Het KLPD en Rijkswaterstaat hebben dit jaar tijdens de AutoRAI onder bezoekers een onderzoekje gehouden. Het ging over ergernis in het verkeer en hier is natuurlijk een nieuwe top tien uitgerold. Het bumperkleven, dat toch geruime tijd fier bovenaan prijkte heeft zijn koppositie moeten prijsgeven aan onnodig links rijden. Maar liefst 62% van de 2766 respondenten ergert zich hieraan. Een nieuwe binnenkomer in de top drie is te langzaam rijden, op de derde plaats.
Deze ergernis-top-tien is belangrijk voor Koos-met-het-lintje, want hij schijnt te bepalen waar de onopvallende video-surveillance-auto’s zich het meest mee bezig gaan houden. Moet ik me daar bij voorstellen dat deze wagens langzame weggebruikers gaan aansporen vaart te maken? Lijkt me niet, aangezien het niet verboden is om 100 te rijden op de snelweg. Ook heeft het een met het ander te maken. Onnodig links rijden leidt bijvoorbeeld tot rechts inhalen.
Mijn persoonlijke ergernissen zijn:
1) Mensen die hun auto op de linkerbaan gooien terwijl een medeweggebruiker er met veel meer snelheid aankomt.
2) Mensen die geen / te laat richting aangeven.
3) Een opvallende afwezige(!); mensen die bellen en rijden terwijl ze die 2 dingen niet kunnen combineren.
4) Mensen die hun mistpitten voor aan hebben, heel stoer hoor, maar erg irritant (onjuiste verlichting dus).
De officiële top tien ziet er als volgt uit (via politie.nl):
1. Onnodig links rijden
2. Onvoldoende afstand houden
3. Te lage snelheid
4. Onjuiste verlichting voeren
5. Inhalende vrachtauto’s
6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken
7. Rechts inhalen
8. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs
10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Voel u vooral vrij om de persoonljjke ergernissen in de comments te droppen, voor onze autoblog-irritatie top tien!
Klaas zegt
Tijdens de Autorai he? Valt me mee dat rechts inhalen de top-10 dan nog gehaald heeft. :P
dennis zegt
klopt helemaal!
Lone Racer ! zegt
Ben het helemaal mee eens. Voral dat verlichting irtiert zoals mensen die met hun achter mistlampen aan rijden. dan weet je niet als ze aan het remen zijn of niet.
Sjoerd zegt
Met stip op nummer 1 onze opperstruikrover: Koos Spee
M Freak zegt
Ik vind persoonlijk te hard door een woonwijk rijden een ergernis.
RScosworth zegt
wat is er mis met mistlampen voor aanzetten, hoe kun je daar last van ondervinden???. wel raak ik uitermate geïrriteerd aan individuen die zelfs xenon of id ingebouwd hebben maar niet weten hoe dat af te stellen zodat het een grootlicht effect opleverd.
onnodig links rijden is ook vrij misselijk ben blij dat dat op 1 staat.
evo zegt
Persoonlijk vind ik het zeer irritant als mensen niet tijdig weer naar rechts gaan (soort van onnodig links rijden). Een voorbeeld: Iemand haalt een vrachtauto in. Goed, dat kan natuurlijk. Vervolgens laat je je auto uitrollen totdat je denkt dat desbetreffend persoon weer naar rechts gaat. Maar wat doet ie knurft dan? Die blijft vervolgens net 3 seconden te lang op de linkerrijbaan, waardoor jij volledig heb moeten afremmen tot zijn snelheid en je weer van voor af aan snelheid moet gaan opbouwen (inclusief de extra benzine die daarmee gepaard gaat). Lijkt gek, en ik erger mij weinig in het verkeer, maar dit vind ik echt zéér irritant.
AlwinH zegt
Ik begrijp niet waarom Koos en kornuiten zich bezig houden met een ergernis top 10. Ik bedoel, verkeershandhaving zou zich toch voornamelijk moeten richten op veiligheid?
Dat de meeste mensen zich ergeren aan “Onnodig links rijden” wil toch nog niet zeggen dat dat het belangrijkste is waar de politie iets aan moet doen?
Het lijkt mij dat bijvoorbeeld “Onvoldoende afstand houden” en “Rechts inhalen” veel gevaarlijker zijn. Onnodig links rijden is inderdaad irritant, maar niet gevaarlijk toch?
Zeg Koos, ik erger me gruwelijk aan lelijke auto’s op de weg, vooral groene. Kan daar ook iets aan gedaan worden?
vinox zegt
1: Mensen die de voorrangsregels aan hun laars lappen, ik HAAT ze. Ik word bijna dagelijks van de baan gereden als ik mijn eigen straat uitkom door een of andere idioot/huppelk*t die het allemaal niet zo goed snapt. Moet ik daarvoor zelf zo hoffelijk rijden ofwa?
2: Mensen die het principe niet snappen van het ritsen. FFS is da nu zo moeilijk??? EEN AUTO per rits, PUNT. Ik smijt mijn auto er gewoon voor, en dan ben ik nog in mijn recht ook. Zonder uitzondering, diepe decolletés en een lief snoetje helpen niet. :twisted:
3: Oude mensen met een hoed op en meestal een veel te grote auto.
en mss toch nog een vierde, eigenlijk geen ergernis, gewoon imo iets angstaanjagends als je nog niet lang rijdt: voorbijstekende vrachtwagens.
Zo. Ik heb gezegd.
vinox zegt
Ff toelichten: voorbijstekende vrachtwagens die andere vrachtwagens voorbijsteken. Het moet al heel erg gesteld zijn als een camion mij passeert :-d
Tarzan zegt
1. trajectcontroles
2. koos spee
3. bpm
4. motorfietsen die links blijven rijden met ongeveer 99 kmh.
5. vrachtwagens. (het betsaan ervan. Ze zouden verboden moeten worden)
6. Bestelbusjes van bouwvakkers.
7. Poolse weggebruikers.
8. Vrouwen achter het stuur
9. Mensen die roken en autorijden, of mensen die aan hun stereo zitten te pielen onder het autorijden.
Gek genoeg heb ik geen enkel probleem met mensen die met een mobieltje aan het oor zitten te bellen.
10. kutsmerissen die erg pedant kunnen overkomen terwijl ze in de eigen vrije tijd alle snelheidsregels aan hun laars lappen.
eelco zegt
@Tarzan: jij zegt dat vrachtwagens verboden moeten worden?
ga je zelf je rotzooi die je in je keet hebt staan bij de fabriek ophalen dan?
owneej dat kan ook niet want die worden niet bevoorraad dan en trouwens…..die auto die je onder je kont hebt wordt ook per vrachtwagen vervoerd naar de dealer waar jij hem koopt.
ik zou als ik jou was dus wat meer respect gaan tonen naar ons, want wij zijn er wel om voor jullie teringzooi te zorgen.
of heb je liever ook niks meer te vreten in huis?
dat kan…..geef het maar aan bij je supermarkt en we leveren dan niet meer voor jou.
tuurlijk zijn er onder ons ook rotte appels die het voor de echte chauffeurs verkloten, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar meteen alle chauffeurs over 1 kam moet gaan scheren, want dan kun je idd dit soort commentaar verwachten.
misschien is het een idee dat iedereen die een hekel aan ons heeft gewoon eens een dagje met ons mee rijden om alles vanuit ons oogpunt te zien.
Mastino Napolitano(hugo) zegt
mensen die zitten te drukken en je dan inhalen, en dan 2 stoplichten verder of zo, nog steeds voor je staan. man man dat schiet pas op he?
mashell zegt
“wat is er mis met mistlampen voor aanzetten, hoe kun je daar last van ondervinden???”
Nou heel simpel, mistlampen schijnen recht naar voren. Op een bepaalde afstand zijn ze voor een tegenligger net zo verblindend als grootlicht!
Lampredi zegt
!,2,3,4,5,6,7,8,9 en 10:
Geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde, zodat je voor niks op ze staat te wachten! Zulke mensen verdienen de doodstraf. En de eerste blonde huppelkust die dat doet omdat ze het te druk heeft met bellen krijgt die van mij ook!
Casa D y D zegt
1 snelheids/trajectcontroles
2 hypocriete wetsdienaars
3 geen richtingaanwijzers
4 staat van het wegdek (yes yes, Belgïe idd ;))
5 irritante sensibiliseringscampagnes langs de kant van de weg (als ik dat Tine-kind haar kop nog ’n keer zie rij ik haar overhoop, echt…)
6 elkaar inhalende vrachtwagens
7 lezen/bellen/SMS’en tijdens rijden (met roken/eten/drinken heb ik geen probleem)
8 mensen die op drukke kruispunten per se 10 meter tussen zichzelf en hun voorganger laten, hierdoor heel veel achterliggende weggebruikers verhinderend dat ze een ander rijvak opkunnen
9 de prijs van dranken en snacks in de tankstations langs onze snelwegen, bende afzetters zijn het…
10 wachttijden aan de verkeerslichten
Kevski Style zegt
@ RScosworth:
Voor mij is dat zo’n beetje elke automobilist. Bijna altijd schijnen ze reelrecht mijn achteruitkijkspiegel in wat vervolgens weerkaatst in mijn ogen. Bijna altijd staan de lampen te hoog. Het komt zelfs vaker voor bij nieuwe auto’s dan andersom.
Mijn top 10:
1. Bumperkleven
2. Geen ruimte laten voor in of uitvoegend verkeer
3. Mensen die denken dat omdat ze hard aan komen rijden dat jij moet wachten met invoegen (omgekeerde van punt nr 1 van Sir Smokalot)
4. Grootlicht aan
5. Rechts inhalen (maar dat lukt ze nooit want dan trap ik het gas ook in totdat ze klem komen te zitten achter een andere weggebruiker. vervolgens even wachten tot er meer verkeer achter mij aansluit en dan verder rijden. dan kunnen ze achteraan de slinger aansluiten)
6. Mensen die hard rijden op rechte stukken, maar in bochten langzamer gaan dan de maximum snelheid.
7. Geen richting aangeven
8. Bellen onder het rijden
9. Mensen die niet ver vooruit kijken en daardoor vaak hun rem gebruiken.
10. Onnodig links rijden
slk55 amg zegt
mijn top 10:
1. Onnodig links rijden
2. te lage snelheid
3. inhalende vrachtwagens
4. autorijders die hun auto voor de jouwe gooien, terwijl jij met een veel hogere snelheid voorbij komt
5. pubers met een afzichtelijk lelijk getunede golf/civic/crx
6. bumperkleven
7. alcohol en drugs in het verkeer
8. oude auto’s met stinkende uitlaatgassen
9. van die bestelbusjes van 2m breed, die je bij wegwerkzaamheden persé links via een 2m brede strook voorbij willen.
10. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
hanz zegt
als iemand onnodig links rijdt(bv A4 5 banen en 100 op de 3e blijven rijden terwijl 1 en 2 leeg zijn) haal ik em rechts in. wie is er dan meer fout?
Casa D y D zegt
@ hanz : jij natuurlijk, je mag maar 100 op de A4… (toch?)
RScosworth zegt
@mashell
nog nooit last van gehad, maak ik me dan nergens druk om of zijn sommige mensen overgevoelig?
ik mis trouwens opa en oma ook nog die voor driekwart op de verkeerde weghelft rijden zodat je er niet voorbij kunt buiten de bijzondere akkefietjes zoals met de deur open wegrijden wat ik ook al eens voor me gezien heb.
is het nu overigens al zo dat je vanaf een bepaalde leeftijd opnieuw je rijbewijs moet gaan halen of een test af moet leggen?
nashua zegt
in stijgende volgorde:
5: fietsters die snachts/ valavond zonder lichten rijden
4: opgefokte scooters die je rechts inhalen in de stad
3: senioren op zondag ( en de andere zes dagen)
2: mensen die niet weten hoe richtingaanwijzers te gebruiken
1: mensen die denken dat ze goed auto kunnen rijden terwijl hun rijstijl aangeeft dat ze dit hoegenaamd NIET kunnen (alle prutsers, blaaskikkers en leasesletjes ;) )
christof zegt
1) te hoge snelheid
2) claxoneren met faren trekken omdat je op linkerbaan vak gehaast bent
3) rechts inhalen
4) bumperkleven
5) zat achter het stuur
6) bellen achter het stuur
7) mensen die te traag buiten bebouwde kom rijden en in uw gat rijden in bebouwde kom en je die weer moet voorbijsteken buiten bebouwde kom
8) mensen die denken dat een straat een racecircuit is
9) lelijke jongeren met een even lelijke auto
10) geen nultolerantie
mashell zegt
Ik mag hier eigenlijk niks over zeggen want ik heb op de autorai geweigerd aan dit onderzoek mee te doen (zoals ik elk straat onderzoek weiger).
Persoonlijk gaan bij mij de inhalende vrachtwagens op 1. Wat je vaak ziet is dat achter een inhalende vrachtwagen (of busje met aanhanger, of touringcar) een rijtje “wachtende” auto’s op de linkerstrook onstaat, vrij snel een kilometer lang. Dat rijtje rijd te langzaam voor dat stuk weg en vaak is rechts helemaal vrij, sommigen (like me) doen aan die onzin niet mee omdat al die auto’s gevaarlijk dicht op elkaar rijden en gaan er dus rechts voorbij. Aan het eind bij de vrachtwagen aangekomen laten de onnodig links rijders vaak onvoldoende ruimte voor mij om netjes in te voegen (ze kunnen niet velen dat sommigen weten dat rechts inhalen veel minder gevaarlijk is dan onnodig links rijden, en even duur als oom agent het ziet). Sommige onnodig linksrijders die echt een minderwaardigheidscomplex hebben vinden het dan nodig om hun groot licht te gebruiken (onjuiste verlichting). Dus als ik minister van verkeer en waterstaat zou zijn, dan zou ik het wel weten. Verbied (en handhaaf) dat vrachtwagens en ander 80km/h spul inhalen. Dan doe je actief iets aan 7 van de top 10 ergernissen.
eelco zegt
@mashell: ik zou jou ook de ruimte niet geven als jij me rechts voorbij zou komen, tenzij er file is.
MAAR MENSEN!!!!! WAAROM LOPEN JULLIE TOCH ALTIJD TE ZEIKEN OVER VRACHTWAGENS?
KIJK NAAR JE EIGEN FOUTEN EN LOS DIE EERST MAAR EENS OP.
GA ZO DOOR EN JULLIE ZULLEN BINNENKORT UITVERKOCHTE SUPERMARKTEN EN TANKSTATION TEGENKOMEN OMDAT ER DOOR ONS NIKS MEER GELEVERD GAAT WORDEN.
JULLIE ZIJN BIJ DEZE DUS GEWAARSCHUWD!!!!
JANUS zegt
@eelco: Oe ! Bedankt voor de waarschuwing !!
lincoln zegt
@eelco:
als we jouw nu geld geven .. gaan we dan niet massaal binnen 3 dagen dood ??
Alfex zegt
5. pubers met een afzichtelijk lelijk getunede golf/civic/crx
Ik kan me hier helemaal in vinden. Dr zit er zo eentje bij me in de straat: 80pk en een uitlaat die amper past… als die gaat parkeren trilt m’m hele huis :( en voor wat…
Soms sta ik ook naast het stoplicht naast zo iemand die dan de indruk krijgt dat ik iemand ben die wel een eindje wil sprinten. Dan trek ik altijd zo langzaam mogelijk op ;)
ml zegt
Aixams en Ligiers op provinciale wegen…
-omdat ze het overige verkeer afremmen, terwijl ze zelf alle tijd van de wereld hebben omdat ze meestal gepensioneerd zijn;
-omdat ze gevaarlijk weggedrag uitlokken, omdat iedereen ze wil inhalen als het maar even kan.
-omdat ze op Twingo’s proberen te lijken;
-omdat ze nummerborden hebben met zogenaamd grappige namen als Turbootje
-omdat ze geen rijbewijs hebben. Dat moet ik toch ook als ik 50 km/h in een fatsoenlijke auto rijd. Dan ga ik me afvragen waarom heb je dan geen rijbewijs.
-omdat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen, terwijl ze twee keer zo lang gebruik maken van de openbare weg tijdens een ritje. Bovendien geen BPM.
Patjuh zegt
Het is ook vreselijk irritant als vrachtwagenchauffeur zijnde dat mensen je nog net voor een afrit inhalen, en dan afsnijden omdat ze zonodig de afrit af willen…
RScosworth zegt
1. stinkende uitlaatgassen
2. onnodig linksrijden
3. het veteranen-uitje
4. niet afgestelde verlichting tegemoetkomend verkeer
5. de looney-tuners met uitstekende bumpers en steigerpijp-uitlaten
K. zegt
@mashell
Rechts een hele rij auto’s inhalen en dan voorin weer ertussen proppen?
Sorry, maar dat kan echt niet.. erg aso en zou ook in de ergenis moeten staan.
christof zegt
@hierboven.
Dat noemt men ritsen ;)
RubenBaeten zegt
1. Mobiele flitsteams
2. Tweebaans verkeersslagaders
3. Onnodig links rijden
4. 60 rijden op 80km-wegen
5. Geen richting aangeven
6. Vrachtwagens die inhalen als het niet mag
7. Klotediesels die volgas geven waarna ik mijn auto weer moet wassen
8. Drempels en ander slecht wegdek
9. Spoorwegovergangen waar je 5 minuten voordat de trein komt al staat te wachten
10. Sukkels die denken dat het beter opschiet als ze anderen er niet tussen laten
Sjel zegt
@Mashell:
Waarna je niet beseft dat jij een enorme remgolf veroorzaakt met je invoegactie eenmaal aangekomen bij de vrachtwagen. Dit omdat iemand anders wel graag voldoende ruimte voor zijn auto houdt. Waarbij overigens gelijk jou hele stelling ontkracht wordt dat al die vrachtwagen inhalende linksrijders te dicht op elkaar rijden aangezien blijkbaar wel dat gaatje voor jou ertussen zat?! Uiteindelijk wordt die rij dus ook alleen maar langer.
bij deze dankjewel voor je egoïstische manier van denken/rijden.
vinox zegt
NIET waar. Ritsen is alleen maar nodig als je invoegt, of als de baan een baanvak smaller bvb. NIET als je een hele rij auto’s voorbijsteekt. Hatelijk vind ik dat. Het heet niet voor niets ritsen he.
vinox zegt
last post was @ christof btw.
stek zegt
Wat ik niet snap is dat ze dit als representatief onderzoek doen voorkomen. Als ik verwacht is het niet de gemiddelde nederlander die naar de autorai komt. Lijkt me dat het niet een goede steekproef is om te kijken wat de gemiddelde nederlander er van vind. `ik vind het dan ook niet opvallend dat “nieuw in de top tien” langzaam rijdende auto’s is gekomen. Valt te verwachten bij een autorai bezoeker…..
Tenck zegt
Als jij rechts allemaal auto’s kan inhalen omdat iedereen om een vrachtwagen heen moet, maken al die mensen die links rijden geen goed gebruik van de beschikbare weg.
Als iemand dan rechts rijdt en haalt tien auto’s in dan maakt die persoon alleen maar gebruik van de beschikbare weg. Het is echt compleet onzinnig om al een kilometer van te voren naar links te gaan terwijl je nog gewoon rechts kan blijven rijden. Wie is er dan asociaal?
m5 zegt
1. Onnodig links rijden als ze dat doen dan ga ik bumperkleven en als er plek is ga ik er rechts voorbij
2 Mensen die hun auto op de linkerbaan gooien terwijl een medeweggebruiker er met veel meer snelheid aankomt. ( smokalot)
3 autos met caravan die 75 gaan rijden zodat iedere vrachtwagen ze in gaat halen
4 autorijders die vanalles en nog wat aan het doen zijn in de auto behalve oplette
5 patserige cabrio rijders
Roel zegt
Lijkt me toch overduidelijk!
Met stip op #1: Vrouwen achter t stuur!
;):D
slk55 amg zegt
jongens, volgens mij gaat het hier om ergenissen van mede-weggebruikers, dus mobiele flitcontroles, drempels, files, flitspalen, lange wachttijden voor stoplichten etc. zijn hier niet van toepassing.
Nico zegt
@Mashell
bedankt om mij een blik te gunnen in de denkwijze van al die marginalen, zo rechtvaardigen jullie dus die asociale handelingen. Dat weet ik dan ook al weer…maar ik laat je er toch niet tussen.
