Met een geheel nieuw uiterlijk is de Kia Niro (2022) niet meer zo suf als zijn voorganger. Wouter stelt de crossover aan je voor.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 25 Reacties
Met een geheel nieuw uiterlijk is de Kia Niro (2022) niet meer zo suf als zijn voorganger. Wouter stelt de crossover aan je voor.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
O plaat zegt
De domeinnaam crossoverblog.nl is nog steeds beschikbaar, ik geef het maar mee.
birdcage zegt
Niet meer zo suf. Maar nog steeds suf.
Pascal zegt
Crossovers zijn altijd suf.
schreute01 zegt
@Pascal: nou…. Wil jij bij voorbeeld de Pontiac Aztek suf noemen? Lekijk… dat wel.
Pascal zegt
@schreute01 ah je hebt gelijk, uitzonderingen bevestigen de regel!
harrie zegt
De verstandige keuze.
Net als een huis kopen in Almere, toch maar bij je huidige baas blijven want je weet niet zeker of het ergens anders leuker is, en het net zo lekkere zak huismerk chips.
In de folder stond dat ie voor sportieve avontuurlijke mensen is, en je voetbalt op zaterdag en als het daar erg druk is moet je hem af en toe op het gras parkeren, dus dat avontuurlijke zit ook wel snor.
Bovendien heeft de buurman er ook 1.
DeWitteCondor zegt
@harrie: topreactie
RobTWo zegt
Naam blijft, dus imago blijft ook.
Variomatic zegt
Alles beter dan de vorige, wat een hondslelijk ding is dat. Als de Action een huismerk auto zo verkopen dan zou ie er zo uitzien met al zijn rare veegjes, stripjes, lijntjes etc. Zit Kia in de EU op nog geen 4% marktaandeel, viel heel schraperig en vergrijsd Nederland natuurlijk weer voor z’n lage prijs, gevolgd door de EV bijtellings-knakenrijders die nog in een drol zouden gaan rijden als daarvan de bijtelling een eurootje lager per maand was.
Evengoed: de designs van de nieuwe Kia’s zijn gewaagd, maar echt honderd keer beter dan de onsamenhangende troep die ze tot nu toe de weg op braakten..
silenro zegt
@variomatic: jou reactie maakt mijn dag :)
cossiekiller zegt
Psst. Er zit geeneens suiker in!
bernoulli zegt
KIA was zo goed onderweg qua design. Stinger, Optima, dat Proceed stationding,
Maar wat de ze laatste tijd de wereld in sturen… echt kapotlelijk.
Focus zegt
Wat een arrogante maniertjes en dito stem heeft deze grijze man.
0-100 in 10 sec is dikke prima, sneller dan 70% van alle NL auto’s.
Vergeleken met ID rommel absolute schoonheid en klasse auto.
z3cabby zegt
@Focus: Lekker…AB opperbaas Wouter arrogant noemen en daar ongestraft mee weg komen. Dat is volgens mij het tegenovergestelde van arrogant.
Focus zegt
@z3cabby: reactie is niet persoonlijk. Denigrerend als het geen BMW of Porsche is.
Wouter zegt: “Dit is geen auto voor mij want te klein en te traag” is 0.00% toegevoegde waarde en niet relevant. Alsof krappe BMW en Porsche ruim zijn? welnee. Autotester hoort neutraler te zijn.
mashell zegt
De wagen lijkt wat te kleine wieltjes te hebben, verder helemaal prima.
banderas zegt
Te langzaam? Elektrische auto’s, waaronder de Niro zijn gewoon enorm vlotte auto’s.
mustang750supersnake zegt
@banderas: ik wou al net zeggen…zo’n 64 kwh uitvoering komt écht wel heel rap van z’n plek hoor….
mustang750supersnake zegt
vond het origineel echt best goed hoor….veel waar voor je geld…niet alles hoeft ‘hip’ te zijn….
moveyourmind zegt
Gewoon weer een nette SUV net als de vorige. Niks meer en niks minder.
Overigens is KIA samen met Hyundai de grote aanstichter van de SUV trend toen ze begin van deze eeuw met de Sportage en Tuscon kwamen in een markt waarin de compacte mpv booming was. Al die mpv’s in het straatbeeld was ook niet alles.
bernoulli zegt
Vergeet de Sorento niet.
DeWitteCondor zegt
Serieus, hoezo is dit niet suf? Gaan we dit gebakje op een website voor autoliefhebbers nu echt betitelen als niet suf? Straks gaan we de EV6 ook nog mooi noemen …
degrotemuis zegt
2 keer posten, nog niet af te spelen. Gelukkig werkt YouTube wel.
Over de Niro EV: Is dit nou de wet van de remmende voorsprong? Toen de eNiro uitkwam was dat een prima EV. Helemaal toen er eindelijk 3 fasen AC laden bij kwam. Nu, een aantal jaar later, komt de opvolger met 140 nm minder koppel, een laadsnelheid die achterblijft op de nieuwe spelers, een vergelijkbare accu qua formaat en als kers op de taart: meer cobalt in die accu, met Marketing brabbel dat dat beter is bij koud laden, dus juist iets goeds. Wel vreemd dat sneller koud laden zo belangrijk is voor een auto die de accu al op optimale temperatuur brengt voor het laden. Of zou dit dan voor echt koude landen bedoeld zijn? Je weet wel, die landen waar een laadpoort op de neus betekent dat die de helft van de tijd vastgekoekt zit in een dikke laag sneeuw en men dus liever de laadpoort niet in de neus heeft? Leuk dat ie wat sneller laadt, fatsoenlijke power outlets heeft en meer mag trekken ten opzichte van de oude, maar waar het eerst een niet al te spannende maar wel behoorlijk voorop lopende EV in zijn klasse was is het nu een niet echt geweldige middenmoter. Qua styling niet mijn ding met die Golf C-stijl in Audi grijs en dat Chevrolet neusje, maar inderdaad wel anders dan die redelijk gewoontjes gestyleerde eNiro. Van gewoon spruitjes naar spruitjes met joppiesaus.
ronaldotour zegt
@degrotemuis: 140 Nm minder koppel, waar haal je dat vandaan?
degrotemuis zegt
@ronaldotour De oude eNiro heeft 395 Nm, Wouter zegt rond de 5:30 dat deze nieuwe Niro EV 255 Nm koppel heeft. Dus 140 minder. Of Wouter moet zich vergissen en het koppel van de plugin genoemd hebben, die zat op 265 voor de oude generatie.