







Stiekem wisten we natuurlijk al een beetje dat Citroen daadwerkelijk van plan was om de nieuwe C4 Picasso een opvallend setje koplampen te geven. Deze foto’s bewijzen dat ze het ook daadwerkelijk gaan doen. Naast de nodige foto’s hebben we ook alvast alle specificaties voor jullie.
Als we goed naar de foto’s kijken dan zien we dat Citroën een goed oog voor detail gehad heeft. Zo zien we leeslampjes in de rugleuningen, uitklapbare steunen voor je benen en meer vernuftige details.
Ook is het opvallend te noemen dat je rondom zo goed als alleen maar glas hebt. Alle verbindingen tussen het dak en de onderste helft van de auto zijn of van glas of extreem dun. Daarnaast loopt de voorruit ook nog eens extreem ver door. Deze auto moet een enorm gevoel van ruimte geven, dat kan haast niet anders.
Als we naar de specificaties kijken dan zien we dat er twee benzinemotoren beschikbaar komen (120 pk & 155 pk) en dieselmotoren met 90 pk en 115 pk. De benzinemotoren zijn alleen leverbaar met een handbak, maar de dieselmotoren zijn er ook met een semi-automaat.
De afmetingen van de nieuwe Citroën C4 Picasso wijken fors af van zijn voorganger. Het nieuwe model is 4.428 mm lang (ipv 4.470 mm), 1.611 mm hoog (ipv 1.680 mm) en de breedte is nu 1.826 mm (ipv 1.830 mm). Ook de wielbasis is aangepast, want die was 2.728 mm en is nu gegroeid tot 2.785 mm.
De totale lengte is dus afgenomen, maar de wielbasis is toegenomen. Dat zal ongetwijfeld ten goede zijn genomen aan de ruimte voor passagiers.
Wanneer Citroen de nieuwe C4 Picasso officieel gaat onthullen weten we nog niet, maar dat zal ongetwijfeld niet lang meer duren. (via: autoforum.cz)
Update – Zoals beloofd krijgen jullie ook nog de specs van ons. Lees ze HIER en HIERRR.
Die dubbele lamp aan één kant, hoe lelijk kan je het maken.
@GH: gluren naar de Multipla…kom je een behoorlijk eind ^^
@GH: Om één of andere reden vind ik de voorkant hier op lijken: http://starwarsblog.starwars.com/wp-content/uploads/2010/02/AT-AT_product.jpg
Mooie wagen van citroen, weer lekker anders dan anderen en een hele knappe verschijning, interieur ziet er prima uit, ben benieuwd naar de Grand Picasso!
Goed bezig Citroen!
Nog steeds de mooiste MPV in zijn klasse. Citroën laat weer zien dat een beetje lef mooiere resultaten opleverd dan decenia xeroxen….
Eigenlijk nog niet eens zo lelijk….. Ik zou zelfs zeggen best mooi.
@kapiteinaudi: waarom verander jij je naam niet in kapiteinikvindallesmooi? Als audi liefhebber vind ik dit afschuwelijk!
@rs6issnel: Ik vind helemaal niet alles mooi hoor, maar voor een MPV vind ik dit helemaal niet lelijk. Mogen Audifreaks dan alleen maar Audi mooi vinden?
@rs6issnel: want als audi liefhebber vind je citroen nooit mooi? Hoe fanboy wil je het hebben.. sta toch open voor design ongeacht van welk merk het afkomt
Eindelijk, nu kan ik gelukkig sterven.
Het ziet er vanbinnen allemaal goed uit. Maar van buitenaf vind ik het precies een slechte mix van een VW Golf en een Multipla? Kan aan mij liggen maar ik vind het een lelijk ding.
@rubentheys: doet idd sterk denken aan de Golf Plus.
Ik begrijp de commotie niet rond die dubbele koplampen. Ik vind het erg geslaagd!
@Carreza: dan ben je de enige
@MAB: aan de duimpjes te zien, geven al minstens 2 mensen je ongelijk.
@Carreza: 4*
@Carreza:
5* and counting….
