Dit zijn de eerste officiële foto’s van één van Nederland’s leaseliefjes.
De CT200h is “ingrijpend veranderd” aldus Lexus. Wij zien inderdaad -net als op het onlangs gelekte plaatje– een nieuwe grille en wat andere kleine tweaks aan het design maar heel schokkend lijkt het allemaal ook weer niet te zijn. De Lexus “spindle grill” zorgt er in ieder geval voor dat de CT 200h weer met de rest van de familie meekan. Aan de achterzijde zijn de horizontale lijnen iets beter aangezet maar ook hier zijn geen enorme verschillen te vinden.
De auto krijgt in Nederland een vanafprijs net onder de €27.000 euro als hij in de showroom staat begin 2014, de bijtelling komt uit op 14%. Op dit moment is dit alle informatie die Lexus vrij heeft gegeven, de rest horen we op 21 november als de Lexus CT 200h officieel wordt onthuld op de autoshow van Guangzhou in China.
sjamp zegt
Ik weet ’t niet. De kleine Lexus blijft mij op de een of andere manier toch het beeld van een Honda Civic Hatchback uit 1982 oproepen: Compact, Modern, onmiskenbaar Japans, en daarmee wel mooi, maar ’t net niet.
Zet z’n directe concurrenten er naast, en ik zal m waarschijnlijk laten staan.
lamborgfan zegt
Maar volgend jaar is er toch geen 14% meer?
Dat wordt toch 17%? Ik snap niet meer..
kraakensmaak zegt
@lamborgfan: 4% voor elektro, 7% voor plug in en vervolgens 14%, 20% en 25% als ik mij niet vergis. Het is er inderdaad niet makkelijker op geworden.
Ram-G-maN zegt
De premium Prius begint zo al meer op de CT Concept te lijken.
luyetoon zegt
Ik vind de achterkant teveel weghebben van de nieuwe auris.
awesome zegt
@luyetoon: je bedoelt dat je de nieuwe Auris op de CT200h vind lijken neem ik aan?
ronin1130 zegt
@luyetoon: @julez:
ik vind de achterkant van de “nieuwe” Audi A3 hier sterk op lijken…
En dat wordt wel mooi gevonden, want ‘Duits Premium’.
Wat een badge al niet doet…
julez zegt
Ik vind dit echt een vreselijk lelijke auto, al helemaal voor Lexus. Uit proporties, rare achterkant, geen harmonieus design..
Freewarefreak zegt
@julez: Helemaal mee eens. Die auto heeft zo een rare “stance” ..net of er te smalle asjes onder zitten of zo ..in combinatie met te grote wielkasten, etc. Lelijk ding.
mashell zegt
@julez: ach, als mensen voor de heilige 14% bereid zijn het Prius “design” te tolereren dan is de Lexus slechts een kleine straf. Probleem is wel dat de jongere en goedkopere Auris er veel beter uitziet dan de dure Lexus.
gedwongenleaser zegt
Ik vind hem er goed uitzien, ik zou alleen willen dat er motorisch toch 2 of 3 smaken komen. Dat deze dan allen hybride zijn is prima, benzinemotor kan gewoon dezelfde blijven maar varieer dan wat met accu’s/elektromotoren ofzo?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Als hier 20 of 25% bijtelling op zou zitten zou NIEMAND hem kopen… Wat een gedrocht zeg! Naast lelijk is hij extreem klein, ziet het interieur er ook niet uit en rijd hij (op zijn best) matig…
awesome zegt
Mits in de juiste kleur en met 18″ velgen is dit best wel een vette bak!
de echte muesli-uitvoering in het wit met 15″ ziet er gewoon niet uit, sorry.
bsxc2 zegt
Ik vind de Auris mooier & die vind ik al spuuglelijk.
fit4fun zegt
Nog steeds niet echt mooi, maar compleet uitgerust, redelijk scherpe prijs, zuinig en bedrijfszeker: voor wie veel kms maakt een goede keuze. En voor wie dat belangrijk vindt: meer status/prestige dan een Auris oid…
eelco74 zegt
@fit4fun: Voor grote afstanden is een hybride eigenlijk helemaal geen goede keuze, vooral in stadsverkeer kun je tot 40% van de tijd op electriek rijden en daar veel winst halen. Maar de meeste hybride lease rijders rijden liever 130 op de linkerbaan. Dan had je voor het milieu beter een andere keuze kunnen maken. Maar ja die bijtelling he….
autogek123 zegt
@eelco74: Dat is helemaal niet waar, maar gewoon SBS6 blijven kijken. ;-). Het enige is boven de 100 km/u gaat hij meer verbruiken. Gemiddeld 5.2 op 100km winterbanden zorgt bij elke auto dat het verbruik met 10% toe neemt.
