
Was Hyundai ooit een Koreaans autobouwertje dat hier nauwelijks voet aan de grond had, nu is het een grote/dikke/sterke Koreaan. Een Koreaan die de CLS en Passat CC bij de ballen pakt.
In Amerika heeft Hyundai inmiddels big foot aan de grond gezet met de Genesis. De grote sedan blijft in de prijzen vallen, de coupe is een gewild tuning-object. Helaas mogen wij nog niet genieten van deze badge-loze supersedan. Wel krijgen wij binnenkort een nieuwe Sonata/i40. In Europa worden Hyundai’s genummerd in plaats van genaamd.
Het ziet er snel, vierdeurs, coupé en haast premium uit. Het motorenaanbod moet de auto stevig in de markt zetten. Er wordt gepraat over een viercilinder benzine 2.4 GDI met 200pk. Hyundai heeft een spiksplinternieuwe 2.2 diesel klaar staan met zelfs 204pk. Vervolgens zal het topmodel van een zescilinder voorzien zijn. De kans is aanwezig dat de nieuwe Sonata op de IAA staat, maar deze zal in ieder geval pas het eerste kwartaal van 2010 in de verkoop gaan. Met een beetje geluk staat er tegen die tijd een merk-loze grille op de optielijst ;) (bron: hyundai-blog.com)
Hyundai is goed bezig de laatste tijd. ;)
Dikke bak, minder geslaagde grill maar zeker mooi!
lijkt bijna karakter te hebben. Hoewel die koplampen wel heel mercedes zijn
ik vind hem ook een beetje mercedes cls trekjes hebben, maar hij ziet er wel erg mooi uit
Zeer nette wagen. Zet maar klaar.
Overigens die 6-cilinder zal wel de recente 3,3L motor zijn in een nieuw jasje. Dus met een beetje mazzel 3,5L
Hoeveel posts zullen we moeten wachten voordat de eerste komt met “er zit geen emotie in”?
De eerste koreaan die met lijnen durft te spelen. zeker geslaagd!
Er zit geen emotie in :p
Mooie auto van een merk dat zich op alle vlakken razendsnel heeft ontwikkeld de afgelopen 25 jaar.
Van de krakkemikkige Hyundai Pony’s die tweede helft 80’er jaren al roestend van de boot werden gerold naar de huidige wagens die het in de klanttevredenheids- en betrouwbaarheidsstatiestieken vaak beter doen dan sommige gerenomeerde europeanen.
Maar een 2.4 liter motor riekt een beetje naar de versie voor de amerikaanse markt. Is de Hyundai/Kia groep ook niet bezig met downsizing? Daar komen ze toch ook binnen afzienbare tijd met 2.0 en 1.6 turbo’s?
Nee serieus, deze wagen ziet er goed uit. Hyundai is goed bezig de laatste jaren en werkt gestaag verder aan hun opmars.
Ik ben nog niet geheel overtuigd of ik hem mooi vind maar het is wel een vlotte verschijning
Niet gek, helemaal niet gek.
Ben ik nou gek of zie ik er een Passat CC in?
Het lijnenspel van de neus en achterlichten vind ik wat te geprononceerd. Maar verder: not a bad effort!
Heeft veel weg vooral die achterpartij van de nieuwe BMW series. Die kneep aan de zijkant is walgelijk!
achterkant BMW
zijkant MERC
voor de rest erg mooi
Bij elk model zie je de afstand tot de Europese concurrentie krimpen. Waar is mijn glazen bol?
Ziet er chique uit! Das niks voor Hyundai zeg… Maarja, vind de voorkant wel oké, eigenlijk de andere belijning ook wel… netjes hoor!
Ziet er wel leuk uit, maarja zie liever een ford logo op de grille, past toch wel ;)
Onzin! Hyundai bouwt alleen maar na van anderen. Dit is een Ford Mondeo met een oosters sausje, bah! Trap er niet in…
Ik vind het een wereldwonder dat Hyundai zoiets neerpoot. Wie had dit gedacht pakweg midden jaren negentig?
