Met de CEO van Lamborghini de deur uit moest er een vervanger komen. Lamborghini besloot Back to the Future te gaan.
Alweer Lamborghini: na het onthullen van de Huracán STO is er meer nieuws vanuit Sant’Agata Bolognese. Zoals bekend moet er van wacht gewisseld worden bij Lamborghini. CEO Stefano Domenicali gaat namelijk elders werken. Hij wordt de nieuwe baas van de Formule 1.
Opvolger
Domenicali was de opvolger van Stephan Winkelmann. Deze Duitser begon bij Lamborghini in 2005 en bleef daar tot Domenicali hem opvolgde in 2016. Achteruit is soms ook vooruitgang: Winkelmann wordt namelijk weer CEO van Lamborghini. Om de vreemde situatie compleet te maken: dat kondigde eigenaar Audi vandaag aan.
Bekende naam
Goed, Stephan Winkelmann. Van 2005 tot 2016 CEO van Lamborghini en daarna werd hij Managing Director bij Audi Sport GmbH. In 2018, nog niet eens heel lang geleden, werd hij aan het roer gezet bij Bugatti. Een rijkgevuld, VAG-gevuld portfolio dus. Winkelmann werd herkozen omdat hij ‘de enige juiste man is voor deze taak’, aldus Markus Duesmann, de opvolger van Bram Schot als CEO van Audi. Overigens gaat Winkelmann niet weg bij Bugatti, maar blijft hij beide merken managen. Knap werk.
Impact
Ondanks de hele COVID-waanzin heeft Lamborghini niks te klagen. Winkelmann komt terecht in één van de hoogtijdagen van het merk. Ze boeren erg goed met natuurlijk de Urus als auto die daarvoor verantwoordelijk is. Kijken of het aan de CEO lag dat Lamborghini dit niet eerder kon bereiken.
pindakoning zegt
Kan het iets te maken met de toekomst Bugatti dat Stephan CEO blijft van beide merken? Oftewel gaat VAG (deels) afscheid nemen van Bugatti en laat voor de komende tijd Stephan aan het roer zitten. Of denk ik te ver door.
alloallo zegt
Of een urus rebadgen als Bugatti?
davelepeef zegt
@pindakoning: nou, de komende jaren krijgen we 94 varianten met kleurtjes en lijntjes van de Chiron. Daar zal wel minder werk in zitten…
Dutchdriftking zegt
@pindakoning: Ik hoop dat je geen gelijk krijgt, maar het is zeker niet onmogelijk…..
SvenskaAeroplanAB zegt
Wat een prachtige Italiaanse naam toch weer als CEO van dit roemruchte Italiaanse merk, Stephan Winkelmannnn… Pfff
intimrasiert zegt
Stephan wacht een immens moeilijke taak. De UK en vast nog wel meer plekken op de wereld willen over 10 jaar al de verkoop van verbrandingsmotoren verbieden. Ga je dan nog investeren in de ontwikkeling van Lambo’s met V10/V12? Hij kent wel als geen ander het DNA van het merk, maar de wereld is going nuts.
JanJansen zegt
@intimrasiert: die hete kolen heeft Bram Schot al uit het vuur mogen halen. Die heeft Audi in moeilijke tijden de goede kant op gestuurd.
Het enige wat hij hoeft te doen is zo lang mogelijk die verbrandingsmotoren levend houden. Pas in 2030 hoeft de electrotechniek van Audi in de Lambo te zitten. Dan is hij al 3x van baan gewisseld.
mashell zegt
@intimrasiert: vast nog wel meer plekken op de wereld… Het miniscule en totaal irrelevant landje Nederland is zo’n plek. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/overheid-stimuleert-milieuvriendelijker-rijden
Dutchdriftking zegt
Toch grappig hoe Italiaaans deze Duitser er uit ziet. Heeft hij goed gedaan.
gregorius zegt
hij is extra vroeg opgestaan om zn das zo te stylen dat het eruit ziet alsof ie m direct uit zn kast heeft gehaald!
leaper035t zegt
Heerlijke bakkebaarden. Wat zou die man als daily rijden? En in het WE als het wat meer lag zijn?
kniesoor zegt
Karakteristieke kop heeft die kerel, een uitstraling, die past bij het merk Lamborghini. Je ziet ‘m bij wijze van spreken z’n verfijnde lunch uit een vioolkoffer eten . . . :-)
ghost zegt
Gelukkig heeft ie zich dit keer wel geschoren..