In oktober zal BMW de nieuwe 7 Serie op de autoshow van Parijs aan het publiek laten zien. Niet lang daarna verschijnt de nieuweling ook in de showroom.
BMW’s vlaggenschip zal weer boordevol nieuwe technologie zitten om te laten zien wat ze in Munchen in huis hebben. Het xDrive koppelverdelende differentieel wat in de X6 is gelanceerd zal ook op de 7 Serie verkrijgbaar worden. Ook zullen er diverse camera’s de bestuurder helpen om op de rijbaan te blijven, voetgangers te detecteren en mogelijk ook verkeersborden te herkennen.
De nieuwe zeven komt er in reguliere en een verlengde versie, waarbij de laatste waarschijnlijk ook een iets hoger dak krijgt om nog meer ruimte voor de achterpassagiers te creeren. In eerste instantie komen er alleen zes- en achtcilinders, een twaalfcilinder volgt pas later. Dieselen kan in de 235pk sterke 730d of de 286 pk sterke twinturbo 735d. De V8 diesel komt niet meer terug. Er komen drie benzinevarianten: de 730i, 735i en 750i met respectievelijk 272, 306 pk en 408 pk. Zeer waarschijnlijk komen ook hybride en waterstof varianten en ook komt er voor het eerst een vierwielaangedreven 7 Serie. (foto’s via motorauthority)
bnc zegt
Op 07.07 zal de 7 series officieel aangekondigd worden, hopelijk krijgen we hem al iets vroeger te zien ;)
bmw zegt
En wat gaat hij kosten? 77.777 EUR?
bmw zegt
Misschien bij de verlengde 7-reeks ook een versie met 7 zitplaatsen voorzien?
Sander zegt
Can’t wait!
Het lijkt er erg op dat de nieuwe 7 veel vormen overneemt van de mooiste 7-serie ooit, de E38!
Wij hebben reeds 7 pre orders, denk dat de nieuwe 7 zeker populairder word als de huidige.
RenJie zegt
@bmw
wat is dat nou voor een opmerking, als je dat doet, verdwijnt alle ruimte.. wel origineel met al die 7’s …. -.-
Ik hoop dat ze hem wel écht boven de 5 serie plaatsen, want met de huidige 7 serie kan je net zo goed een 5 serie kopen. Veel aantrekkelijker.
Esprit_de_Flandre zegt
Grote nieren. Ik ben benieuwd wat het eindresultaat is.
W!d zegt
vind die nieren alleen buiten proporties.. verder zal ik nooit zo’n auto kunnen betalen, en kan hem zowiezo nergens bij huis parkeren
Arnoud zegt
Ik vind de paint-job wel wat hippie-achtig.
En verder doet hij me nogal pompeus aan, wat komt doordat de flanken zo hoog zijn en de motorkap zo’n groot oppervlak heeft.
De achterkant oogt veel dynamischer.
Mee zegt
Ik vraag mij af wat een 7-serie te zoeken heeft op een circuit?
prop zegt
Het zij-aanzicht oogt niet echt als top-design.. maar desondanks twijfel ik er niet aan dan BMW weer een ijzersterke Mercedes killer gaat neerzetten
prop zegt
ps.
de zilveren lijn die over de daklijn loopt is het kenmerk van de huidige 12cil. 7 serie… het zal dus wel een mule zijn
Majinstar zegt
De nieuwe of gewoon een facelift ???
Audi zit nu al te denken aan een 8 zitter.
pps zegt
@ prop.
de zilvere daklijn is bij alle verlengde 7 series het geval
Eddy Rocket zegt
wanneer gaat bmw nou een keer een snelle 7 serie maken? Mercedes heeft die gezellige Bi-turbo S600 die kont schopt. Niet alle AMG versies te vergeten.
WAarom doen ze nou niet een keer een M7 of zo? Vroegah had je teminste een mooie Alpina, maar aan die peekaatjes te lezen word het niet veel soeps.