Het hybridesysteem werkt op alle snelheden mee. En laad ook op alle snelheden op. Mijn vorige Prius 70.000km gereden over stad en Rijskwegen en totaal gemiddeld van 4.7 op 100. Nu Wagon 10.000km 4.8 op 100 totaal gemiddelde.
eelco74 zegt
@autogek123: Ik heb geen idee wat SBS6 hier mee te maken heeft en wat dit toevoegt aan de discussie. Maar ik ben blij dat je argumenten bijdragen aan mijn stelling. Als je een hybride least vanwege de bijtelling en er vervolgens alleen maar 130 mee gaat rijden. Dan haal je het beoogde verbruik en de milieudoelstelling niet. Je moet er ook je rijstijl op aanpassen om optimaal gebruik te maken van de techniek.
autogek123 zegt
@eelco74: SBS6 heeft te maken met de gemiddelde kennis van mensen over Hybrides. En dat soort tv zender progamma’s ( incl TopGear) alleen maar hybrides afkraken en er onzin over vertellen.
Natuurlijk kan je je rijstijl aanpassen om meer te profiteren van de techniek. MAAR, de gemiddelde leaserijder rijdt/reed altijd te hard en aso. En zelfs bij die rijstijl zijn ze dus milieuvriendelijker in een hybride dan in hun voorgaande leaseauto. Dus hebben de “Subsidie regelingen” wel effect gehad en nog. PS: Minder belastingbetalen is trouwens geen subsidie. Anders krijgt iedereen in NL die geen 52% belasting betaald op hun loon subsidie. ;-)))
flippert zegt
@eelco74: waar kan je hier in NL dan constant 130 rijden?? Juist ja, nergens. Lulkoek dus. Natuurlijk boeit het niemand wáárom de bijtelling lager is, het blijft gewoon een leasehok dat niks mag kosten en afgetrapt dient te worden. En terecht. Je bent gewoon jaloers, had jij zelf een leasebarrel dan deed/dacht je hetzelfde.
eelco74 zegt
@flippert: Ik rij ruim 35.000 km per jaar zakelijk en weer uit eigen ervaring dat je ook in de spits prima 130 kunt rijden. De A12 naar Utrecht is dankrij de extra rijstroken ’s morgens prima te doen, en dan hebben we nog niet over de A6 richting Zwolle, de A4 naar Delft en de A16 richting Breda.
Oh en overigens met een lease auto, gewoon 25% bijtelling al 20 jaar lang.
autogek123 zegt
@eelco74: De A12 Den Haag Utrecht is 100km/uur als de spitsstrook open is. A4 Delft Rotterdam is ook geen 130km en file rijden in de spits. Komt toch dat SBS6 gevoel weer bij me boven. Grapje.
eelco74 zegt
@autogek123: De A4 Delft Rotterdam bestaat nog niet, die gaat pas in 2015 open. Dus dat je daar geen 130 kunt dat klopt.
autogek123 zegt
@eelco74: ik bedoelde de A13Daar natuurlijk. Maar waar rij jij in de spits dan 120/130km op de A4? Je mag van Rotterdam tot DenHaag maar 100 en daarna OOK 100 tussen DenHaag en knooppunt A4-A44 van 06:00 tot 19:00. Dus kan je niet 130 karren in de spits. Net trouwens even ritje Rotterdam Amsterdam en terug moeten doen. En gewoon netjes 4,6L per 100km gehaald in de Prius Wagon. Maar jij weet toch beter dan ik na 3Prii hoe een Hybride werkt. ;-)
bmwe46csl zegt
Beter en mooier dan een Prius naar mijn mening.
reistje zegt
Goed dat het verschil er bij staat.
Opzich een goede auto voor mensen die gewoon van A naar B willen. En ik kan Lexus het niet kwalijk nemen dat ze de goed werkende tactiek hebben gebruikt door er “Lexus” op te plakken maar in mijn ogen blijft het een Auris.