Vincent zegt
De gene die de zevende ingevuld hebben (rechts inhalen) zijn tevens de mensen die zich schuldig maken aan 1 (onnodig links rijden)…
K. zegt
@ Tenck
Dat zij met z’n allen ‘fout’ zitten om alvast links te gaan rijden dat is 1 ding. Maar dat wil nog niet zeggen dat jij het recht het om vooraan je auto zomaar ertussen te vrotten. Dit heeft niks met ritsen te maken.
Als je echt zo nodig gebruik wilt maken van al het asfalt, dan ga je toch lekker over de vluchtstrook langs, op eigen risico natuurlijk.. :o Of op afgelegen parkeerplaatsen rondjes rijden.
hanz zegt
@ casa DyD
ik had het over het stuk vanaf schiphol naar den haag 8-)
@ml: idd die #@*X 45kmpu wagentje zijn matiloos irritant.
probeer ook eens die dikke duitsers die 10 gaan waar je 60 mag omdat ze naar buiten zitten te kijken, sta dan ff stil ipv traaaag
IDL zegt
in willekeurige volgorde want ik vind ze allemaal even ergerlijk:
1. staat van wegdek ( in België );
2. busbanen waar er om het uur een lege bus passeert;
3. middenrijstrookrijders: drie rijstroken zijn helemaal leeg en toch zetten ze zich in het midden. ergelijk;
4. mensen die hun knipperlicht op de rotonde aanzetten, maar te vroeg ( Twee afslagen te vroeg: ongevallenstimulerend hoor )
5. mensen die met oogkleppen rijden;
6. mensen die voor alles en niets op de rem gaan staan;
7. mensen die 2 km voor het invoegen achter elkaar in de file gaan staan en wanneer jij probeert te ritsen bumperkleven ze allemaal;
8. mensen die 70 rijden waar je 90 moogt;
9. mensen die denken dat een bebouwde kom een raceparcours is;
10. Belgische politiekers die er echt alles aan doen om te bewijzen dat ze geen inzicht in het verkeer hebben.
héhé lucht wel eens op he ;-)
Tarzan zegt
@ kevki:
Volgens de wet moet een invoegende auto voorrang geven aan het verkeer op de baan waar jij wilt invoegen. Effe dimmen dus met dat stoere gelul. Gewoon netjes wcahten tot er ruimte is.
Verder kan ik me ook groen en geel ergeren aan autos die in willen voegen met te weinig snelheid. Jesus tering ga eens les nemen! Eerst op snelheid komen en DAN PAS INVOEGEN!!! :)
CSL zegt
0. Flitspalen, trajectcontroles
1. Te lage snelheid
2. Onvoldoende afstand houden
3. Inhalende vrachtauto’s
4. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
5. Onnodig links rijden
6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken
7. Rechts inhalen
8. Onjuiste verlichting voeren
9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs
10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden
11. Volvo rijders
smoke zegt
Mensen die met veel te lage snelheid proberen in te voegen zijn zeer ergerlijk en een voorname veroorzaker van files of opstoppingen. Dit valt voor mij trouwens onder het kopje te langzaam rijden.
Ik hou er zelf een aantal slechte gewoontes op na, maar puur omdat ik me anders te veel erger, en als je veel kilometers maakt is dat slecht voor je hart:
1) Bumperkleven als iemand inhaalt terwijl het niet kan of onnodig links blijft rijden. Ik laat mijn auto er dan redelijk vlot redelijk dichtbij komen om vervolgens weer afstand te nemen. In sommige gevallen helpt het mensen snel naar rechts te gaan..
2) Rechts inhalen als iemand onnodig links rijdt. Ik vertik het om vol in de ankers te gaan en dan maar te wachten totdat mevrouw of meneer het eindelijk doorheeft. Dan maar rechts.
3) Over onnozele doorgetrokken strepen inhalen. Doorgetrokken strepen zijn vaak met een reden getrokken, maar soms ook volslagen idioot. Ik noem een enorm stuk recht weg waar je met gemak kunt inhalen, maar waar toch onafgebroken een doorgetrokken streep ligt. Het feit dat de pakkans hiervoor minimaal is helpt ook mee trouwens. Op drukke wegen probeer ik dit overigens niet eens, want dan rij je toch van vrachtwagen naar vrachtwagen. In zo’n geval: versnellinkje hoger, meer afstand nemen en rustig doorrijden.
Rick dos zegt
De grootste ergenis op de weg? Die is nogal simpel, niet?!
Iedereen op de weg behalve mezelf natuurlijk……….
Gino zegt
1: Te lage snelheid, meestal gaat het ook gepaard met niet opletten, Zoals als dit wat we laatst hadden, Reden we op de snelweg met ong. 120 (vmax) Staan we op het punt om iemand die iets van 80 rijd haar Polo voor te rijden, besluit me mevrouw al kwakend met haar minstens even grijze vriendin ons bijna in de vangrail te drukken, Natuurlijk toeteren, Mevrouw heeft schrik reactie, geeft een hengst aan het stuur en knalt bijna op een truck op de andere rijstrook.
2: Agenten met onnodige controles: Controleren op verlichting overdag/spits en andere irriterende acties, En erbij staan, en zich gedragen alsof je Bin Laden himself bent.
3: Puisten in Golfjes/Peugots met taartscheppen, danoontje plak stickers en een paar kapot geblowde dummy’s met petten op de achterbank.
Denken meestal dat ze McRea zijn of z’n rijeigenschappen hebben, En rijden zichzelf en andere massaal kapot.
4:Wegmisbruikers, Als je ernaar kijk zie je dat die hobbit zelf nog voor de meest onveilige situaties zorg, En uitspraken als: ‘Naast jongeren zijn agenten ook dol op golfjes omdat ze dan weten dat ze een paar overtredingen kunnen verwachten’ zijn helemaal erg.
5: Bussen, En vooral in steden, De meeste chauffeurs rijden nog steviger door dan een een crimineel op de vlucht, Meeste chauffeurs lijken ook in hun eigen wereld te zitten en nemen zelf voorrang als ze dat niet hebben, En trappen bij sommige haltes zo hard op de rem dat de mensen in de bus alle kanten op gegooid worden, En je als automobilist er achter ook flink op de rem moet gaan staan of uitwijken.
Gino
bmw6cyl4live zegt
nr 8 slaat echt nergens op laat die lui eerst maar es zorgen dat ze op snelheid zijn voordat ze em met 80 voor je neus klappen en ik vol in de ankers moet omdat ik geen uitwijk mogelijkheden heb..
voor de rest kan ik me goed in de top 10 vinden
bmw6cyl4live zegt
nr 8 slaat echt nergens op laat die lui eerst maar es zorgen dat ze op snelheid zijn voordat ze em met 80 voor je neus klappen en ik vol in de ankers moet omdat ik geen uitwijk mogelijkheden heb..
voor de rest kan ik me goed in de top 10 vinden…
Arnoud zegt
In willekeurig volgorde:
1. Te lage snelheid
2. Fietsers zonder licht (stap eens in een auto en zie hoe enorm gevaarlijk het werkelijk is)
3. Geen richting aangeve (met name op rotonde’s)
4. Afstraffen van de fouten van een ander (uitbundig getoeter, opgestoken middelvingers, seinen met verlichting, en het aller gevaarlijkst: afsnijden en remmen)
5. Pas versnelling inleggen als het verkeerslicht op groen springt
6. Geen voorrang nemen als men het heeft of krijgt
7. Stilstaan op de rijbaan (rond scholen en pin-automaten)
8. Verkeerd afgestelde verlichting (+ alle mistlampjes van alle Glofjes en Crossa’s e.d. (waar is ’t goed voor?))
Verder heb ik niet veel ergernissen. Vrachtwagens die elkaar inhalen kan ik me niet aan storen. Bumperklevers heb ik geen boodschap aan, ga er ook geen streep harder om rijden en ook niet extra snel naar rechts oid, maar tik vooral geen rem aan. Ik rijd vaak te hard, maar voor de rest probeer ik de heer in het verkeer te zijn. Ik probeer mezelf elke keer te overtreffen, mij een steeds betere chauffeur te maken.
Beaten zegt
Tarzan schrijft:
5. vrachtwagens. (het betsaan ervan. Ze zouden verboden moeten worden)
zozo, jij loopt nog echt in een berenvel rond, en je jaagt je voedsel met een speer en kapmes bij elkaar?
mijn grootste ergernis is: ALLE medeweggebruikers die alleen met zichzelf bezig zijn ipv de rest van het verkeer [ANTICIPEREN DAMES EN HEREN], en nog nooit van het spreekwoord LEVEN, EN LATEN LEVEN gehoord hebben [nee ik ben geen vegetariër]..
bijvoorbeeld, het volgende stoplicht is 1km verderop, en het verkeer rijdt al langzaam, er staat iemand op een uitrit te wachten om in te kunnen voegen..
MOEILIJK HÉ, om even de auto uit te laten rollen, of een beetje af te remmen zodat die persoon ook weer onderweg is…
Adriaan zegt
Niet aangeven dat m’n afslaat op een rotonde !!!.. sta je voor niets te wachten !!!
voor mij is het een automatische om de richting aangeven.. zelfs als er niemand in de buurt is, zou ik het nog aangeven :-)
david zegt
Mijn toptien :
-Radarcontroles
-Flitskasten
-Motoragenten
-Autotraagwegen waar je maar 120km/h mag
-Middelvingers
-Mercedessen & jaguars (op de amg klasse na :d:p)
-Mensen die pas vijf seconden nadat het groen is beginnen met optrekken
-Files
-Bebouwde kom-racers
-Mensen die met hun (expres) geperforeerde knalpot in een tunnel opeens een versnelling lager gaan staan om extra decibels te produceren.
Guiri zegt
De allergrootste ergenis zijn misdadig slecht afgestelde diesels, die roken als een ketter. Als ik erachter rij, moet ik haast m’n hand voor m’n neus houden om die kankerverwekkende prut maar niet in te ademen. En dan heeeeel veeel afstand nemen als ze links rijden. En keihard accelereren als ze weer naar rechts gaan om ze voorbij te gaan – ja, gevaarlijk…ga je schamen brutale apen die daarin durven rijden!
AlwinH zegt
Ok, ik ben blijkbaar de enige die zich afvraagt waarom een ergernis top 10 van belang is. Iedereen gaat er zo te zien vol in mee.
RubenBaeten zegt
@Alwin: Maar het is fijn om je te ergeren, want dat geeft je grond om te zeiken, en zeiken is zó lekker. ;-)
M.M.M zegt
Eens kijken of ik een ergenissen-top-10 kan samenstellen over medeweggebruikers, zonder in de verleiding te komen om over andere zaken te klagen.
