Geduld is een schone zaak, maar schoon is sinds Dieselgate een relatief begrip.
Voor u meteen met hooivorken en brandende fakkels richting Ingolstadt Ubert: wees gerust. De auto op bijgaande plaatjes is niet de productieversie van de aankomende RS4, een S4 met opgeplakte spatborden en andere zaken die verraden dat het onderhuids de daddy van de A4-reeks betreft.
Op internet duiken vanuit verschillende geruchten op omtrent de introductie van deze rappe jongen, die afscheid heeft genomen van de welbekende 4.2 V8. De toekomstige RS4 zal het namelijk moeten stellen met een V6 inclusief een setje turbo’s.
De introductie die aanvankelijk komend jaar zou plaatsvinden, zou nu verschoven zijn naar 2017. De productie vangt in dat scenario pas in 2018 aan. Waar de geruchten op gebaseerd zijn? Op de foto’s die je hier ziet en die duidelijk tonen dat de RS4 nog niet klaar is. Klinkt plausibel..?
Het zou echter wel logisch zijn dat VAG eerst met de vuilniskar door het concern dendert om de puinhopen na het fijnstof- en CO2-schandaal op te ruimen, om daarna pas prioriteit te geven aan het exclusievere spul. Overigens zou er ook een sedan op basis van de RS4 komen.
viezefreddyw zegt
Het is inderdaad te hopen dat ie nog niet klaar is, zo op de foto’s is het poepsaaie bak, no offense.
martinus zegt
@viezefreddyw: Kun je niet gewoon een ander bumpertje en ledjes op de vorige RS4 schroeven om er net zo modern uit te zien als de Rs2017?
robert110 zegt
@viezefreddyw: Lekker toch? Dan valt het niet zo op dat jouw Audi sneller is dan de Lease TDI van je buurman.
viezefreddyw zegt
@robert110: Vandaar dat ze ook zo populair zijn onder de ramkrakers onder ons.
jobberns zegt
Geruchten, geruchten… Ik geloof pas dat ie in 2017 komt als ie er in 2017 ook ís
granlusso zegt
Ik denk dat ik me prima kan vermaken met die S4, ziet er al goed uit zo!
Persoonlijk vind ik dit ook de mooiste Audi-wielen, heb helemaal niets met die rotor/kampervelgen.
knipperlichtje zegt
@granlusso: ik vond die rotors in het begin erg mooi, maar inmiddels koopt iedereen neppers voor onder z’n B7 A4, ik heb zelfs al een Skoda gezien met die rotors, ik zou ze er dus niet meer onder bestellen.
logistiek zegt
Met de vuilniskar
paulaner zegt
Scheelt weer wat rampkraken.
Edge zegt
@paulaner: Hoezo? De huidige RS4 wordt vooralsnog gewoon gekocht. Al staat kopen niet echt in het woordenboek bij het dievengilde.
jaapiyo zegt
@paulaner: Zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=0DN85Xb8Tjk
paulaner zegt
@jaapiyo: Gaat ‘m goed af.
dampu020 zegt
@paulaner: jij bent best slim als je eerst een (nieuwe) RS4 koopt om er vervolgens een (eenmalige) ramkraak mee te fixen..
berlinetta zegt
Een RS4 sedan lijkt me wel gaaf. Die avantjes zijn ook niet verkeerd en het hoort eigenlijk zo bij een RS, maar een sedan blijft toch altijd gaver.
Stiekem hoop ik eigenlijk op een RS3 sedan. De A3 Limo is een van de weinige Audi’s die ik echt gaaf vind. De A3 is al mooi, de S3 is nog lekkerder, maar een RS3 zou het feest wel compleet maken.
thomasthomas zegt
Als het maar geen M.A.N vuilniskar is.
RuVi zegt
Volgens de roadmap komt de rs4 avant begin 2018 in de showroom.
In 2017 komt wel de nieuwe rs5.
berlinetta zegt
@RudyV: De nieuwe A4 en S4 zijn al uit en de A5 nog niet, maar de RS5 komt wel eerder dan de RS4? Dat lijkt me nogal stug.
RuVi zegt
@berlinetta: kan er ook niks aan doen, maar het is inderdaad niet logisch.
Dutchdriftking zegt
Een RS4 sedan is gewoon fantastisch. Ooit hoop ik nog een B7 sedan te hebben. Die heerlijke 4.2 er in, heerlijk. Mooi uitlaatje er onder en een chip op maat van JD, en wie weet halen we dan de fabrieksopgegeven 420pk!
cpp1 zegt
@dutchdriftking: die dingen doen ongeveer 380 + 20 voor de chip en max 10 voor de uitlaat. 410 zit je dan op verwacht ik. Heb een b7 gehad namelijk. Nu gelukkig sinds 5 jaar weer terug bij de b5 :). Stuk leuker.
Dutchdriftking zegt
@cpp1: JD had op de bank gemeten 440.
cpp1 zegt
@dutchdriftking: had ie geluk met zijn standaard RS, de gemiddelde doet 380-390. Maar het euvel is ook vaak carbon ophoping bij de inlaat cq cilinderkop, zijn ze heel gevoelig voor.
Dutchdriftking zegt
@cpp1: De cilinderkop en de luchtinlaat waren inderdaad gereviseerd/gereinigd. Maar of de wagen nu wel of niet 400+ pk heeft, het ziet er zo heerlijk uit, en klinkt fantastisch!
jerommeke zegt
Af en toe ’s een tekst nalezen voor je ‘m online gooit.. “Op internet duiken vanuit verschillende geruchten op”
st33fie zegt
Nog ff sparen voor het model ervoor
eelco74 zegt
Gaat de giulia qv toch nog eerder op de markt komen dan de RS. En dan blijkt ie uiteindelijk ook nog te langzaam te zijn.
azuli zegt
Doe mij die witte C klasse station maar.