Gewoon de motoren gejat uit de 3 series.
semihhh zegt
ik vind het het beetje op de oudere bmw’s lijke , de neus van een oudere 5 serie vind ik vooral terug vanvoor …
mja bmw zal er wel voor zorgen dat het een geslaagde serie is ,,
RenJie zegt
@W!d
niet zo negatief denken over je toekomst.. xD
prop zegt
@ pps
oke dan.. wist ik nog niet… weet het alleen van de 12 cil.
robin zegt
hopelijk mooier dan de vorige 7 en dat is eigenlijk niet moeilijk want wat een misbaksel was die vorige 7
coen zegt
Even ter informatie aan u allen…. Ondanks dat de prijzen niet bekend zijn, hij word al verkocht en er is al foto materiaal (alleen voor zeer geintereseerde klanten) aanwezig bij de BMW dealers …
prop zegt
Dat lijkt vaker zo te zijn… kan mij lang voor de introductie nog de fabrieksfoto’s van de huidige 5 serie bij de dealer herinneren in het E39 tijdperk
funcup zegt
bullshit, er zijn nog geen foto’s
ik ben zelf BMW-verkoper dus ik kan het weten
Crazy Belgian zegt
Er zijn dan misschien nog geen foto’s, maar er zijn wel al (exclusieve) presentaties van de nieuwe 7-reeks geweest. Kennis van mij is er naartoe geweest, was overigens per vliegtuig (dus zal wel niet voor alle klanten zijn ;-) ).
prop zegt
De ene dealer is de andere niet.. hangt er maar net weer vanaf wie je kent bij de importeur of fabriek.. heb zelf overigens een aantal jaar bij ekris stage gelopen/gewerkt
riebel zegt
klopt er is al een presentatie geweest van de nieuwe 7 in belgie!! alleen voor vip gasten wist bijna niemand vanaf
Nijntje zegt
Ben ik nu echt de enige, die de eerste versie van de huidige 7 serie echt mooi vond?
Wim zegt
Inderdaad, er is een VIP-presentatie geweest voor de interessante 7 Reeks klanten. Alle BMW-verkopers hebben hem trouwens al gezien op een event in Antwerpen. Geloof me vrij als ik zeg dat hij supermooi is.
En zoals funcup al zei, er zijn nog geen officiële foto’s.
Wim zegt
Er is trouwens een tijdschrift deze week die een photoshop heeft gemaakt van de nieuwe 7 en ik moet zeggen dat hij er verdomd goed op lijkt…
leendert zegt
@ Nijntje,
Nee, ik vind hem ook heel mooi.. Na de facelift werd hij te “soft” en oogte hij minder groot en dominant.. vind ik dan:P
Ik vond de eerste versie van de huidige 7-Serie erg geslaagd.. Ben benieuwd naar de nieuwe !
Nick zegt
@Eddy Rocket: Dat zou tegen de filosofie van M GmbH zijn.
Wel zou een 765iL kunnen, maar de 7 Serie is over het algemeen iets te zwaar om een motorsport variant te hebben.
Tommy zegt
Geen V12? Gemiste kans, die 760i is tog wel een beetje het toonbeeld van de 7-serie net zo als de Pheaton W12 en de A8 6.0 W12. De S600 van Mercedes is dat niet egt want de S65 AMG staat er nog boven. Verder een erg dikke bak, hopelijk mooier gelijnd dan de huidige.
broccoli met pinda's zegt
Volgens mij komt er gewoon geen v12 meer om het milieu. De Aarde zou er van gaan opwarmen. Maar dat zou toch positief zijn want dan heb je straks nooit meer verwarming nodig en bespaar je zo veel energie en er komt veel minder vervuiling en dat is pas echt goed voor het milieu… Of heb ik nou geen gevoel voor logica?
broccoli met pinda's zegt
Volgens mij komt er gewoon geen v12 meer om het milieu. De Aarde zou er van gaan opwarmen. Maar dat zou toch positief zijn want dan heb je straks nooit meer verwarming nodig en bespaar je zo veel energie en er komt veel minder vervuiling en dat is pas echt goed voor het milieu… Of heb ik nou geen gevoel voor logica???
