Maar de kans is klein dat jouw kinderen met de nieuwe Integra 240 Turbo kunnen gaan rondrijden over 15 jaar.
Af en toe vragen wij ons weleens af op de redactie: waar moet de jeugd over 10 tot 15 jaar in gaan rijden? In principe in de gebruikte auto’s die te koop staan, uiteraard. Dat betekent dat dus dat er straks een horde verse rijbewijshouders zich moet zien te vermaken met kleine crossovertjes. Dat zijn immers de auto’s die de ouderen destijds nieuw hebben gekocht.
Nu hoeft dat op zich geen probleem te zijn. Echter, nog niet zo lang geleden reden de ouderen gewoon keurige Honda’s. Civics, Accords, Preludes, Concerto’s en Integra’s. Het mooie was dat de oudere mensen er blij mee waren, maar dat de jongeren er later ook wel raad mee wisten.
Nieuwe Integra 240 Turbo
Daar moesten we ineens aan denken bij het zien van de nieuwe Honda Integra. Zoals bekend is Honda druk bezig om de nieuwe Integra op de markt te brengen. Het was vroeger een sportievere, luxere premium-versie, boven de Civic gepositioneerd. Er komt een nieuwe Acura Integra die deze rol moet vervullen. De Integra die je hier op de foto’s kunt aanschouwen, is de Chinese versie. Deze wordt gebouwd door Dongfeng-Honda in het inmiddels beruchte Wuhan.
Toevallig lekten er wat foto’s een tijdje geleden. Daarop was te zien dat de Chinese Integra in feite een soort Honda Civic Sedan is met een afwijkende neus en bips. Let altijd goed op als een fabrikant ervoor kiest om de auto in zeer opvallende kleuren te introduceren. Dat betekent vaak dat het een vrij saaie auto is. Dat is hier eigenlijk ook het geval.
Verwarrende naam
Dat wil niet zeggen dat de nieuwe Integra Turbo 240 een lelijke auto is, integendeel. Met de trend om van alles een overgestileerde hoog-op-de-poten auto te maken, is een keurige sedan heel verfrissend.
De nieuwe Integra Turbo 240 heeft een nogal verwarrende naam. Er zit een turbocompressor op (in tegenstelling tot de Porsche Tayacan Turbo), dus op zich ‘mag’ het. Dat ‘240’ slaat niet op de cilinderinhoud of het vermogen, maar het koppel. Naast 240 Nm levert de 1.5 turbo viercilinder 180 pk die via een handbak op de voorwielen wordt afgeleverd.
Deze nieuwe Integra Turbo 240 en de Acura Integra zullen overigens beide niet naar Europa komen, waarschijnlijk. Dan zijn we dus alsnog benieuwd welke tuningsplannen men heeft met een 15 jaar oude Honda HR-V met trekhaak.
Daremaster Co zegt
180Pk en 240Nm? Echt om bang van te worden ;)
ICE is duidelijk melting..
Dutchdriftking zegt
@Daremaster Co: Ach, weeg de prijs eens af tegen een vergelijkbare auto op stroom, je kon nog eens verbaast zijn. Maar het zijn geen schokkende waardes natuurlijk.
tjorque zegt
Hahaha, wat een loze belofte…
Ik heb een Octavia turbo 250 dan 🤣
Hoewel ik geen klachten heb qua vlotheid enz, zou ik daarmee als fabrikant toch echt niet proberen uitpakken al USP…
tinnemans zegt
@tjorque; ik heb zelfs een BMW 740i 390. Moet ik ‘m misschien nog maar laten tunen om over de, voor mij magische 400 grens heen te komen. Dat gaat me met de PK’s niet lukken.
tjorque zegt
@tinnemans met wat (extreem hard) kietelen zou ik aan een turbo 340 kunnen geraken.
De vraag is dan alleen hoe lang het heel blijft en of ik met die 205mm eco rubbertjes niet gewoon nog meer sta te pattineren 🤣
tinnemans zegt
@tjorque; awel, ge zijt nen Vlaming! Ik niet, dus ik moest even aan Google vragen wat pattineren was. ;)
Het valt misschien nog wel mee; mijn banden zijn 245 breed en met 300pk/390Nm heb ik geen wielspin. Maar het zijn wel Michelin Primacies, dus ook weer niet helemaal eco. Er zit maar 1 ding op, ga ervoor en pattineer naar hartelust!
tjorque zegt
@tinnemans hahaha, ja ik kon er even niet op komen wat het algemeen Nederlands is voor “het in rook en rubber fragmenten omtoveren van de banden” was…
Maar zo’n extreem leuke auto vind ik het nu ook weer niet om er nog eens geld tegenaan te gooien en dan (in België eigenlijk illegale) extra paarden te hebben.
Voor de pret heb ik mijn bmw GSa 1250…
wigboldus zegt
Moet toch makkelijk kunnen met zo’n flinke motor?
Ik haal meer mijn 2 liter turbo Saab (benzine) zonder hardwarematige aanpassingen al 400nm. (240pk overigens)
saxoke zegt
@tjorque: ik een seat Leon turbo 484. Klinkt wel lekker als naam haha
tjorque zegt
@saxoke daarvoor heeft mijn familiehok 0,6 liter te weinig inhoud 🤣
Dutchdriftking zegt
@tjorque: Nog altijd beter dan mijn Passat 160 :P:P
tjorque zegt
@dutchdriftking ik neem aan dat dat niet uw driftkanon is :)
bernoulli zegt
Een 240 Turbo komt uit Zweden, niet uit China.
b088y zegt
@bernoulli: Ow je bedoelt dat submerk van Geely
bernoulli zegt
Hebben die de Volvo 240 Turbo gebouwd ja?
mashell zegt
Je kunt de deze wagen perfect in stijl komen voorrijden op een “so 90s” party. Dit oogt verouderd als was het een Subaru.
jarnobakker zegt
Ik heb dan een Ford Smax 400😎
w0o0dy zegt
Wel handig als je weet dat die 1.5 turbo (als het de motor van de Amerikaanse Civic Si is) vrij makkelijk bizarre vermogens eruit schopt. Standaard blok met tune, filter en downpipe kwam al in de buurt van 300pk. En dan heb je best een lekker vlotte Integra. Alleen niet zo’n sportieve wagen als een echte Integra.
Michel-GR zegt
Ik een kleine Yaris 380..
marcomanta zegt
Ik ben niet zo een Honda fan, maar deze vind ik ergens toch wel mooi.