1. “Hinderlijk” links blijven rijden. Jawel, “hinderlijk”, dus niet onnodig. De meeste mensen zouden hun spiegels eens beter moeten leren gebruiken, dan zouden ze optijd zien dat er een snellere medeweggebruiker aankomt en kun je op tijd naar rechts. Spiegels gebruiken levert nog een groot voordeel op en voorkomt ergenis nummer 2.
2. Van rijbaan veranderen en daarmee het achteropkomend verkeer hinderen. Spiegels gebruiken! Die linker dus ja … en netjes wachten tot er ruimte is en dan pas naar links. Geld ook voor vrachtwagens! En nog meer voor al die malloten die de oprit van een snelweg op rijden achter een vrachtwagen en dan hup naar links ….. met 70 of 80 km/u, waardoor iedereen in de ankers moet.
3. Het niet benutten van de volledige invoegstrook of bij ritsen beide stroken tot aan het einde van de strook. Met name die irritante vrachtwagenchauffeurs die denken dat de weg van hun is en midden op twee rijstroken blijven rijden omdat ze vinden dat je netjes achter hun moet blijven wachten.
4. Het “nog net even snel de rotonde op” rijden en daarmee een ander die al op de rotonde zit hinderen, waardoor desbetreffende medeweggebruiker op de rem moet.
5. Dingen doen die je van het verkeer afleiden, zoals: het nog even snel nalezen van de notulen voor de vergadering, smssen, “niet” handfree bellen, kaart lezen etc.
6. Te hard rijden op plaatsen waar het echt niet verantwoord is: 30 km zonnes, wegwerkzaamheden, parkeerplaatsen, etc. En ik bedoel daarmee dus niet de snelweg ‘snachts om 02.00 uur, waar je dan bij 128 km/u al een vette boete krijgt, meneer Koo. …. oeiiiiiiii, de verleiding was groot, maar ik kan me nog NET bedwingen. Pffffffffff
7. Bumperkleven, maar dat telt dan alleen als je er niet min of meer toe wordt gedwongen door de een of andere halve zool die ineens naar links gaat!
8. Geen richting aangeven, met name op rotondes. Nog even een tip voor iedereen. Officieel hoeft het geloof ik niet, maar als je niet gelijk de eerste afslag op de rotonde af moet, doe dan je linker knipperlicht aan. Minder kans dat er een voor je de rotonde op rijdt en je weer in de ankers moet.
9. Ik zou het bijna vergeten, maar alcohol of drugs in het verkeer kan ècht niet. Ook niet op de fiets! Gewoon de bus, trein, taxi of de benewagen gebruiken.
………. Sorry, maar ik kan de verleiding niet weerstaan. 1000 x excusen, maar ik moet het toch even kwijt:
10 a. Koos Spee en kornuiten, als ze zich weer eens bezig houden met flitscontroles, trajectcontroles op de verkeerde plaatsen en verkeerde tijden, alleen maar om de staatskas te spekken.
10 b. Inderdaad! 45 km/u wagentjes. Veroorzakers van een hoop onveilige verkeerssituaties. Ze zorgen voor gevaarlijke inhaalakties, kopstaartbotsingen, etc. ….. Nog erger, ze mogen alles wat ik ook mag op de weg (op de snelheid na) en dat ook nog ZONDER B-rijbewijs, waar ik me scheel aan heb moeten betalen. Onbegrijpelijk.
10 c. Drempels die niet doen waar ze voor bedoelt zijn, het ervoor zorgen dat de snelheid niet kan worden overschreden. Als ik op een 60 km/u een drempel tegen kom, dan moet ik daar ook met die snelheid overheen kunnen, zonder dat ik gelanceerd wordt of ik mijn auto na 100K van nieuwe schokbrekers moet voorzien. (Er zijn erbij waar je nog niet eens met 10 km/u overheen kunt)
10 d. Belastinggeld wat niet gebruikt wordt waarvoor het geint en bedoelt is. Er moet gewoon meer asfalt komen. Zo niet, dan kan er heleboel af van al die belastingen die er op alles wat met auto’s te maken heeft wordt geheven:
> bpm
> brandstof accijns
> wegenbelasting
> onnodige bekeringen, met name voor snelheid
> rekening rijden
> tol
> etc.
10 e. ……. ik stop ermee, voordat ik er nog wat aan over houd.
.
M.M.M zegt
Zit ik me net helemaal suf te tikken op een top 10 … staat ie er niet bij!
Reden?
-edit: omdat ‘ie in de spam-box terecht was gekomen. Maar daar vissen we ‘m wel uit!
Maurice Barts zegt
Wat is er mis met rechts inhalen..als die knuppels telkens links blijven rijden, ga je toch rechts inhalen. Wie op nr. 1 heeft gestemd kan dus niet op nr .7 gestemd hebben, anders snap ik die lui niet
bartholomeo zegt
1 – oude mensen met veel te grote/oude/langzame/stinkende wagens
2 – wegen waar je vroeger 90 mocht mag je nu nog 50 of 70
3 – mistlampen op golfjes, astra’s, civic, polo ……
4 – bestuurders die met hun handje plat op het stuur rijden, als er een nood-maneuver moet gemaakt worden zijn ze hopeloos te laat.
5 – bestuurders met een normale wagen ( mercedes C, Audi A3, BMW3 ) die rondrijden alsof ze in een hummer zitten.
6- te langzaam rijden ( meestal oudere mensen )
7 – niet anticiperen op het verkeer ( en dus om de 5 seconden op hun rem tikken )
8- pinkers vergeten bij het verlaten van een rond punt
9 – axaim turbo met velgen
10 – bestuurders die op de autosnelweg geen constante snelheid kunnen aanhouden. ( Als je met de cruise aan het rijden bent, haal je soms 5x dezelfde wagen in, ze halen in je aan 140 km/h, 2 minuten later moet je ze opnieuw voorbij omdat ze maar 120km/h meer rijden…. )
11- staat van de weg in België is schandalig ( en ik ben belg )
Mark zegt
Rechts inhalen, en onjuiste verlichting, heb daar eigenlijk nooit last van! Nee, ik rijd niet meest rechts :-).
Een plakker in je kont heb ik ook wel eens, 9 van de 10 keer onterecht. Als ze tussen mijn niet geblindeerde ruiten doorkijken zien ze dat ik niet de oorzaak ben :). Plakken mag (als hint), maar niet als diegene er toch niets aan kan doen.
Seinen is wel dodelijk bij mij, dan stijgt mijn bloed. Ja, ik doe het zelf ook, maar eigenlijk alleen bij mensen die met 70 in willen voegen terwijl er links vrachtwagens langsrazen en het gat dus dichten. Onder het mom van dupeer de sliert die achter je rijdt niet en denk eens na :). TOch in de top 3, te lage snelheid. Hoe bestaat het…
Heb ook een keer geseind naar een persoon voor mij die 3 dingen tegelijk deed, stuurcorrecties moest maken, 40 reed, en mij moet laten remmen voor oranje omdat meneer niet met rijden bezig is. In de spits. Daar kan ik dus niet tegen. Hij ook niet. Hij begon te zwaaien en verderop bleef ie voor me stilstaan. Zucht :).
Guan zegt
Onderdeel van onjuiste verlichting;
Mensen die met dichte mist hun mist achterlichten niet aan doen.
Italiagait zegt
Ergernis nr 1
Mensen die voor het rode stoplicht van alles doen , behalve kijken oftienog een keer groen wordt !!!
Als je houd van rode lampen moet je naar de wallen !!!!!
Bram zegt
ook ik erger me dood aan de linksrijders, en de linksrijders ergeren zich waarschijnlijk dood aan rechts inhalen….
Tarzan zegt
@ beaten:
Wat is dat voor een achterlijke reactie? Vrachtautos zijn net een kankergezwel…het wordt steeds erger. De overlast is niet meer te overzien door die stinkende klotedingen met zeer laag opgeleide mensen achter het stuur. En geef me asjeblieft ook niet dat slappe argument van zonder transport staat alles stil…niks dervan. Met vrachtautos staat alles stil. Laden en lossen waar ze maar willen, de rijweg, een invalideparkeerplek..het maakt ze geen donder uit. Inhalen terwijl het niet mag..harder rijden dan de grens van 80kmh. Nee, vrachtautos moeten allemaal verbannen worden. Zat alternatieven om transport van goederen te regelen zonder deze vervuilende alle regels aan hun laars lappende verkeersdeelnemers. Het zou speerpunt moeten worden van een politieke partij. Coffeeshops gedogen, vrachtwagenterreur gedogen…waar gaat het land heen.
JANUS zegt
Waar ik mij het meest aan erger zijn bumperklevers. Er zat er daarnet weer eentje VLAK voor me :lol:
Maar dan nu serieus (kan ik soms ook)
Ik ben het eindelijk eens met de nummer 1.
Onnodig links rijden is een ramp. VEroorzaakt opstoppingen en files.
RECHTS rijden dus.
Dank u.
Johannes zegt
Zelf ben ik vrachtwagen chauffeur en erger me dood aan mensen die vrachtwagens afsnijden, nog net ff die afrit nemen terwijl het al ruim 1200 meter staat aangegeven.
Daardoor gaan vrachtwagens inhalen!
We moeten met z’n allen naar onze bestemming…
Als we met z’n allen eens wat gemoedelijker met elkaar omgaan, zijn we allemaal sneller op onze bestemming.
Ik zit daar ook om mijn brood te verdienen, en als ik er niet op de weg zat met mijn collega’s, zitten de supermarkten zonder goederen.
En er is geen auto meer te krijgen omdat er geen transport meer is.
Vrachtwagens blijven er hoe dan ook.
Bumperkleven staat bij mij als een sterke 2de plaats.
Van collega’s en van personenauto’s.
Mark zegt
Vrachtwagens zijn zeker onmisbaar.Maar het zijn er zo veel :). Als ik invoeg op de A28, is het 9 van de 10x tussen een sliert vrachtwagens. Die willen natuurlijk graag treintje rijden, dat snap ik. Maar goed, het houdt de boel wel een beetje op. Jullie willen zeker ook die begrenzers er wel af :).
