Nog voor de onthulling van de nieuwe BMW M3 en M4 is het al mogelijk om er eentje samen te stellen.
Nog even en dan trekt BMW eindelijk het doek van de nieuwe M3 en M4. In Noord-Amerika kunnen dealers al beginnen met het samenstellen van exemplaren voor in de showroom of voor klanten. De details van dit proces zijn gedeeld op Bimmerpost, waardoor we een vroegtijdig kijkje kunnen nemen in de optielijst.
Het proces begint natuurlijk met welke variant je kiest. Klanten in Noord-Amerika hebben keuze uit vier verschillende smaakjes. In alle gevallen gaat het om een auto met achterwielaandrijving. De M3 en M4 met M xDrive volgen vermoedelijk pas een jaar later. Er is keuze uit zowel een handgeschakelde versnellingsbak als een automaat. Dan zijn er ook nog de gewone modellen en de Competition.
BMW M3 en M4 kleuren
De optielijst laat zien dat er keuze is uit 7 kleuren. Het gaat hier om 300 Alpine White, C4H Sao Paulo Yellow, 475 Black Sapphire Metallic, C31 Portimao Blue Metallic, C3G Toronto Red Metallic, C4G Isle of Man Green metallic en C4P Brooklyn Grey metallic.
Voor de velgen zijn er twee mogelijkheden. 1T8 19″/20″ Bi-color Jet Black en 1U0 19″/20″ Jet Black.
BMW M3 en M4 interieur
Voor het interieur is er keuze uit twee soorten opties. In beide gevallen gaat het om een met leder bekleed interieur. Daarnaast kun je kiezen voor aluminium look of carbon details in je kersverse BMW M.
Optiepakketten
Deze eerste versies komen met een aantal ‘verplichte’ opties die deel uitmaken van de uitvoering. Het rijtje opties voor de Amerikaanse markt ziet er als volgt uit.
ZPK Parking Assistance Package
- 5DN Parking Assistant Plus
- 6DR Drive Recorder
ZPX Executive Package
- 1CR Remote Engine Start (Automatic Transmission Only)
- 248 Heated Steering Wheel
- 316 Power tailgate
- 5AZ Icon Adaptive LED Headlights with Laserlight
- 610 Head-up Display
- 6NW Wireless Charging
- 6U8 Gesture Control
- 6WD WiFi Hotspot with complimentary 3-month or 3GB tria
Launch Spec
Als je denkt dat de opties karig zijn dan heb je ook gewoon gelijk. Dit heeft echter te maken met het feit dat dit zogenaamde Launch Specs zijn. Feitelijk de eerste auto’s die geleverd gaan worden. In een later stadium zal de optielijst verder uitgebreid worden. Dan is er meer keuze met betrekking tot de velgen, losse opties, kleuren en het interieur.
brammetjedeb zegt
Wat voegt een verwarmd stuurwiel precies toe? Het lijkt mij zo’n onzin…
leaper035t zegt
@brammetjedeb: Totaal onnodig! En toch leg ik hem iedere keer aan als het wat frisser is. Comfort went snel…
bmw2coupeeigenaar zegt
Wat dacht je van geen koude handen meer wanneer je s’ochtend op een winterse dag de auto start. In landen als Zweden ideaal!
posthumus zegt
@bmw2coupeeigenaar: op de motor snap ik het nog, maar in de auto? Kom op zeg
megator zegt
Duidelijk nooit met min 20C omgevings-temperatuur in een koude auto gestapt…
utregter26 zegt
@bmw2coupeeigenaar: ik heb het zelf ook. Het is een optie die nutteloos lijkt maar als je het zelf hebt, is het ontzettend prettig.
okdoei zegt
@brammetjedeb: als je last hebt van koude ochtenden dan zweer je hierbij.
keeper1 zegt
@brammetjedeb: Dat dacht ik eerst ook. Mijn moeder had het in de Corsa. Toen zij 2 maanden geleden een nieuwe auto aan ging schaffen had ze werkelijk 1 eis; stuurwielverwarming. Dus toen een bimmer 1 uur Duitsland gehaald
dromedaris zegt
@brammetjedeb: beste optie sinds airconditioning! Je handen (en voeten) zijn de eerste plekken waar je het koud krijgt, dus zinvoller dan zetelverwarming.
sollie1984 zegt
@brammetjedeb: Ik heb het ook in mijn F30 en het op koude winterdagen is het heerlijk!
parasite888 zegt
Het gemak dient de mens
gekkehenk zegt
@brammetjedeb: dit soort functies zijn idd onzin, tot je het zelf hebt en het stiekem toch gaat waarderen/gebruiken…
Dutchdriftking zegt
Tja, we zullen er wel weer veel zien met (nep) carbon, zwarte nieren en ontbrekende raamlijsten. En zwarte wielen niet te vergeten…. Een M4 is in de basis mooi, maar ik denk dat een Alpina B4 toch de voorkeur geniet.
rollingstoned zegt
Komt er ook een optie voor normale nieren i.p.v. die bevertanden? ?
bbjorn zegt
@rollingstoned: voor de m4 niet want de hele 4 serie heeft die nieren, ze zouden wel echt heel slim zijn als ze het op de m3 aanbieden, toch weer een extra optie die dan oprecht iedereen aan gaat vinken?
Edge zegt
@Rollingstoned: er zal vast wel een tuner komen die zich daaraan wil begeven. Wellicht is het een leuk project voor Revenant, die ook een tijdje terug ook een subtielere,OEM-uitziende voorbumper voor de Aston Martin Vantage toonden
smex zegt
Allemaal leuk enzo, maar dat afzichtelijke front maakt de hele auto oninteressant. Ik heb ergens nog een minimale hoop dat de Gran coupe een normaal front krijgt, anders ga ik de opvolger van m’n F36 bij een ander merk zoeken.
RiKe zegt
Een auto waarvan de voorkant er beter uit ziet NA het ongeluk, net als de achterkant bij de Civic. Wat een verschrikkelijk lelijke gril hebben ze hier in gezet zeg!
michiel_vandelft zegt
En die Miguel Oliveira kreeg toch mooi de sleutels in z’n handen gedrukt van BMW, nadat hij de MotoGP op de Red Bull ring won gisteren! #LuckyBastard
KiraLight zegt
Vervolgens ging hij op de auto staan. :D
Je zag de man BMW nog kijken….Ouch… :\
OT: Ik vind de auto zoals het erbij stond na de GP er niet slecht uitzien.
gass zegt
@michiel_vandelft: benieuwd of hij hem mag houden, gezien hij gesponsord wordt door het merk met N ipv M als performance label
rhellema zegt
Ik denk dat deze bestuurder het beter bij een bromfiets kan houden.
kniesoor zegt
Met uitzondering van de grille is het uiterlijk van deze nieuwe M4 niet eens zo heel veel anders dan die van de huidige. Toch wekt-ie geen begeerte op. Heel benieuwd hoe-ie er in the flesh en in een geschiktere kleur uitziet.