• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe folder legt maximumsnelheid A2 uit (ja, echt)

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 februari 2013 om 17:32 – 37 Reacties

Hoe hard mag u hier?


Nou niet te hard lachen, maar kennelijk is de overheid het met u eens dat de snelheidslimieten er sinds de invoering van ‘130’ niet bepaald duidelijker op zijn geworden. Minister Schultz vangt dit af door…pfffrt.. uitlegfolders (!) te laten drukken over de Vmax op de A2. Now breaks my wooden shoe…

Het klinkt te cartoonesk om waar te zijn, maar onze ministrix van Infrastructuur en Milieu schreef dit vandaag aan de Tweede Kamer. En aangezien wij deze dame iets hoger hebben zitten dan bepaalde clowns in het parlement, zal het wel kloppen.

En kloppen, dat doet het, want de betreffende folder is reeds beschikbaar. Download hem HIER (PDF), en bespaar het milieu een hoop dode bomen.

Voor de dino’s die nog verknocht zijn aan papier, het ding wordt op pompstations en rond de snelweg verspreid. Wij zijn benieuwd of we hierna ook een scherpe daling in het aantal trajectcontrolebekeuringen (3x woordwaarde) kunnen bespeuren.

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Kia EV6 is in het echt véél groter! [update]
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, maximumsnelheid, melanie-schultz-van-haegen

Vorig bericht: « Startech geeft nieuwe Range Rover nog meer body(kit)
Volgend bericht: Ferrari bevestigt onthulling F150 over enkele dagen [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. hummer004 zegt

    28 februari 2013 om 17:42

    Ik vraag me af of het er nou veiliger van word. Langere tijd 100 rijden is op die weg erg vermoeiend…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      28 februari 2013 om 18:06

      @hummer004:
      Sorry hoor! Maar als je op een trajektje van 30 km 100 rijden al vermoeid raakt, is er toch echt iets anders met je aan de hand.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        28 februari 2013 om 23:18

        @9000cse: Huh? Pardon? Van saaie eentonige dingen wordt men moe… Dat is heel normaal hoor

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          1 maart 2013 om 01:29

          @baasbas:
          Onlangs nog eens een ritje gemaakt van zo’n 450 km door de Lage Landen. Op de terugweg vanaf Amsterdam tot Zaltbommel niets anders dan files en stop and go. Voor Zaltbommel stond alles stil. Over 1 km meer dan een uur gedaan. Kijk, daar word ik nou moe van. Via een omweg naar Nijmegen gereden en van daar af op de cruise-control met 100 km/u en een lekker muziekje verder naar huis. Ik heb ervan genoten!

          Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      28 februari 2013 om 18:07

      @hummer004: Cruisecontrol + radiotje aan. Ik wordt er niet moe van.

      Login om te reageren
      • kees66 zegt

        28 februari 2013 om 19:43

        @imdoctorbob: Inderdaad… cruise control aan, muziekje erbij, beetje om je heen kijken, krantje lezen over je stuur, je nog een rustig scheren, etc, etc… allemaal geen enkel probleem op 5 banen breed met 100 per uur.

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          28 februari 2013 om 21:36

          @kees66: krantje lezen en scheren wel met Lane Departure Warning ingeschakeld graag…

          Login om te reageren
          • bartsmit zegt

            28 februari 2013 om 21:49

            @Emile_Benz: En even lekker aan je pik trekken natuurlijk.

            Login om te reageren
    • barrrry zegt

      28 februari 2013 om 19:39

      @hummer004: als je moe wordt van een constante snelheid, dan ben jij je rijbewijs sowieso niet waardig.

      Login om te reageren
  2. betonstaal zegt

    28 februari 2013 om 17:43

    Ik zal het papier achter mijn stuur tegen het raam plakken, zodat ik het tijdens het rijden nog even kan checken of ik me wel aan de snelheid houd.

    Login om te reageren
  3. broekpizza zegt

    28 februari 2013 om 17:44

    Hoe krijgen ze het verzonnen… Over geld verspilling gesproken

    Login om te reageren
  4. mylvan zegt

    28 februari 2013 om 17:56

    Mijn god, moet je hier folders voor laten drukken? Triest.

    Login om te reageren
  5. ArnoldH zegt

    28 februari 2013 om 17:56

    Vanaf welke snelheid kunnen ze je snelheid niet meer meten bij die oplichtersbende?