GOD zegt
ik ben zeer benieuwd en kan nie wachten
maar uit eindelijk blijft de E38 7 serie toch altijd de mooiste
zelfs een van de mooiste auto”s ooit gemaakt in mijn ogen
GOD zegt
Rolls Royce gaat dit platform ook gebruiken voor hun nieuwe “baby Rolls” hoorde ik
BMWISSUPER zegt
BMW’s zijn super autos alleen……..ze zijn f*cking duur. dus de meeste standaard mensen kunnen er alleen van genieten door ernaar te kijken. ze zouden ze iets goedkoper kunnen maken zodat bijna iedereen zijn droomauto kan krijgen. zoals de nieuwe super 7 serie. echt te mooi voor woorden net als al die andere BMW’s.
ANONIEME BMW LOVER.
PS. ik hoop dat die mensen van BMW ze echt goedkoper gaan maken!!!!als jullie dat ook vinden schrijf dan in reactie.
Didi zegt
Vandaag de eerste serie-productie testversies in Dingolfing bekeken (daar wordt ie geklust). Vooral van binnen is het allemaal erg mooi afgewerkt en ziet het er een stuk luxueuzer uit dan de vorige 7-serie. Bij de vorige beviel mij dat hoekige dashboard met enorme gat erin voor het beeldschermpje niet.. Ik denk dat het nieuwe model tevens een nieuwe doelgroep zal bereiken. Mensen die de vorige versie een beetje een ‘sloom’ uiterlijk vonden hebben. Kan er helaas niet heel veel meer over zeggen, vindt de baas niet leuk :)
Snoepie zegt
sieht ja hubsch aus!
bert zegt
Knappe wagen , spijtig van het verdwijnen diesel V8 ….
Wally zegt
BMW is gewoon *******.. Dan betaal je meer voor ‘hetzelfde’!
m5 zegt
12 pitter is niet meer nodig uit de 5.0 biturbo v8 is veel meer te halen dan maar 408 pk dat zal wel goed komen denk ik
THE_BUSTER zegt
dit vind ik toch de mooiste
td zegt
in belgie rijdt hij al
wilco zegt
En hij krijgt 777 pk als topmodel zeker.
GOD zegt
Hij krijgt ook een 12L W18, dat heb ik van Mario Theissen himself gehoord toen ie aan het praten was met iemand die dat blok zelf heeft ontworpen
op zijn super nintendo.
Ik stond namelijk stiekem achter een boom en toen heb ik alles gehoord.
en toen moest ik hoesten en heb ik BMW beloofd het niet door te vertellen in ruil voor geheime wintunnel gegevens van het motorblok.
Mtyn zegt
Jaja, niets is belangrijker dan een aerodynamische motor he God :P
@BMWWISSPURUR,
Verhuis naar Duitsland :) Kost hij meer dan een kwart goedkoper, heeft te maken met onze prachtige belastingsysteem in Nederland! ;)
Mtyn zegt
Edit: ons prachtige belastingsysteem uiteraard. :)
Ter vergelijking: x5 3.0d kost hier zo’n €71.000 en in Duitsland net geen €46.000. Waar wacht je nog op! ;)
dekster zegt
Nog in geen 700 jaar wordt dat een mooie auto, die details zijn al fout om te beginnen en veel van de motoren zijn om van te huilen.
broccoli met pinda's zegt
# wilco schrijft,
25 June 2008 om 19:08
En hij krijgt 777 pk als topmodel zeker.
—-
Absoluut en het basismodel krijgt 77 pk en ik ben donald duck en mn moeder de kerstman.
Albert zegt
Met alle blijdschap mag ik mededelen dat wij in december de gelukkige eigenaar gaan worden van deze fantastische auto! Is een eigen zaak toch ergens goed voor.. Alleen hoe mooi die ook is wij gaan toch zéér zeker onze Audi missen want ook dat is een geweldige duitse auto (zijn die duitsers toch nog ergens goed voor mensen
bmWillemAlex zegt
rijdt zelf al decennia 7ens, dus zeer ‘gespannt’ op de nieuwe. Wat een teleurstelling: een als 3er omgebouwde huidige….Plomp en bootachtig!
