De Olympische Spelen in Rio zijn net afgelopen, maar Kia houdt de Rio-hype levend met een verse versie van hun C-segmenter.
Kia timmert nog altijd hard aan de weg om de gevestigde orde meer en meer te belagen. Dat lukt ze aardig, want qua verkoopcijfers is Hyundai/Kia inmiddels de top-5 van de grootste autofabrikanten ingeslopen.
De Rio is wat dat betreft een belangrijk model voor het concern, want van alle modellen in het gamma is het degene die het meeste verkocht wordt. In 2015 verkocht Kia 473.000 Rio’s. De tijgerneus van Peter Schreyer spreekt kennelijk veel mensen aan.
Op de schetsen die we hier zien van de auto kunnen we de Rio nog goed herkennen, maar de auto ziet er weer net wat moderner uit. Kia zegt zelf dat de strakke lijnen en vloeiende oppervlakken de een onderscheidend karakter geven, terwijl de langere motorkap en dito overhang aan de voorzijde alsmede de grotere wielbasis en de rechtop geplaatste C-stijlen zorgen voor een nog krachtiger uiterlijk. Is dit de eerste keer dat een fabrikant trots is op een grotere overhang voor?
Enfin, naast nieuwe looks krijgt de Rio ook onderhuids updates. Kia belooft vooruitstrevende veiligheidssystemen, de modernste connectiviteitsvoorzieningen en een nog prettiger rijgedrag. Op 29 september wordt het doek definitief van de Rio afgehaald, voorafgaand aan de Autosalon van Parijs.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.