Eigenlijk is de Viper nog helemaal bij de tijd, want hoewel hij al een tijdje uit productie is, kan hij nog wel de snelste tijd op de Nürburgring neerzetten. Nou ja, in licht gemodificeerde vorm dan. Toch gaan er geruchten dat de 2013 Viper al volgende maand onthuld zal worden.
Zo vroeg hadden we hem eerlijk gezegd nog niet verwacht, en zeker weten doen we het natuurlijk niet, maar Top Speed lijkt wel zeker van zijn zaak te zijn. We zullen binnen een maand weten of zij goed ingelicht zijn of niet.
Veel hebben we nog niet gezien van de gerestylede Viper. Dodge gaf vooralsnog alleen een sneeuwfoto vrij, en voor de rest is de auto alleen hevig afgeplakt gespot. De vraag is in hoeverre de Viper nog een Viper zal zijn. Er is sprake van een soort van injectie van Italiaanse genen in het Amerikaanse koppie van de Dodge. Wij zijn erg benieuwd waar dat toe leidt. Schoonheid a la Jersey Shore, of toch iets meer klasse?
Omgekeerd zijn de reacties van de Italiaans-Amerikaanse kruisbestuiving nogal lauw, BNR-presentator Meindert Schut (en de rest van de NL pers) rijdt momenteel in Italië de Lancia Thema (Chrysler 300) en noemt hem op de BNR Autoshow, (waar Wouter momenteel zijn praatje houdt, luisteren dus!) ‘een hamburger met spaghettisaus er overheen’. Weinig flatteus dus.
Dodge CEO Ralph Gilles noemde de nieuwe Viper al eens ‘als een naakte vrouw op het strand‘, en zo’n omschrijving maakt nieuwsgierig, maar luidt tegelijkertijd ook onvermijdelijk een anticlimax in. We zullen het zien, als Top Speed gelijk heeft al over een maand, en zo niet, dan later.
dennisr zegt
wat ziet die op het plaatje er ‘plastic’ uit.. :?
C220AMG zegt
@dennisr: Het is ook plastic!
featherlight zegt
@C220AMG: Alle autos maken gebruik van composites/plastic. Het bespaart gewicht vergeleken met alu en staal, en is niet zo duur als carbon fiber. Vergeet niet de Viper koste als base onder the $100,000. Vertel mij waar jij voor onder $100,000 600pk nieuw kon kopen? Laat dat plastic nou met rust. :p
kaasboerin zegt
@featherlight: Zo is ’t, geef mij maar plastic meuk met een enorme zuipschuit onder de ‘kap’.. :)
mazdarx8 zegt
@featherlight: ja, in amerika. in nederland word het zo €200.000.
niet dat er een probleem is met plastic.
C220AMG zegt
@featherlight: Volgens mij zeg ik nergens dat niet alle auto’s hier gebruik van maken. Ik stel alleen maar vast dat ’t ook plastic is wat je ziet, en dit is bij vele auto’s zo.
dennisr zegt
ooh maar ik vind plastic opzich niet erg hoor, maar deze vond ik er een beetje TE plastic uitzien..
lincoln zegt
@dennisr:
komt omdat je weet dat dit niet in metaal te stansen is ..
de concurrentie gebruik daarom geen plastic maar “imitatie plaatwerk” ..
Hupke zegt
Wat gaan ze de SLS nu al re-badgen?
theblackdude zegt
can’t wait for the nwe viper. sinds het allereeste model helemaal gek van de viper. is gewoon een ridiculous good car. dan nog acr model ervan.
featherlight zegt
@theblackdude: You and me both brother. Ik heb de prive ‘onthulling’ in Orlando gemist (ben ik nog steeds boos over). Ben erg benieuwt wat Gilles ervan heeft gemaakt.
Vindt het wel een beetje jammer van dat ESP etc wat er verplicht bij moest komen. Viper was altijd een auto dat als je iemand ermee voorbij ziet komen je meteen denkt : “Balls of steel”. (Zelfs nog toen het een oma was in een groene ACR). Lol. Maar ik vertrouw Gilles, en ik denk dat het best nog een “widow-maker” van een auto wordt.
bigcar zegt
2e helft v.d. 3e alinea is gewoon reclame voor bnr…. :|
…maar dat terzijde, viper Versus sls = lol :) kijken wat het gaat worden
dennisr zegt
@bigcar: *uche* 4e alinea *uche*
bigcar zegt
@dennisr: precies :lol:
lincoln zegt
Ralph Gilles is sowieso de “beste” hedendaagse ontwerper ..
althans .. ik kan zo snel geen “betere” bedenken ..
brambeer zegt
Altijd een zwak gehad voor de bruutheid van de Viper. Ik hoop dat gaat blijven. Ik heb er goede hoop op!
En die 4e alinea heeft het een en ander inderdaad erg mooi omschreven. :D
sir_smokalot zegt
Het lijkt trouwens niet te gaan gebeuren, getuige deze post. Het leek me ook al erg sterk.