Ford heeft nog een jaartje of 2 te gaan tot de GT in productie gaat, en dus kunnen ze – net zoals Jaguar deed – lekker alle autobeurzen afschuimen met steeds een ander kleurtje op hun bolide. Zeg het vooral als het gaat vervelen.
Na zijn debuut in Detroit heeft Ford de GT een paar staten verplaatst, naar Windy City Chicago. Voor de gelegenheid werd de blauwe introductielak er met een plamuurmes afgeschraapt en vervangen door een grijstint die Ford Liquid Silver noemt.
Onder de kap ligt nog steeds gewoon de 600+ pk sterke Ecoboost (danwel EcoBeast) V6. Want van binnen blijft de sportieveling nog wel even hetzelfde. Wat zeggen we van het nieuwe jasje, en stuk stijlvoller dan die van North West, nietwaar?
tupperware zegt
Dit gaat voorlopig nog niet vervelen, aan dit ontwerp is genoeg te ontdekken..
Komt bij dat ik niet geloof dat hier ook maar half zoveel artikelen over komen als over de Vagatti..
Om het voorbeeld van overkill aan te halen..
poursuivant zegt
Het heft voor mij het gemis van een V8 (of meer) nog niet op. /puristmodus
maniaxdream zegt
Ik moet zeggen brute auto!
robd85 zegt
Wat een ontzettend vette kleur ! <3
bazzelijn zegt
Op foto 3 zijn de gapende gaten toch wel heel duidelijk aanwezig, maakt de achterkant vanuit dat perspectief wat iel.
ziekegeest zegt
@bazzelijn: het deed me gelijk aan de angry bird piggys denken
sr20det zegt
It’s the silver surfer mate!
fisto zegt
Ja, het blijft een erg geslaagde auto als je het mij vraagt. Hij heeft duidelijk wat cues van de GT40, maar wat ik belangrijker vind is dat ‘ie lekker eigenzinnig is. Veel andere supercars beginnen toch een beetje op elkaar te lijken, en daarmee vergelijken vind ik dit een lekker fris design. Ford is goed bezig!
jrk68 zegt
Zeg Ford, doe mij een plezier, dit is geen leaseslet….
In het blauw was het allemaal een stuk beter te pruimen, volgende keer burned Orange…?
rcolt zegt
Sorry maar van die achterkant kan ik nog steeds niet gelukkig worden, veel te grote gaten en die uitlaten zijn net neusgaten:S
jordy14 zegt
De uitlaten zijn naar mijn mening toch iets te groot. Ze overheersen nu echt aan de achterzijde.
gtwillem zegt
Laat de Huracan, 488GTB, 650S etc maar zitten: ik wil deze!
badboys zegt
@gtwillem: En als ik de Lexus LF-A, Nissan GT-R, Honda NSX opnoeme :)
badboys zegt
@badboys: opnoeme =opnoem
gtwillem zegt
@badboys: nieuwe NSX ben ik erg benieuwd maar hoe het rijdt. Qua looks ben ik nog niet verkocht.
De GT-R is een auto uit een andere (prijs)klasse. Dit is wel even wat bijzonderder dan de Nissan (alhoewel de GT-R hem waarschijnlijk behoorlijk bij kan houden).
De LF-A is een auto van de buitencatogerie. Zulke bijzondere auto’s worden bijna niet meer gebouwd. En dat is te zien aan de 2e hands prijzen: ze zijn schreeuwend duur!
jaapiyo zegt
@badboys: GT-R en (nieuwe) NSX doen me niks. De LF-A daarentegen…dat is een ander verhaal. Doe die er ook nog maar bij dan, met name vanwege de V10 huil.
jaapiyo zegt
@gtwillem: Ja ik ook. En een Huracan ‘Balboni’…en een 458 Speciale.
“don’t want much, just a house with a roof…and a porch…and a Porsche…”
ferrari94tr zegt
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Opzicht is het een brute wagen maar de v8 mist wel. En die achterkant en zijkant moet ik ook nog erg aan wennen. Ik denk dat ik hem maar eens in het echt moet gaan bekijken.
tupperware zegt
@ferrari94tr:
Jij hebt hem al gereden, dat je de V8 mist..,
ferrari94tr zegt
@tupperware: Ik hou meer van traditie en niet van plastic zoals jij.
autoriteit zegt
@ferrari94tr: bang…in the face :) 1
kapitein zegt
@tupperware: Hoezo moet hij hem daarvoor gereden hebben?
dwersbongel zegt
Toffe bak hoor, maar doe maar in het blauw. Lease grijs is het net niet.
jensgib zegt
Blijft nog steeds mooi, hij is samen met de McLaren P1 mijn favoriete auto.
berlinetta zegt
Zilver is voor leaseauto’s. En nog twee jaar? Maken ze dezelfde fout als Porsche?
jaapiyo zegt
@berlinetta: Het ding staat stiekem nog aan het beginstadium van de productontwikkeling, dat was de enige manier waarop ze de auto zo’n goed bewaard geheim konden houden en de hype nu mega is. Of ze dat vast kunnen houden is inderdaad een tweede vraag.
Voor de geïnteresseerden:
http://www.thetruthaboutcars.com/2015/01/ur-turn-haters-guide-ford-gt/
En counterpoint:
http://www.thetruthaboutcars.com/2015/01/ur-turn-defense-ford-gt/
mazdarx zegt
Wat een machtig mooi ding is het toch, ook in het zilver. Ik had niet gedacht dat ik dat nog ooit zou zeggen over een Amerikaanse bak…
rob5nismo zegt
Zo zie je de vormen nog beter als in het blauw
philipf zegt
Wat een gave bak blijf ik het vinden zeg!
jeppie zegt
Beter, maar ik wacht op oranje. Kijken hoe dat staat
Dutchdriftking zegt
Staat top deze kleur, maar het liefst in het wit met blauwe strepen.
mrrallycross zegt
Hij ziet er echt geil uit zo