Beaten zegt
@ Tarzan
welke alternatieven?
in deze *kan het nog goedkoper* maatschappij zijn vrachtwagens alsnog onmisbaar! Er moet veel veranderen, dat geef ik toe.. maar je hebt blijkbaar toch 0.0 aan logica in die hersenpan van je zitten..
stomme bomenknuffelaarEdit:houden we ’t wel een beetje gezellig?
hothatch.nl zegt
Hoe is het toch mogelijk dat iemand zich meer ergert aan iemand die onnodig links voor hem rijdt, dan een bumperklever?
Geeft al weer aan dat de gemiddelde bestuurder die deze vragen beantwoord heeft 0,0 verkeersinzicht heeft.
Laten we met z’n allen vooral eerst ons eigen verkeersgedrag onder de loep nemen.
JANUS zegt
@Hothatch.nl
Ik erger me stukken meer aan linksrijders dan aan bumperklevers.
Ik begrijp alleen niet dat ik daardoor een verkeersinzicht van 0,0 heb.
Leg eens uit !
dekster zegt
1. Vrachtwagens die niemand de baan op laten ’s morgens
2.Vrouwen die zichzelf zitten op te maken tijdens het rijden
3.Bellen achter het stuur.
4.Mensen die veel te traag rijden in regen.
5.Mensen die geen inzicht hebben in het verkeer (aanschuiven bij kruispunten e.d.)
5.Mensen die de wet niet respecteren die zegt dat je opzij moet gaan voor snellere auto’s
6. Mensen die hun pinkers niet gebruiken.
7.Verkeersagressie. (ik kan er niet tegen als eddy’s oude mensen couperen e in het verkeer en uitdagend doen. Meestal draait het dan uit op een kat en muis spelletje)
8.Neuspeuteren in het verkeer
9.Mensen die voor je voeten komen springen
10.Mensen die onnodig (hard) remmen.
Greg zegt
Ook een grote ergernis van mij: na wegwerkzaamheden laten die gasten expres van die waarschuwingspaaltjes op de wegen staan die de rijbaan onnodig smaller maken. Let wel, niemand is meer aan het werk, dus die dingen hebben totaal geen functie meer. Dit haalt de vaart er onnodig uit en als je niet uitkijkt ram je je buitenspiegels kapot aan die krengen.
Soms wil ik gewoon m’n auto uitspringen en die dingen omver schoppen uit frustratie.
Alwood zegt
heel nette lijst! als ze hier nu eens de prioriteiten voor het komende jaar van zouden maken :)
Te hard rijden bij wegwerkzaamheden vind ik érg asociaal en zou van mij mogen ruilen met de nr. 2… Die wat mij betreft niet zó hoog in de lijst hoeft, kleven is wel irritant en ik doe het écht niet maar ik laat me er ook zeker niet door beinvloeden.
Alcohol en Drugs vind ik nutteloos om er in te zetten. Dat zou gewoon verboden moeten worden en staat wat mij betreft buiten (boven) een lijstje als dit.
hothatch.nl zegt
@Janus,
Kijk naar de gevaarzetting……bij een linksplakker heb jij nog altijd de regie in handen…..bij een bumperklever word je welliswaar overgeleverd aan de onkunde van je achteligger, daar zou ik mij meer zorgen over maken.
JANUS zegt
@Hothatch.nl
We hebben het over ergenissen.
Als ik op een zo-goed-als-lege driebaans rijksweg rijd op de rechtebaan en ik moet helemaal naar de linkerbaan om een idioot in te halen die zo nodig in het midden rijdt dan erger ik me daar rot aan.
Bumperklevers kleven over het algemeen alleen als je wel naar rechts kunt maar het niet doet.
CooperS-lightningblue zegt
Waar ik me aan kapot erger:
Op een dikke nummer 1: Langdurig en kansloos links rijden (rijbewijs meteen innemen!).
Op een dikke nummer 2: Controle’s langs de weg (kan nergens meer relaxed cruisen) tezamen met om de 2 km een andere snelheidsbeperking.
Op een dikke nummer 3: Andere weggebruikers die dingen doen tijdens het rijden (lees: bellen, kaart lezen, eten, cdtje zoeken, noem het maar op).
Op een dikke nummer 4: Slecht afgestelde stoplichten bij kruisingen! (waar the hell wachten we op?!)
Op een dikke nummer 5: Andere weggebruikers die 60km/h gaan rijden waar je al maar 80km/h mag én 30km/h gaan rijden waar je al maar 50km/h mag…
Thailandganger zegt
Ik erger mij aan onnodige verkeerslichten.Zeker als die op rood staan er er verder niemand te zien is.
Links rijden zou gewoon bij de wet toegestan moeten worden.Dus rechts inhalen ook.In Thailand waar ik regelmatig rij mag dit ook.Dus geen gezwabber over de snelweg van links naar rechts en de frustratie dat wanneer je weer rechts gaat rijden je bijna niet meer kunt invoegen.Die honden in ZNederland geven je daarvoor namelijk gewoon geen ruimte.
Floris zegt
Fietsers!!!! Ze houden zich an geen enkele regel en als je ze raakt ben je de lul! En als jij o een fietspad lpt worden ze agressief! Mijn motto; Ban the Bike!
Floris zegt
Nr 2 Vrachtwagens!!! Wat een patjepejers zijn dat!!! Laat ze lekker opzouten!! Zonder transport staat alles stil. Nou ik heb nieuws; met ook!!! Onnodig inhalen (duurt uren voordat ze er voorbij zijn), politieagentje spelen op opritten, akties (minimaal 3 per jaar), slingeren en niet te vergeten…. bij de meeste dodelijke ongelukken op de snelweg zijn truckers de veroorzakers! Gooi die zooi op de trein en zoek een echte baan!
Floris zegt
Nr 3 Politieauto’s die alle eregels aan hun laars lappen (terwil er zoder licht- en of geluidssignal wordt gereden). Laat deze LTS zwakstroom pubers echte boeven pakken en zelf het goede voorbeeld geven!!!!
Floris zegt
Nr 4; onnodig met mistlampen rijden. Wat een tobende loooooooooooooosers zijn dat altijd zeg… Met die oude gepimpte 90 pk k.. autotjes..
Floris zegt
Nr 5; vrouwen achter t stuur… Blijf toch in de keuken!!!!!
Audioot zegt
Ik heb er eigenlijk maar 1. GEEN RICHTING AANGEVEN. De mensen die
dit doen vinden dit of niet stoer (eikels) of die denken van hij ziet me toch wel.
Het belangrijkste in het verkeer is communiceren en dat doe je vlakbij met het
mekaar aankijken- ja ik zie je aankomen- en op verdere afstand met o.a. de
knipperlichten.
Zo ik heb mijn hart weer eens gelucht.
Léon zegt
1. onnodig links rijden.
2. te zacht rijden, waar 80 toegestaan dan 74 rijden.
3. mistlampen aan hebben terwijl strak blauwe lucht.
4. traject controle.
5. flitspalen.
6. politie (camera auto)
7. ouwe vrouwtjes ZIE NR. 2
en zo kan je wel ff doorgaan.
Ohja en Tarzan Zegt: Vrachtwagens verbieden.
Zo dom is hij als alle chauffeurs 1 week stil staan, mag jij uit de goot eten.
snelle eend zegt
de hele k*t politiek behalve wilders en vader des vaderland pim fortyn
die k*t groenen die in duitsland de max snelheid terug naar 120 willen hebben
die k*t groenen die een regeling willen dat je met je oude auto (max 10jr oud) de binnenstad niet meer in mag
k*t koos spee die moet lekker in zijn gereformeerde vriende clubje blijven
al die k*t bmw-audi-volvo-merc die bij een wegversmalling tot het einde hard doorrijden en hem er dan tussen pleuren, dat is niet ritsen want dat is je snelheid aanpassen aan het verkeer rechts van je (al die mensen in normale auto’s)
Mr. R zegt
Gelukkig kan je zelf ook de onnodig-links-rijders wijzen op hun gedrag. Inhalen en dan met de knipperlichten wat signalen geven werkt meestal nog het beste.
tarzan zegt
Even korte toelichting op de alternatieven voor vrachtautos…ik zou drie uur bezig zijn een lijst te maken met alle vormen van alternatief vrachtvervoer dus ik denk dat ik even pas. Wel wil ik wijzen op het feit dat er getest wordt met vormen van snachts bevoorraden van winkels, dat er inhaalverboden zijn voor vrachtautos en dat het einde het in zicht is voor die afschuwlijke bakken.
Verder vind ik dat iedereen die waar dan ook een vrachtwagen dubbel geparkeerd ziet staan met knipperlichten, gelijk 0900-8844 te bellen. De politie MOET ze bekeuren. Ook zit ik te denken om een brief te schrijven naar gemeentes om ze te dwingen veel meer vrachtwagens te bekeuren inplaats van fietsers zonder achterlicht. Opsodemieteren met vrachtwagens. En alle Truckstarboys: blijf aub op truckstarblog.nl. Dit is een log voor prachtig mooie autos. Al rijden jullie 6 jaar niet, ik blijf kaviaar eten. Desnoods door een helikopter gebracht. Maar niet meer door wegdekkapotmakende vrachtautos!!
slk zegt
He tarzan.ga jij effe lekker in je boom zitten wil je.Dombo dat je er rond loopt.Wat een kansloze argumenten zeg.
autoblogger zegt
tarzan for president!
hothatch.nl zegt
@Janus,
We hebben het idd over ergernissen…….Bestuurders die mijn leven in gevaar brengen door hun ongeduld, daar erger ik me meer aan dan een linksplakker, die hoogstens voor het moment even lastig kan zijn als je wat meer haast hebt.
In jouw voorbeeld van die lege snelweg, met op de middelste baan eentje die niet naar rechts durft……chill kerel…je hoeft niet als bij een zeilboot te gaan laveren en weet ik al niet wat. Alleen je linker wijsvinger eventjes dat hendeltje aan laten raken, netjes twee baantjes opschuiven, slaapkop voorbij en dan weer rustig naar rechts. (dus niet er vlak voor weer overdreven naar rechts schieten op hem een lesje te leren)
Ik zit met een baas achterin ongeveer 90.000 km per jaar op de weg.(voornamelijk NL, Belgie, Frankrijk en Duidsland.)
We rijden over het algemeen flink door ivm de overvolle agenda, waardoor ik vaak genoodzaakt ben om de veloren tijd in reistijd weer goed te maken.
