YAAAAY, of zoiets.
Toen de Ford Ka+ werd onthuld vond een groot deel van jullie terecht dat hij veel weghad van een Koreaan. Met de introductie van de nieuwe Ford Ka+ wordt die smet niet weggepoetst. Sterker nog, door hem breder in de markt te zetten en als crossover variant te onthullen, schieten ze zichzelf ook in de andere voet.
De crossover komt in twee uitvoeringen: Essential en Ultimate. Beide zijn voorzien van de nieuwe, hoger geplaatste trapezevormige grille en om de hoeken van de carrosserie doorlopende koplampen – in stijl met de nieuwste designtaal van Ford. De nieuwe grille is voorzien van een verchroomde omlijsting. De standaard mistlampen en dagrijverlichting zijn geaccentueerd met een C-vormige verchroomde sierlijst, die vorm komt terug in de hoeken van de bumpers. Binnenin vinden we een opgeschoond dashboard. De meest ingrijpende verandering is het nieuwe 6,5″ touchscreen die zowel met Apple CarPlay als Android Auto overweg kan.
Onder de kap van de Ka+ vinden we twee verschillende motoren. Het instapmodel is de 1,2-liter Ti-VCT benzinemotor die goed is voor 70 pk en 113,5 Nm koppel, of voor 85 pk en 115 Nm koppel. Boven de driecilinder bevindt zich de 1,5-liter TDCi diesel die 95 pk en 215 Nm koppel produceert. De Ka+ krijgt een handgeschakelde vijfbak. De normale Ka+ komt er voor onze Belgische bezoekers in twee uitvoeringen: Studio en Zetec. In Nederland houden het bij de ‘normale’ vernieuwde KA+ en gaat men tevens de diesel niet leveren.
De Ford Ka+ zal later dit jaar op de markt verschijnen, info over prijzen volgt nog.
poursuivant zegt
Ik weet het, ik heb wel een geklaagd dat in deze panelen vooral dure, voor velen onbereikbare wagens worden behandeld. Maar dit was nou ook weer niet de bedoeling.
baasbas zegt
Hou me tegen
str8six zegt
HOT HOT HOT
Dutchdriftking zegt
Grote griebels wat een gedrocht!
davelepeef zegt
Deksels!! De normale Ka is al verdriet op zich, dit is helemaal ellendig… Ik ben best Ford-minded maar dit kan ik ook niet goed praten…
trustmeiamanengineer zegt
Wat een wagen zeg!
thomasthomas zegt
Hoever zou deze nu in een modderig terrein komen inplaats van een normale KA+. Ik schat toch zeker 50cm verder…
robert110 zegt
@thomasthomas: en 23 mm dieper
noosaheads zegt
Crossovers en Autoblog is als Thierry en Kajsa.Dat gaat nooit meer goedkomen.
henk_he zegt
@noosaheads: wie en wie? In welke klasse racen die?
dawwg zegt
@henk_he: Klinkt meer als Temptation Island of iets dergelijks. Maar goed; dit gedrocht zal wel weer een succesnummer onder de pensioenada’s worden wegens de hoge instap. On-topic: Maar 113Nm koppel ? Die slapste versie van de prehistorische 4 cilinder 1.3i ZONDER Turbo (met 60pk) had al 103Nm; en deze auto is en zwaarder en heeft een Turbo; what happened ????
ikschrijfookoverautos zegt
@noosaheads: blijkbaar is niemand hier op de hoogte van politiek in nederland
robert110 zegt
Mooi is het niet, maar het kost dan ook geen drol.
maxidyne zegt
Zo iconisch als de eerste Ka zal het nooit meer worden. Alle modellen na de eerste zijn allemaal oubollig. Deze nieuwe is wel slaapverwekkend saai zeg…
E34M5Touring zegt
Voor iemand die 15k voor een nieuwe auto geld zat vind een prima ding. Ik kan er niet warm van worden, sorry.
gregorius zegt
Na het succes van de EcoSport, maken we er nog wel eentje!
Corrado16v zegt
Hoi Kia.
davelepeef zegt
@corrado16v: lekker makkelijke opmerking. Maar als je je ogen een beetje openhoudt zullen je twee dingen opvallen. 1; er rijden best veel Kia’s rond. 2; ze zetten tegenwoordig best leuke modellen in de markt, en verrassen als één van de weinige merken nog ‘s. Ik ben geen fan, maar merk wel dat het merk erg goed aan de weg timmert!
Corrado16v zegt
@davelepeef: Ik bedoelde de reactie ook niet negatief. Ik kon er naar mijn mening Kia kenmerken in vinden. De neus bijvoorbeeld. Deze vind ik namelijk best wel op de neus van een Niro lijken. Verder vind ik het juist goed als een merk als Kia tussen de grote concurrenten een eigen gezicht kan laten zien.
dawwg zegt
@davelepeef: Rijd een keer in een Kia, dan heb je door dat een modern uiterlijk niets zegt ….
davelepeef zegt
@dawwg: BS. Dat ligt er maar net aan hoe verwend je bent. Het blijven voordelige auto’s hè.
vroaaar zegt
Proest…
allesmetturbo zegt
Dit heeft toch geen zin..
En vervolgens je schoonmoeder mee achterin en hij is weer 23mm lager
hollandbest zegt
Spatborden meespuiten?
vtechlover zegt
Je zou toch zeggen dat 70pk niet meer van deze tijd is onveilig.
rufctr01 zegt
Wat een hondslelijk ding!
kennone zegt
Hier kan alleen onze buurvrouw Ans in rijden met haar “bloedgroep sambal”.. Je weet wel, Kort-pittig en vuurrood!!
lacker zegt
Ik denk dat het een schot in de roos is. Veel mensen kunnen een SUV, die ze eigenlijk willen, niet betalen en zoeken een alternatief, lees kleiner. De EcoSport heeft het nooit gemaakt omdat de kwaliteit niet hoog genoeg is. De Ka heeft zich in het verleden bewegen. Het zou zo maar een hit kunnen worden. De Panda 4×4 is goed verkocht!