Het achterwerk van de BMW M4 GT3 maakt in elk geval indruk.
Terwijl we met smart wachten op de straatversie van de nieuwe BMW M3 en M4 komt er uiteraard ook weer een kersverse racewagen. Die nieuwe racewagen betreft de BMW M4 GT3 en afgelopen zaterdag mocht een testauto zijn eerste meters maken in de frisse buitenlucht.
De raceauto kon zijn ding doen op en rondom het terrein van de BMW Group fabriek in Dingolfing, Duitsland. Achter het stuur zat testrijder Augusto Farfus. De Duitse autobouwer stelt dat belangrijke functies onder de loep zijn genomen met deze eerste meters in de echte wereld. Wat dit precies betekent laat het merk niet los. De M4 GT3 neemt het stokje over van de huidige M6 GT3 in het seizoen van 2022.
De volgende test staat gepland voor volgende week. De BMW M4 GT3 zal te vinden zijn in het zuiden van Frankrijk. In Miramas heeft BMW een testcentrum inclusief circuit waar de auto rondjes kan rijden.
Vervanger
Markus Flasch, CEO van BMW M GmbH, laat weten dat de nieuwe BMW M4 GT3 een groot gedeelte van zijn DNA deelt met de straatauto. Zo is onder meer dezelfde TwinPower turbo zes-in-lijn onder de kap te vinden. Met de huidige M6 GT3 gebruikt het merk een geblazen 4.4-liter V8. De specs van de M4 GT3 zes-in-lijn zijn, behalve dat we minimaal 500 pk mogen verwachten, nog niet bekendgemaakt
Hoewel de nieuwe BMW M4 GT3 pas vanaf het raceseizoen van 2022 echt mee gaat doen, komt de racer al volgend jaar in actie. Er zal deel worden genomen aan diverse races die onderdeel uitmaken van de testperiode met de GT3.
Uiterlijk
Zijn snoetje is nog geheim. Wel krijgen we een goede indruk van de achterkant van de auto. En die oogt dankzij de brede wielkasten lekker dik. Zo op het eerste gezicht lijkt een widebody op de nieuwe M4 niet te misstaan. Er zijn ongetwijfeld tuners die deze handschoen gaan oppakken.
HZW zegt
Ja, met het einde van huidige DTM vorm in zicht (BMW M4 blijft als enige over. omdat Audi uitstapt eind 2020) zal er iets anders op auto sport gebied bedacht moeten worden.
johnhert zegt
@HZW: Gewoon terug naar midden jaren 90, geen idiote buizenframes die niets te maken hebben met het model. Gewoon de echte auto’s nemen en deze aanpassen. Veel goedkoper en vermakelijker !
Dutchdriftking zegt
Erg benieuwd. De nieuwe 4-serie is sowieso erg goed gelukt.
okdoei zegt
@dutchdriftking: jij hebt duidelijk de foto’s van de voorkant gemist
tttijn zegt
@okdoei: Haha dat dacht ik ook meteen. Denk daarom ook alleen foto vd achterkant.
Dutchdriftking zegt
@okdoei: Ik vind het neusje juist het mooiste onderdeel…..
Paul58 zegt
@dutchdriftking: zeg maar gerust ‘neus’ ;)
Dutchdriftking zegt
@kevin1989: Het is een flinke unit, maar het past de auto wonderbaarlijk goed.
okdoei zegt
@kevin1989: ‘snuit’ is in deze context een nog beter woord.
#oink
outlook zegt
@dutchdriftking: totally agree
e38ossie zegt
@outlook: even wennen maar denk dat het in het echt wel stoer overkomt. Blijf het jammer vinden van de verplichte kentekenplaat.
ttr6 zegt
Ik meende even het achterwerk van de Giulia te zien. Komt door die achterlichten. Is overigens een compliment.
sel777 zegt
Iets grotere grill zou mooi zijn…
tttijn zegt
@sel777: ja ietsje maar hoor roflol.
sportevo zegt
‘De Duitse autobouwer stelt dat belangrijke functies onder de loep zijn genomen met deze eerste meters in de echte wereld. Wat dit precies betekent laat het merk niet los.’
Aangezien die baan in Dingolfing niet heel veel voorstelt zal het wel gewoon een shakedown zijn geweest. Kijken of alles naar behoren werkt en er geen lekkages zijn.
Het zou toch vervelend zijn als je naar Zuid-Frankrijk afwijst en er daarachter komt dat er een storing in de software van het remsysteem blijkt te zitten en je na 50 meter rijden weer naar huis kan.