Nu is het de bedoeling dat deze heer achterin samen met zijn p/a ongestoord zijn werk kan voortzetten, zonder te worden afgeleid door bv mijn reactie op situaties als die in deze top 10 zouden voorkomen.
Linksplakkers kom ik zelden tegen. Er zit heus wel eens iemand langer dan wenselijk op de linker baan voor me……maar dan nog…..irriteren eraan? Loop je toch niet zo op te fokken. Meestal zijn het slaapkoppen die je dmv een klein trucje zo naar rechts hebt, zonder hem of haar, het overige verkeer in gevaar te brengen. Offensief-tollerant rijden noemen ze dat. Misschien heb je er wel eens van gehoord? Harder rijden zonder op te vallen en anderen te irriteren zeg maar.
In het lijstje staan in de top 5 al 3 punten (1, 3 & 5) waar bestuurders met ongeduld zich kapot aan ergeren.
In het lijstje staan 4 punten (2, 7, 8 & 10) waar vaak diezelfde ongeduldige bestuurders zich schuldig aan maken.
Tel uit je winst zou ik zeggen.
Hier nog een paar persoonlijke puntjes;
– Slaapkoppen die bumperkleven
– Slaapkoppende Invoegers die gelijk naar de meest linkse baan schieten als jij daar aan komt rijden en dus op de rem moet.
– Slaapkoppen die pas richting aan gaan geven als het licht op groen springt. Sta je daar dus op de linker baan onnodig achter iemand te wachten die links-af wil slaan, en dus moet wachten op het tegenovergestelde verkeer. Had hij hem eerder aan gezet, had ik wel de rechter baan gekozen.
– Slaapkoppen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde
– Slaapkoppen die lopen te treuzelen of niet wegrijden bij een groen verkeerslicht, maar dan nog wel even door rood weg of doorrijden en ik dus kan wachten.
– Slaapkoppen die de weg niet (durven) vrijmaken als er een ambulance, politie of brandweerwagen met spoed langs moet.
– Slaapkoppen die nog net even over de verdrijvingsvlakken hun auto ervoor gooien. Hierdoor vaak steenslag en opspattend vuil tegen de auto.
– Kl***zakken die vuil uit hun auto gooien.
er zullen er nog wel wat meer zijn:0
hothatch.nl zegt
@Thailandganger, sabaai dee mai?
Hoe kom je erbij dat in Thailand je zowel rechts als links mag inhalen? Je mag er alleen rechts inhalen.
Wel ben je vaak genoodzaakt om er links voorbij te gaan, omdat vaak pick-up’s, vrachtwagens en touringcars liever op die rechter baan blijven hangen. In dat geval is het wel makkelijk dat de Thaise politie daar weinig aandacht aan besteedt.
Sawadee krap
marvin zegt
er zijn maar een paar dingen waar ik me aan erger in het verkeer…
1. Mensen die denken omdat ze een dikke wagen rijden ze beter zijn dan anderen…en dus meteen gaan bumperkleven als ze haast hebben…(140 is toch al een lekkere snelheid zou je zeggen..)
2. Mensen die zo bang zijn om te rijden dat ze voor iedere scheet op de rem trappen…(stap dan niet in een auto man!)
3. Bestelbusjes….op de een of andere manier lijken mensen overal schijt aan te krijgen als ze in zo’n ding stappen….rammen dat ding gewoon zonder richting aan te geven tussen jou en je voorligger…terwijl jij net genoeg afstand probeert te houden…en dus weer op de rem moet…en blijven dan linksrijden omdat ze in de verte nog een vrachtwagen zien die ze ook nog voorbij willen…
4. Belgen…ja sorry..ik weet dat veel belgen dit lezen…tis niet persoonlijk….maar kom op jongens..gedraag je een beetje op de weg hier..je bent te gast….(pinkers gebruiken bijvoorbeeld…)
marvin zegt
Wat heeft iedereen toch tegen gepimpte/getunede wagens…ik snap dat niet…..ok…soms is zo’n wagen gewoon smakeloos…maar dat maakt de eigenaar toch niet minder…?
En trouwens het valt me ook op dat de mensen die het hardst lopen te zeiken over gepimpte wagens, juist erg enthousiast zijn over die nieuwe w12 golf…das toch een gedrocht…?
marvin zegt
oh ja….en over die mistlampen…..zeur niet…ik ben nog nooit verblindt door een mist lamp…heb ze zelf nooit aan…(ook niet bij mist)..maar je kunt me niet wijsmaken dat je er ‘last’ van hebt…
JLJ zegt
En of je last kan hebben van mistlampen. Deze staan vaak te hoog, dus bij nacht, en vooral in de regen, verblinden ze vaak!
Mijn grootste ergernis:
Je rijdt op een bochtige weg(getje) achter iemand die langzamer rijdt dan jij wil. Niets mis mee, indien dit tenminste de max. toegestane snelheid is. Zogauw de weg echter ruimte om in te halen krijgt, kijkt deze voorganger niet in de spiegels en gaat voor het gemak in het midden van de weg rijden, zodat je er niet of slechts met moeite en drukken langs kunt. Zeer vervelend en ronduit gevaarlijk!
Pim zegt
Mensen die geen constante snelheid kunnen houden, halen bij mij echt het bloed onder de nagels vandaan. Rij zelf meestal op de cruisecontrol en dan wordt het probleem extra duidelijk. Rij ik 120, iemand 110, dus ga ik er rustig voorbij. Nog geen minuut later komt diezelfde auto met 130 voorbij om daarna voor je neus weer 110 te gaan rijden. Dit is het meest gunstige geval, ze kunnen namelijk ook sneller of langzamer tijdens het inhalen gaan rijden. Dan is het helemaal irritant.
Baronnetje zegt
Hmmm… ik erger me niet zo vaak aan andere mensen in het verkeer, behalve fietsers zonder licht (willen die dood ofzo?).
En sjonnies erger ik me ook niet aan, grappig toch die plastic bakken met rioolpijpen onder die auto, heb je nog wat te lachen onderweg…
En tja, je kan wel gaan zeiken over mensen die met een gangetje van 100 een vrachtwagen gaan inhalen, maar als je zelf met 150 aan komt racen kun je wel verwachten dat die mensen je niet zien aankomen, geef gewoon wat gas los, wacht tot deze persoon weer naar rechts gaat en rij dan weer verder, kost je misschien 10 seconden, gaan we daar nou over zeiken?
dirk zegt
k erger me veel meer aan al die kneusjes met hun nep xenon lichten:S das irritant
wilco zegt
1. Bumperkleven (dat doe je gewoon niet)
2. Onnodig links rijden met 110
3. Inhalende vrachtwagens
4. Inhalen zonder aangeven
5. Niet in spiegels kijken bij inhalen
6. Afsnijden
7. Flitscontrole s op rechte wegen
8. Bellen achter t stuur
9. Drempels
10. Mensen die onnodig gevaarlijke capriolen uithalen en anderen ermee in gevaar brengen.
Dit zijn mijn 10 ergenissen!
Chief_S5 zegt
Als ik zou autorijden dan zouden mijn grootste irritaties zijn:
-Grootlicht voeren zonder rekening te houden met je tegenligger (als je er 1tje ziet op een verlaten weggetje, doe het dan gewoon eventjes uit…).
-Inhalen, terug naar rechts, en dan meteen weer naar links om verder te gaan. Zigzag rijden dus (en zonder richting te geven)…
-Mensen die achter je gaan bumperkleven.
-Als jij links staat bij een stoplicht, met iemand naast je (rechts), en je ziet dat jij zometeen moet ritsen want jou baan verdwijnt, dat hij niet eens eventjes kijkt of ie nou ff jou voor kan laten gaan.
-En natuurlijk, mensen die ff stoer willen doen in hun verkeerd gepimpte CRX of iets dergelijks, en je dan in willen gaan halen (dan krijg ik ook zin om, ik weet heel kinderachtig, gewoon een versnelling terug te schakelen en dan met hem mee te gaan rijden, natuurlijk alleen als jij en hij alleen zijn, anders is dit natuurlijk idioot.)
Zo dat lucht op :P
LPJ zegt
Zonder twijfel op 1 mensen die geen richtingaanwijzer gebruiken, of hem te laat gebruiken … eerst volledig remmen dat je je afvraagt wat die aan het doen is, om dan bij het aanvangen van de bocht de pinker aan te zetten. Hatelijk. Vaak had je hem/haar al lang rechts of links kunnen inhalen als je had geweten wat zijn/haar plan was, en had je niet mee volledig moeten stil staan.
Wat me bij een volgende ergernis brengt .. mensen die eerst even volledig moeten gaan stil staan alvorens ergens af te slaan. Je moet de bocht niet invliegen, maar verdorie, doe dat toch eens wat vlotter. En vergeet de pinker niet!
w0o0dy zegt
ik zou geen top 10 nodig hebben als de medeweggebruikers zich aan Drie regels zouden houden: 1) samenwerken gaat sneller, voor iedereen 2) Denk mee/vooruit en 3) veiligheid is altijd belangrijker.
