Sinds 2008 horen we al geruchten over de terugkeer van de Capri. Eerst werd er gesproken over RWD, daarna zou de coupe gebaseerd zijn op de Mondeo en nu lijkt het erop dat de techniek van de nieuwe Focus ST gebruikt zal gaan worden.
De Capri zal naar alle waarschijnlijkheid dus voorwielaandrijving krijgen en daarnaast een geblazen viercilinder met zo’n 250 pk onder de motorkap. Het schijnt dat er volgend jaar in Geneve of Frankfurt een prototype te zien zal zijn en dat in 2012 de productieversie op de markt moet komen.
We zullen het in de gaten houden! (via: caradisiac.com)
Imom zegt
250 Pk doe ééns normaal zeg,Ford wil blijkbaar een stuk of 5 Capri’s per jaar verkopen geloof ik.
Vroeger was de Capri een succes je kon ze in alle maten en gewichten kopen.
sandeep zegt
die oude is best wel mooi maar niet zo mooi vergeleken met zjn rivalen in die tijd
integralechubasco zegt
FWD is zo millenium, RWD wordt de nieuwe hip…
pizzakoerier zegt
Lieve mensen bij Ford,
Een Capri hoort RWD te zijn. Hoe goed de revoknuckle ophanging ook mag zijn, geef de liefhebbers alsjeblieft tenminste 1 RWD modelletje…
Met vriendelijke groet,
Een Capri-fan
Edge zegt
@pizzakoerier: Daar is een simpele oplossing voor: zet de koets achterstevoren op de bodemplaat. Je hebt dan wel de motor achterin liggen, wat niet des Capri’s is.
floryn zegt
@Edge: Haha origineel!
Jokkebrok zegt
@Edge: Achteruit rijden!
L=Fred zegt
Cool, mijn vader heeft er ooit eentje gehad. Wat een gaaf ding was dat!
bpc zegt
jammer ik hoopte echt op een achtertrekkertje ,dat in combinatie met een ruimer motoraanbod en het had nog een succes kunnen worden.
maar ik denk niet dat ford europe dat aan had gedurfd
floryn zegt
Het lijkt ook mij niet slim om dit (relatief) dure platform te gebruiken voor een auto die juist voor jonge bestuurders bedoeld is. Heeft Ford geen eenvoudig RWD-platform meer in de schappen, waar een geblazen tweeliter aan gekoppeld kan worden?
bpc zegt
@floryn: het mustang platform wat aanpassen om wat goedkoper te kun kunnen produceren
rfw1994 zegt
@bpc: Mustang is 25000 dollar in USA, als je dat omrekent 18,000 euro. Platform is goedkoop genoeg. Gewoon iets betere vering er in en gaan met die bak. hebben ze gelijk weer een mustang versie erbij :D
bpc zegt
@rfw1994: zelf betere verren is niet echt nodig neits zo leuk als een low tech chassis en dan bied je betere veren aan las “sportpack” ik zou wel een diff nemen ipv starren as
MarkieS zegt
@bpc: zoek maar eens op “Mercury Capri”.
bpc zegt
@MarkieS: oke en…
die is toch uit productie …
robbie zegt
@floryn: sinds wanneer is het platform van een Focus duur? VW bouwt toch ook een Scirocco op basis van een Golf…
handrem trekken is fijn! zegt
Ben het geheel met pizzakoerier eens. Op zn minst een achterwielaandrijving. Maar het zou wel fantastisch zijn als deze icoon weer op zou staan. Vond het altijd geweldige auto’s. Laat maar komen!!!
Atenza zegt
Tja een concurrent voor de Scirocco dus eigenlijk.. robbie, geruchten bestaat al veel langer. Sowieso zeker al sinds 2003 toen Ford de Visos concept toonde: http://www.netcarshow.com/ford/2003-visos_concept/
boygeorge zegt
@Atenza:
Mooi plaatje.
audicoupe84 zegt
De Capri was de concurent van oa de Manta. De Manta had een betere wegligging. Uit Japan de Celica,de liftback leek nog meer op de Mustang. Gave bakken in die tijd (en nu nog)
matthis zegt
Inspiratieloos oude modellen in een nieuw jasje steken. veilig hoor
288 GTO zegt
@matthis: Veilig? Gevaarlijk, je moet maar afwachten hoe het publiek er op reageert.
