De vers geïntroduceerde BMW X6 heeft een Nederlandse prijs gekregen. De Duitsers goed van het Nederlandse CO2-beleid kunnen profiteren, want door de motoren van de X6 op een brandstofdieet te zetten is de aanschafprijs aardig gedaald.
De instapversie van de gefacelifte X6, de 258 pk sterke xDrive30d met de ‘d’ van diesel, begint voortaan bij 85.300 euro. Een uitvoering die voorheen minimaal 90 mille kostte. Bij de marktintroductie in december zijn ook de 450 pk sterke X6 xDrive50i en het 381 pk tellende X6 M50d dieselmonster beschikbaar. Voor respectievelijk 123.100 en 120.700 euro.
BMW zegt dat overige twee motorenopties in het voorjaar van 2015 aan de line-up worden toegevoegd. Dat zijn de BMW X6 xDrive35i met 306 pk en de BMW X6 xDrive40d met 313 pk. Hieronder alle prijzen.
BMW X6 xDrive35i | €92.400 |
BMW X6 xDrive50i | €123.100 |
BMW X6 xDrive30d | €85.300 |
BMW X6 xDrive40d | €88.100 |
BMW X6 M50d | €120.700 |
psycholander zegt
Waarom moet die diesel de 40d heten als het gewoon de 35d is, weet dat ze bij de 5serie ook vaak de motoren 1 nummer omhoog zetten. Gezien ze ook de 35i gebruiken konden ze toch ook 35d gebruiken….
knipperlichtje zegt
Die 3-literdiesel van BMW krijgt ook steeds meer vermogen zeg! Nog niet eens zo lang geleden leverde die ‘slechts’ 245 pk.
clioracing zegt
@knipperlichtje: De eerste generatie 3 liter diesel had slechts 181 pk. Er is een hoop veranderd in positieve zin, ook qua verbruik.
3246cm252kw zegt
@clioracing: naar mijn weten 184 pk
berlinetta zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
w0o0dy zegt
@ricardo: zin nr 2 klopt niet helemaal en er komt natuurlijk ook een plug-in Hybrid, dus nog minimaal 3 uitvoeringen qua motoren erbij…
roadronner zegt
Ik dacht bij het zien van de foto van de achterkant eerst dat het om een mogelijke facelift ging van de 5 GT … Zoek de verschillen!
henk123456 zegt
@roadronner: http://www.pearle.nl
1audi1 zegt
En lelijker
reistje zegt
Ik blijf het een mislukte poging vinden tot Jack-Of-All-Trades.
Voor het zelfde geld koop je of een hele dikke 5serie/E klasse of een iets minder dikke 7serie/S klasse. Dan zou ik het niet eens in mijn hoofd halen.
gtwillem zegt
120.000 voor een drieliter dieseltje??? Daar heb je dus ook een V8 voor… Yikes.
borro4 zegt
@gtwillem: kijk dat is nou een antwoord van iemand die nog nooit in een m50d heeft gezeten….
gtwillem zegt
@borro4: ehhh, gezeten en gereden. Een M550d X-Drive Touring (absoluut vlot, maar niet overweldigend. Minder ‘fun’ dan ik had verwacht) en een X5 M50d X-Drive van het vorige type (vlot zat, maar zeker niet spectaculair).
En ze zijn vreselijk duur, een 550i is zelfs goedkoper dan de 550d…
berlinetta zegt
@gtwillem: Ga een 550i en een 550d maar eens configureren. Vertel je me daarna nog eens welke duurder is.
gtwillem zegt
@berlinetta: de M550d. Ik hoef niet zo nodig een M-pakket of megagrote wielen erop te hebben ;-). 550i Touring (€96.500), High Executive (€6k), 18″ wielen (€350), Kashmir Silber (€1.500), blanke dakreling (€450), Oyster leder (€0), aluminumium inleg (€0), verwijdering type aanduiding (€0), niet rokers uitvoering (€0) donkere hemelbekreding (€450) en een Panoramadak (€2500) is prima. Dan kom ik op € 107.650, nog steeds goedkoper dan een M550d Touring (€108.000)…
drivingpleasure zegt
@gtwillem: Ben jij dan die gene die hier steeds met zijn M550d door Amsterdam ragt? Dat ding is zeker snel. Ik zat achter hem aan van Alkmaar terug naar Amsterdam, ik in een 7.45d en hij in dat gruwelijke apparaat. Kan je zeggen hij sprint rap weg en trekt prima door is niet zomaar bij te houden…
gtwillem zegt
@drivingpleasure: nee, ik rijd keurig, met mijn E91 325i of GR Impreza door Den Haag ;-)
borro4 zegt
@gtwillem: misschien ben ik het? Wij hebben er namelijk 1
gtwillem zegt
@borro4: zou kunnen, het vermelde rijgedrag schijnt inherent te zijn aan BMW rijders :-)
joejojo2012 zegt
Opgeblazen hatchback met 4wiel aandrijving. Door die prijsverlaging wordt het NL straatbeeld hoogstwaarschijnlijk nog meer ontsiert.
toyotafortuner zegt
Zo’n X6 blijft toch wel een blubberdikke apparaat! Al helemaal in M50d trim. Eens kijken wanneer de eerste (M50d’s) te zien/spotten zijn.
paulaner zegt
Hij ziet er ook 5 mil goedkoper uit dan zijn voorganger.
jaapiyo zegt
@paulaner: Idd. Zeker ook met die flinke jaap die over het achterste spatscherm loopt, ik denk dat je wel 5K verder bent voordat die herstelt is.
paulaner zegt
@jaapiyo: Ja een dergelijke Jaap wil je niet op een bumper.
toniominestrone zegt
Ik krijg altijd een “Tonka” gevoel bij zo’n X6.
xyrrath zegt
5k Goedkoper maar gelukkig nog wel net zo lelijk als voorheen
tupperware zegt
Dit roept om een extra belasting op horizon vervuiling, ik moet er niet aan denken dat we straks nog meer van die gedrochten op de weg gaan zien..
Joost zegt
Hij zal vast wel weer beter / zuiniger / schoner bla bla zijn dan de vorige.
Maar doe mij toch de voorganger maar. Keuze genoeg ;)
http://www.gaspedaal.nl/BMW/X6/?srt=pr
agera zegt
Ik ging de nieuwste BMW X6 configureren op een buitenlandse BMW site, want op de Nederlandse kan dat (nog) niet.
https://www.facebook.com/BMW/app_661201287298904
Wat een heerlijk dikke bak vooral in Mineral White en met 20 inch Star-Spoke style 491 zwarte velgen. Gewoon jammie, Ik wil hem gewoon.
peterpan72 zegt
Doe mij maar 5 Dusters in plaats van 1 zes. Puur vanuit statement…lelijk hok zeg!
heer zegt
Eerste generatie zit er beter uit. De verhouding klopt niet erg. De achterwielen zien er te klein uit.
Met M- pakket zit er redelijk uit
mashell zegt
Die foto’s doen pijn aan mijn ogen. Niet omdat die X6 zo lelijk is (stukken beter dan de voorganger) maar omdat iemand iets heel erg verkeerds gedaan heeft met photoshop.