@MAB: aan de reacties te zien is ie niet de enige
@brabantia: Alle mensen met slechte smaak bij elkaar yippiee
@MAB:
Gelukkig zijn dat er buiten jou maar 2, en dat valt mij dan eigenlijk erg mee….
@MAB: niet waar
@Carreza: Ik ook!
…beetje veel raamspijltjes…beetje een ikke-in-box-gevoel :)
‘T heeft wel wat vreemds, die dubbele koplamp hadden ze naar mijn mening iets anders kunnen oplossen maar anders is het zeker! Deden meer autoproducenten maar eens iets afwijkends van de norm, dan zou het (Nederlandse) wagenpark er veel leuker uit zien!
Niet als vergelijkingsmongool bedoeld maar die achterkant met die achterlichten is net een vw. Golf van het vorige type…
Vind het een geslaagde auto, mooi met die ledjes als eigen unit boven de koplamp.De auto heeft een sterke uitstraling gekregen.
Die lees lampjes heeft de huidige c4 picasso ook al (in de exclusive-uitvoering)
De achterlichten zijn precies overgenomen van de vorige serie golf
@michiel110: Wat toevallig dat de Golf ook 4 wielen heeft, en deze auto ook! Wellicht ook overgenomen?
Mooie en aparte auto geworden maar ik knap af op het interiuur.
Sorry nu slaan ze de plank mis bij Citroën. Sinds de Ds3 gaan ze erg op achteruit want dat is wel een leuke wagen.
@dahlback: Nou, de DS5 is ook wel een mooie wagen
@vwally: Daar kan ik niet echt warm van worden, de prijs is ook al flink. Heb paar keer in gereden omdat ik klanten op moest halen maar vind die 200pk diesel erg tegen vallen. Voelde aan als veel minder.
@dahlback: Ah okee, ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met de auto zelf. Ik vind de auto er alleen mooi uitzien ;)
@dahlback: bedoel je de 200 pk Hybrid4? Ik vond m namelijk erg lekker rijden.
*verschoont broek*
Dit is een grap mag ik hopen? Wat een hondslelijk design, voor zover je het uberhaupt nog design kan noemen. Een bolletje wat er vlot uit probeert te zien met een aantal lukraak geplaatste overstylde elementen zou ik het eerder noemen.
@Tommy2: precies, wat een lelijk ding met die dubbele lampen
@Tommy2: precies niet, wat een mooi ding met die dubbele lampen
@Carreza:
Als ik de negatieve reacties bekijk zie ik uitsluitend gekende VAGfanboys, en jij weet ook dat die allergisch zijn voor design…, dat snappen ze niet en vinden ze eng.
@jrk68: tja, en bij deze C4 Picasso is de drempel voor hen dan nog laag dankzij de standaard VAG achterlichten, wat moet dat geven als ze Alfa Romeo ooit willen overnemen…
Een schrikwekkende gedachte, zowel voor hen als voor ons.
@jrk68: Ik vind hem ook mooi hoor ;)
@jrk68: Dit is alles behalve design. Als jij dit design vindt, dan is volgens jou iedere basisschoolleerling een designer. Design bij auto’s moet subtiel zijn, vorm volgt functie. Een paar mooie lijnen en glooiingen kan al een prachtig minimalistisch tevens sierlijk ontwerp opleveren. Daarom vinden mensen sportwagens vaak ook zo mooi, hier kan je aan het ontwerp precies de functie ontlenen.
Dit is wat losse elementen die totaal geen functionele waarde hebben op een kale auto plakken om hem wat spannender te maken. Dat noem ik geen design.
@Tommy2:
Die basisschooldesigners bedienen het copieerapparaat bij VAG, dat moet jij toch weten….
@jrk68: Geen idee of daar kinderarbeid plaatsvind, ben nog nooit in een fabriek van Volkswagen geweest. Maar als dat zo is dan heeft BMW een aantal overgenomen, want die verschalen hun ontwerpen tegenwoordig ook. Dat sommige mensen problemen hebben om de modellen onderling uit elkaar te houden boeid ze vrij weinig, als ze als merk maar herkenbaar zijn. Een beetje kenner kan de modellen makkelijk uit elkaar, maar op AB zitten blijkbaar steeds minder autokenners. :’)
Toch wel geslaagd
Ik vind het ook wel geslaagd voorlopig. Niet de mooiste maar wel speciaal. Alleen vind ik de achterkant wat afsteken van de gedurfde neus.