Dennis zegt
Een mooie orginele Ford Capri is nog steeds gaaf! Doet me denken aan de serie “The Professionals”. Die hadden een partij Fords gebruikt in serie. Er is een website waarin alle Ford’s gebruikt in de serie getraceerd zijn.
Ik hoop dat de nieuwe Ford Capri er een stuk beter uit gaat zien dan de nieuwe VW Scirocco. Wedden dat Opel de Manta ook wel weer van stal gaat halen?
De Capri 2.7 RS was toch wel een Meanmachine in die tijd!
288 GTO zegt
@Dennis: Ik vind de nieuwe Scirocco ook niet geslaagd. De Scirocco is wat mij betreft ook niet zo’n cult auto als de Capri en de Manta geweest zijn. De Mini, Fiat 500 en de Kever (Beetle) zijn ook echte retro auto’s, wat je van de Scirocco niet kunt zeggen. Opel heeft wat dat betreft met de Opel GT ook een kans laten liggen.
Atenza zegt
@288 GTO: ze moeten ook niet een oude naam gebruiken voor een echt nieuw model. Scirocco was niet retro bedoeld. Vind hem van voren en schuinvoren erg geslaagd en maar vooral recht van achter is het echt een gedrocht met mollige heupen. En dat Eos interieur is zo jammer
mashell zegt
@Atenza: we zijn het bijna eens. Ik vind de Scirocco ook van achteren fantastisch. Maar dat EOS interieur is inderdaad een afknapper, hoewel MY 2010 verbetering heeft gebracht, Golf IV airco en wit verlichte instrumenten dus het gevoel een Golf V te rijden is wel weg.
boygeorge zegt
Als ik tijd heb zal ik U vertellen dat deze Capri in zijn
tijd/categorie de beste,smalste,traagste,veiligste auto was.
Meer nieuws in 2012.
bpc zegt
@boygeorge: de capri heriner ik mij toch als de harley onder de autos : gemaakt om aan te passen volgens mij waren de orginele max een maand oud en dan was er ook wel iets aan veranderd ,
heb er nog zo een gedeeld met mn broer was ook stevig aangepast! vooral chassis en motor , de looks deed mn broer … de goede tijd…
boygeorge zegt
@bpc:
Bedoel je Harley Davidson.
Dat motor merk heeft een aantal jaren op het randje na op sterven gelegen.
Ze zweefden zo op hun succes dat de kwaliteit meganisch een rampje was.
Dat is gelukkig nu al een tijdje weer uitzonderlijke klasse.
De Capri was optisch zo smal dat ik zelf met een rolmaat de auto op gemeten heb en daar na zijn klasgenoten.
Capri : 166 cm.
Audi 80 : 169 cm.
Opel Manta : 169 cm
Je ziet het verschil direct.
Ik heb ze altijd van een afstand bewonderd in mijn achteruit kijk-spiegel.
Elke keer dacht ik: wat is dat ding langzaam en smal.
Sorry mon amice, ik kan er niets anders van maken.
bpc zegt
@boygeorge: zelf nooit een capri gehad?
boygeorge zegt
@bpc:
Klopt, op dat moment was het max.vermogen van een arme soldaat portemonee een Alfetta Romeo GTV 2ooo.
Af en toe kwam een Capri voorbij cruisen.
Niemand van Ford kon de waarde van De GTV goed inschatten dus van armoe en jalouzie heb ik de GTV heel lang moeten rijden.
bpc zegt
@boygeorge: echt jammer want ik vond het eeen geweldig autotje
rene zegt
Sorry,zo een concept is een doodgeboren kind.
L=Fred zegt
@rene: want?
BaKpouwww zegt
deze is ook best goed http://www.autospies.com/images/users/omarrana/ford_iosis_concept_news_image.jpg
mashell zegt
Focus ST is natuurlijk een goede basis.
