Je kan er (letterlijk en figuurlijk) moeilijk omheen, die BMW M5 G90. Ook in Essen wemelt het er al van.
Zoals aangehaald in het artikel van gisteren is Essen tegenwoordig vaste koek. Er valt iets op als je meerdere edities meemaakt. Namelijk dat er altijd veel aandacht wordt besteed aan de meest recente uitgave van BMW M. Twee jaar geleden zag je overal exemplaren van de M3 en M4 (G80/81/82), vorig jaar was het de M2 (G87) en dit jaar is het de auto die niet onbesproken gebleven is. De BMW M5 G90.
Matzwarte G90
Zo stond deze, eh, ‘sinistere’ BMW M5 G90 op de stand van Aulitzky Tuning. De firma heeft de hagelnieuwe M5 al voorzien van aanpassingen. Zij zijn al druk bezig met een volledige uitlaat voor de S68 V8, de eerste versie daarvan zit al onder deze M5. Gecombineerd met velgen van Sixnine Wheels en verlaging van KW.
Gifgroen
Over die laatste gesproken, op de stand van KW en BBS (die combineren hun specialiteiten altijd perfect op dezelfde stand, samen met dochtermerken als ST Suspensions) stond ook een G90, waarschijnlijk op een platform van gewapend beton. Met KW-veren en op een set lekkere BBS’en is het nog best een toffe stance zo, maar het groene kleurtje is dan weer de ridicule kant op. Ook al lijkt het op Sao Paolo-geel van de BMW M4, de kans is groter dat het een wrap is. Het blijft een tuningbeurs.
F11 M5
Tussen al het nieuwe M5-geweld vonden we ook nog iets bijzonders op F1x-gebied. Een stukje verboden fruit: een BMW M5 F11. Die bestond namelijk niet. In tegenstelling tot de Audi RS6 die er vanaf de C7 niet meer als sedan was, was de M5 vanaf de F10 er juist niet meer als Touring. TuningTeile.de heeft een F11 M5 waar de S63B44 van een M5 F10 voorin een F11 is gelepeld. Inclusief visuele mods om het plaatje compleet te maken en extra upgrades om tot 800 pk uit te komen. Het mooiste van alles? Zoals de auto zelf al zegt kun je deze M5 winnen als je onderdelen koopt bij TuningTeile. Elke order is je toegangskaartje tot de winactie, inclusief de mogelijkheid om extra kaartjes te kopen. TuningTeile gaf al eens een M3 E92, M5 E60 en een M4 F82 weg, en nu dus ook deze M5 F11.
JanJansen zegt
Best een aardig ding om te zien.
Maar dat gewicht maakt hem toch niet erg aantrekkelijk. Je weet gewoon dat het niet rijdt. De natuurwetten gelden nou eenmaal ook voor een BMW.
alpacatje zegt
De reviews spreken jou nochtans tegen
JanJansen zegt
Ik heb ze ook gezien.
Het zal best een heerlijk snelle luxe auto zijn. Maar >2 ton door een bocht wringen kan toch echt niet lichtvoetig worden.
Ik twijfel dan ook hoe objectief de reviews zijn. Er kleeft vaak wel een vorm van afhankelijkheid aan. De reviewers willen de volgende keer ook weer een persauto kunnen krijgen voor de views.
560pk zegt
BMW doet marktonderzoek. De voornaamste kopersgroep (en daar moet een bedrijf toch rekening mee houden) van de M5 blijken mannen tussen de 50 en 60 te zijn. Die willen een snel Autobahn kanon. Het aantal klanten dat hun auto mee het circuit op neemt, blijkt verwaarloosbaar klein.
Ik denk dat er eerder veel kritiek zal zijn/blijven op de minder luxe afwerking, de goedkopere materialen in het interieur, en het ontbreken van een vrij groot aantal, voor deze kopersgroep (semi-) essentiële zaken, zoals stoelmassage, soft close deuren en echt premium geluid
potjak zegt
Ik vind het nogal wat aannames van iemand die de auto niet heeft gereden tegen reviewers die de auto wel hebben gereden,,,
bmw1cabrio zegt
Waarom moet een auto lichtvoetig zijn om lekker te rijden? Als dat je criterium is, moet je inderdaad uitwijken naar andere auto’s en zul je niet M5 doelgroep zijn.
HZW zegt
Misschien is het een idee om van elk merk een artikeltje te maken met de meest interessante aanwezige auto’s, van een merk.
Aon zegt
Gewoon met je handjes van auto’s blijven. Ze worden er niet mooier of beter van.
560pk zegt
Over de F11: mag een tuner daar zo maar “M5” op plakken? Ik mag toch aannemen dat BMW die naam gedeponeerd heeft.
vetnek zegt
Mensen met modderitus, erg leuk!
scoobyej20 zegt
Wat blijft de nieuwe M5 een verschrikkelijk ding, zeker in het mat zwart. BMW is echt de weg kwijt met het design. Vorige generatie was vele malen mooier, maar dat geld voor bijna ieder BMW model.