Met de nieuwe Ferrari SF21 moet het dan gaan gebeuren.
Het was een enorme sof. We hebben het over de Ferrari SF-1000 van vorig jaar. Ondanks de beste bedoelingen was het een drama. De reden daarvoor kwam voort uit 2019, het enige jaar dat Mercedes echt tegenstand kreeg. Middels een paar slimme vondsten wist Ferrari flink veel vermogen uit de V6 te extraheren.
Geweldig voor hen, maar het bleek niet reglementair. De goede resultaten verdwenen als sneeuw voor de zon. Niet alleen Ferrari was zeldzaam langzaam in 2020, ook de andere teams die gebruik maakten van Ferrari-motoren misten vermogen. Daarnaast was het voor Ferrari een dubbel rampenseizoen, want Vettel was ook nog eens hopeloos uit vorm. Tel daarbij dat het chassis ook niet denderend was en we kunnen concluderen dat het alleen maar beter kan aankomend seizoen.
Nieuwe kleurstelling Ferrari SF21
Dat gaan ze doen met deze nieuwe Ferrari SF21. De kleurstelling is behoorlijk aangepast. Uiteraard voert rood de boventoon. De achterzijde is echter donkerrood, net als de SF-1000 jubileums-uitvoering van Mugello 2020. Het meest opvallende is nog het gifgroene MW-logo. Dat staat voor Mission Winnow. Naar eigen zeggen is dat bedrijf een ‘communicatie-platform’ met een website vol warrige marketing-teksten.
Mission Winnow is niets meer dan een lege huls, opgericht door Philip Morris. Op deze manier kan Marlboro het Ferrari-team nog gewoon sponsoren, zonder dat er Marlboro op de auto’s staat. Tabaksreclame is immers niet toegestaan, dit soort onzin wél. Omdat het logo er nu in het gifgroen op staat, hebben we het er toch over. Wat is marketing toch mooi.
Geheimzinnig
Verder is ook Ferrari erg geheimzinnig over de oplossing voor de vloer bij de Ferrari SF21. Dat is wel érg zwart ditmaal. Dat is geen uitzondering, alle teams houden daarover nog hun ‘kaarten tegen de borst’.
Gelukkig voor de Italianen beschikt Ferrari over misschien wek het sterkste rijdersduo van het hele veld: Charles Leclerc heeft nu al twee seizoen Vettel zoek gereden, maar valk Carlos Sainz ook niet uit. De oud-teamgenoot van Max Verstappen heeft er een paar uitstekende seizoenen opzitten.
De Ferrari SF21 zal vrijdag 12 maart in actie komen tijdens de wintertests in Bahrein.
sonnybonds zegt
Wat zijn F1 wagens toch lelijk geworden
okdoei zegt
@sonnybonds: ik vind van niet
awesome zegt
@okdoei: deze wel hoor!
Robert zegt
Zou wel een slimme oplossing tegen de foto-spionage van de concurrentie zijn: alle aerodynamische delen uitvoeren met een laagje Vanta black.
Edge zegt
Die fade van felrood naar bordeauxrood is nog wel oke, maar wie heeft in hemelsnaam dat groene Mission Winnow logo goedgekeurd? Waarom niet gewoon wit, dat ziet er mooier uit én is beter te zien. En voor die Mission Winnow tekst op de achtervleugel geldt eigenlijk hetzelfde. Waarom zwarte text op een bordeauxrode vleugel? Dat is toch amper te lezen zo.
Robert zegt
Die hoofdsponsor is trouwens wel erg vaag…
Committed to constant improvement
To transform not only our company but an entire industry for the 1.1 billion people who smoke and those around them.
Ah… oké. Als fervente niet-roker zeg ik dan alleen maar: ga weg met je verslavende stinkproducten.
@edge: groen op rood is door de meeste mensen met kleurenblindheid (ca. 10% van het mannelijk deel van de bevolking) niet eens te onderscheiden…
ericc zegt
De die-cast modellen moet ook verkopen hé!
octaan64 zegt
Zou de performance van het ding nu eens een positieve verassing zijn?
Of zit de rode lantaarn nog steeds achterop……
Dutchdriftking zegt
Hij is fijn zeg! En straks maken ze het Marlboro logo weer zwart of wit en schrijven we er nog eens over.
autodrome zegt
Gaan ze nu weer stiekem doen met ‘iets’? Eerst slinks langs brandstof sensoren werken en nu de vloer foetsie. Benieuwd wat zij gaan brengen dit jaar ….
utregcity zegt
Moet dat niet Mission Widow zijn Philip Morris? 🤔
toniominestrone zegt
Ik was al geen fan van die matte kleur, met dat gif groene logo erbij vind ik het minst aantrekkelijke levery van de grid.
vaakbenjetebang zegt
Dit is wel echt een heel lelijke kleurstelling. Alsof iemand van de Jostiband het in MS Paint gemaakt heeft. Hopelijk is het ding wel snel, zodat er wat spanning terugkomt.
jvdwinkel zegt
Lenovo zo te zien verdwenen en WEICHAI weer terug op de auto.. blijkbaar zijn de chineesjes de depressie a.g.v. covid te boven ???
bernoulli zegt
Dat “handgeschilderde” nummer op de motorkap is wel een leuke retro-gimmick in combinatie met dat donkerrood. Maar als geheel best een rommelig ontwerp qua kleuren.
jorden zegt
Zet er gewoon groot Marlboro op. Dat is tenminste duidelijk en niet achterbaks.