En die krijg je morgen te zien, want dan is de onthulling al.
Het is morgen een belangrijke dag voor Mercedes (en alle taxichauffeurs). Dan is namelijk de onthulling van de gloednieuwe E-klasse, de W214. Zoals gewoonlijk belooft de auto qua design absoluut geen verrassing te worden. Het profiel wat we eerder op een teaserplaatje te zien kregen oogde zeer vertrouwd.
Mercedes borduurt dus gewoon voort op het design van de vorige E-klasse, maar toch hebben ze met de W214 nog een kleine verrassing in petto. Alhoewel het eigenlijk geen verrassing meer is. Ze hebben het namelijk al verklapt met een nieuwe teaser.
Daarop zien we dat de E-klasse duidelijk een andere neus krijgt dan de C- en S-klasse, met koplampen die vastzitten aan de grille. Kennen we dat ergens van? Jazeker, dat is het handelsmerk van de EQ-modellen.
Het lijkt er dus op dat Mercedes de elektrische modellen en de reguliere modellen meer naar elkaar toe gaat trekken qua design. Dat doen ze ook al met het interieur van de W214, wat we eerder al te zien kregen. De E-klasse krijgt ongeveer hetzelfde schermdashboard als de EQE en EQS. Dat heet alleen niet Hyperscreen, maar Superscreen.
Een volledig elektrische aandrijflijn laat de E-klasse natuurlijk over aan de EQE, maar er zullen ongetwijfeld wel de nodige (plug-in) hybride varianten komen. Daarover gaat Mercedes ons morgen alles vertellen wat we willen weten. En meer.
Wicos zegt
Niet mooi, maar lelijk.
AB c.s. kunnen wel stoppen, er komt niets moois meer op de weg.
C220AMG zegt
Wellicht kruipen ze een beetje naar elkaar toe aan het front. Maar het blijft toch een echte e-klasse in tegenstelling tot de eqe.
mashell zegt
BMW krijgt klachten dat de interface van het infotainment rommelig is. Mercedes denkt, dat zal ons niet overkomen, en laten het door Fischer Price ontwerpen…
O plaat zegt
Wat een treurige wagen, waar vroeger ik nog een fan was van de betere Mercedes luxe slee hebben ze echt niets meer waar ik hebberig van word zo wel uiterlijk als het interieur valt tegen. Als ik Duits zou moeten kopen zou het BMW worden maar ik heb geen zin om een maandelijkse prijs te betalen voor opties die de auto reeds heeft. Waar ik vroeger GM stiefmoederlijk behandelde hebben ze mij wel weten te overtuigen en te houden. Ik hou het wel bij de Cadillac onder de sedans…
mattr zegt
Koplampen vast aan de grille is nu niet alleen EQ toch? De laatste GLC heeft dat ook en lijkt totaal niet op een EQ model
allesmetturbo zegt
Doodzonde
kennone zegt
Dat zou enorm jammer zijn!, vind de huidig best mooi.
Habanero zegt
Er is geen merk dat de nobele en gewaardeerde designtaal zo verkwanseld heeft als Mercedes. Van gruwel banaan-krommingen tot het plastiekerig EQ-gedoe met zeer atypische verhoudingen ook. In sommige modellen lijken ze wel naar de oude Buick Roadmaster gekeken te hebben, terwijl de Mercedes-interieurs anno 2023 zoveel prikkels genereren, dat het oog op de weg houden wel bijzaak moet zijn. Ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat ik ooit zo’n draak de baan zou op gaan. Nog erger dan VW, dit. Ook dan sommige doorgeslagen electrische BMW-ontwerpen. Of ik word oud. Het zal dat wel zijn.
drtim zegt
Plastic, not so fantastic