
2wheeler zegt
@rolov: Duitsers, voornamelijk. En veel, heel veel Krombächer reclame.
nfad zegt
Hij is wel heeeeul erg lekker hoor. Maar wat een geld.
jack_abarth zegt
Als je zo schuin van achteren kijkt naar de kont, dan was de Mercedes CL (C216) toch wel z’n tijd ver vooruit!
sleurs zegt
Een hele dikke bak, maar waarom niet dezelfde ventilatieroosters als in de E coupé. Die passen toch beter in een speciale auto zoals deze.
basv zegt
Ik heb liever een Panamera. Vind de S-klasse wel ok, de c-klasse wel mooi, maar deze vind ik net niks.
reistje zegt
@basv: Ik vind de E-klasse juist het beste tot zijn recht komen van de 3 Mercedessen.
berlinetta zegt
@reistje: Ik ook. De E is precies in verhouding, de C en S net niet.
fabiotol zegt
@basv: dat is toch geen vergelijking…
basv zegt
@fabiotol: qua prijs wel…
BRT zegt
Toch gek dat we de grote prijsverschillen met onze buurlanden gewoon normaal vinden eigenlijk.
mashell zegt
@brt: niet zo gek als je naar het totaal plaatje kijkt. Hier in Duitsland zijn de huizen (meestal) goedkoper (de huizen, maar meestal niet de woonlasten), de boodschappen goedkoper, de inkomens hoger. Maar ook de inkomstenbelastingen en de zorgkosten liggen hoger. Ook is het minuimumloon lager, liggen de uitkeringen lager en is het pensioen en AOW systeem een minder goed geregeld dan in Nederland.
Conclusie: sommige dingen zijn in Nederland inderdaad duurder maar daarvoor krijg je wel een beter sociaal systeem.
leaper035t zegt
Altijd een twijfelgeval wat ik met dat geld zou aankopen. Een dikke Duitse überberline, een mooi uitgeruste Porsche 4S of dergelijke, of een exoot in occasie…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@leaper035t: Als het toch bij dromen blijft… Waarom niet alle drie ;)
treinrukker zegt
Ik vind het dashboard van de nieuwe merc generatie echt spuuglelijk, het minste wat ze konden doen is het de vorm van het linker scherm traditioneel houden, 2 van die iPads voor je neus ziet er niet uit.
carspotted zegt
@treinrukker: je kan hem ook met een scherm bestellen! Als je dat mooier vind
aarsgewei zegt
@treinrukker: tot je erin zit, dan is het werkelijk prachtig.
baasbenz zegt
Wat een fantastische wagen zeg! Ik weet nu al dat ik deze liever heb dan de nieuwe M5… Maar ja, wat verwacht je met mijn gebruikersnaam
r32turbo zegt
@baasbenz: BMW?
mikkeloentje zegt
Ik zou wel die witte sticker van de spiegel halen.
JelleEp3 zegt
Is hij ook nog te krijgen met alleen achterwielaandrijving of heeft de amg alleen nog maar 4matic?
jaapiyo zegt
@jelle166: alleen 4MATIC, met uitschakelbare vierwielaandrijving.
kilum zegt
@jaapiyo: Wat dus totale onzin is. Dan “sjouw” je dat extra gewicht van de 4 wiel aandrijving mee maar gebruik je het niet.
pexers zegt
Lijkt yab yum wel van binnen
kniesoor zegt
@pexers:
Kan jij als kenner van yab yum ons uitleggen wat de overeenkomst(en) tussen dat etablissement en deze auto is/zijn ? Bij voorbaat dank.
bartteeuwen zegt
Gister voor het eerst een nieuwe E gezien (tenminste, de eerste die ik als E herkende). Wat moet je toch verekte goed kijken om ze te onderscheiden tegenwoordig zeg..
bartteeuwen zegt
@bartteeuwen: overigens ziet de voorbumper er een beetje uit alsof hij uit de autostyle catalogus komt. Het interieur met gigantisch scherm kan mij ook al niet echt bekoren.
a3aan zegt
Wauw! Sexy auto
Johnnnyboy15nl zegt
Prachtige wagen, beschamelijk dat onze roverheid zo gierig is.
camber24 zegt
God wat een kermisbak zeg. Die wielen, die binnenverlichting. Hoerensloep. Zal het vast uitstekend doen in bepaalde kringen. Totaal niet mijn smaak.
ronald zegt
Ik vind het uiterlijk niks
Dutchdriftking zegt
612pk in taxi. Het is toch idioot!
mercedesamgfan zegt
@dutchdriftking: deze is bedoeld om sportief te zijn, niet om ye gebruiken als taxi
john4545 zegt
En weer een Opel Signia neus. God, worden jullie niet erg moe dat elke FR-auto dezelfde lamp/gril/lap en 3 openingen aan de onderkant heeft? Dit is ook een turbo, downsize, ja? Krijg je elke keer als je het gaspedaal intrapt een foto van Gerard Joling te zien in dat nieuwe lcd scherm met nep meters??
amphiby zegt
@john4545: ik vind jou echt vet vermakelijk :)
petros zegt
Een E is veel mooier als ie gewoon klassevol is uitgerust. Niet zo met die lelijke grote luchthappers , velgen , diffusor en uitlaten en paarse sfeerverlichting WTF !
kermit123 zegt
Kopie van de Bmw 4. Kermisbak met 4mTic! Doe mijnmaar een Audi RS6 met quatro
arias zegt
In de VS en Canada word de E63 AMG alleen als de S versie geleverd en VS kost ie 102,625 dollar (€96,200) en in Canada 113,800 dollar (€80,300)…..
toyotafortuner zegt
Meh… Ik shop wel een GS-F
huracan zegt
De RS6 blijft de beste keus ondanks dat hij ouder en minder snel is :)
mrrallycross zegt
Hij kost dus 161k.
730ld zegt
Dik!! Maar het is maar een 4.0 V8?!? Doe mij maar de echte oudere 6.3. Zijn die kermis hoerenvelgen standaard?
Davidov zegt
Wow, evenveel pk’s als een 65 AMG o.o
Megakix zegt
Maaruh, wat doettie in de lease?