Chapeau!
inderdaad hij mag er best wezen maar er blijft hyundai opplakken
@peter
Ik vind de koplampen juist meer op die van een Peugeot lijken
zijn er ook “gewone” foto’s? Met zo’n setting ziet mijn Starlet er nog premium uit!
Volgens mij lijkt die voorkant erg op de Passat CC..
En de eerste Koreaan die met lijnen durft te spelen? Heb je de de lijnen van de nieuwe iX35 gezien? Ik geef toe dat het er wat veel zijn en dat is niet positief bedoeld.. Maar er wordt genoeg gedaan qua lijnen..
Wat een rare vergelijkingen weer.. vooral dat van de Mondeo :S
Van de zijkant doet die me een beetje denken aan een CLS maar hij ziet er zeker niet verkeerd uit.
En weer kom ik de meest vreemde vergelijkingen tegen;
”Dit is een Ford Mondeo met een oosters sausje”
”Heeft veel weg vooral die achterpartij van de nieuwe BMW series”
Bestaat er volgens jullie wel een auto die zelfbedacht is? En nou niet allemaal BMW of Audi of Mercedes roepen!
@Rob: bijna elke auto lijkt tegenwoordig op een Ford of een Opel Insignia (volgens de AB bezoekers…).. zucht..
De enige twijfel die ik heb, is bij de grille
En natuurlijk vinden de gierige hollanders dit weer een mooie auto. Ahum, koop een Mercedes CLS of Volkswagen CC? Oh wacht, nee die kost natuurlijk te veel he dus is dit toch een ‘mooiere’ auto.
Net als dat Kia en Hyundai van die schrale SUV’s maken beginnen ze nu ook aan lelijke coupes.
Ik zie geen coupe. Wel een dynamisch uitziende sedan..
@ Alwood:
“Een Koreaan die de CLS en Passat CC bij de ballen pakt”
De stylingselementen zijn allemaal gejat van de CLS en de CC, tevens is de CC al jaren op de markt en de CC inmiddels ook al een tijdje en jij vind dat deze Hyundai de CC en de CLS bij de ballen pakt?
Leg eens uit knul…
hmm wat een gezever zeg, van rick s.
Gelukkig kunnen sommige mensen nog wel in staat om de schoonheid van een auto te bewonderen zonder de merknaam.
Waarsch ben jij eentype die alleen premium merken mooi vind en niets anders.
Hoop voor je dat je geldbuidel ook premium is
WOW, die is mooi! Hopenlijk is ‘ie wel goedkoper als de Passat CC (dan kan ik hem ook nog betalen… )
Neit verkeerd! wel een beetje die Mercedes vibe maargoed das niet verkeerd an sich.
Toen ik heel snel keek, dacht ik OH de BMW 7-serie (achterkant), maar het blijkt dus toch een riceburner te zijn…..
Desalniettemin best coole waggie.
Ik krijg het idee dat de nieuwe Mercedes E en deze nieuwe Hyundai het verkeerde merk op hun grill/motorkap hebben zitten. Merkjes verwisselen en iedereen tevreden.
Ik zou er niet voor aan de kant gaan als ie in mijn spiegel opduikt.
Hyundai zal zelf eens wat bedenken… Ongelofeloos! Nog even en heel hun modelrange bestaat uit kopietjes. Dacht dat alleen de Chinezen ‘right to copy’ hadden.
@Hans Lurvink,
Nee mercedes is origineel
Nuttig zo’n gecamoufleerde E Coupe.. ach beide achterlampen zijn niet origineel. In de jaren 90 hadden tig Japanse auto’s zoiets dergelijks
Maar Hans Lurvink weet het mooi weer eens NIET te argumenteren.. kneus
@ Jack.
