
Hapslik, weg cilinders. Ook Audi’s grootste doet aan downsizing. Waarschijnlijk krijgt de S8 vooral minder cilinders, met een beetje geluk blijft hij vrij van turbo’s.
Natuurlijk kan je een veel sterkere motor in een dergelijk slagschip leggen, maar waar is dat voor nodig? De clientèle van de S8 is over het algemeen toch niet op zoek naar het beste en snelste. Een S8 moet gewoon een lekker comfortabele limousine zijn, die toch lekker sportief van zich laat horen als je hem op zijn staart trapt. Lekker, maar nooit gevaarlijk snel. Hooligans gaan wel voor een 760li of S65.
Nu bestaat de mogelijkheid dat het gat met de concurrentie té groot wordt. De Mercedes S63 en Jaguar XJ zijn een dergelijke Audi te snel af, maar met een BMW 750i, Porsche Panamera of Maserati Quattroporte kan de S8 het gevecht wel aan. Bovendien zou met de 450pk V8 ook de 7-traps S-tronic bak mee verhuizen, wat een zeer vloeiende overbrenging verzekerd. Dan heb je misschien niet de meeste pk’s, je gebruikt ze wel het best.
De vorige generatie S8 (D2) was ook altijd een erg sierlijke wagen. Niet opvallend, niet de snelste, maar gewoon een lekkere snel-ben-ik-toch-wel uitstraling. Ten opzichte van de 340pk’s toen, is 450 nu toch een flinke update. Natuurlijk de 5.2 V10 buiten beschouwing gelaten. En wat moet Audi anders nog met die 4.2 FSI, in een opgesausde R8 stoppen? (bron met spypics: Motorauthority)
Geen bezwaar, zolang het blok maar atmosferisch blijft is (bijna) alles goed.
´De vorige generatie S8 (D2) was ook altijd een erg sierlijke wagen. Niet opvallend, niet de snelste, maar gewoon een lekkere snel-ben-ik-toch-wel uitstraling. Ten opzichte van de 340pk’s toen, is 450 nu toch een flinke update. En wat moet Audi anders nog met die 4.2 FSI, in een opgesausde R8 stoppen?´
De schrijver lijkt te zijn vergeten dat de 5.2 V10 van de vorige S8 ook al 450 pk leverde? Desalniettemin een erg fraai model die van de afbeelding, zeker in dat aubergine!
-edit: heb het er voor de duidelijkheid nog bij vermeld, bedankt-
Ik ga toch voor de xj, veel te mooi :D
Zowiezo de 760i gewoon omdat er nergens sport op staat.
Zowiezo de 760i :D
Update: nu met wallpaper opklik ;) S8 D2 is een lekker ding…
@RDS: Alleen staat er wel op dat het 6 liter is :s
Ach de V12TDI past er toch ook in? En de V10 Twinturbo mag trouwens ook;)
Nieuwe S8 word een 4.0 V8 met compressor, 4.0TFSI. Op deze basis komen nog meerdere varianten, met als hoogtepunt de S8
S8 = mislukte S63 AMG, BMW 760I combinatie
@Bram: mislukt?? De 760 is voor drugsdealers en de S63/S65 voor kampers
@AudiQuatro: helemaal gelijk heb je!
Leuke avatar trouwens!
@Rossi: leuk he:P holly Valance:P
Ach, zo lang ze er geen 6-cilinder van maken vind ik het nog wel te doen :P Ben benieuwd naar de details, want dan pas blijkt of het wat is of niet…
de overbuurman van m’n ouderlijk huis zal het wel leuk vinden, die rijd al meer dan 10 jaar met s8ten etc! wel minimaal ieder jaar een nieuwe dan he!
Met audi’s heb ik erg weinig en al helemaal met die van de huidige generatie, maar die auto die hier boven dit topic prijkt vind ik echt waanzinnig mooi. Supersjieke bak.
Volgens mij was de S8 er zelfs voor de andere duitsers met sportievelingen kwamen! En ik vind die 760 persoonlijk meer een voetballers auto ;-)
@Vincent: S8 is ook een beetje een voetballers auto. de plaatselijke voetballer van her dorp, had er ook een.
Maar goed, vind het mooie auto’s. Vooral de eerste generatie S8. Voor mij is het in die tijd de mooiste luxe auto. De D2, is ook erg mooi. Het straalt er minder vanaf dan een S AMG.
Die D2 blijft gewoon baas.
Doe mij maar die maar dan wel met de 360pk (die is er ook nog)
das echt een gaaf ding. Wolf in schaapskleren. En 2de hands al vanaf 8k te vinden.
Verder deel ik mijn menig met AudiQuatro
Met een beetje geluk vrij van Turbo’s!? Leg eens uit… UrQuattro, 100 Turbo, 200 Turbo, RS2, hoezo dan geen S8. Als je luxe wilt doen koop je toch lekker een A8. De S8 is niet voor niets voorzien van betere remmerij en straffer onderstel.
Vraagje:
Wat is er eigenlijk mis met turbo’s?
Al het maar hard gaat, goed klinkt en voldoende vermogen voor de concurrentie heeft;)
@Cantago
In mijn ogen is er helemaal niets met turbo’s, zeker in de bergen niet. In de bergen vallen de meeste atmosferische motoren compleet dood terwijl een turbo-blok gewoon doorgaat, vooral de turbo dieselblokken.
Mijn vorige post was uiteraard bedoeld voor Luca :)
Eeeuuuhhh heb ik gedroomd over een w12 of bestaat die nou echt en kon je die ook nog kopen?
Trap er een w16 in ofzo knalle met dat kreng een s8 koop je om te knalle, niet om Pussy te doen met een 8 cilinder
50% van de lezers brugklassers met mobiel internet?
@WannabeProGameromg: Ongetwijfeld. :P
S8 komt met 4.o TFSI
520pk
Doe mij toch maar het origineel van de foto. Dit blijft in mijn ogen de mooiste die ze hebben gemaakt.
Vreemd, lees dit artikel even
http://www.autoblog.com/2010/04/14/next-gen-audi-s8-may-boast-620-hp-from-lambo-derived-v10/
@John: klopt, ook zien staan.. maar een stuk minder waarschijnlijk. Bij de S8 is het tot nu toe nooit om vermogen gegaan, het zou raar zijn als de auto opeens een sprong van 200pk maakt.
Ook Audi is niet perfect :P
GermanCarBlog rept over 620pk!! in de nieuwe S8! Take that BMW en Mercedes!
hier stond ook al een stuk met spyshots,
http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=9725
hoop dat ze de 10 cilinder erin laten! anders hebben we volgens mij geen 10 cilinder supersedan meer over (bmw m5 wordt ook met een 8 cilinder)
@lambo4all: RS6 is er nog! :D
Ik hoop voor de S8 de RS6-motor met iets meer pk’s ± 600 ofzo? Maar ik ben bang dat het een turbo V8 wordt, wat ook niet verkeerd is trouwens!
AMG blijft de top!
sowieso…. met s-jes….
@ AudiQuattro:
En jij hebt een minderwaardigheidscomplex…
komt er ook een RS8 ???
Mmmm ziet er wat weinig uit als je de vorige s8 ziet.. Is hetzelfde gebleven.. terwijl zo’n Bmw 760 al 100 peekaatjes meer heeft….
De vorige s8 was gewoon prachtig, ik hoop dat ik dat van de nieuwe ook zal kunnen zeggen ;)