@sander: rij zelf een vd laatste E38Lang, de ware as. klassieker; de nwe lijkt er nergens op, dus die wordt het nooit!
Niels zegt
BMW heeft al een 7 serie met turbo gehad,, E23 745i was een 3.5l met turbo,
maar bmw heeft in de gaten dat alle hardlopers doodlopers zijn,, een motor vol proppen met lucht en dan extra brandstof toevoegen,, veroorzaakt het vermogen wat je normaal alleen bij een motor met grotere cilinderinhoud zou tegenkomen,, alles krijgt dus verhoudingsgewijs extra op ze flikker en zit niemand op te wachten dat de boel stuk loopt,, en het vermogen dat een 7 serie nu heeft met flinke motor, zie ik nergens het nut dervan in om van een lijk van dik 2TON een race monster te maken,, dan schiet je in mijn ogen beetje je doel voorbij,, mensen die dit uitkramen weten in mijn ogen niet waar ze over praten en zijn te geil op cijfers ipv waar de auto oorspronkelijk bedoelt is..
maar ff terug komen op de oorsprong van het artikel,, vind het een erg mooie wagen
JPO zegt
Veel commentaar op BMW lees ik weer, mijn 530D uit 2006 vliegt, en heeft een weggedrag om te zoenen. Tja ik heb er dus 1, vele zeikerds zullen er alleen maar van kunnen dromen. O ja voor mij geldt wat dat andere Duitse merk nog altijd. Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Ciao, and eat my dust
Arnoud zegt
@Niels:
Je leeft zeker nog in het stenen tijdperk? De tijd dat turbo motoren een te hoge thermische dan wel mechanische belasting kenden ligt al lang achter ons. Auto’s met een aftermarket turbo (geleverd door tuners) kennen dit probleem nog wel. Maar dat komt gewoon doordat de motor oorspronkelijk helemaal niet ontwikkeld is voor drukvulling. Maar een zichzelf respecterende autofabrikant als BMW zal er echt wel voor zorgen dat zijn drukgevulde motoren net zo betrouwbaar zijn als hun atmosferische.
Maar verder ben ik het wel met je eens. Een top zaken sedan als een 7-serie met sportwagenprestaties lijkt mij ook een slecht compromis.
Niels zegt
@Arnoud,
nou nou Arnoud,, moet ik je toch beetje uit die droom helpen:),, ben zelf automonteur,, en je wil niet weten hoeveel mercedessen ik al los heb gehad om de koppen te vernieuwen/vervangen, het is allemaal aluminium en 4 kleppen, omdat de ingeblazen lucht beetje fatsoenlijk naar binnen moet komen,, ALLE koppen scheuren tussen de in en uitlaat kleppen omdat de temperaturen zo hoog worden en trillingen waar aluminium een hekel aan heeft, en het ‘vlees’ tussen de kleppen nogal aan de dunne kant is,, maar kan niet anders omdat der 4 kleppen inhangen, maar goed nu dwaal ik beetje af,, maar turbo gaat zeker weten tenkoste van de levensduur,, ook al is de compressie vaak verminderd van turbo motoren anders zou het te worden,,
en stenen tijdperk leef ik niet, maar ben realistisch en geef niet echt gehoor aan de bla bla verhalen van auto fabrikanten, en wat dacht je van smart waar de motor blokken in kratten in de werkplaats liggen omdat alle blokken ovale cilinders krijgen na een vanaf 30 000 en later ligt natuurlijk beetje aan de rijstijl maar gebeure gaat het voor een ton, omdat de grensen overschreden worden, zijn toch ook origineel geconstrueerde turbo motoren?! is allemaal brandhout, en inderdaad mocht BMW hier brood in zien hadden ze het wel toegepast,, maar daar is men 20 jaar terug mee gestopt, zal ze redenen wel hebbe gehad
bmWillemAlex zegt
Smaken verschillen dus, dat zie je maar weer!