Geef mij toch die Mercedes maar! Vind ze trouwens niet heel veel op elkaar lijken. Zou ook wel bizar zijn als Mercedes een Hyundai Sonata kopieert, kan ik persoonlijk moeilijk als een geslaagde auto zien.
@ Matt,
Kan nog wel wat van je leren, is een uiterst subtiel uiteengezette onderbouwing van het feit dat je mij een kneus vind.
@ Matt en Jack
Hyundai is toch ook gewoon een identiteitloos merk met lelijke auto’s en dramatisch weggedrag. En ga me nou niet zeggen dat zo`n i30 lekker rijdt want dat rijdt echt als een dweil.
Ik ben het eigenlijk wel met Hans eens, ik vind het zelfs belachelijk dat jullie nog naar een onderbouwing vragen. Zijn comment zegt genoeg.
Jij kan hem kneus noemen Matt maar hoe noemen wij jou? Iemand die een foto van zichzelf zonder shirt op een autoblog site zet…
@Hans
Wat ik ermee wil zeggen is meer dat er hier vele zijn die een auto keuren op badge en niet op de auto zelf.
Lees de post van barbapapa. En wie weet begrijp je me nu wel.
Maar begrijpende uit jouw post vind je ‘m dus niet mooi?
a) je ziet niks van mijn lijf man. Jezus jankerd
b) hoe ik er uit zie staat geheel los van meningen hebben over auto’s
c) zomaar blaten doen 16 jarige jochies die geilen op de leasehok van papa. Ik zie weinig gejats aan deze auto. Niet meer of minder dan een ander gemiddelde auto. De Passat CC lijkt toch ook sterk op de CLS? Waarom mag dat dan weer wel en deze Hyundai (die veel andere details heeft!) niet? Kinderachtig.. en dat maakt je een kneus. Zeker als je zomaar wat roept zonder te onderbouwen
a) kzie wel een schattig kettinkje ;)
b) kheb het ook niet over hoe je er uit ziet.
c) kben geen 16, geil niet op leasehok van papa. Jij?
Maar daar gaan we:
Zijkant: Passat CC, lijn van mercedes.
Foto 1: leg je hand es op die achterlampen; CC
Koplampen/voorkant: 607
Groeven in motorkap: BMW 3
Deuk in achterklep BMW.
Maar verder vind ik je heel aardig hoor.
@John:
c) ik ook niet. Wij rijden thuis een zelfgekochte auto waar niet heel NL in rijdt.. lekker origineel ;)
d)
Ik vind ze beide vrij algemene lijnen hebben die je vind op tig andere auto’s. Wat ook moeilijk uit te sluiten is. Anders wordt een auto snel een overdesigned ding met rare lijnen en hoeken. Groeven op de motorkap staan verder uit elkaar en tig andere auto’s hebben het ook. Sowieso is de verloop van de neus/motorkap totaal anders. Zijkanten zijn gewoon dynamisch gelijnd en met een standaard lijn die begint bij de achterlampen en doorloopt naar voren in een zakkende lijn zoals tig andere auto’s ook hebben. De Hyundai onderscheidt zich sowieso van de CC en CLS door de derde zijruit
Mij hoor je niet zeggen dat deze Hyundai onwijs origineel gelijnd is maar ik vind hem niet direct heel erg op iets lijken en heeft vooral wat algemene lijnen die je op veel andere auto’s. Elke auto heeft tegenwoordig wel een lijn die een andere auto ook heeft. Bijna elke middenklasser heeft een zijlijn die begint bij de achterlampen en dan naar voren loopt of juist een diepe groef in het midden zoals de 3-serie, C5, Mondeo enz..
Jack,
Ik vind de achterkant erg geslaagd. Van de zijkant gezien doet ie mij veel denken aan de Insigna (met name de achterkant). Al met al een een leuk ontwerp, al zou ik persoonlijk liever een andere neus zien. Deze doet me denken aan de neusgaten van Hans Sibbel (voor de onderbouwing even op de link klikken).
http://weblogs3.nrc.nl/whosnext/wp-content/uploads/Aankondigingen/Lebbis.jpg
En dat is 2-1.