(nee ik ben geen heilige dus ik zondig er zelf ook wel tegen)
toch een top 10:
1) onnodig links
2) geen richting aangeven
3) elkaar dwars zitten (al dan niet onbewust, bijv door langdurig naast iemand te blijven hangen als die snel inloopt op een vrachtwagen)
4) geen verlichting op de fiets (met name aan de voorkant zien we je echt niet)
5) langszaam invoegen
6) onoplettendheid (bellen, kaartlezen, eten, drinken, roken of gewoon niet geconcentreerd)
7) drempels (te hoog en teveel en vaak op totaal zinloze plaatsen)
8) Bestelbusjes (en andere grote hokken die het uitzicht belemmeren) die veel links rijden
9) bumperkleven (met name als de voorganger geen kant op kan)
10) Roodlicht rijden (boete mag naar 200 euro)
mashell zegt
“Als jij links staat bij een stoplicht, met iemand naast je (rechts), en je ziet dat jij zometeen moet ritsen want jou baan verdwijnt, dat hij niet eens eventjes kijkt of ie nou ff jou voor kan laten gaan”
Ben ik nou gek of heb je het echt niet gesnapt? Als je niet sneller bent moet je niet links voorsorteren. Dus aankomen rijden, kijken: hmm Golf 2.0 TDI, red ik niet: dus erachter. Ohh, Corsa 1.2, makkie: links er naast.
fre4000 zegt
meestal laat ik het tweede vak aan de lichten open voor auto’s die afkomen en zien dat het net groen geworden is en zo op het tweede vak hun snelheid kunnen aanhouden
verder een reply op je vrachtwagenverhaal:
de wet zegt:
verboden rechts inhalen tenzij bij file of op een weg met meerdere rijvakken (voor dezelfde richting) BINNEN de bebouwde kom, omdat dit wettelijk gezien onafhankelijk van de auto’s rondom je gebeurt (is toch zo in België)
verder mag er WEL links worden gereden bij het inhalen van een voertuig. Er staat wel dat dit snel moet kunnen gebeuren, maar dat is voor op een provinciale weg, dus niet op een snelweg (staat er niet bij, maar vind ik wel)
nujah, ik hoor graag zeggen van een aso-nederlander dat belgen hatelijke bestuurders zijn :d
btw: moet je die slierten caravanrijders zien die tegengehouden worden in de vakantieperioden, zelfs polen met een verrot tuinhuisje op wielen worden niet tegengehouden,… haha! Miss moeten ze daar es reclamecampagnes gaan starten met “ook supermarkten in het buitenland!” Op hun rijstijl heb ik evenwel niets aan te merken, net als bij de Belgen zitt er een paar … bij.
hothatch.nl zegt
LOL@Fre4000
“Ook supermarkten in het buitenland” :)
Arie zegt
En alsof het zo normaal is, om je afval maar uit het raam te smijten. Dit ontbreekt nog aan de lijst.
Jan Stender zegt
Mijn ergenissen,in het verkeer:
1 geen richting aangeven,ik ben al eens van die verkeers mietjes tegen gekomen,die geen richting aanwijzer gebruiken,omdat ze het tik tak geluid irritant vinden,pfffff,wat een nichten zeg
2 automobilisten die geen matrixborden kunnen lezen,9 van de 10 keer,zijn het bestuurders van een Kia Sorento,BMW X5,of Mercedes ML
Want op zo,n bord wordt b.v. 70 km aangegeven,vaak stuift er dan nog een SUV met 120 km per uur voorbij,totdat de bestuurder zelf ziet,en denkt oja,op een snelweg kunnen files voorkomen
3 pubertjes,die zo naar rechts onderuit zitten,dat de klep van hun baseball petjes leunt op het dasboard
4 fietsende sukkels,en domme mutsen zonder licht,en sommige daarvan denken ook nog dat ze een tram van 30 ton uit de rails kunnen koppen,door door rood licht te fietsen
Dan zijn er ook nog fietsers,die willen geen tattoo,s,maar wel een ribbelstructuur in hun smoel,door tegen het verkeer in te fietsen
Bij voorkeur op het moment dat er een Scania 142 h frontstuur model aankomt rijden
De Volvo trucks zijn ook populair,want bij een frontale aanrijding,drukt de grill,nog een schuine lijn over je porum,net even dat beetje extra
5 De linksrijders,als men een langzamere deelnemer gepasseerd heeft,komt men soms met het slappe argurment,dat de stuur inrichting ineens vast zit
6 Van die luie sukkels en mutsen,die zonodig de kinderen met de auto naar school brengen
Okay,als je je kind met auto wegbrengt,en buiten je woonwijk werkt,dan heb ik er wel begrip voor
Maar hier in deze buurt,zijn er van die mutsen,die zonodig moet pronken,met een knappe wagen
Dubbel geparkeerd,ja want je moet even aan ouwehoeren over niets
En o wat is het toch zwaar,die 250 meter lopen,ja roken,de rode wijn en niets doen aan sport zijn belangrijker
Alhoewel de laatste tijd,wel minder auto,s bij de scholen staan.
7 De straat parkeerders
Parkeerstroken in overvloed,maar nee,rij een straat in,zet hem stil,en stap uit
Da,s gewoon aso,niet denken aan andere weg gebruikers
8 De bumperklevers,jezus,dat zijn helemaal van die aso,s
Op de snelweg ga ik een vrachtwagen inhalen,en ja hoor,op de linkerbaan,probeert iemand met haast z,n voorbumper aan mijn trekhaak te koppelen
Ik ga de vrachtwagen voorbij,en geef richting naar rechts,nou dan gaan ze nog harder kleven,want er moet gejakkerd worden(valt nog mee,dat linkerhoek van m,n achterbumper niet aangereden is)
9 De beller zonder carkit
Tja,een keer een heel zielig tafereel gezien
Een vent in een Rolls Royce,convertible,het dak open,even laten zien,dat hij de patser was,met z,n gouden kettingen,duur horloge,coole kleding,en in de rechterhand een…… Nokia 3310
Druk bellend,en later nog vertellen,dat hij dus de nieuwste Nokia had
De nieuwste?,rond die tijd leverde ik mijn 3310 in,bij de kringloop winkel
10 De hardrijders,die mogen van mij,zonder meer keihard aangepakt worden
Eelco Manté zegt
Hey Jan Stenders.
Jij bent zeker ook een beroepschauffeur?
HIHIH!! gewldig hoe je dat uitlegt over die scania en die volvo.
Ik lag wel ff in een deuk.
Ook weet ik precies waar je het over hebt.
want ik ben zelf ook een beroeps.
zelf heb ik ook dingen meegemaakt zoals die zelfmoordacties door vlak voor je neus met een 5 sterren beveiligde personenenwagen vol in de remmen te gaan.
die duitsters hebben er heel erg een handje van.
ze zien werkzaamheden aankomen, rijden op dat moment al 180 en geven nog ff wat gas bij om die langzame k*tvrachtwagen op het laatste mon
ment nog te passeren, voor je in te voegen en dan vol in de remmen te gaan.
als je er dan wat van zegt komt er nog dood leuk een dikke middelvinger het raampje uit.
ook heb je van die gasten die nog 2 km achter je zitten en niks te doen hebben.
op dat moment wil ik inhalen met mijn Daf 480 combikoeler, ga naar links, ben al half voorbij mijn langzamere collega, wordt er fijn met grootlicht geseind in mijn rechterspiegel.
als ik dan nog niet sneller ga (snelheidsbegrenzer) ook nog ff seinen in de linkerspiegel.
ga ik weer terug naar rechts kmen ze naast je rijden, beginnen ze ook nog ff te toeteren met die zielige aso-bak van ze en gaan je nog gebarentaal leren.
dit soort gastjes moeten ze zoals ze in duitsland doen meteen de auto en het rijbewijs in beslag nemen.
dit was weer ff mijn mening.
denk er aan dat we wel voor jullie op de weg zitten hoor!
Eelco Manté zegt
ohh jah….. ze moeten dat inhaal verbod en snelheids begrenzer maar eens invoeren bij personenwagens.
de duitse beroeps hebben er een goeie leus voor inhaalverboden….
HEUTE WIR, MORGEN IHR (vandaag wij morgen jij)
Eelco Manté zegt
tarzan denkt dus het ventje te wezen?
als hij nu eens ff bekijkt hoe dat die superdeluxe stoere gave dikke wrak van een auto bij de dealer komt, zijn benziene bij het tankstation komt zodat hij kan tanken, en dan ook nog eens zijn kaviaar in de veel te dure patserrestaurants komt, daar eens heel goed over nadenkt en zichzelf eerst eens een dure bekeuring krijgt voor dat achterlijke stoere patserige puberale gedrag toekent en dan ook nog eerst eens z’n eigen achterlijke fouten inziet en corrigeerd mag ie wat mij betreft een ander z’n fouten laten zien.
Windhoos zegt
Aan bumperklevers heb ik echt een *piep*hekel. Zonet had ik een bestelbus achter me die het nodig vond om me met 160 km/u (zal hij vol gas hebben gegeven?…) op te jagen terwijl ik constant netjes afstand hield en rustig accelereerde, maar goed, ik ben mans genoeg me niet te laten kennen. Dus uiteindelijk mooi rustig naar rechts gegaan om hem voorbij te laten gaan, maar ik kan u wel verzekeren dat mijn bloed wel kookte op dat moment…. :-S
@Tarzan, de enige die hier laag opgeleid is dat ben jij. Ondertusen door het vrachtwagengilde zeker stiekem afgestoten?……..
Jan Stender zegt
Hoi Eelco
Bedankt voor je reactie,maar ik ben geen beroeps chauffeur
Maar in de weekenden,ben ik veel op de weg,en maak ik ook het een en ander mee
Guido zegt
Mijn top 10:
1) Onnodig links rijden
2) Geen richting aangeven (vooral bij rotondes, grrr!)
3) Slapen voor het verkeerslicht! Groen betekent RIJDEN met je donder. En niet zitten suffen, GVD! Of zo’n wijf die haar lippen gaat stiften, vlak voordat het licht op groen kan springen… :roll:
Sowieso kan ik pisnijdig worden, als ik weer eens mijn tijd zit te verspillen bij een verkeerslicht dat minutenlang op rood blijft staan en dat een paar seconden op groen gaat. Zeker niet in combinatie met de bovengenoemde sukkelaars!!! :(
4) Vrachtwagen die elkaar inhalen met 1 km/u snelheidsverschil
5) (te) Langzaam invoegen. Met 60 de snelweg opwillen..oh, gruwel!
6) Bellen en rijden. Vandaag nog achter zo’n @#$%@ gezeten, die zijn snelheid liet variëren van 40 tot 65 km/u!!!
7) Sukkels die 110 op het rechte stuk rijden en dan met slechts met 80 door een bocht durven! Om vervolgens met 125 km/u uit de bocht te vertrekken, zucht… :roll:
8) Lui die je wilt inhalen, die dan gas bij geven
9) Te langzaam rijden op 80 km/u wegen
10) Mensen die onnodig remmen
Jan zegt
Het makkelijkste is iets zien wat niet hoort, je schouders ophalen en gewoon je concentreren met waar je mee bezig bent; in dit geval autorijden.
Mij lukt het ook niet altijd even goed, maar het is wel t beste voor je bloeddruk (als ik sommige mensen’s reactie hier lees… ik geloof dat er een paar met hartproblemen zijn…)
M.N.Vallino-Ravetta zegt
Het veel te hard rijden in het algemeen,en opgefofkt zijn als het niet vlug genoeg gaat.
er staan al veel te veel kruisjes langs de weg.