@Niels : je bent leesbaar een automonteur die er veel van weet, en denk ik terecht sceptisch is over levensduur van turbomotoren. Zie de ellende van tegenwoordige superopgefokte diesels, die, bereden door onverschillige leaserijders, vooral bij VW en dochters, nauwelijks nog 180.000km fatsoenlijk halen, waar we vroeger met MB220D’s over de 6 ton kwamen.
Over de 7 E28 wel dit: de 745i heette zo, omdat BMW vond dat de kleinere motor, een 732i en niet 735i, door de turbo vergelijkbaar werd met een motor van 4,5 liter inhoud (factor 1,4 was dat).
Om alles nog erger te maken, past BMW nu steeds vaker motoren met bi-turbo toe, dus een kleine snelle voor de lage toeren en een tragere grote voor de hogere toeren, zowel bij de 3,0 diesel met 286/293pk, als de 3,0 benzine met 306pk en de pas nieuwe 4,4 benzine met 407pk. De namen zijn resp.: 335d, 535d, 735d (nw), X5 3.0sd, 135i, 335i, X6 50i, 750i (nw).
Omrekenfactor motorinhoud nu blijkbaar ongeveer 1,15 – dus veel minder belast dan vroeger!
Oh ja, er is ook een 2,0 diesel bi-turbo met 204pk ipv standaard 177pk, in de 125d en de X3 2.0sd, die zou als basis voor dienstwagens als 725d ook best voldoen, zoals in de E38 destijds.
Als PS: de overgrote nieren bij de nieuwe modellen vind ik erg lelijk, a la de tosti-grillen van Audi, en de Chrysler/Dodge 300-gril; nadeel (ervaren met X5) is ook, dat steentjes makkelijk binnenkomen en radiator mollen. Waarom niet terug naar twee echte nieren, hoog, ovaal, smal, vlak naast elkaar, met aan weerszijden liggend gestreepte, lagere grillen, zoals in mooie klassieke tijden. Ook Alfa keert mooi terug naar dat klassieke front, en Saab ook een beetje.
Op die manier hoeven de kwetsbare subgrillen onder in de bumpers niet meer!
Niels zegt
@bmWillemAlex
je heb helemaal gelijk:).
maar was een E23 en was een 3.5 en daarvoor een 3.3,,
heb zelf een 735 E23 en wat ik mis bij auto’s van tegenwoordig is dat het karakter verdwene is,, en dat zie je nog wel terug bij de oudere modellen van bmw.. maar vind de X5 ook degelijk iets moois hebben
bmWillemAlex zegt
@Niels: sorry, inderdaad een E23, die had ik van een staatssecretaris als 728iA van 4-86, veel aan opgeknapt (natuurlijk ook de automaat, altijd prijs, en de verroeste ABS-sensoren), schijnt nog te rijden in Hilversum. Was zeer karakteristiek, qua model, bediening en soort stoelen. Wil ooit nog een gave 735iA Highline of -Executive van 85/86 uit Zwitserse paardenstal of zo hebben, met maar 70.000 km of zo onder zich.
Klopt het wat ik ervaar met die open grillen: vaak schade aan radiatoren van koeling en/of airco? In z’n soort kan X5 me bekoren, rijdt ongelofelijk, maar mij veel te stug geveerd. Hoop op een RangeRover achtige, stabiel zwevende X7-Lang….
Vraagje nog: hoe doe je dat toch, met die dubbele komma’s en soms punten?
A. de wit zegt
De 12 cilinder van het huidige model die nu al op benzine en waterstof kan lopen zouden ze in het nieuwe model wel gaan leveren p.s. in America is de eerste Shell met een waterstofpomp al in produktie. P.S. het huidige model is lekker fors geweldige tank. Hoop dat het nieuwe model ook fors blijft zal alleen wat rankere lijnen krijgen om dat een heleboel mensen het huidige model te fors vinden smaken verschillen. hij moet zowiezo een stuk forser dikker ogen dan de 5 serie anders verkoopt het niet!
marco zegt
Ik zie alleen maar een zwart gedrocht dat iets weg heeft van een auto.
daniel zegt
lijikt de achterkant niet een beetje erg veel op die van de Lexus LS?
jack zegt
leuke behang op de auto geplakt uuuuuuhhhh… gamma?