    Login om te reageren
  6. Pordon zegt

    28 februari 2013 om 18:04

    Er zijn blijkbaar genoeg hersenloze in Nederland dat dit soort folders nodig zijn. Ow wacht dat wisten we al natuurlijk.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      28 februari 2013 om 18:19

      @Pordon:
      Gezien het aantal bekeuringen blijkt er inderdaad een groot aantal hersenlozen rond te rijden. Als ik een overtreding bega, dan loop ik het risico bekeurd te worden. Bij een trajektcontrole weet ik dat zeker. Waarom doen er dan zovelen net alsof hen dat niet zal overkomen? Gevalletje ergens gewoon lak aan hebben?
      Ook ik ben het niet eens met de snelheidslimiet op deze weg, maar in plaats van een fikse boete te riskeren (of beter nog, het zeker te weten) pas ik mijn snelheid dan maar aan.
      Verder heb ik het sterke vermoeden, dat de notoire te-hard-rijders ook lak zullen hebben aan een dergelijke folder. Die zal aan hen echt niet besteed zijn.

      Login om te reageren
  7. jpo26 zegt

    28 februari 2013 om 18:24

    Goed idee zo’n folder, alleen zou daar niet alleen een uitleg over de bordjes langs de a2 in moeten staan (die bordjes staan op meer plekken in Nederland) maar ook bijvoorbeeld dat een groene pijl boven een stuk weg betekend dat je daar mag rijden ongeacht de doorgetrokken witte lijn… Meer een (opfris) cursus autorijden voor diegene die het vergeten zijn of voor die dino’s die de nieuwe regels sowieso niet hebben meegekregen. Beetje gemiste kans als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    28 februari 2013 om 18:41

    Gelukkig kom ik er bijna nooit. Gewoon cruisecontrol aan….

    Login om te reageren
  9. the-budel-guy zegt

    28 februari 2013 om 18:59

    Het leukste is als mensen zeggen dat ze nu weer op de borden moeten gaan letten. DAT MOET JE TOCH ALTIJD AL!!.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      28 februari 2013 om 19:58

      @the-budel-guy: Eeh, je woont hier in een land waar de eigenaar van het bedrijf dat verkeersborden produceert, goede vrindjes is met één van de politici die het hier voor het zeggen hadden. De reden waarom we in dit land letterlijk door de borden het bos niet meer zien en je, als je inderdaad netjes je oog houd op alle verkeersborden op je weg, je makkelijk andere(belangrijkere) zaken uit het oog verliest.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        28 februari 2013 om 21:36

        @lemans96: dat valt reuzen mee. gewoon na elke oprit even de berm door kijken (wat 90% van de mensen toch doet om de flits duiven er uit te halen) welke borden er staan.

        Login om te reageren
  10. pieterveer zegt

    28 februari 2013 om 19:06

    Best triest, dat er een grammaticale fout staat in iets dat van overheidswege komt.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      28 februari 2013 om 19:12

      @pieterveer:
      Gadome! Nou begrijpen ze de bedoeling wéér niet!

      Login om te reageren
  11. bmwpowerm5 zegt

    28 februari 2013 om 20:11

    krijg altijd van die foldertjes met een acceptgiro kaart eraan na een stuk of 6 van die foldertjes snap ik het wel

    Login om te reageren
  12. dafmaf zegt

    28 februari 2013 om 20:54

    Correctie, “trajectcontrolebekeuringen” is geen 3x woordwaarde omdat het niet op het bord past. ‘Trajectcontrole’ is trouwens 27x woordwaarde, dat past wel.

    Login om te reageren
  13. bartsmit zegt

    28 februari 2013 om 21:52

    Ik ga altijd even lekker rukken op dit soot wegen. Dak op en mijn achterligger kan lekker wissen.

    Login om te reageren
  14. bartsmit zegt

    28 februari 2013 om 21:52

    Dak OPEN

    Login om te reageren
    • niex zegt

      28 februari 2013 om 21:56

      @bartsmit: ik zag je al op je dak rukken, dat is knap..!

      Login om te reageren
  15. niex zegt

    28 februari 2013 om 21:55

    haha daar gaan we weer met den hollandsche taferelen….

    ik leerde ooit dat hoe groter de handleiding bij een product, hoe slechter het ontwerp.
    het ontwerp der neerlandse wegen is dus redelijk slecht, je zou aan het soort weg moeten kunnen zien hoe hard je mag…

    Login om te reageren
  16. Emile_Benz zegt

    28 februari 2013 om 22:22

    Wahkosdih?

