In Nederland zijn we tamelijk onbekend met de Hyundai Equus, in sommige markten ook wel Centennial geheten. Dit is de luxe toplimo van het Koreaanse merk, die verkrijgbaar is met een potente V6 of V8. Het model draait echter alweer een tijdje mee, en Hyundai vindt het tijd voor een opvolger. Dus gooiden ze even een teasertje de wereld in.
De achterwielaangedreven Genesis komt er natuurlijk aan, maar die zit nog onder het A8/S-klasse/7-serie-segment; en dat is precies waar de Equus zijn pijlen op zal richten. Er is verder nog weinig duidelijkheid over de nieuweling, maar hij zal in ieder geval verkrijgbaar zijn met een 5.0 V8-motor van meer dan 400 pk. Mogelijk komt er ook nog een krachtiger model met een supercharger. Verder weten we dat de auto 5,16 m lang en 1,90 m breed zal zijn; een serieus formaatje dus.
In februari 2009 wordt Hyundai’s nieuwe toppertje onthuld. Mocht hij naar de Europese markt komen, dan gokken we op de naam i70. (via autoblog spanish)
Tommy zegt
i10 en nu i70, het lijkt wel een omgekeerde combinatie van BMW zijn type’s. Ze hadden tog altijd namen? Trouwens met meer dan 5 meter zit je toch echt in de A8/7-serie/S-klasse/Phaeton klasse. Die zijn ook allemaal iets langer dan 5 meter. Ach mischien heeftie hele lange bumpers en minder ruimte.
lincoln zegt
tja .. de aziatische markt groeit zo uit zijn voegen .. afzet genoeg lijkt me ..
voor europeese eenkennige snobs is het natuurlijk weer bagger ..
maarja .. die krimpt ook alleen maar ..
Apache zegt
héhé :p Van voor een S-klasse, van achter een 7-serie en ertussen een Dodge Charger :D Je moet het maar kunnen…
mashell zegt
Een nieuwe afschijvingskampioen?
Alec zegt
ik zet mijn geld op de naam i80…..maar waarschijnlijk komt ie niet onder de naam van hyundai uit…
w0o0dy zegt
De Genesis kwam in een vergelijking met de 5 serie niet als een slechte keus uit de bus… misschien niet hetzelfde niveau op alle vlakken maar qua wegligging leuk, snel en goedkoop en compleet. Een serieuze kandidaat in het segment…. de tijden van lachen over hyundai zijn zo goed als voorbij.
Rick dos zegt
Je andere sedan noem je Genesis om het te onderscheiden van de andere Hyundai’s maar je top sedan zal je dan weer i70 noemen? I don’t think so. And if so. Then it just doesn’t make sense.
Voor de rest, en dit roep ik al langer, is Hyundai gewoon goed bezig. Krijg er wel een hele BMW feeling bij maar dat kan nooit verkeerd zijn.
Mr_R zegt
De teaser ziet er niet verkeerd uit, voor zover je wat kan zien. Met de Genesis en Genesis Coupé heeft Hyundai in ieder geval laten zien dat ze serieuze auto’s kunnen bouwen. Volgens de Amerikaanse reviewers is de Genesis geniaal.
Balen dat Hyundai geen dieseltjes levert of kleine benzinemotoren met turbo; dan waren ze in Europa ook welkom geweest!
Ik kijk uit naar die nieuwe i70!
Neal zegt
Ik heb 3 jaar gewerkt in het Hyundai R&D center (Russelsheim) en ede reden voor de I10-I70 benaming ligt erin dat het voor de Koreanen ‘Europeser’ overkomt.
De Genesis is daar al een jaar of2 te bekijken (zij het gecamoufleerd) en de auto ziet er echt heel goed uit. Beetje ter grote van een uit de kluiten gewassen A6.
De V8 motor klopt maar een supercharger versie is mij volledig onbekent.
Ook de nieuwe coupe komt met dwarsmotor en RWD met een 1.8 Turbo motor
MATSS zegt
ziet er nie mis uit
Esprit_de_Flandre zegt
Veelbelovend…
Esprit_de_Flandre zegt
iemand een impressie van het geheel?
Mr_R zegt
@Neal: interessante informatie!
Als de coupe met een 1.8 Turbo gaat komen, dan kan die toch ook in de Genesis SportSedan? Is er dan -behalve een diesel- nog een reden om die auto niet hier te verkopen? Het zal -onterecht- geen kaskraker worden vanwege het Hyundai logo, maar hij zal ’t absoluut beter doen dan de *trekt vies gezicht* Grandeur.
Citrofiel zegt
Erger dan de huidige Equus kan het niet worden! Wat een verschrikkelijk ding.
Deze teaser lijkt wat op de Lexus… Eh, o ja! De LS. En dat is niet heel positief, aangezien mijn commentaar daarop is dat hij op een oude Mercedes lijkt… Maar zoals ik al zei, erger dan wat er nu is wordt het niet. Kom maar op dus!