De nieuwe Ford Capri, die we zo rond 2012 mogen verwachten, zal volgens nieuwe geruchten toch niet op een achterwielaangedreven platform gebouwd worden. Insiders zeggen dat hij gewoon op de volgende generatie Mondeo gebaseerd zal zijn.
Er was gisteren al wat teleurstelling waar te nemen toen bleek dat de Focus RS geen 4WD kreeg, en nu wordt ons weer een voorwielaangedreven Capri in de maag gesplitst. Ford maakt zijn RWD-beloftes voorlopig nog niet waar…
De nieuwe Capri zal zijn oorsprong vinden in de Iosis concept car van 2005, die ook de huidige Mondeo hevig beïnvloedde. De auto wordt een 2+2 van minder dan 1200 kg en krijgt de beschikking over verschillende viercilinder turbomotoren variërend van 150 tot 200 pk. In 2009 zal er een concept gepresenteerd worden in de vorm van een cabrio. (via eGMcartech)
Breinstein zegt
wat stelt 200pk tegenwoordig nog voor?
Pelezinho zegt
allemaal de CLS toer opgaan precies?
Corrado vr6 slc zegt
Ziet er mooi uit!
Maar waarom nou geen achterwiel aandrijving???
Zonder rwd is het toch geen capri?
Tinos zegt
Dan moet het design wel heel mooi worden wil het geen Cougar flop worden. Wat een teleurstelling. Ga er dan wel vanuit dat de Capri concurrrerend geprijst wordt t.o.v. de Scrirocco en niet de Passat CC.
bmw zegt
Ik zie er niet echt een CLS in. Wel een jaguar XF. Of heb ik teveel fantasie?
Dotternetta zegt
Doe mij maar de Toyota/Subare AE86
Emerald Green Jag zegt
@BMW
XF indeed! Zo maakt Ford nog even gebruik van de Jaguar modellen (ook de Mondeo heeft dicht naast Jaguar gelegen), ook na de verkoop. Hetzelfde geld voor Lnadrover overigens: die nieuwe mini(?) SUF eh, SUV lijkt wel heel veel op een Landrover.
markieanta zegt
Hahaha,
wat laat iedereen zich weer kennen zeg.
@Breinstein, moet het meer zijn dan? Hoeveel heb jij dan precies in je luxe bolide?
@Pelezinho, het ontwerp wat je hier zit is al enkele jaren oud en dit is dan dus ook maar gewoon een aanname.
@Corrado, jij begrijpt het.
@Tinos, ik vond de Cougar wel degelijk een mooie lange verschijning, maar dat is natuurlijk puur subjectief. Ieder heeft hier tenslotte een eigen mening over.Ik neem ook inderdaad aan dat hij moet gaan concurreren met de Scirocco, net als vroeger. Voor de Passat CC waren weer andere ontwerpen geloof ik, ik las hier laatst dat ook daar een model voor kwam, maar dat weet ik dus niet zeker.
@Dotternetta, doe niet zo 1980 met je AE86, eerst maar eens afwachten wat voor wagen dat wordt tenslotte. Maar zoals ik eerder al zei, is dat ieders eigen mening en puur subjectief.
Hier op autoblog wordt er met dit soort berichten nogal denigrerend t.o.v. Ford gedaan over het algemeen, vind ik persoonlijk een beetje kansloos. Een Focus RS zonder AWD, so what, so lang hij de Subaru’s en Subs maar voor blijft toch? Net als het vorige model? Wat is hiermee jullie punt.
Misschien komt deze wagen wel met RWD, dat is in eerste instantie nog puur afwachten, aangezien er nog niet barre veel bekend is over deze nieuwe Capri, zoals jullie zelf al aangeven zijn dit namelijk geruchten.
Ford heeft binnen de groep namelijk voldoende beschikking over achterwielaangedreven wagens, dus wanneer zij van mening zijn dat dit toegepast moet worden, zal dit ook gebeuren, dit is echter in eerste instantie nog even afwachten lijkt mij.
Zo lang het maar over Audi of BMW gaat, zijn de mensen van Autoblog altijd volledig opgewonden en lopen ze de rest van de dag met een harde leuter rond.
Waarom niet een keer bij een ander merk, stel je eens in ieder geval enigzins objectief op. Ik wil graag nieuwtjes lezen wat betreft auto’s, doch niet al dat oeverloze commentaar wat jullie altijd leveren in de stukjes.
Wanneer je commentaar wilt leveren kan je dat toch in een reactie zetten i.p.v. je persoonlijke voor-/afkeur in het bericht te vermelden?
babbaloerie zegt
@Emerald Green Jag
Het concept die je hier ziet stamt uit 2005, deze is dus al even ouder dan de Jaguar XF.
