
Wordt dit de dood van een icoon?
Het blijft koorddansen: kiezen tussen mee willen gaan met de tijd, of alles grotendeels hetzelfde laten onder het mom van respect voor een icoon. Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat Land Rover met zijn nieuwe Defender vooral naar dat eerste neigt – wellicht zelfs iets teveel.
Dit is eens te meer in beeld gekomen dankzij een foto die sinds enkele uren de rondte doet op sociale media. Hierop is de volgende generatie Land Rover Defender praktisch in zijn volledigheid te zien. In combinatie met de vorige uitgelekte afbeeldingen krijgen we zo een goed idee van het design van de SUV. Naar verluidt is het plaatje geschoten op de set van de nieuwe James Bond film, waarin hij dus hoogstwaarschijnlijk te zien zal zijn. Beeld van de zij- en achterkant is er vooralsnog jammer genoeg niet. Althans, niet ongecamoufleerd.
https://www.instagram.com/p/B1pMHeuHwD0/
Het is niet duidelijk of het hier om een prototype gaat, of dat dit alweer de productieversie van de nieuwe Defender genoemd mag worden. We zullen het snel ontdekken, want over twee weken maakt hij zijn debuut in Frankfurt, op de IAA.
Om nogmaals terug te komen op de inleiding: het is niet alleen het design dat op de schop gaat. In zekere zin wordt de gehele filosofie van de off-roader bijgesteld. Zo krijgt hij naar verluidt luchtvering en komen er op termijn ook (deels) elektrische varianten van op de markt.
Lijkt een behoorlijke afgeronde container te worden. Op basis van deze foto lijkt hij wel wat charme te verliezen en richting Range Rover te verschuiven…
Ik ben opzich wel enthousiast over dit model. De basis zit erin, qua looks, en het oogt als een werkpaard. Nu alleen nog in het echt zien.
@zeilboot: ik vrees dat de looks net voor een epische fail zullen zorgen. Die koplampen alleen al…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@stationcar: Oh ben blij dat het niet aan mij lag. Maar de defender is toch juist de oude vierkante? Dus dat klopt dan ook weer niet met het eerste deel van de tekst. Ik vind het heel verwarrend allemaal. Zeker zo vroeg op de morgen voordat ik koffie op heb.
Edit: bedankt, is aangepast!
Overigens ben ik benieuwd hoe de auto in het echt smoelt. Vaak is dat beter dan op foto’s of video’s. Vind ‘m vooralsnog wat saai ogen.
@granlusso:
Ik denk dat het sarcastisch bedoeld is. Want dit had eigenlijk gewoon de Disco moeten zijn ipv dat huidige gedrocht.
@jack_abarth: zou wel grappig zijn, maar heel passief-agressief. Ik ga uit van een gebrek aan koffie!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Als de achterkant nu maar wel symmetrisch is..
@redneckdarian: ja want de defender was dat niet ? *discovery
Op de auto stast Defender. Hij heeft een discovery achtige voorkant maar wel het recht toe recht aan van eem defender. Dus ik denk een voorbode vam de nieuwe defender
Wat krijg je als een Mini Countryman een one-night-stand heeft met een Skoda Yeti?
#Defender2020
@technofreak: Ik zat meer te denken aan een oude Defender met een Kia Soul
Ze hadden toch beter eens bij Jeep en Suzuki gekeken als ze een iconisch model willen moderniseren. Dit is een defender badge op een lelijke crossover kleven.
@shiva: Juist, zelfs de nieuwe G-klasse.
@shiva: De manier waarop de oude Defender is opgebouwd is echt een ramp om te moderniseren. Dat was nooit een succes geworden. In plaats daarvan heeft Land Rover er voor gekozen om de filosofie van de Defender in leven te houden en niet het kenmerkende ontwerp.
@robert110: welke filosofie proberen ze met dit ding dan in leven te houden?
The all new Kia Soul.
Nee serieus, lijkt me echt een cool ding te gaan worden.
Eerlijk gezegd spreekt dit als liefhebber meer aan dan het moderniseren van het oude ontwerp. Je kan zelfs aan deze foto duidelijk zien de ze de filosofie van de Defender gewoon toegepast hebben op een modern ontwerp. En wat betreft de off road capaciteiten etc. van het nieuwe model dat zit wel snor. Land Rover heeft de nieuw Defender uitvoerig getest en ingezet voor dingen waar op dit moment nog oude Defender voor worden gebruikt. Ook is het al bekend dat zaken als luchtvering gewoon optioneel zullen zijn.
Well that turned out to be a whole lot of meh. Jammer.
Wat zijn de USPs van een saai gebak als dit? Dit is gewoon een Discovery. Veel plastic bumpers en dingen die te duur zijn om te herstellen, laat staan beschikbaarheid van onderdelen buiten Europa
@breakingpoint:
Ja, het zoveelste handtasje van JLR. Wat voegt dit toe?
Prachtig om dan op de achtergrond een echt werkpaard zoals de oude defender te zien staan, de Mitsubishi L200!
@rve007: ja joh, probeer daar eens 3,5t achter te hangen joh…..
L200 is leuk om veel zooi in te mikken, en nogsteeds boven te komen in de modder maar daar houd het al gauw op.
Beetje meer retro look was leuk geweest. Ronde lampen voor bijvoorbeeld. Ik vind die retro machine van Toyota die op de landcruiser lijkt nog steeds briljant!
Het lijkt wel een Chinese kopie….
Die geïntegreerde stukjes traanplaat in de motorkap. Om te huilen.
Zie deze nog wel verschijnen op de oprit als opvolger van de disco 4 nieuwe we nu hebben. Die is overigens verrassend betrouwbaar en briljant off road.
Als ze hetzelfde trucje uithalen als indertijd met de Z8, staat dit ding waarschijnlijk op het chassis van een Wrangler ofzo…
Mooi strak plaatwerk!
Ik vind hem best meevallen. De standaard oude defenders zijn ook niet wauw. Ze worden pas leuk met een set leuke bumpers, wielen en een verhoging. En de defenders konden wel iets verfijning gebruiken op de weg (zonder er een discovery van te maken)