@adyton: dat zou inderdaad het enige punt van kritiek kunnen zijn qua uiterlijk.
De achterlichten hebben ze bij VW ingekocht?
@berlinetta:
Moet kunnen, die kopen hele interieurs bij PSA in.
Kwam er net eentje tegen in België, met Franse kentekenplaten. Ziet er toch best grappig uit in het echt. In ieder geval beter dan het doorsnee familiehok..
Bijzonder en met karakter. Waar de concurrentie of leeftijd begint te raken (Scenic) of al ver over de houdbaarheidsdatum heen is (Touran) of straks vanwege een fabriekssluiting opeens niet meer leverbaar (Zafira) is dit wel een mooie zet van Citroen.
Golf 6 GTI achterlichten ??
@honeyhanger: Gewoon nee..
Hee, die achterlichten hebben wij ook op de golf ;)
#dubbele lamp aan een kant, mis ik iets want ik merk het niet op?
Wachten op de facelift dan maar?
@alassad: speciaal voor jou met driedubbele koplampen.
Erg geslaagd design met die scherpe leds-strip boven de eigenlijke koplampen.Let op, die we binnenkort copy-paste meer zien bij andere fabrikanten. wen er maar aan!
Achteraan idd wat Golf VI-lichtunits, maar deze zijn toch maar leuk voorzien van 3D-holografisch effect cfr. DS 3,
Met de zijflank en de chromé-strip , ingevuld met zwart plastic bij de achterstijl heb ik meer moeite.
Kortom, een nieuwe Citroën laat niemand nooit onberoerd,
Hij is goed gelukt!
Ik ben er nog altijd geen fan van maar als je gedwongen wordt een MPV aan te schaffen is deze zeker een goede keuze. Niet zo goed als de S-max maar toch niet slecht.
Die Picasso-lijn van Citroen ziet er steeds mooier en mooier uit! Was de Xsara Picasso al best mooi, zag de C3 Picasso mooier uit, werd het bij de 1ste C4 Picasso alleen maar beter! Gelukkig zet deze C4 Picasso de trend alleen maar door! Houden zo Citroen!
Hé, die achterlichten komen van een golf 6!
= deze opmerking is in dit topic is al even origineel als de achterlichten zelf
Ik ‘hoor’ een hoop opmerkingen over de lampen. Welke ik nog niet eens zo slecht vind. Maar niemand over het niet doorlopen van de chromen omlijsting rond de ramen..
De xsara picaso had ook van die rare sprongen ter plaatse van de deuren. Sorry ik vind dat niet mooi.
Verder wel een redelijke wagen..
Prachtbak, nu nog een Hybrid4 of HybridAir motorisering erin en zie hier de nieuwe verkooptopper van Citroen. De achterlichten lijken trouwens op die van de DS3 en zijn erg apart om in het echt te zien.
Superpraktisch vervoersmiddel!
Zo te zien kan de klep met drie koffers achterin al niet dicht… :-P
Heb helemaal niks met citroen, maar vind dit nog best te doen, ziet erg goed uit.
Volgens mij is het gewoon een 1 april grap!!! Dat er nog mensen zijn die het ontwerp mooi vinden….?!?! Als je de auto vanuit verschillende perspectieven bekijkt, klopt het ontwerp gewoon niet, mijn idee…
Oh ja, ik wil zeggen dat ik de laatste ontwerpen van Citroën, zeker de ‘DS’ reeks, zeer waardeer, maar hier slaan ze de plank wel een beetje mis. Er is de nodige over de achterlichten al gemeld…, ook ik vind dat ze lijken te zijn overgenomen van VW (Golf IV?).
@mijn idee 73: Golf Vl
Jammer dat mensen dit geslaagde ontwerp afkeuren omdat ze vinden dat de “achterlichten” die van de golf IV lijken. Onzin als je het mij vraagt en misschien moeten de mensen die saai vag rijden is iets nieuws proberen. Je krijgt de uitstraling van citroen met een motor van BMW. de perfecte combinatie lijkt me.