Freewarefreak zegt
Vet een nieuwe Capri.. maar dan wel RWD! Zal hem wel niet gaan worden.. net als Alfa met de nieuwe 2uettottanta.. hebben ze ook geen platform voor..
six-trey zegt
Dat ze de Mustang hier officieel verkopen en een Focus blokje op de optielijst zetten inplaats van zo’n willen maar niet kunnen Capri te bouwen
Dennis zegt
@ 288 GTO:
Helemaal mee eens! De Scirocco is geen retro auto. En de Scirocco is totaal niet geslaagd!
Daarom hoop ik dat de nieuwe Capri op de oude gaat lijken maar dan in een modern jasje.
Sim zegt
Waarom RWD?
FWD kan minstens zo leuk zijn!
skip_gt zegt
@ boygeorge. Jij vindt die auto beduidend smaller, dat terwijl de concurrenten die jij opnoemnt slechts 3 cm breder zijn? Wat een wereld van verschil zeg, dat verschil zie je niet eens op het oog.
Simpson zegt
Ik hoop wel dat ze er een RWD van maken, anders is het gewoon een ST in een retro-jasje en daarmee niet meer dan een marketingstunt.
Vreddy_B zegt
Zou mooi zijn als hij terug komt. Mijn vader heeft er vroeger 3 versleten. Maar het moet echt wel iets speciaals zijn anders wordt het idd maar een simpele marketingstunt. En dat zou jammer zijn. En als topmodel zou er weer iets moeten komen met 6 cilinders.
Beem bim bop zegt
Jammer voor Ford maar Audi maakt al weer een heel tijdje een Ford Capri. Er is dus helaas geen plek meer voor een sjappie Ford omdat alle sjappies al een audie hebben.
Emc zegt
@Beem bim bop:
Kan aan mij liggen maar audi heeft geen capri in zijn gamma. Of je moet een a3 bedoelen… Maar dan zou ik serieus een bril overwegen.
db87 zegt
Als dit serieurs is:
Pak je spullen maar Ford, de consument zit niet op dit soort onzin prut te wachten.
E34M5touring zegt
Typisch Ford hoop beloven niks waarmaken eerste Focus RS zou ook 4×4 en 300pk krijgen wat doen ze een voorwielaangedreven focus met een Diff die je polsen breekt zodra er spoorvorming is en 220pk ding was langzamer dan een Escort Cosworth. Zo’n Capri moet gewoon RWD en het zou ze onderscheiden van de genoemde Sirocco waardoor je mischien een andere klantenkring aanspreekt. maak em goed en snel genoeg en het wordt mischien een concurrent voor de 1 serie coupe
boygeorge zegt
@E34M5touring:
Juist, heer touring.
Als je wat maakt, doe het dan goed en Very Fast.
Maakt niet uit welk merk.
Persoonlijk vind ik het wel tijd voor een fatsoenlijke Ford in deze klasse.
stratos zegt
“http://autoworld.files.wordpress.com/2008/06/ford-capri-a-reborn-img_1.jpg”
Jack zegt
Waarom moet het persee op een focus of mondeo onderstel komen te staan (reden zal geld zijn) anders moeten ze weer een nieuw onderstel ontwikkelen.
Waarom zetten ze de capri niet op een amerikaans onderstel ? (mustang ofzo) dan heeft die ook meteen RWD.
Jammer dat het tegenwoordig zo moet:(.
Auto’s als de Sierra (xr4i/cosworth) Escort turbo,capri 2.8 of escort cosworth zullen er helaas nooit meer komen :(
ikke zegt
Ford capri langzaam, nooit een goede uitvoering gezien of inbezit gehad, ford capri smal.?? ze hadden juist zoveel
verschillende types voor een ieder wat, en dat is tegenwoordig wel anders, ik had je met mijn capri ver achter me gelaten, in je alfa, vergeet niet er zat zelfs een 3.0 turbo uitvoering bij niet helemaal op de hoogt van alle uitvoerings denk ik boygeorge
boygeorge zegt
@ikke: Slecht lezen van jou, verkeerde conclusie van jou, ik schrijf dat de Capri mij voorbij gaat. Wil je mij achter laten met jouw Capri ? Jij Had mij ver achter je gelaten als je een Capri 3.0 turbo zou hebben gereden in 1974. Ik twijfel aan al jouw woorden. In 1976 kwam de 3.0 turbo. Ben je niet helemaal op de hoogte van uitvoering/type en bouwjaar ?