VonStroke zegt
@markieanta: aandelen bij Ford. Een terechte teleurstelling dat de nieuwe RS geen 4-wielaandrijving hebben zal. Met voorouders zoals de Cosworth is Ford het aan zichzelf en zijn fans verplicht van awd te gebruiken. Het feit dat de Cosworth sneller is dan de RS zegt genoeg.
Dat Ford nu de Capri als 4deurscoupé (?) wil uitbrengen, voorzien van voorwielaandrijving is te belachelijk voor woorden. Het zijn twee redenen om het woord Capri niet te gebruiken, wanneer je dan in het verleden nog zelf staan roepen hebt dat je rwd gaat terugbrengen en die vervolgens niet lijkt te doen dan is het logisch dat mensen teleurgesteld reageren.
@Breinstein: 200pk is heus voldoende lijkt me.
markieanta zegt
@Vonstroke, aandelen bij Ford, ik moet er niet aan denken, ik gooi mijn geld liever zo in de sloot. Wat betreft de RS, hier valt absoluut wat voor te zeggen, alleen moet je hier niet de kosten uit het oog verliezen. Ik zou eerst graag willen zien hoe hij rijdt en dan pas mijn conclusie willen trekken.
Wat betreft de Capri, ik heb nog nergens gelezen dat deze wagen echt voorwielaandrijving krijgt, noch heb ik nergens gelezen dat deze wagen daadwerkelijk een vierdeurscoupe zal worden.
Dit zijn pure speculaties in mijn ogen.
Kaalimero zegt
Gewoon maken zoals hij nu op fotoshop staat, en niets maar dan ook niets aan veranderen.
Tinos zegt
De Escort Cosworth stond overigens op een Sierra platform. Dat truucje herhalen heeft nu geen zin. Welk (Europees) platform met achterwielaandrijving zou Ford dan moeten gebruiken? Het 4-wielplatform van de Ford Kuga?
Jesper zegt
Het wordt ongetwijveld een hele mooie auto, maar op basis van de hierboven getoonde (gedateerde) afbeelding, vind ik hem de naam capri niet waardig. bij VW kon je tenminste duidelijk zien dat het een sirocco is.
Ik denk ook dat ford alleen de naam capri uit de schappen heeft getrokken omdat ze na de sirocco een rage voelden aankomen, nog ff en dan krijgen we ook weer een open astra coupe met de naam manta…
Laten we trouwens niet vergeten dat de capri destijds op de markt werd gebracht als een poor man’s mustang, en deze auto wordt waarschijnlijk bijna even duur…
Jesper zegt
*opel astra coupe dus he…
jopie zegt
Ik hoop dat in het design van de nieuwe Capri de oude Capri herkenbaar is. Net zoals met de Mini en de New Beetle gelukt is.
De oer-Capri verdient een waardige opvolger, en met het platform van de Mondeo is helemaal niets mis. Sterker nog; het is het beste platform in zijn klasse.
floryn zegt
hadden ze mooi amerikaanse dollar onderstellen voor kunnen gebruiken en amerikaanse ford techniek om er iets van te maken. Maarja. Dit kun je ook wel verwachten van een bedrijf dat de escort nog maakte en de puma etc. Ford is gewoon net als opel niet echt cool. Ze proberen het ook niet echt. hun publiek gaat toch voor goedkopere auto’s
Chris zegt
Heel mooi hoor, ik vind die spiegels alleen niet zo…
Gm_12 zegt
Ik vind dat ze een opvolger vd . ford cosworth moeten maken ( nieuw model )
skip zegt
floryn: wat een idiote opmerkingen weer. cool is relatief. en goedkopere auto’s? hier staat een mondeo met nieuwprijs 36000 euro, bouwjaar 2005. is dat zo goedkoop dan? ik kan je zo vijf audi modellen opnoemen die voor minder geld op je oprit staan. maarja het is zoals hier al zovaak gezegd wordt, als er geen bmw of audi badge ophangt doen ze het maar af als brol. check voor de verandering eens rijtesten (zeker die van jeremy clarckson) van het vorig model focus rs. die reed en rijdt nog steeds heel wat los. ook de huidige st wordt door zovelen verkozen boven snellere en krachtigere wagens, puur omdat hij gewoon stukken betere rijervaring en dynamiek geeft. autorijden is emotie, niet alleen maar zo snel mogelijk naar de 100. waarschijnlijk heb je gewoon zelf niet eens het geld voor een nieuwe mondeo met opties aan te schaffen. en kom nu niet af met ik heb een m5 ofzo, op internet kun je toch zeggen wat je wilt.
markieanta zegt
@Floryn, een goedkopere auto is in mijn ogen een Koreaan of een Oosteuropees.