@northspotting Voor wie lijkt me een retorische vraag….
Passat CC, ok, maar met de CLS kan deze niet concurren. Tip aan Hyundai/Kia: Als jullie premium willen zijn, maak dan een nieuw premium merk.
Maar omdat het een Koreaan is willen sommige (ja.. kneusjes) echt elk lijntje en detail eruit vissen om het te gaan vergelijken met een andere auto. Iets wat vaak voor een deel verdwijnt als ze de auto eenmaal als totaalplaatje op de weg zien rijden… Europeaanse en Japanse auto’s zijn ook niet altijd even origineel. Kan je tig voorbeelen geven…
Zo zo Hyundai toch…dit wordt (voor zover je dat aan de hand van foto’s kunt zien) nog een mooie auto.
Ik wordt trouwens van dat “Premium” gedoe. Wat een vooruitgang hebben ze bij Hyundai gemaakt. Ik weet niet of er mensen zijn die de Stellar nog kennen? En dan dit…welkom in de 21e eeuw.
c) toevallig een Hyundai?
d) ik snap niet dat je als contra-argument die 2 foto’s durft te plaatsen..
Het maakt mij niet uit of het uit Korea, Duitsland of Zimbabwe komt maar ik zeg alleen dat er veel elementen te vinden zijn van andere, Europese, auto’s. Nu snap ik dat ze zo`n auto op de markt aanpassen (gelukkig) maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat ze een soort combinatie van verschillende auto’s hoeven te maken.
En de voorkant is wel onderscheidend, van bijv. een CC maar niet van een 607 zoals ik eerder aangaf. Natuurlijk wat boller etc. maar dat is een kwestie van tijd. Als er een nieuwe 607 (608) zou uitkomen, die niet komt, zou ik me kunnen voorstellen dat die voorkant er zou zou komen uit te zien.. En ehm.. 3e zijruit? Hoeveel tel jij er dan bij de CC??
c) toevallig niet. Ik heb verder sowieso weinig met Hyundai. Maar ik vind enkele modellen wel geslaagd. Maar liever een Kia..
De VW heeft geen derde zijruit. Dat spijltje in de achterportierruiten is geen raamstijl. Dat is omdat anders de ruit niet helemaal naar beneden kan. Een derde zijruit zit nooit in het portier zoals bij de Passat wel is
c) benieuwd welke Kia jullie dan hebben die niet vaak voorkomt in NL, niet dat er zo veel Kia’s rijden maar toch.
d)Ja de deurlijn is inderdaad anders bij de cc, wat langgerekter, makkelijkere instap dus. Maar verder vind ik het best een geslaagd modelletje hoor van Hyundai!
e) Kop koffie?
Hoera, weer een feestdag voor de vergelijkingsmongolen.
c) dus omdat ik een open mind heb over een merk rijden we thuis er gelijk eentje van? Nee we rijden ook geen Kia..
d) weet zelf trouwens nog niet of ik hem wel mooi vind. De neus is wel apart maar wat dubieus. Ik wacht betere foto’s even af
e) lust ik niet ;)
Als professioneel vergelijkingsmongool vind ik hem het meest lijken op de Passat CC. Ik vind hem wel mooi, al staat hij niet bovenaan mijn (german) wishlist.
c) Ik vraag, ik beschuldig je niet. Durf je het merk te verklappen?
d) Hij zal vast op de IAA staan dus dan volgen de foto’s wel. Ik ben vooral benieuwd naar die geslaagde gril! Echt apart en zelf bedacht, super! Ze kunnen het toch..
e) dan mag jij mijn koekje ;)
Jammer van het Hyundai logo…
c) Mazda3 Sport 2.0 Active. In 2004 de topversie en dat is qua uitrusting en uiterlijk ook goed te zien. Destijds nog een onderscheidende C-segment hatch (relatief gezien dan). Hoewel we 5 jaar later er nog altijd aardig wat bekijks mee hebben
e) lekker. Suikerklontje mag ook..