    Login om te reageren
  17. Thomas20vt zegt

    1 maart 2013 om 00:22

    Werd net tussen Abcoude en Vinkeveen ook weer door diverse helden ingehaald met een gangetje van 130… Terwijl het daar toch echt dag en nacht 100 is… Overdag zie je dat ook nog zoveel gebeuren. Bijna iedereen rijdt daar 100 en dan zijn er altijd weer een paar die volgas langs komen vliegen. Lezen of kijken die dan helemaal geen nieuws? Of zijn ze gewoon super dom?…

    Login om te reageren
    • omeslo zegt

      1 maart 2013 om 09:42

      @Thomas20vt: dat, of gestolen kentekenplaten

      Login om te reageren
  18. sephyr zegt

    1 maart 2013 om 12:43

    Een permanente verhoging van de maximumsnelheid op de A2 tussen Vinkeveen en Maarssen v.v. is niet mogelijk vanwege de normen voor luchtkwaliteit”…..BULLSHIT!!! wat is er zo bijzonder aan dat stuk snelweg met naast zich niets meer als weilanden en….dure villa’s!!! ahaaaa die snelheid is gewoon een knieval geweest om meer asfalt te kunnen leggen. Ik kan me niet voorstellen dat 5 rijstroken met rijdend verkeer milieubelastender zijn dan de 3 rijstroken met file die er eerst stonden. dit is ordinair handjeklap geweest met mensen die poen genoeg hebben om een leger dure advocaten te laten procederen. en de kans dat ze over 5 jaar daar nog wonen is vrij klein, maar die snelheid blijft.
    Even verderop op de A2 rij je langs Vianen en Everdingen, die praktisch op de A2 zitten en daar mag je op een gegeven moment wel 120. zelfde hollandse landschap als bij Vinkeveen, andere snelheid. Dat gelul over dat milieu komt mijn neus uit, er wordt van alles geroepen maar niemand die de rapporten van het ministerie kan controleren, en erger nog is dat ze het naar gelang de situatie wel of niet gebruiken. de ene keer is de veiligheid een issue dan is het weer het mileu. bah!

    Login om te reageren
  19. lowrider zegt

    1 maart 2013 om 14:03

    Misschien weet heel Nederland al wel dat je daar 100 (of hoeveel is het?) mag rijden, maar boeit het ze gewoon niets. Ik gok dat het merendeel dat daar rijd voor de baas rijd, en die betaald toch wel. Of niet, in ieder geval: They don’t care.

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      1 maart 2013 om 15:13

      @lowrider: Ik denk wel dat steeds meer mensen zoiets hebben dat ze toch wel gepakt worden, door de bomen het bos niet meer zien, en die vinden het wel prima allemaal.

      Een zakenrelatie zet elk jaar € 4000,= op een aparte rekening voor zijn boetes. Heeft hij er genoeg aan dan doet hij er wat leuks mee, komt hij tekort dan stort hij bij.

      Heb ook een zakenrelatie die standaard € 200,= in rekening brengt voor klanten die verder weg wonen en perse willen dat hij langskomt, om zijn boetes van te betalen. Dus inderdaad: het zal sommigen worst wezen.

      Helaas bevindt ik mij niet in die luxepositie, anders zou ik het zeker ook doen. Misschien zelfs wel op de factuur: Overheidstoeslag ofzoiets er op zetten :D

      Login om te reageren
  20. johnny23 zegt

    1 maart 2013 om 15:09

    Ik weet niet hoe het de rest vergaat, maar ik gooi daar altijd de cruise control aan en zet een DVD op. Anders val ik geheid in slaap op dat stuk! Ach, de mede-automobilisten toeteren vanzelf als je een keer over de streep gaat en op mijn volgende wagen moet ik maar LDW bestellen.

    Wat ik ook weleens doe is nog even de aantekeningen voor de volgende vergadering doorlezen. Daar is die trajectcontrole icm cruisecontrol dan wel weer ideaal voor :D

    Login om te reageren
    • lowrider zegt

      14 maart 2013 om 09:41

      @johnny23: Dus jij bent zo’n idioot die niet op let tijdens het rijden. DVD kijken, dude… dat doe je thuis of anders lekker achter je bureau op kantoor. Niet in de auto tijdens het rijden.

      Login om te reageren
      • johnny23 zegt

        14 maart 2013 om 13:45

        @lowrider:
        Ach ja, het is dat of in slaap vallen. Dilemma dus, maar dan lijkt DVD kijken me een heel stuk veiliger. Sta al jaren op de maximale no-claim, dus onveilig is het in ieder geval niet :D

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North