Waar basseer jij het op dat de Opel en de Ford goedkopere auto’s zijn? Voor zover ik het weet zitten ze niet in de exclusieve wagens, maar ze zijn bepaald niet goedkoop.
markieanta zegt
@skip, jij snapt mijn punt.
York zegt
Hoe geraak ja daarin??? zo lijken de deuren enkel te dienen als koopstootstukken.. of moet je eerst op grond liggen en dan in de auto rollen??
Joost zegt
@skip en @ markieanta
Ik dank jullie zeer, ik deel mijn mening volledig met jullie! Vaak op autoblog wordt alles afgekraakt behalve BMW en Audi en word ik beetje moedeloos van. Ford is geen BMW of Audi, dat weet iedereen, maar daarom vind ik het nog wel interressant om nieuws over dit merk te horen. Ik heb toch niet het geld om een M3 oid te kopen, maar een focus ST of een nieuwe Mondeo wel en ik vind het prima auto’s! Dromen over merken mag, maar je moet wel realistisch blijven en geen auto’s in de hemel prijzen waar je van droomt en de rest maar af kraken. Ik koop een auto die mij plezier in het rijden geeft en niet een waar de buurman een harde leuter van krijgt omdat er een dure badge opgeplakt zit
RScosworth zegt
Een Ford Capri zonder achterwielaandrijving is voor mij eigenlijk net zoiets als een broodje worst zonder worst. Maar goed ik wacht wel af.
zorro zegt
…of als een café zonder bier :)…
Dirk zegt
Ford is geen audi of bmw sttat hierboven te lezen .
Onzin
Een doordeweekse bmw 320 rijdt niet superieur.
Zodus wacht eerst de capri af en oordeel dan.
Wolf zegt
Wie heeft bedacht dat dit de nieuwe Capri is? Iemand bij Ford of iemand op de redactie?
Anyway, we kunnen vaststellen dat dit gedoe niet past in de huidige retro-trends van VW, Mini en Cinquecento, het rotding lijkt in geen velden of wegen op een (die ene…) Capri. Dus wat is nu het punt, waar gaat de discussie over? Dit is in mijn ogen geen Capri, het lijkt er niet op…
RubenBaeten zegt
@Wolf en anderen: In de tekst staat: “De Capri zal zijn oorsprong vinden in de Iosis concept car.” Dus nee, dit is niet de Capri. Nee, dit wordt ‘m ook niet. Ja, hij zal hier ergens best een beetje op lijken.
eedwin zegt
De mondeo heeft tog dezelfde basis als een jaquar? En die heeft wel RWD.
Dan weten ze al hoe het moet.
En de coupe wordt minder als 1200 KILO ????
IKK zegt
ford heeft toch bevestigd dat de sportauto geen capri gaat heten??
anders dan anders zegt
eindelijk is een mooie auto van ford
en ook met een vleugeldeurtjes
en LED verlichting
rs cosworth zegt
Ford maakt meestal mooie auto’s en heeft al heel veel ervaring!!
Wat een gezeik dat Ford o.a. merken als Audi of Volkswagen etc niet kan evenaren!!
Ford heeft al met de G40 bewezen dat ze Ferrari’s kan verslaan etc.
Dus waar hebben we het over. Daarbovenop rijd een Ford ook nog
verrekte goed en de Focus heeft als 1e de trend gezet naar een
perfecte weggedrag. De meeste merken zetten overal maar een vette motor in, maar het onderstel kan het niet eens aan. Nee, dan neem ik echt mijn petje af voor Ford die dit allemaal uitsteken combineert. Bravo!!!!
DeadlyDad zegt
Tjonge wat een gezeik allemaal…..je vind een auto mooi of niet..punt.
Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur voor een bepaald merk..en dat mag, maar ga nu niet Ford lopen afzeiken, daar doe je dit merk ZEKER te kort mee.
Ford heeft in het verleden en zeker nu, net als BMW, Audi e.d “status” merken, zeer goede auto’s gemaakt en maakt deze nog steeds , ook heeft Ford zeker wat onderstel en moter technieken zijn naam meer als waard gemaakt.
Ikzelf….ik hou van mooie en snelle auto’s….ik discrimineer niet op merk.
En ja ik durf te zeggen dat ik mooie auto’s bezit die binnen mijn budget vallen , we zijn tenslotte niet allemaal multimiljonair.
O, ja…ik vind de Ford Focus ST170 , ST ,RS en de Mondeo ST220 , hele mooie auto’s.
De Capri….natuurlijk word dit een achterwiel-aangedreven auto…..geen twijfel over mogenlijk!!!,
grttzz, mede autoliefhebbers.