John & Hans jullie weten toch wel dat vergelijken voor niet zelfstandig kunnen wonende,heuptasjes dragende, huispak vererende BZN-fanaten is?
laten we eerlijk zijn, hij ziet er knap uit, maar… die achterkant is toch wel Té CLS… in het voordeel van die laatste, want al draagt een aap ( de Sonata / I40) een gouden ring, het is en blijft… een lelijk ding, nee dat is overdreven…
Lekker veel positieve commentaren voor deze Haai-oen-daai :-)
Het complete gamma (met uitzondering van de i10)krijgt van mij een flinke thumbs-up, ze zijn idd goed bezig.
Sinds de overgang van een Mercedes ML270 cdi naar de Hyundai IX55 3.0 crdi hoor je mijn pa trouwens ook niet klagen, en dat zegt voor mij genoeg.
Persoonlijk ben ik nog steeds fan van 1 of ander merk uit Beieren, maar in alle eerlijkheid… Hyundai is goed bezig. ;-)
Waarom kunnen die lui nou nooit eens iets origineels verzinnen? Altijd maar weer namaken.
En altijd zijn weer consumenten die dit copy cat gedrag waarderen door er eentje te kopen.
Maar die dingen blijven blijven echt karakterloos.
@jeroen: en jij wil beweren dat grote sedans van andere merken wel karakter hebben? Heb je wel een rijbewijs? Al eens in een paar van dat soort auto’s gereden? Als eens in een Hyundai gereden? Nee? Nou dan.
Motortrend reed met de Hyundai Genesis v8 4,6l
http://www.youtube.com/watch?v=ochX-BOQrfY
mooi auto en door en doorbetrouwbaar. zusje rijdt al dik 2.5 ton met een i10 rond
Ik vind m ook zeker niet onaardig.. Ben heel benieuwd naar de motoren… Ik denk dat ze daar toch ook wel iets
TFSI-achtigs in Korea moeten kunnen bouwen… Of misschien wel een hybride.. Dan zou het helemaal een “Lease” verkooptopper kunnen worden…
W0o0dy, ik neem aan dat jij nooit in een Hyundai hebt gereden, als je dat wel hebt gedaan heb je nog nooit in een auto gereden flapdrol. Die bijvoorbeel i30, uiterlijk valt me mee, is gewoon dramatisch. Het rijdt als een natte dweil, gevoelloze besturen. Als je dit serieus lekker vindt neem ik jou echt niet serieus.
MattCurlew zou jou een kneusje noemen.
Joep, je bent geestig hoor..
@John: dit soort reacties doet vermoeden dat je een tiener bent met een bord voor je hoofd. Hoeveel auto’s in die klasse sturen wel echt goed? En welke dan? kom maar op met je grote mond! De i30 is een auto die vooral bedoeld is om comfortabel vervoer te bieden voor mensen die een auto zien als gebruiksvoorwerp. So what? Maakt dat het tot een slechte auto? Dacht het niet, alleen misschien niet echt een auto voor de auto-freaks… nou en? Hoeveel procent van de mensen in de wereld geeft geen ruk om autorijden? Ik denk 80% van alle bestuurders, misschien wel meer. Dat blijkt uit verkoopcijfers van auto’s als de Astra, Golf, Corolla etc…. stuk voor stuk succesvol en geen van allen echt leuk om mee te sturen. Kijken we naar de Focus, de Mazda 3, de Alfa 147 en bijvoorbeeld de Leon, dan zien we dat die beter sturen (heb persoonlijk alle genoemde auto’s gereden) maar dat de verkoopcijfers aanzienlijk achterblijven bij de Astra en Golf. Het gevoel in het stuurwiel is dus niet de doorslaggevende factor. Ongeacht wat figuren zoals jij kennelijk denken.
Niet lullen, hij is gewoon mooi.