A. zegt
Ik irriteer me aan Nederlands rijgedrag in het algemeen. Tolerantie is hier ver te zoeken. Ook participeren op het verkeer is blijkbaar heel moeilijk. Een paar voorbeelden:
keihard aan komen rijden (meestal links en vaak een Volkswagen of een SW van welk merk dan ook) terwijl je ziet dat het verkeer voor je niet vooruit kan waardoor een giga remactie en reactie ontstaat.
In geen enkele situatie genoeg afstand houden. Invoegend verkeer geen ruimte geven waardoor iedere Nederlander zich heeft aangeleerd om de auto er maar gewoon voor te gooien of het nu verantwoord is of niet etc. (de ene irritatie veroorzaakt een andere)
Onderneem maar eens een reis naar Oostenrijk. Dan stuur je een paar uur in Duitsland. Daar wordt heel anders gereden. En als er een gevaarlijke situatie ontstaat dan wordt deze 9 van de 10 keer veroorzaakt door een geel kenteken!
Ik plaats deze reactie niet om een discussie over rijgedrag van verschillende nationaliteiten op te starten, maar het valt me gewoon op.
Het helpt ook wel dat de snelwegen in Duitsland simpelweg meer rijbanen hebben.
Windhoos zegt
Duitsers zijn idd véél toleranter dan Hollanders, neemt niet weg dat daar ook rotte appels tussen zitten.
Laatst reed ik over de autobahn met een gangetje van zo’n 140á150 over de middelste bahn met naast mij een Mercedes die met een gangetje van zo’n 130á140 hard op zijn voorganger afkwam die slechts zo’n 80 kilometer rijd, dus ik ff goed in mijn linkerbuitenpsiegel kijken, want tja, de autobahn, het is daar natuurlijk altijd goed opletten, zie ik in de verte op hoge snelheid een auto naderen, Dus….. Mooi niet dat ik toen opzij ging he, maar wat deed meneer, gewoon vol doorijden in de veronderstelling dat ik wel opzij ga om vervolgens wanneer het hem duidelijk is dat ik dat geenzins van plan ben vol op de rem te gaan staan om dan letterlijk het stuur om te gooien om een botsing te vermijden. Als men dan ook nog eens met groot licht gaat seinen om mij kenbaar te maken dat ik fout zat (wat dus absoluut niet zo was) dan gaat bij mij het bloed dus echt wel koken…….
Perkamentus zegt
Lekker al die onderzoekjes dat is weer een vrij brief voor die smerissen om een vette bon uit te schrijven voor een paar extra lampjes die aanstaan.
Perkamentus zegt
En moet je kijken wat ze nog vragen voor dat gene wat iedereen al wist.
Een periodiek onderzoeksrapport is te bestellen voor 850 Euro (excl. BTW) per exemplaar.
Windhoos zegt
Perkamentus schrijft,
4 September 2007 om 23:49
Lekker al die onderzoekjes dat is weer een vrij brief voor die smerissen om een vette bon uit te schrijven voor een paar extra lampjes die aanstaan.
————————————————————————–
Als je die “extra”lampjes uitlaat is er niets aan de hand……..
Sandra zegt
Ergernis nummer 1!
Wanneer motors tijdens langzaamrijdende files de middenstreep als derde weghelft gebruiken!
Citrofiel zegt
@ Sandra; En het is nog legaal ook… Dus je kunt er weinig tegen beginnen. :P
Windhoos zegt
Ik heb er weinig op tegen, zolang ze zich er maar niet proberen door te wurmen. Als het kan ga ik altijd aan de kant (zouden meer mensen moeten proberen)
Cor zegt
Door mezelf defensiever op te stellen bemerk ik dat ik me de laatste tijd steeds minder kwaad maak in het verkeer, echter, voertuigen die langzamer rijden dan jij, maakt niet uit of dat dit nu een personenauto of een vrachtwagen is, die ineens harder gaan rijden, juist op het moment dat jij ze net voorbij bent, spannen voor mij toch wel de kroon. Ikzelf rijd een vrachtwagen die, omdat ik regelmatig in België rijd en daar mag je nu eenmaal 90 km/u, begrenst is op 90 km/u. Vervolgens haal je dus óf een personenauto óf een vrachtwagen in die langzamer rijd dan 90, waar ik dus helemaal geen probleem mee heb hoor, maar die op het moment dat ik met mijn cabine op de hoogte van zijn of haar vooras ben of op gelijke hoogte met zijn of haar cabine, ineens gaan versnellen. Der personenauto wekt de indruk dat hij of zij er niet van gedient is door een vrachtwagen ingehaald te worden, maar dat van mijn collega chauffeur begrijp ik het dus helemaal niet. Zo houdt je zeer zeker heel onnodig het verkeer op. Wat 3 minuten hoeft te duren, duurt nu ineens enkele mnuten.
Ed zegt
Langzaamrijdend verkeer is voor mij geen ergenis. Sommige oudere mensen voelen zich nu eenmaal veiliger bij een wat lagere snelheid en kunnen bepaalde verkeerssituaties hierdoor beter inschatten. Rij er gewoon rustig achteraan of haal ze in wanneer dit mogelijk is. Begrijp niet echt waarom dit voor ergenissen zou zorgen.
Wat mij irriteert is het gebruik van ruitenwisservloeistof en het niet gebruiken van de richtingaanwijzer (zie nr 6)
Soms is het echt gokken wat een voertuig voor je doet. Ineens naar links, ineens naar rechts…en dat zonder richtingaanwijzer. Het gebruik hiervan is alleen maar veiliger en je geeft aan bij de andere weggebruikers wat je van plan bent. Gewoon doen dus zou ik zeggen (je kan er ook een boete voor krijgen als ik me niet vergis)
En wat betreft de ruitenwisservloeistof..
Als je dit op de snelweg gebruikt en iemand rijdt direct achter je gaat hij/zij ook direct weer zijn vloeistof gebruiken omdat zijn voorganger de voorruit ook direct onderspuit van de persoon achterhem. En die gaat vervolgens hetzelfde uitvoeren etc etc etc.
Wat ook vervelend is, als je je wagen net hebt schoongemaakt en je bent daar even mee bezig geweest dat iemand het recht voor je neus ook even gebruikt (ruitenwisservloeistof)….kan je direct weer je wagen schoonmaken.
Mijn suggestie zou zijn om ruitenwisservloeistof alleen te gebruiken bij stilstand. Wanneer men zich op de snelweg bevindt de situatie inschatten tot er niemand direct achter je rijdt.
Emmy zegt
Ik vind het irritant wanneer weggebruikers agressief reageren.
Michel zegt
Ik mis Koos Spee in de top 10…. wat een irritante man…
BMW325 zegt
Nou Mijn topje dan,
1. De te langzaam rijdende bestuurders.. 47 bij 50 etc.
2. De geen richting aangevende bestuurders, op welk moment dan ook.
3. De mensen die denken dat je anders gaat rijden van groot licht?!
4. De bestuurders die al invoegend direkt van helemaal rechts op een 4 baans snelweg meteen helemaal naar links gaan en dat dan met 80 te denken kunnen doen..
5. Langzaamrijdende auto’s met caravan.. 70 bij 80 of etc. waardoor vrachtwagens hoe dan ook weer gaan inhalen!
6.alle verschillende max. snelheden.. van 120 naar 100 naar 80 en weer naar 120 etc etc.. zonde van brandstof…
7.De bestuurders die denken oh bmw dan blijf ik nog effe 5 km links rijden met 110.
8.De bestuurders die met 122 op 120 weg inhalen gaan..
9.Gezeik om snelheid van overige weg gebruikers… terwijl ze zelf alles fout doen behalve aan de max snelheid te houden.. door 110 te rijden waar 120 is toegestaan…
10. bestuurders die het niet begrijpen dat rotonde’s ook een vorm van ritsen is!
Zelf rijdt ik vrij netjes..
okay okay
ik rijdt altijd min. 10 tot 20 km/u te hard eerlijk is eerlijk..
maar ik geef altijd netjes richting aan
rijdt nooit door rood
houdt over het algemeen altijd netjes afstand..
haal niet rechts in
rijdt niet onnodig links
steek geen middelvingers op..
denk niet dat men groot licht er zit vanwege het hallo zeggen tegen men mede weggebruikers…
en zo kan ik nog wel even doorgaan…
is het te hard rijden dan echt zo hinderlijk of gevaarlijk?
nee hoor het spekt de staat alleen wel een boel..
omdat er blijkbaar een boel mensen het met me eens zijn beetje te hard
rijden ga je niet dood van.. vlot de boel alleen wat beter op
p.s. pas op hele lange afstanden als dat ik rijdt loont sneller rijden dan toegestaan..
anders idd ook niet..
eten drinken roken bellen radio spelen navigatiegekloot..
geen last van hoor… doe het zelf ook nog nooit iets gebeurd en ik rijdt al 6 jaar 6 dagen per week in totaal 2000 km en nog nooit ook maar een dreiging van gevaar geweest… dus…
misschien dat je moet weten hoe de dingen werken? dat het beter werkt?
-Hank_ zegt
1) het rechts inhalen gebeurd bijna altijd door mensen die zelf te hard rijden en/of bumperkleven, houden deze mensen afstand en rijden ze gewoon netjes de snelheid, dan is het bumperkleven en rechts inhalen van de baan, politie zouden de rechts inhalers daar meer op moeten wijzen want het wordt vaak als excuus gebruikt tegen het links rijden.
2) Ook schijnt het dat er op auto’s die jonger dan 2000 zijn, geen richtingaanwijzers meer aanwezig zijn of dat ze maar 1x kunnen knipperen / of enkel als de auto de bocht al omgaat.
3)Ook het door rood rijden schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn, volgens mij is het tegenwoordig standaard geworden dat mensen gas bijgeven als het verkeerslicht op oranje springt i.p.v. gas loslaten.
Ook onze medeweggebruikers in de vorm van fietsers lappen bijna alle regels aan de laars, geholpen door de beschermingspositie denken zij door rood te mogen rijden of op alle mogelijke manieren over te steken, vooral de wielrenners denken dat de openbare weg een wielrenners circuit (buiten wedstrijden om) is waar zij het alleenrecht hebben en iedereen incl. voetgangers en mede fietsgebruikers moeten wijken voor hen.
-Hank_ zegt
@-Hank_:
Nog een ps op het voorgaande verhaal: ook het steevast blijven rijden op de middelste rijstrook (bij 3 of meer rijstroken) is onnodig LINKSRIJDEN,
henk zegt
die tarzan toch,over kneuzen gesproken